Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulle taksikuskin tärkein ominaisuus on, että se on hiljaa.
Mulle se, että se osaa ajaa siihen osoitteeseen, minkä matkan alussa sanon, nopeinta reittiä.
Navigaattori hoitaa ton automaattisesti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulle taksikuskin tärkein ominaisuus on, että se on hiljaa.
Mulle se, että se osaa ajaa siihen osoitteeseen, minkä matkan alussa sanon, nopeinta reittiä.
Navigaattori hoitaa ton automaattisesti.
Ei hoida. Nopein reitti ei ole useinkaan navigaattorin neuvoma vaan vuosien kokemuksen tuoma.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti: Ei hoida. Nopein reitti ei ole useinkaan navigaattorin neuvoma vaan vuosien kokemuksen tuoma.
En ole asiaan niin perehtynyt, mutta kyllähän noi navivalmistajat ainakin väittävät, että keräämänsä käyttäjädatan perusteella pystyvät suosittamaan kuhunkin kellonaikaan nopeinta reittiä. Toki ero saattaa syntyä siitä, että suurin osa käyttäjistä ei ole takseja ja takseilla on vähän eri säännöt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ei hoida. Nopein reitti ei ole useinkaan navigaattorin neuvoma vaan vuosien kokemuksen tuoma.
En ole asiaan niin perehtynyt, mutta kyllähän noi navivalmistajat ainakin väittävät, että keräämänsä käyttäjädatan perusteella pystyvät suosittamaan kuhunkin kellonaikaan nopeinta reittiä. Toki ero saattaa syntyä siitä, että suurin osa käyttäjistä ei ole takseja ja takseilla on vähän eri säännöt.
Bullshit. Mun navi ajattaa sellaisia reittejä, että tiedän kokemuksesta itsekin paljon ajamani reitit paremmin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: En ole asiaan niin perehtynyt, mutta kyllähän noi navivalmistajat ainakin väittävät, että keräämänsä käyttäjädatan perusteella pystyvät suosittamaan kuhunkin kellonaikaan nopeinta reittiä.
Ainakaan kännyssä oleva googlen navi ei tuota tee. Pari viikoa sitten Kalliosta nelostien alkupäähän kesti miltei tunnin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tässä on varmaan eroja eri valmistajille. Ainakin periaatteessa navivalmistaja pystyisi keräämään käyttäjiltään valtavasti dataa jonka perusteella navi voisi joka hetki suositella nopeinta reittiä. Ainakin TomTom kysyy, saako se kerätä ja lähettää dataa valmistajalle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulle taksikuskin tärkein ominaisuus on, että se on hiljaa.
Mulle se, että se osaa ajaa siihen osoitteeseen, minkä matkan alussa sanon, nopeinta reittiä.
Navigaattori hoitaa ton automaattisesti.
En ole yhtään semmoista navigaattoria tavannut joka ajaisi autoa tai näpyttelisi itseensä kohteen osoitteen. Mulle on ihan sama käyttääkö kuski navigaattoria vai ei. Jos käyttää, hänen pitäisi tietää miten osoite kirjoitetaan ja osata sitten seurata navigaattorin ohjeita.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti: En ole yhtään semmoista navigaattoria tavannut joka ajaisi autoa tai näpyttelisi itseensä kohteen osoitteen. Mulle on ihan sama käyttääkö kuski navigaattoria vai ei. Jos käyttää, hänen pitäisi tietää miten osoite kirjoitetaan ja osata sitten seurata navigaattorin ohjeita.
Oletko sä tavannut taksikuskeja, jotka eivät selviydy em. tehtävistä? Itse ajan taksilla vähän, mutta en ole tuollaiseen törmännyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Meidän kadulla taksit ilmeisesti ajavat kovin harvoin eivätkä osaa käyttää navikkaa, koska tiedustelevat usein reittiä minulta. Perille löytäminen on tärkeintä, bonusta siitä jos pitää lättynsä kiinni eikä soita Katri Helenaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänne landelle ei taksikuski osaa, jos ei ole navigaattori päällä. Vaikka piha on puolitoista hehtaaria ja on valtareitin varrella eikä metsässä, se on aika kätkössä tuolta isommaltakin tieltä katsoen, ja sisääntuloväylä on huomaamaton. Kerran näin taksin ajavan ympyrää toistakin reunustavaa tietä myöten, tajuamatta ennen kuin 10 min päästä.

Hesassa navigaattorillinenkin taksikuski kerran ymmärsi käyttää nopeampaa reittiä, ajaen Olympiastadionin vierestä eikä Mannerheimintietä. Oikeaa osoitetta ei silti löytänyt vaan jouduin kävelemään sata metriä turbohaltijan silloiseen päämajaan.

Kerran ennen navigaattoreita olen joutunut itse selittämään taksikuskille missä on Kapteeninkatu (edit, vai Laivurinkatuko se on, silloin tiesin), siis URSAn kirjaston päämaja.

Ja viimeksi taksikeskus kyseli minulta mikä on Jäähallin katuosoite. Minä että vittu, kai te tiedätte, Vanha Jäähalli ja etupuolelle.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti: En ole yhtään semmoista navigaattoria tavannut joka ajaisi autoa tai näpyttelisi itseensä kohteen osoitteen. Mulle on ihan sama käyttääkö kuski navigaattoria vai ei. Jos käyttää, hänen pitäisi tietää miten osoite kirjoitetaan ja osata sitten seurata navigaattorin ohjeita.
Oletko sä tavannut taksikuskeja, jotka eivät selviydy em. tehtävistä? Itse ajan taksilla vähän, mutta en ole tuollaiseen törmännyt.
Kyllä, mutta en usein. Onneksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Edellisten lisäksi oli taksikuski, joka ei tiennyt missä on Domus Academica eli Domma. Olin silloin siellä pidettävään kesähotelliin menossa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Häkellyttävää luottoa.

Ainoa mikä niukin naukin pitää yllä luottoa ihmisten arvostelukykyyn on, että kepuliskoihin luottaa tärkeissä asioissa joka kuudes. Minusta se on noin joka kuudes liikaa, koska kepuleihin ei voi luottaa edes vähemmän tärkeissä asioissa, mutta tokihan tulee ymmärtää, että Helsinginkin kokoisesta kaupungista löytyy kaikenmoisia viirapäitä ja hyväuskoisia tolloja. "Kepu pettää aina"-tyyliset kansanviisaudet eivät ole täysin vailla pohjaa.

Itse en luottaisi mihinkään puolueeseen missään tärkeässä asiassa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100 ... 6_uu.shtml

"Lavrovin lausunnot asiallisia." Mitä tuokin supersuomettunut kommari tuolla ynisee? Ei ole munaa sanoa, että äläpä jauha jaakko paskaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: "Lavrovin lausunnot asiallisia." Mitä tuokin supersuomettunut kommari tuolla ynisee? Ei ole munaa sanoa, että äläpä jauha jaakko paskaa.
Tuomioja on ex-tyttöystävänsä Halosen jälkeen viimeinen todellinen pysähtyneisyyden ajan vasurijarrumies suomalaisessa politiikassa. Se on nyt 66v että eiköhän se toivottavasti onnistuta heivaamaan kauan odotetulle eläkkeelle tämä hallituksen toivottavasti mahdollisimman nopeasti päättyvän kauden jälkeen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Perlooksin jälkimainingeissa katsastin tämän uutisen, klikkasin kuvaa ja tulin tulokseen, ettei ole tuokaan kyllä lastenkatsottava ukkeli. Aluksi luulin, että ompa venäläiseksi ministeriksikin pahannäköinen gubbe, mutta sehän perkele olikin joku suomalainen lastensuojeluasiamies!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100 ... 1_uu.shtml
Onneksi on pakkorahoitus.
Kyllä jämpti on näin. Muuten olisi jäänyt myös musta-Mannerheim ja ennen kaikkea dokumentti mustan-Mannerheimin tekemisestä kuvaamatta. Katsominen sitten erikseen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Black mannerheim oli ihan kiva, koska se oli erinlainen. En tajua miksi yle kilpailee mainoskanavien kanssa.

Tällaisten kommenttien laukojat pitäisi siirtää suoraan uuniin: "Yle halusi tarjontaansa ulkomaisen kykykilpailuformaatin, jotta se pysyy kilpailukykyisenä kaupallisiin kanaviin verrattuna. Yleisradion pitää tarjota yleisölle parasta mahdollista palvelua, ja siitä tässä on kyse, Tola sanoo."
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194770 ... etaan.html

Alkolukot vaan joka autoon niin maailma pelastuu.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Riemumieli kirjoitti:
masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100 ... 1_uu.shtml
Onneksi on pakkorahoitus.
Kyllä jämpti on näin. Muuten olisi jäänyt myös musta-Mannerheim ja ennen kaikkea dokumentti mustan-Mannerheimin tekemisestä kuvaamatta. Katsominen sitten erikseen.

Saatanan saatana.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288506118583.html
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
- Aika kallista?
- Nyt on rahaa!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Oikein kivaa, mieluumin jotain muuta kuin huuhaata, Berluskonin muistoa vaalien, Italiasta löytyisi varmaan paljon erilaisia formaatteja, Ylellä voisi esittää missikisojen kilpailijaksi, noita miss Fitness bikini kisoja niissä suomalaisetkin menestyy?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=as44zC8Hw_U[/youtube]
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jäin pohtimaan, että jos ei olisi ollenkaan tuloja ensi vuonna eikö tuota maksua pitäisi maksaa vai tulisiko yle-veron suuruiset mätkyt?
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin