Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tosin tällaisille huomauttajille voi huomauttaa takaisin että "ensi vuonna minä olen hoikka mutta sinä olet yhä urpo, kestäpä se pösilö".
Itse olen suosinut sanontaa: "Mä voin aina laihduttaa, mutta sun rumaan naamaan ei tepsi kuin kirurgin veitsi. Jos sekään."
Tästä tulee mieleen se kuvaketjuun laittamani kuntosalimainos.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Taas parrat pärisevät ympäri maailmaa kun rauhanuskonnon edustajat kokoontuvat rauhanomaisiin mielenosoituksiinsa.

Syy kuohuntaan lienee, että joku on tehnyt jossain autotallissa elokuvan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Taas parrat pärisevät ympäri maailmaa kun rauhanuskonnon edustajat kokoontuvat rauhanomaisiin mielenosoituksiinsa.

Syy kuohuntaan lienee, että joku on tehnyt jossain autotallissa elokuvan.

On se tosiaan tragikoomista, että joku nobody tekee nettiin elokuvan, jota kukaan ei katso, ja tämä johtaa maailmanlaajuisiin mellakoihin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:On se tosiaan tragikoomista, että joku nobody tekee nettiin elokuvan, jota kukaan ei katso, ja tämä johtaa maailmanlaajuisiin mellakoihin.
Vielä erikoisempaa on se, että oli tekijä kuka tahansa, syyllinen on aina suuri saatana. Kyllä siinä sopii jo parit lähetystöt poltella ja suurlähettiläät teloittaa. Länsimaissa tulee tavaton kohu jo siitä, jos joku meinaa hakaista lähetystöstä kriminaalin kun eivät suosiolla anna.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Puolet arvovaltaisesta hs-raadista vastustaa Niinistön aloitteita nuorten syrjäytymisen estämiseksi.

Huokaus. Jotenkin tuntuu, että allahin nimissä kiviä jenkkien suurlähetystön seinään heittelevät oppimattomat taikauskoiset kuumakallet ovat sentään aika fiksua porukkaa verrattuna näihin raadin yhteiskuntatieteen professoreihin, sosionomian dosentteihin ja taidemaalareihin. Vasemmistodillet ovat tietenkin sitä mieltä, ettei tässä neuvot auta, vaan tarvitaan yhteiskunnan tukirahaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tosin tällaisille huomauttajille voi huomauttaa takaisin että "ensi vuonna minä olen hoikka mutta sinä olet yhä urpo, kestäpä se pösilö".
Itse olen suosinut sanontaa: "Mä voin aina laihduttaa, mutta sun rumaan naamaan ei tepsi kuin kirurgin veitsi. Jos sekään."
Itse taas käytän: "Mä olen pyöreänä niin helvetin paljon paremman näkönen kun sinä minkään kokosena, että ehkä nyt kannattas olla ihan hiljaa"
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Puolet arvovaltaisesta hs-raadista vastustaa Niinistön aloitteita nuorten syrjäytymisen estämiseksi.

Huokaus. Jotenkin tuntuu, että allahin nimissä kiviä jenkkien suurlähetystön seinään heittelevät oppimattomat taikauskoiset kuumakallet ovat sentään aika fiksua porukkaa verrattuna näihin raadin yhteiskuntatieteen professoreihin, sosionomian dosentteihin ja taidemaalareihin. Vasemmistodillet ovat tietenkin sitä mieltä, ettei tässä neuvot auta, vaan tarvitaan yhteiskunnan tukirahaa.
lisää aiheesta

Piti ihan lukea, että mikä niissä oli väärässä ja ilmeisesti siinä oli se väärässä ettei tavallisia perheitä saa neuvoa lastenhoitoasioissa että heidän lapsensa kasvaisi oikein. Jaa miksi? Koska vain todella epätodellisen huono-osaisia perheitä saa neuvoa ja neuvon lisäksi tarvitaan ilmeisesti joku yhteiskunnan koneisto jossa avohoitopotilaat voivat lymyillä palkallisesti.

Miten muuten joku voi "vastustaa toimia nuorten syrjäytymisen estämiseksi"? Aina sitä uutta oppii kun suomessa elää.

Näitten kavereitten rivejä harventaisi tehokkaasti uusi talvisota.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On se tosiaan tragikoomista, että joku nobody tekee nettiin elokuvan, jota kukaan ei katso, ja tämä johtaa maailmanlaajuisiin mellakoihin.
Vielä erikoisempaa on se, että oli tekijä kuka tahansa, syyllinen on aina suuri saatana. Kyllä siinä sopii jo parit lähetystöt poltella ja suurlähettiläät teloittaa. Länsimaissa tulee tavaton kohu jo siitä, jos joku meinaa hakaista lähetystöstä kriminaalin kun eivät suosiolla anna.
Mun mielestä hauska käänne olisi, jos kävisi ilmi, että mitään elokuvaa ei ole olemassakaan :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä hauska käänne olisi, jos kävisi ilmi, että mitään elokuvaa ei ole olemassakaan :)
Sekin olisi takuulla vain jokin jenkkien juoni.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Puolet arvovaltaisesta hs-raadista vastustaa Niinistön aloitteita nuorten syrjäytymisen estämiseksi.

Huokaus. Jotenkin tuntuu, että allahin nimissä kiviä jenkkien suurlähetystön seinään heittelevät oppimattomat taikauskoiset kuumakallet ovat sentään aika fiksua porukkaa verrattuna näihin raadin yhteiskuntatieteen professoreihin, sosionomian dosentteihin ja taidemaalareihin. Vasemmistodillet ovat tietenkin sitä mieltä, ettei tässä neuvot auta, vaan tarvitaan yhteiskunnan tukirahaa.
lisää aiheesta

Piti ihan lukea, että mikä niissä oli väärässä ja ilmeisesti siinä oli se väärässä ettei tavallisia perheitä saa neuvoa lastenhoitoasioissa että heidän lapsensa kasvaisi oikein. Jaa miksi? Koska vain todella epätodellisen huono-osaisia perheitä saa neuvoa ja neuvon lisäksi tarvitaan ilmeisesti joku yhteiskunnan koneisto jossa avohoitopotilaat voivat lymyillä palkallisesti.

Miten muuten joku voi "vastustaa toimia nuorten syrjäytymisen estämiseksi"? Aina sitä uutta oppii kun suomessa elää.

Näitten kavereitten rivejä harventaisi tehokkaasti uusi talvisota.
No on tässä Niinistön Niksikirjassa, tai ainakin sen ympärillä käytävässä keskustelussa, tosiaan ihan mielenkiintoisiakin piirteitä.

Ensinnäkin, on jotenkin arvattavuudessaan hauskaa, että nykyisin oikeastaan aina, kun jokin äärikokoomuslainen kanta uhkaa tulla naurunalaiseksi, EK:n tiuskea rakki Matti Apunen rientää apuun koettaen nälviä kriitikot naurunalaiseksi ja puolustamalla sinisilmäisesti äärioikeistoa.

Toisesta näkökulmasta katsottuna aika useassa kokoomusaloitteessa nykyään - näissä Niinistön vinkeissä siinä missä vaikka edellisten eduskuntavaalien kokoomuksen ympäristökampanjassakin - pääpaino on siinä, että yhteiskunnallisen mittakaavan rakenteellisen ilmiön yhteiskunnallisuus ja rakenteellisuus pyritään kaikin tavoin kieltämään ja sysäämään pois politiikan ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen piiristä yksityisten ja lähipiirin toimien pariin. Syrjäytymisessä, joka määritelmän mukaan liittyy yksityisten ja lähipiirin toimien hallinnan katoamisen ongelmaan, tämä on vielä koomisempaa kuin ympäristöasioissa. Joku noista HS-raatilaisista huomautti aivan oikein, että kokoomus on keksinyt uuden taikasanan: aina, kun halutaan osoittaa, että välitetään jostain asiasta, jota ei kuitenkaan pidetä niin tärkeänä, että sille haluttaisiin tehdä mitään merkittävää, kokoomuslaiset alkavat huutaa talkoita. Kätevää.

Ja ihan hyvä huomio oli myös yhden HS-raatilaisen analyysi siitä, miten kokkarit ovat nyt palaamassa Stubbin ja kumppanien arvoliberaalin kurssinkorjausliikkeen jälkeen ehdan konservatiivipuolueen ruotuun: yhteiskunnallisiin asioihin haetaan nyt ratkaisua siitä, että valtiovalta tunkeutuu perheen sisään haluten ohjailla kasvatuksen arvoja, tyylejä ja keinoja. Tämä tontti onkin meillä viime vuosina jäänyt kristillisille ja varauksin kepuleille, mutta nyt kokoomus valtaa takaisin paikkaansa kansalaisten porvarillisena moraalinvartijana.

Kyse ei - tietenkään, Pertti! - ole varsinaisesti Niinistön kasvatusvinkkien vastustamisesta. Useimmat ideathan kuulostavat ihan hyviltä. Kyse on siitä, mikä on poliitikkojen ja politiikan rooli yhteiskunnallisten ilmiöiden käsittelyssä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 14.09.2012 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Taas on tehty tiedettä:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+Seks ... 5598939201

Onhan se nyt lähtökohtaisesti vastenmielistä hommaa toi seksi, eli pakkohan siinä on kytkeä aivot pois päältä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 14.09.2012 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ Miksi mun yksinkertaista ja toimivaa ehdotusta (jote yritin tarjota Vesperillekin sinne seminaaripäivään) ei ole otettu käyttöön. Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka ja päihteiden väärinkäyttäjien kannattaa lopettaa päihteiden väärinkäyttö. Lisäksi koulupudokkaiden kannattaa mennä takaisin kouluun. Helppoa kuin heinänteko (joka tosin on aina vaivalloista, ainakin käsipelillä).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Miksi mun yksinkertaista ja toimivaa ehdotusta (jote yritin tarjota Vesperillekin sinne seminaaripäivään) ei ole otettu käyttöön. Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka ja päihteiden väärinkäyttäjien kannattaa lopettaa päihteiden väärinkäyttö. Lisäksi koulupudokkaiden kannattaa mennä takaisin kouluun. Helppoa kuin heinänteko (joka tosin on aina vaivalloista, ainakin käsipelillä).
Kyllä sä tolla pääset kokoomuksen sosiaalipoliittiseksi neuvonantajaksi. Tarvettakin on, kun just antoivat kenkää Bob Helsingille. Tervetuloa Dave Espoo!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Koska vain todella epätodellisen huono-osaisia perheitä saa neuvoa ja neuvon lisäksi tarvitaan ilmeisesti joku yhteiskunnan koneisto jossa avohoitopotilaat voivat lymyillä palkallisesti.

Miten muuten joku voi "vastustaa toimia nuorten syrjäytymisen estämiseksi"? Aina sitä uutta oppii kun suomessa elää.

Näitten kavereitten rivejä harventaisi tehokkaasti uusi talvisota.
No niin, ja mitäs jos Perttikin vetäisi henkeä ja ottaisi sen vesimeloonin pois rektumistaan.

Jos olisitte elcon kanssa tutustuneet oikeasti siihen kritiikkiin -- siitä tehtyyn vastakkainasettelua korostavan raportoinnin sijaan, niin näkisitte varmaan paremmin miksi Niinistön kampanjaa on kritisoitu. Onhan ne vinkit ja neuvot kivoja perusporvarillisia ideoita ja neuvoja - joiden pitäisi olla tosin ihmisille itsestäänselvyyksiä. Samalla tapaa kuin se, että sosiaalitoimien leikkaukset tietyillä alueilla ovat korreloineet lisääntyneiden sosiaalisten ongelmien kanssa.

Itsekin olen tuota kamppanjaa kritisoinut, vaikka uskon ja olen sanonutkin että Niinistö on todennäköisesti oikeasti asiasta huolissaan ja haluaisi parantaa asiaa.

Oikeisto <-> Vasemmisto vastakkainasettelu vaan hukuttaa alleen sen todellisuuden, kun kivasti keskiluokkaiset vaahto suunpielessä ovat huutamassa että kuinka ne kehtaavat nyt tuolla tavalla kritisoida, eivätkö tajua omaa parastaan ja sitä että hei presidentti nyt niinkuin tarjosi pullaa ja kaakaota.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Miksi mun yksinkertaista ja toimivaa ehdotusta (jote yritin tarjota Vesperillekin sinne seminaaripäivään) ei ole otettu käyttöön. Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka ja päihteiden väärinkäyttäjien kannattaa lopettaa päihteiden väärinkäyttö. Lisäksi koulupudokkaiden kannattaa mennä takaisin kouluun. Helppoa kuin heinänteko (joka tosin on aina vaivalloista, ainakin käsipelillä).
Kyllä sä tolla pääset kokoomuksen sosiaalipoliittiseksi neuvonantajaksi. Tarvettakin on, kun just antoivat kenkää Bob Helsingille. Tervetuloa Dave Espoo!
How close are you?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Miksi mun yksinkertaista ja toimivaa ehdotusta (jote yritin tarjota Vesperillekin sinne seminaaripäivään) ei ole otettu käyttöön. Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka ja päihteiden väärinkäyttäjien kannattaa lopettaa päihteiden väärinkäyttö. Lisäksi koulupudokkaiden kannattaa mennä takaisin kouluun. Helppoa kuin heinänteko (joka tosin on aina vaivalloista, ainakin käsipelillä).
Kyllä sä tolla pääset kokoomuksen sosiaalipoliittiseksi neuvonantajaksi. Tarvettakin on, kun just antoivat kenkää Bob Helsingille. Tervetuloa Dave Espoo!
How close are you?
^ Joskus musta tuntuu, että Dave olisi mahtavaa tuntea ihan IRL kanssa. Wag the Dog on mun lempparileffoja.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka.
Mistä niitä saatais peruskoulun jälkeen opiskelun lopettaneille, kun hyvinvointivaltio on tappanut matalan tuottavuuden työpaikat?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka.
Mistä niitä saatais peruskoulun jälkeen opiskelun lopettaneille, kun hyvinvointivaltio on tappanut matalan tuottavuuden työpaikat?
Ei hyvinvointivaltio oikeastaan vaan ammattiliitot. Että työtä olisi tarjolla, sen teettämisen pitää kannattaa. Vasta sen jälkeen tulee eteen hyvinvointivaltoimainen kannustinloukkukysymys. Jos teettäminen ei kannata työnantajalle, matalan tuottavuuden työt jätetään tekemättä tai automatisoidaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

huima kirjoitti:No niin, ja mitäs jos Perttikin vetäisi henkeä ja ottaisi sen vesimeloonin pois rektumistaan.

Jos olisitte elcon kanssa tutustuneet oikeasti siihen kritiikkiin -- siitä tehtyyn vastakkainasettelua korostavan raportoinnin sijaan, niin näkisitte varmaan paremmin miksi Niinistön kampanjaa on kritisoitu. Onhan ne vinkit ja neuvot kivoja perusporvarillisia ideoita ja neuvoja - joiden pitäisi olla tosin ihmisille itsestäänselvyyksiä. Samalla tapaa kuin se, että sosiaalitoimien leikkaukset tietyillä alueilla ovat korreloineet lisääntyneiden sosiaalisten ongelmien kanssa.

Itsekin olen tuota kamppanjaa kritisoinut, vaikka uskon ja olen sanonutkin että Niinistö on todennäköisesti oikeasti asiasta huolissaan ja haluaisi parantaa asiaa.

Oikeisto <-> Vasemmisto vastakkainasettelu vaan hukuttaa alleen sen todellisuuden, kun kivasti keskiluokkaiset vaahto suunpielessä ovat huutamassa että kuinka ne kehtaavat nyt tuolla tavalla kritisoida, eivätkö tajua omaa parastaan ja sitä että hei presidentti nyt niinkuin tarjosi pullaa ja kaakaota.
No kun nämä ihan perusasiat ovat hukassa perheiltä nykyään. Lue vaikka uutisia tai seuraa hei ympäristöäsi.

Hieman muuten pohdin miten samaan sait samaan vastaukseen "kivoja pikkuporvarillisia neuvoja" ja huolen, että on vasemmisto oikeisto vastakkainasettelu. :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Kyllä, osalta on. Mutta mun mielestä on vähättelyä jos kuvitellaan että näillä neuvoilla saadaan asiat kuntoon. Syrjäytymisen ehkäisyyn ja poistamiseen vaaditaan paljon enemmän panostusta myös yleisellä tasolla. Ei siinä pelkkä vanhempien seura auta jos opintojen jälkeen ei löydy työpaikkaa, tai jos opinnoissa tai muuten elämässä polttaa itsensä loppuun ja tarvitsee tukea esim masennukseen tai muihin mielenterveysongelmiin. Toisaalta taas myöskään keskiluokkainen perhetausta ei ole tae siitä, että henkilö ei koskaan väärinkäytä päihteitä tai ala pyörimään "väärissä porukoissa". Edelleen, (osa) hyviä neuvoja, joita kannattaa toteuttaa jokapäiväisessä elämässä, mutta muutakin tarvitaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

saira kirjoitti:^Kyllä, osalta on. Mutta mun mielestä on vähättelyä jos kuvitellaan että näillä neuvoilla saadaan asiat kuntoon. Syrjäytymisen ehkäisyyn ja poistamiseen vaaditaan paljon enemmän panostusta myös yleisellä tasolla. Ei siinä pelkkä vanhempien seura auta jos opintojen jälkeen ei löydy työpaikkaa, tai jos opinnoissa tai muuten elämässä polttaa itsensä loppuun ja tarvitsee tukea esim masennukseen tai muihin mielenterveysongelmiin. Toisaalta taas myöskään keskiluokkainen perhetausta ei ole tae siitä, että henkilö ei koskaan väärinkäytä päihteitä tai ala pyörimään "väärissä porukoissa". Edelleen, (osa) hyviä neuvoja, joita kannattaa toteuttaa jokapäiväisessä elämässä, mutta muutakin tarvitaan.
Eli oletko pettynyt, että Niinistö ei yksinään ratkaissut koko syrjäytymisongelmaa? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Mistä niitä saatais peruskoulun jälkeen opiskelun lopettaneille, kun hyvinvointivaltio on tappanut matalan tuottavuuden työpaikat?
Ei hyvinvointivaltio oikeastaan vaan ammattiliitot. Että työtä olisi tarjolla, sen teettämisen pitää kannattaa.
Ikäänkuin sisällytin ammattiliitot tähän hyvinvointivaltiorakenteeseen. Matalapalkka-alojen korkea palkkataso verrattuna moniin länsimaihin yhdistettynä korkeisiin työn sivukuluihin tekee monista töistä taluodellisesti kannattamattomia.

Mun ehdotus syrjäytymisen ehkäisyyn on kansalaispalkka yhdistettynä minimipalkkojen pienentämiseen, työn verotuksen keventämiseen ja harkinnanvaraisten sosiaalitukien leikkauksiin. Jos veroaste on pakko (lue: mieluummin ei) pitää samana, niin verotuksen painopistettä pitää siirtää työnverotuksesta muualle.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^^Toivoisin ehkä näyttöä siitä, että näitä muitakin keinoja lähdettäisiin kehittämään, eikä tämä jäisi vain tähän.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Miksi mun yksinkertaista ja toimivaa ehdotusta (jote yritin tarjota Vesperillekin sinne seminaaripäivään) ei ole otettu käyttöön. Syrjäytyneiden kannattaa hankkia työpaikka ja päihteiden väärinkäyttäjien kannattaa lopettaa päihteiden väärinkäyttö. Lisäksi koulupudokkaiden kannattaa mennä takaisin kouluun. Helppoa kuin heinänteko (joka tosin on aina vaivalloista, ainakin käsipelillä).
Tota, tota, ei noin voi tehdä ilman, että valtiovalta ryhtyy toimii. Eli nostetaan veroja ja lainataan lisää rahaa ulkomailta ja jaetaan sitä asianosaisten tukemiseen perustetuille tärkeille työryhmille; lisäksi palkataan virkamiehiä vastaperustetulle sosiaali- ja terveysministeriön syrjinnänesto-osastolle, jonka johtoon laitetaan joku sosialidemokraattisen puolueen kansanedustajan ex-avustaja.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Vagabondo kirjoitti:kansalaispalkka
Mä kuulun niihin, joiden elämän tasoa tämä nostaisi huomattavasti, mutta mun täytyy sanoa etten edelleenkään ymmärrä mistä nämä rahat meille tulisivat. Tottakai osa tulee kierrossa takaisin pottiin, mutta...?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin