Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kaikkien pariskuntien välit eivät ole tuollaisia, vaikka ne eivät olekaan kuin rakkauselokuvasta. Kaksi aikuista ihmistä pystyy kyllä tarjoamaan lapsilleen hyvän ja rakastavan kodin vaikkei ne roikukaan toistensa kaulassa joka toinen hetki.
No siitä on vielä aika pitkä matka siihen, että parisuhde on kriisiytynyt.

Pakko uskoa kun Tix sanoo.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kaikkien pariskuntien välit eivät ole tuollaisia, vaikka ne eivät olekaan kuin rakkauselokuvasta. Kaksi aikuista ihmistä pystyy kyllä tarjoamaan lapsilleen hyvän ja rakastavan kodin vaikkei ne roikukaan toistensa kaulassa joka toinen hetki.
No siitä on vielä aika pitkä matka siihen, että parisuhde on kriisiytynyt.
Mulla ei oo lapsia, mutta tähän on pakko tarttua. Aloitetaanko sillä, että voisitko SH määritellä kriisin. Puhutaan sitten samoilla termeillä jatkossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Minua Annepa kiinnostaa syyt miksi haluat jatkaa tuota suhdetta. Ihan kaikella hyvällä kysyn. Sitoutuminen on hieno asia sinänsä, mutta kaipaisin jotain lisätarkennusta.

Itse nuorempana kun tuli lähinnä velvollisuudentunnosta ja halusta olla loukkaamatta käytettyä ehkäpä nelisen vuotta elämästään suhteessa jossa ei oikeastaan halunnut olla. Silloin minäkin painotin kovasti tuota sitoutumisen merkitystä. Jälkikäteen on vähän mietityttänyt että olisi sen ajan voinut toisinkin käyttää.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Minua Annepa kiinnostaa syyt miksi haluat jatkaa tuota suhdetta. Ihan kaikella hyvällä kysyn. Sitoutuminen on hieno asia sinänsä, mutta kaipaisin jotain lisätarkennusta.

Itse nuorempana kun tuli lähinnä velvollisuudentunnosta ja halusta olla loukkaamatta käytettyä ehkäpä nelisen vuotta elämästään suhteessa jossa ei oikeastaan halunnut olla. Silloin minäkin painotin kovasti tuota sitoutumisen merkitystä. Jälkikäteen on vähän mietityttänyt että olisi sen ajan voinut toisinkin käyttää.

Annepa on kait ollut ko. suhteessa useita vuosia. Eli mä ymmärrän ja musta on hienoa, että hän yrittää korjata sen ja toisaalta on fiksusti laittanut deadlinen, johon mennessä täytyy jotain parantua. Juuri näin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Molempien osapuolten olis ainakin hyvä olla samaa mieltä sitoutumisesta suhteessa. Yksipuolisesti siitä ei tule kuin sanomista.

Tämä ei ollut annepan suhteesta vaan tuosta sitoutumisasiasta yleensä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Mä kai peilaan liikaa omiin kokemuksiini. Siksi ehkä liiankin helposti tulee mieleen jotta miksi olla yhdessä jos ei ole hyvä olla, eikä yhdessäoloa puolla muu kuin päätös. Toki riippuu nyt ihan siitä että kuinka pitkään on mennyt hyvin ja kuinka pitkään huonosti ja voiko asioita korjata. Mulla ei itselläni ole kokemusta siitä miten usean vuoden huonosti mennyt suhde (varsinkin jos syyt ovat kovin abstrakteja) saataisiin vielä hyväksi. Enkä tunne ihmisiä jotka olisivat saaneet moisen toteutettua.

Mielelläni kuulisin toisenlaisista esimerkeistä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Heinäkuussa tuli täyteen 10 vuotta yhdessäoloa, josta nyt 3,5 v asuttu yhdessä. Sitoutumisen asteesta ei liene asianosaisilla epäselvyyttä, esim. perheneuvontaan Lootia ei tarvinut mitenkään maanitella ja hän on käynyt selvittämässä omaa päätään omin päin. Itse olen piehtaroinut syyllisyydessä ja ripotellut päälleni tuhkaa sekä valivalivalittanut aika monelle ihmiselle ja sitä kautta jauhanut ja selvittänyt ajatuksia. Oma pääkin on kyllä selvennyt tässä syksyn aikana. Vaikka ei tämä vielä kristallinkirkas kallo ole. Esim. suolapatsaus on ihan kuluvan viikon ongelma, sitä ei ollut ennen.

En tiedä miksi jatkan suhdetta. Huonosti ei ole mennyt vuosikausia ja silloin kun meni hyvin, meni todella hyvin. Loot on hyvä mies ja kun minä kerran siihen rakastuin niin ehkä sen yhteenkuuluvuuden tunteen ja muun hyvän voi saada takaisin. Ehkä mukana on myös sellaista perusihmismäisyyttä, että on yksinkertaisempaa jäädä tähän kuin erota. Enkä nyt puhu taloudellisista asioista. En halua tehdä virheitä, siksi otan päätökselle aikaa. Joka tapauksessa, jos päätämme erota, niin ne monimutkaisuudetkin tulee ja menee ajan myötä.

Täytyy kyllä sanoa että tuo valittaminen, jauhaminen ja ihmisten kanssa puhuminen on joskus tosi kipeää. Olen kuitenkin yrittänyt olla kypsä ja ottanut kritiikin sellaisena kun se tulee ja koittanut tehdä parannuksia itseeni.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti:Koko kirjoitus.

Jos teillä ois ollut lapsia, niistä ois jo tullut gattacoita!


Hatunnosto ajattelullesi. Hienoa ettei kaikkien elämä ole pelkkää periksi antamista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ Kiitos. En ole kaikkihetimullenyt-ihminen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
annepa kirjoitti:Koko kirjoitus.



Hatunnosto ajattelullesi.
:komp:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kaikkien pariskuntien välit eivät ole tuollaisia, vaikka ne eivät olekaan kuin rakkauselokuvasta. Kaksi aikuista ihmistä pystyy kyllä tarjoamaan lapsilleen hyvän ja rakastavan kodin vaikkei ne roikukaan toistensa kaulassa joka toinen hetki.
No siitä on vielä aika pitkä matka siihen, että parisuhde on kriisiytynyt.
Mulla ei oo lapsia, mutta tähän on pakko tarttua. Aloitetaanko sillä, että voisitko SH määritellä kriisin. Puhutaan sitten samoilla termeillä jatkossa.
No omalta osaltani määrittäisin sen niin, että jompi kumpi tai molemmat osapuolet ovat jatkuvasti onnettomia parisuhteen vuoksi, asiaa ei saa keskustelemalla korjattua eikä apua hankkimalla muutettua ja parisuhde syö enemmän voimavaroja kuin antaa. Kovin se on henkilökohtaisesta sietokynnyksestä ja arvotuksesta kiinni, toiselle kriisi on vasta silloin kun kumppani käy leipäveitsen kanssa päälle.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun mielestä kyllä kuulostaa aika vahvasti siltä, että tuossa Masan ja So Hardin välisessä erimielisyydessä on kyse jonkinlaisesta termien kalibrointiongelmasta ja sitä kautta toistensa ohi puhumisesta. Ja kai siinä tosiaan korostuu vähän tuo lapsellinen v. lapseton -perspektiivierokin. Ainakin siinä, mitä aspektia haluaa korostaa, vaikka varsinaista erimielisyyttä ei juuri olisikaan.

So Hard kai puhuu varsinaisista vakavista kriiseistä, joiden olemassaolo värittää niin paljon arkea, että lapset kiistämättä kärsivät. Tulee mieleen ääritapauksessa perheväkivalta, tai ainakin vakava henkinen pahoinvointi ja ilmeisen ahdistunut ja tulehtunut ilmapiiri. Tällöin ei kai pidä ajatella - ja tämän ymmärrän So Hardin ja Hans Jörgenin pointiksi - että parisuhteen ylläpito olisi joku jumalallinen velvollisuus, josta on pidettävä kiinni, koska lapset nyt kuuluvat avioliittoon/isän ja äidin parisuhteeseen. Jos on jotenkin selvää, että parisuhde tuottaa osapuolille ja lapsille enemmän pahaa oloa kuin hyvä oloa, niin toki siitä kannattaa kaikkien kannalta luopua, sanoi PetriFB:n käyttäytymismanuaali mitä sanoi.

Masa taas ymmärtääkseni korostaa, että lasten myötä perspektiivi kuitenkin vähän muuttuu. Avioero tai muu parisuhteen purkautuminen on aina lapselle kriisi (josta voi toki selvitä hyvinkin, mutta kriisi kumminkin), joka järkyttää lapsen maailman perusteita ja perusturvallisuutta. Tätä kautta arviot siitä, mitkä syyt riittävät parisuhteen lopettamiseen, kyllä muuttuvat lasten myötä. Lapseton voi aivan hyvin ajatella, että jonkinlainen oma tylsistyminen, vaihtelun halu, pelkkä epämääräinen tyytymättömyys tms. on aivan hyvä syy lähteä omille teilleen - eikä häntä tästä nyt oikein voi moralisoida. Sen sijaan pikkulapsen vanhemmilta voisi ajatella melkein edellytettävän, että pistävät osan tällaisista omista pikkuongelmistaan sivuun velvollisuutensa tieltä. Vähänhän tämä on vanhanaikaista ja epämuodikasta tänä henkilökohtaista kokemusta ja pelkkää omaan napaan tuijottamista korostavana aikana, jossa hautajaisiinkaan ei mennä tukemaan surijoita, jos arvellaan hautajaisshow'n tarjoavan itselle huonoa viihdettä.

Oli miten oli, mä en oikein näe So Hardin ja Masan pointteja kovin ristiriitaisina, vaan eri aspekteja painottavina. Sen sijaan minua kyllä vavisuttaa tuo Masan artikuloima argumentti, jonka olen muistavinani hänen ja mahdollisesti Pertsan sanallistaneen aiemminkin. Siis tämä, että kyllähän se saattaisi olla omalta ja lastenkin kannalta edullista erota tuosta hirviöstä joka on puolisoksi siunaantunut, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on tosiaan niin kammottava ihmispeto, että erotilanteessa se lasten edusta vähät välittäen kuitenkin kieroilisi itselleen yksinhuoltajuuden ja lähestymiskiellon lapsiin isälle, niin kai sen puolison kanssa nyt sitten kuitenkin kannattaa parisuhteessa kaikesta huolimatta pysyä. Kyllä mä näen tämän päätteluketjun jonkun sisäisen johdonmukaisuuden, mutta kyllä silti päällimmäinen reaktio argumenttiin on aika musertava suru.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Jos on jotenkin selvää, että parisuhde tuottaa osapuolille ja lapsille enemmän pahaa oloa kuin hyvä oloa
minä kirjoitti:parisuhde syö enemmän voimavaroja kuin antaa
Halataan!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:. Sen sijaan minua kyllä vavisuttaa tuo Masan artikuloima argumentti, jonka olen muistavinani hänen ja mahdollisesti Pertsan sanallistaneen aiemminkin. Siis tämä, että kyllähän se saattaisi olla omalta ja lastenkin kannalta edullista erota tuosta hirviöstä joka on puolisoksi siunaantunut, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on tosiaan niin kammottava ihmispeto, että erotilanteessa se lasten edusta vähät välittäen kuitenkin kieroilisi itselleen yksinhuoltajuuden ja lähestymiskiellon lapsiin isälle, niin kai sen puolison kanssa nyt sitten kuitenkin kannattaa parisuhteessa kaikesta huolimatta pysyä. Kyllä mä näen tämän päätteluketjun jonkun sisäisen johdonmukaisuuden, mutta kyllä silti päällimmäinen reaktio argumenttiin on aika musertava suru.

Täh. Nyt taas urpiainen vetelee sellaisia johtopäätöksiä ja analyysejä että Timo Soinikin olisi katellinen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^^ 3 ekaa kappaletta olivat hyviä ja allekirjoitettavia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:^^^ 3 ekaa kappaletta olivat hyviä ja allekirjoitettavia.
Valitettavasti olen siinä käsityksessä, että neljäskin kappale on surullinen palanen todellisuutta, joskaan ei välttämättä masan ja pertin kohdalla. Tai masahan jo ehtikin siitä irtisanoutua.

EDIT: 3 kappaleen loppuheitto tosin meni vähän pieleen, kun minulla nyt kuitenkin taitaa olla yksi kitinän pisimpiä ja vakaimpia parisuhteita. Koskaan en ole eronnut ja toivon, että se pätee kuolemaan saakka.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 21.12.2012 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^^ 3 ekaa kappaletta olivat hyviä ja allekirjoitettavia.
Valitettavasti olen siinä käsityksessä, että neljäskin kappale on surullinen palanen todellisuutta .
No varmasti jossain maailman kahdeksan miljardian ihmisen kohdalla, mutta luulen, että aika harvinainen syy yhdessä pysymiselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^^ 3 ekaa kappaletta olivat hyviä ja allekirjoitettavia.
Valitettavasti olen siinä käsityksessä, että neljäskin kappale on surullinen palanen todellisuutta, joskaan ei välttämättä masan ja pertin kohdalla. Tai masahan jo ehtikin siitä irtisanoutua.
No joo, en mäkään nyt tietenkään tarkoittanut, että tämä olisi tilanne Masan tai Pertin parisuhteessa, mutta kyllä Masa nyt ihan itse artikuloi tähänkin ketjuun teoreettisen argumentin siitä, että parisuhteen jatkamisen mielekkyyttä arvioitaessa täytyy punnita sitä, että jos mies eroaa naisesta, niin menettäähän siinä aika suurella todennäköisyydellä lapsetkin. So Hard koetti tähän kontrata, että jos puoliso nyt ajattelee vähänkin lasten etua, niin tokkopa nyt näin käy, mutta tämä terveen järjen vastaus ei herättänyt vastakaikua. Ja muistelen tosiaan Perankin hellineen ajatusta siitä, että täytyy huomioida, että Suomen systeemissä erossa isältä viedään kuitenkin lapset. Hurjaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 21.12.2012 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Del*

Äh, ajatusvirhe. Likka häiritsi!
Viimeksi muokannut masa, 21.12.2012 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Suomen systeemissä erossa isältä viedään kuitenkin lapset. Hurjaa.

Suomalaiset yh-perheet vuonna 2011:


Äiti ja lapsia 149 196
Isä ja lapsia 30 534
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

annepa kirjoitti:Itse olen piehtaroinut syyllisyydessä ja ripotellut päälleni tuhkaa
Elämän pitäisi olla jotain ihan muuta. Voimia projektiin sulle, onneksi selvästi kykenet rationaaliseen ajatteluun, mikä ei ole mikään itsestäänselvä asia monien kohdalla raskaiden asioiden kanssa painiskellessa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Ja muistelen tosiaan perankin hellineen ajatusta siitä, että Suomen systeemissä erossa isältä viedään kuitenkin lapset. Hurjaa.
Mä oon aikoinaan seurannut läheltä yhden ulkomaalaisen miehen ja alkolisoituneen suomalaisen naisen huoltajuustaistelua. Kesti vuosia naisen pakkohoitoon joutumisen jälkeenkin ennen kuin isälle annettiin huoltajuus. Kaikkiaan prosessiin tais mennä 10 vuotta.

Jälki voi olla aika rumaa, jos vanhemmat ei osaa sopia asioistaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Suomen systeemissä erossa isältä viedään kuitenkin lapset. Hurjaa.
Suomalaiset yh-perheet vuonna 2011:

Äiti ja lapsia 149 196
Isä ja lapsia 30 534
Yksihuoltajuuden saa noin 6,7% äideistä. Pahoinpitelijät, mielenterveysongelmaiset ja rapajuopot kun laskee tuosta pois, niin aika pieni on todennäköisyys siihen äidin yksinhuoltajuuteen jää normi-isän peloksi. Perttiluokan paranoiaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Yksihuoltajuuden saa noin 6,7% äideistä.

So?

En tietääkseni ottanut tuohon kantaa millään lailla.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

urpiainen kirjoitti:Sen sijaan minua kyllä vavisuttaa tuo Masan artikuloima argumentti, jonka olen muistavinani hänen ja mahdollisesti Pertsan sanallistaneen aiemminkin. Siis tämä, että kyllähän se saattaisi olla omalta ja lastenkin kannalta edullista erota tuosta hirviöstä joka on puolisoksi siunaantunut, mutta kun kyseessä nyt kuitenkin on tosiaan niin kammottava ihmispeto, että erotilanteessa se lasten edusta vähät välittäen kuitenkin kieroilisi itselleen yksinhuoltajuuden ja lähestymiskiellon lapsiin isälle, niin kai sen puolison kanssa nyt sitten kuitenkin kannattaa parisuhteessa kaikesta huolimatta pysyä.
Just kun pääsin puolustamasta sua sen suhteen, että näet ehkä kitinäkirjoittelujen sosiaalipsykologian olevan sulle vähän "henkilötöntä" ja pikemminkin pelkkää yleiskiinnostusta aihepiiriin, niin sitten sun pitää lähtee vetämään tällaisia yliampuvia, varmasti monen empatiatajuisen ihmisen mielestä vähän turhankin viiltäviä rimanalituksia. Se että tälleen tehdään niitä hirviöitä ja kammottavia ihmispetoja vähän väkisinkin jommalle kummalle puolelle -- joko kitinäkirjoittajien puoliskoista tai sitten heistä itsestään muka-lainauksin -- ei ole mielestäni ihan asiallista keskustelukäytöstä sellaisen aihepiirin ympärillä, joka on todennäköisesti syvimmällä sielussa koko kitinäkirjoittajan omassa elämässä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin