Runki näillekin!masa kirjoitti:Uh, nyt kyllä runkin!

Tuon leffan maskeeraajalle olisi kyllä pitänyt antaa joku palkinto. Kun tsekkaa Theronin muita kuvia, ei voi kyllä ihan heti uskoa samaksi naamaksi.
Mä en nyt oikeen käsittäny. Suositteletko vai etZeb kirjoitti:Uhka (Ils)
Ranskalaisromanialainen kauhupätkä ilman erikoistehosteita. Rasittavan pelottava alusta loppuun ja loppuratkaisu tosiaan aika ällö, kuten takakannessakin jo uhkaillaan. Sormien välistä tuli katseltua lähes koko leffa alusta loppuun.
![]()
![]()
½
Niinhän ne aina jää. Itse tykkäsin leffasta kovastikin, mutta en ole kirjaa lukenutkaan. Hohdosta taas en välittänyt leffana yhtään, varmaankin juuri siitä syystä, että poikkeama erinomaiseen ja yksityiskohtaiseen kirjaan oli niin selvä.Melnais kirjoitti:Fear and loathing in Las Vegas
Vasta nyt! Roadmovie vailla vertaa, voikohan lähemmäs doupattua todellisuutta päästä käyttämättä itse. Jäi silti valjuksi kirjan rinnalla kuten pelkäsinkin.
Mites se kirja ja leffa nyt sitten poikkeaa toisistaan? Tämähän on näitä harvoja tapauksia, joissa elokuva on parempi. Sisältö on lähes identtinen, mutta esitystapa elokuvassa parempi.Melnais kirjoitti:Fear and loathing in Las Vegas
Vasta nyt! Roadmovie vailla vertaa, voikohan lähemmäs doupattua todellisuutta päästä käyttämättä itse. Jäi silti valjuksi kirjan rinnalla kuten pelkäsinkin.
Oli se hyvä elokuva, erinomaiset roolityöt. Kirjoista vain jää niin selkeä mielikuva tapahtumista että ohjaajan näkemystä on usein vaikea sulattaa. Lähes poikkeuksetta itselle kirja on rakkaampi kuin tarinasta tehty kuva. Poikkeus on Tappajahai, mutta siinä kai kirja tehtiinkin elokuvasta eikä toistepäin.Zeb kirjoitti: Niinhän ne aina jää. Itse tykkäsin leffasta kovastikin, mutta en ole kirjaa lukenutkaan.
Joo, noinhan se menee, ainakin itse lukiessa näen silmissäni henkilöt, paikat yms. selvästi. Niitä omia mielikuvia sitten ei saa mennä kukaan mämmikoura sorkkimaan, ja harvalla ohjaajalla on näkemykset kuitenkaan identtiset.Melnais kirjoitti:Oli se hyvä elokuva, erinomaiset roolityöt. Kirjoista vain jää niin selkeä mielikuva tapahtumista että ohjaajan näkemystä on usein vaikea sulattaa.
Vaikka eloisia kuvauksia leffassa olikin, mielestäni huumetripin vääristynyt todellisuus kuvattiin kirjassa elävämmin. Tottakai. Helpompaa panna tekstiksi mielen houreita ja oikkuja, kuvat vaikuttavat vääjäämättä vähän muovisilta. Ehkä intensiivisyysero tulee myös siitä, että kirjassa saa matkata Thompsonin pääkopassa koko matkan, kun taas leffassa hypitään välillä katsomaan miltä tilanne näyttää toisten silmin.Crowbar kirjoitti: Mites se kirja ja leffa nyt sitten poikkeaa toisistaan? Tämähän on näitä harvoja tapauksia, joissa elokuva on parempi. Sisältö on lähes identtinen, mutta esitystapa elokuvassa parempi.
Miks olis ollu toisinpäin, onko Spielberg niin vuolas luovuuden virta? Jotkut kirjat on mielestäni vain elokuvamaisia, eikä se aina ole huono asia, eikä muistaakseni Jaws kirjanakaan huono ole. Taisin minä Jawsin vanavedessä lukea pari muutakin Benchleyn kirjaa, että kyllä se nuoreen minuun ihan positiivisen vaikutuksen teki.Melnais kirjoitti: Poikkeus on Tappajahai, mutta siinä kai kirja tehtiinkin elokuvasta eikä toistepäin.
Oli niin vahva mutu että uskoin! Google kertoo toisin, eli kirja -74, leffa -75 ja Benchley jopa käsikirjoittajana.Clay kirjoitti:Miks olis ollu toisinpäin, onko Spielberg niin vuolas luovuuden virta?Melnais kirjoitti: Poikkeus on Tappajahai, mutta siinä kai kirja tehtiinkin elokuvasta eikä toistepäin.
Onnistunein kyllä, mutta näkymätön vihollinen keikkuu uskollisuudessa aikas lähellä kun lokakuustakin karsittu melkoisesti oleellista.killkill kirjoitti:"Punaisen Lokakuun Metsästys" on edelleen onnistunein Clancy-filmatisointi ja uskollisin alkuperäisteokselleen.
Täh? Pelkästään tuon kohtauksen takia kolme tähteä. Jos se olisi kestänyt 15min olisi tämä selvät viisi tähteä.Herra Manala kirjoitti:Rocky Balboa *½
Tokihan väliin on ujutettu kliseinen treenaanvitusti-rappujuoksentelukin, tällä kertaa homma hoidetaan kirppusirkuksen kanssa.
Nää kaksi leffaa on ankeimmat ikinä. Suosittelen sille joka haluaa viikoks paskan olon. Pertin mielestä nää on tietty vaan realismia.Crowbar kirjoitti:Itse en ole Paha maata katsonut eikä sellaista tilannetta ikinä tule, että moiseen paskaan koskisin. Se tuskin eroaa mitenkään Lilja 4-everistä, jota en myöskään ole katsonut kun se on käsittämättömän paska.