Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ei taida olla luximäärät tässä haussa, luulen.

?



On muuten ledivalaisimet kalllita vs. halogeeni. Hyi helv..
Ei kun itseäni kiinnostaisivat konkreettiset esimerkit tämä loisteputki/halogeeni vastaa _oikeasti_ tällaista lediä ja että onko niistä mihinkään vieläkään.

ND:n linkissä oli vaan lukseja.
http://www.helen.fi/pdf/kodin_lamppuopas.pdf
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
On muuten ledivalaisimet kalllita vs. halogeeni. Hyi helv..
Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Eli, osta halogeeneja.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Eli, osta halogeeneja.
No aika pitkälti näin kyllä. Voihan ne vaihtaa sitten myöhemmin, jos haluaa. Muuntajat pitää vaihtaa kyllä myös sitten, mutta ne on halpoja ja kunhan muistat jättää huoltoluukut, ei ongelma.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Ok. Tattis. Täytyy poiketa bauhausessa tänään..

Ainiin. Kylppärin kattoon täytyy olla kostean tilan valaisimet eikös juu?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sellainen asia vielä, että jos sulla on himmennettävät halogeenit ja ne haluaisit vaihtaa myöhemmin himmennettäviin ledeihin, niin joutuis vaihtamaan myös himmentimet muuntajien lisäksi. Tuon takia en ole himmennettäviä halogeeneja ryhtynyt vaihtamaan, koska se ei varmaan koskaan maksaisi itseään takaisin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Bullshit. Kiinalaisia saa 3-6 yhden merkkilampun hinnalla ja merkkilamppu pahimmassa tapauksessa häviää valovoimallaan kiinanihmeelle. Pieniä värilämpötilaeroja noissa voi olla joo, tai ainakin muutamat ihmiset ovat valitelleet, mutta mun lamput tuottavat kyllä kaikki niin samaa sävyä etten silmällä erota.

Laatuvaihtelut noissa tietysti on jonkinmoisia. Mulla pamahti toinen kahdesta keittiön spottihässäkkävalaisimessa olleesta vilkkumaan juuri parin vuoden käytön jälkeen, mutta alle 6:n euron hinnalla en juuri valita kun ei ne halogenitkaan tuolla sen kauemmin elä. Korvaa valoteholtaan 35w halogenin helponoloisesti. Seuraavaksi ajattelin kokeilla paria tällaista.

Hinta on sitä luokkaa että kannattaa ehdottomasti kokeilla ja ostaa pari varallekin, ellei halua joko törsätä rajattomasti tai laittaa kiukaallisen verran lämpöä tulemaan katosta.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Hinta on sitä luokkaa että kannattaa ehdottomasti kokeilla ja ostaa pari varallekin, ellei halua joko törsätä rajattomasti tai laittaa kiukaallisen verran lämpöä tulemaan katosta.
Ole sä innovaattori. Mä luotan 12v halogeeniin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ja kuten mä sanoin, ne nanonanomerkkiset kiinalaiset valehtelee speksit. Eli jos haluat ledispotin, joka oikeasti tuottaa sen mitä speksit sanoo, joutuu ostamaan jonkun tunnetun merkin.
Bullshit.
Noin 1kk sitten HS testasi eri lamppuja ja kiinalainen nanonano led tuotti puolet lupaamastaan valovoimasta. Merkkilamput tuottivat sen, mitä lupasivat.

Kyllähän se on ihan yleinen trendi nimettömillä kiinalaisilla valmistajilla tuotteesta riippumatta, että laittavat spekseiksi mitä huvittaa. Keskon tukkuostaja lehdessä kertoi, että kymmenen kilon rautakankikaan ei paina kymmentä kiloa, ellei joka erää tarkasta. Yrittävät koko ajan pudottaa painoa.

Jos sä katsot ledextremen kiinalaisledien speksejä, niin monet lupaavat lumen/w suhteeksi huomattavasti enemmän, mitä merkkilänsimaiset.

Eli joko kiinalaiset nanonano valmistajat osaavat ledien teon paljon länsimaisia paremmin tai sitten he valehtelevat.

Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Ja muille Ghostery: http://www.ghostery.com/
Kirjoitan tätä alasti
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Joten mikä on silloin se todellinen syy maksaa samasta tuotteesta 3-6 kertainen hinta? Paperiin lyöty speksi, vaikka valoa ei tulisi lumeniakaan enempää siitä 3-6 kertaa kalliimmasta?

Kyllä mä tiedän että noiden lumenimäärät on monesti optimistisia. Tiedän myös sen että siellä on laatuvaihteluja melkoisesti. Siellä tehdään laadultaan ihan mitä tahansa täysin käyttökelvottoman kuran ja asiallisen merkkivehkeen välimaastosta. Hyväksi osoittautuneet lamput ovat toimineet hintaansa nähden hyvin ja tuottavat valoa erinomaisesti. Problem?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ja joo, ne länsimaiset voi tulla samasta tehtaasta. Ero onkin siinä, että länsimainen valmistaja ilmoittaa todelliset speksit.
Joten mikä on silloin se todellinen syy maksaa samasta tuotteesta 3-6 kertainen hinta? Paperiin lyöty speksi, vaikka valoa ei tulisi lumeniakaan enempää siitä 3-6 kertaa kalliimmasta?

Kyllä mä tiedän että noiden lumenimäärät on monesti optimistisia. Tiedän myös sen että siellä on laatuvaihteluja melkoisesti. Siellä tehdään laadultaan ihan mitä tahansa täysin käyttökelvottoman kuran ja asiallisen merkkivehkeen välimaastosta. Hyväksi osoittautuneet lamput ovat toimineet hintaansa nähden hyvin ja tuottavat valoa erinomaisesti. Problem?
Jos sä oot saanut halvalla hyvän lampun, niin sehän on erinomainen asia.

Pointtini oli, että nanonanojen spekseihin ei voi luottaa. Jos kokeilemalla toteaa lampun hyväksi ja halvaksi, niin sehän on sitten jeesch.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Meillä ei näy telkkari. Pari päivää sitten meni ruutu pimeäksi ja väittää, että ei signaalia. On aikansa pimeänä ja johtojen räpellyksestä riippumatta rävähtää taas kuva ruutuun. Näkyy jonkin aikaa, 0-40 minuuttia, ja pimenee taas. Kuva pikselöityy välillä ja pätkii satunnaisesti, mutta tämä pidempiaikainen pimeneminen on ihan uutta. Aikaisemmin kuva näkyi kesäisin hyvin, ja talvella oli välähdyksenomaisia katkoja.

Korjauksena on kokeiltu uutta antennijohtoa (ensimmäinen oli kahden johdon yhdistelmä) ja toista uutta antennijohtoa, kun sellainen löytyi kaupan lisäksi myös kaapista. On kokeiltu jättää digiboksi pois välistä, mutta tulos oli ihan sama. On sammuteltu virtoja kokonaan ja haettu kanavia uudelleen. Epäilemme vikaa taloyhtiön antenniverkossa, mutta naapurit on vielä haastattelematta.

Turhauttavaa kun vähän päälle kolmekymppisenä ei enää pärjää nykyiselle kodin elektroniikalle.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla taas ei näy ykköskanava. Eikä Teema. Tai siis on nuo normaalit digihäiriöt, enimmäkseen no signal. Muut kanavat näkyvät. Digidigissä on perseestä se, että signaalin täytyy olla täydellinen, että mitään näkyy. Kun taas anaalianassa ennenvanhaan jotain saattoi näkyä kohinan seasta huonollakin antennilla.

Katolle katsoen minulla syy lienee, että antennin ympärille on kerrostunut kuin lumiukko. "Jonkun" pitäisi uskaltautua katolle ja sen reunalle karistelemaan lumi pois.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:Katolle katsoen minulla syy lienee, että antennin ympärille on kerrostunut kuin lumiukko. "Jonkun" pitäisi uskaltautua katolle ja sen reunalle karistelemaan lumi pois.
Haulikolla kerran jyräytät niin homma kunnossa eikä tarvi ainootaan kaupata.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt ei telkku löydä kuin kanavat 11:stä ylöspäin, ja siellähän ei ole juuri mitään minkä pitäisi ilmaiseksi edes näkyä. FML.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lolita kirjoitti: Pari päivää sitten meni ruutu pimeäksi ja väittää, että ei signaalia.
Samoin täällä, yöllä kesken Papillonin! Puolisen tuntia jaksoin venailla ja rämpsyttää boxia ja telsua päälle ja pois, ei vaikutusta. Seuraavana päivänä toimi normaalisti.

Vähän päälle kolmikymppisenä saattaa joku naisihminen myös huomata puhuvansa yhdelle monista kaukosäätimistään, painaessaan väärää kapulaa toistamiseen, syyttävästi: "Not you, you motherfucker!"

Saattaa tai ei saata.
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kiinteistöpalvelutoimistoon soitettu, ei voi mitään kun muut eivät ole ilmoittaneet tälläisesta ongelmasta. Voi voi, missäköhän vika lienee, kun on vaan teidän asuntokohtaista. No, me on tosiaan kokeiltu useampaa antennijohtoa, on irroitettu kaikki johdot ja kokeiltu ilman digiboksia. Käsittääkseni on suljettu laiteviat pois, vaikka toista tv:tä ei olekaan ollut mahdollista kokeilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Katolle katsoen minulla syy lienee, että antennin ympärille on kerrostunut kuin lumiukko. "Jonkun" pitäisi uskaltautua katolle ja sen reunalle karistelemaan lumi pois.
Haulikolla kerran jyräytät niin homma kunnossa eikä tarvi ainootaan kaupata.
Liekö tuo neuvo ansa? Eiköhän haulit repisi antennin paskaksi?
Tänään kumminkin otin pitkän riman ja vaikkei se ihan ylös antenniin ulottunut, maasta käsin sain kolkuteltua lumet tippumaan antennista.

Kuva ykkösellä ja teemalla ei silti näy. On ennen näkynyt digiteeveelläkin, vaikka antennien suuntaus lienee 70-luvulta. Vittu, antenniliikekö tässä pitää kutsua? Ja lähteekö nekään tuonne lumiselle katolle? Nosturiakaan siihen ei saa, se pääty on kaltevan kallion päällä.

Edit: Lolitan ongelma jäi edelliselle sivulle, lukekaa, auttakaa neitoa hädässä, kun ei näy telkkua ollenkaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suosituksia 55" led telkkariksi hintaluokkaan alle 2000€ nto ?
Samsungin jalusta sattuu silmää pahasti, eli se ei käy.
Tarjouksessa ois Sony alle 1900€.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aa ... v-55lw650w

Olen ollut tyytyväinen LG:n ruutuihin, millainen tuo olisi?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^Mulla on 47" versio tuosta ja olen ihan hävyttömän tyytyväinen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Miksi led, miksi ei plasma?


T: nyyppä
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Miksi led, miksi ei plasma?


T: nyyppä
Vähän vähemmän sähkölämmitin?
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin