Mitä vedätte suruun?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Yönmustaritari kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Ajattelin seuraavaksi ruveta suhteeseen hieroja-kampaaja-kokki-psykologi-runkkari-pankkiirin kanssa että saan kaikkea kivaa sopivassa suhteessa. :wink:
Läppä menee mutta muistetaan, että itse on ensin tehtävä itsensä niin kokonaiseksi, että siitä riittää jaettavaa toiselle. Onni perustuu omaan toimintaan eikä se saa olla riippuvainen muista.
Veit munat suustani. :wink:
Kikkelis kokkelis.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Easy kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Hmm, voisitkohan sinä kirjoittaa kirjan erosta selviytymisestä. :wink: Nimi olisi tietenkin "Maailma on täynnä naisia ja aina löytyy joku parempi kuin edellinen - pohjanmaalaisen entisen isännän lyhyt opas erosta selviämiseen" tai vaihtoehtoisesti "Ulkoista erosi syyt ja vastusta henkistä kasvua - häjyn opas parisuhteista selviämiseen".

Kosmikko kirjoittaisi oppaan nimeltä "Ruikutus seis! - Koviksen opas eronneelle miehelle". :wink:
:rofl:
Pakko täältäkin vielä suitsuttaa; perin osuvasti sutkautettu! Nauroin maha kippurassa. :)

Koviksilta kysyisin: Missä teidän mielestänne menee Gattaca-tyyppisen itsesääliruikutuksen ja rakentavan itseanalyysin raja, jos tämä muka on sitä ruikutusta?

Ja Letku: Mahtava ketju! Oot tehnyt mun olon Kitinässä selvästi aiempaa kotoisammaksi. Noin toimii mun Real Lifen miehet (ja naiset). Hassu fiilis.

Siitä suhteen jälleenrakentamisesta ystävyyspohjalle vielä.
1. On luonnollista (ja hienoa), että tunnet halua olla sen ihmisen kaveri/ystävä vielä eron jälkeenkin. Ihminen haluaa lähtökohtaisesti olla muille ihmisille hyvä, tulla toimeen toisten kanssa, antaa ja saada. En näe mitään syytä miksi sellainen tunne pitäisi yrittää tukahduttaa (kunhan sen osaa erottaa halusta palata vanhaan).
2. Kaikki taitaa riippua sen toisen osapuolen fiiliksistä. Jos hän on valmis olemaan ystäväsi (mikä tarkoittaisi myös suun puhumista puhtaaksi eron syitä yms. juttuja koskien), suosittelen sitä lämpimästi sopivan tauon jälkeen. Sanoisin melkeinpä, että jos ei ole ystävystynyt exänsä kanssa, ei ole koskaan kunnolla edes eronnut. Rakkaussuhteen loppumisen tajuaa helpommin, kun sen tilalle tulee jokin toisenlainen suhde saman ihmisen kanssa. Ystävyyssuhteen kannattaa antaa rakentua omalla painollaan, samalla tavalla kuin muutkin ystävyydet.
3. Jos toisella ei riitä kiinnostusta tai rohkeutta rakentaa ystävyyttä tai kaveruutta, siitä ei tule mitään. Silloin täytyy vain hyväksyä, ettei hänestä ollut siihen ja unohtaa koko juttu. Toisaalta: jos olet itse se, joka vielä kykenee katsomaan toista silmiin ja tarjoamaan yhdessäolon mahdollisuutta, on varmaan lopulta suht' helppo päästää henkisesti irti, jos toinen lusmuilee eikä kykene kohtaamaan tekemistensä ja tekemättä jättämistensä seurauksia. Kuka semmoisen kanssa haluaisi tekemisissä ollakaan.

Toivotaan parasta!
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

No aamut on aamuja eikä kait olohuoneesta heräminen koskaan kovin mukavaa ole. Yleensä en näe/muista yöllisiä unia mutta olen nyt pienissä painajaisissa paininut pari edellistä yötä.

Niinpä kerran yöllä herättyäni soin itselle vielä lisää pohdintaa menneistä tapauksista suhteen varrelta liittyen siihen, mikä oli toisen suhtautuminen suhteeseen.


1. Sanoin aluksi ei julkisille hellyyden osoituksille, josta seurasi bolemiikkia. Jos kuulemma asiat ei muuttuisi niin toinen ei kuulemma kovin kauaksi aikaa aio jäädä. Hitaasti lämpiävän tyypinä pidin noin puolentoista tunnin meditaation, jonka jälkeen aloitin nopeamman lämpiämisen ja hyväksyin julkiset hellyyden osoitukset.

2. Vanha tapa eli julkinen ryyppy ehkä jopa ilman paitaa toveriporukassa olisi hänen mukaansa pitänyt tehdä ilman häntä, koska se on vain minun ja toverini tapa eikä siinä ole hyvä esiintyä eri naisten kanssa. Nih. Nyt minulla sitten on tosiaan se ryyppykuva muistona mutta ei kait siinä mitään.

Lisäksi taisi olla omien rajojen haku oli käynnissä, kun minua läpsittiin naamalle baarissa enkä edes muista miksi. En sinänsä ollut kuitenkaan moksiskaan vitutuksesta huolimatta. Seuraavan aamuna muistan toisen sanoneen olleensa kuitenkin yllättynyt minun vielä ollessa baarin pihalla pois lähtiessämme, kun hän vielä haahuili baarin sisällä jotain ylimääräistä. Loppujen lopuksi kumpikin sanoi ettei muista tarkkoja tapahtumia, joten asia jäi sikseen.

Kyllähän kaikki tämä ja ehkä pari muuta asiaa soitti kelloja jo silloin. Ei vaan riittävän kovaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sinä olet Letku fiksu mies. Mä toivon, että löydät arvoisesi ja kaltaisesi naisen, sä olet lihakimpaleen sijasta aikalainen kultakimpale. Jos mulla olis sisko, antaisin sen sulle ilomielin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Koviksilta kysyisin: Missä teidän mielestänne menee Gattaca-tyyppisen itsesääliruikutuksen ja rakentavan itseanalyysin raja, jos tämä muka on sitä ruikutusta?
Miksi se on silloin kovismaista, jos ei halua menneitä analysoida tai puida?

Miksi ei vain voi päästää irti ja siirtyä eteenpäin jos se tapa toimii?
Sheetlord

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

EveryWoman kirjoitti:Koviksilta kysyisin: Missä teidän mielestänne menee Gattaca-tyyppisen itsesääliruikutuksen ja rakentavan itseanalyysin raja, jos tämä muka on sitä ruikutusta?
En nyt sanoisi, että Letkun tarinat tässä ketjussa ovat ruikutusta. Oma käyttäytymismalli juontaa juurensa ihan murrosiän ensimmäiseen "isompaan rakastumiseen" joka tietenkin päätyi huonosti. Huomasin pian, että paras tapa tuhoon tuomitussa jutussa on vetäytyä asap, minimoida tappiot, miettiä vähän aikaa mitä hommassa meni pieleen, mitä kenties voidaan oppia.. ja jatkaa matkaa. Itseanalyysissäkin voi mennä liian pitkälle. Ei jokaista mielenliikkua tarvitse analysoida puhki.

Gattaca on huono vertauskuva, koska ko. hepulla ei ilmeisesti mitään ihmissuhteeksi luokiteltavaa ei-binäärimuotoisen naisen kanssa ole koskaan ollutkaan. Ainakin semmoinen käsitys palstakontribuutiosta tulee.
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Sheetlord kirjoitti: Gattaca on huono vertauskuva,
Gattaca on hyvä vertauskuva siksi, että siinä on malli miten miehelle voi pahimmillaan käydä, jos ei asioista pääse yli.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Isäni sanoo, että kaikki asiat ovat vaikeita kun ne vaikeiksi tekee.

Tiedä sitten onko minulla (subjektiivisesti) vähän ongelmia, minkä vuoksi en vello niitä mm. täällä. Vai koska en vello ongelmissani (ts itsereflektoi tjsp) niin minulla ei pahemmin ole ongelmia.

Elämä voi olla myös helppoa.
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

elco kirjoitti:Elämä voi olla myös helppoa.
Juuri näin. Miksi ihmeessä tehdä asioista tietentahtoen hankalampia, kuin ne itseasiassa ovatkaan?
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

SingleMalt kirjoitti:
elco kirjoitti:Elämä voi olla myös helppoa.
Juuri näin. Miksi ihmeessä tehdä asioista tietentahtoen hankalampia, kuin ne itseasiassa ovatkaan?
Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana.

Viisamman ihmisen sanoin "on typeryyttä odottaa eri lopputulosta, jos käyttää aina samoja keinoja".

Ei se vaihtamalla parane, jos vika löytyy peilistä.

Tarkoitus olisi kai oppia jotain elämässä, muuttua paremmaksi, ja joustavammaks - ei vihaisemmaksi eikä katkerammaksi.
Huonoja miehiä on aika vähän.. Noin yleisesti ottaen pidän miehistä, joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta (joihin kuuluu juuri ne jotka ei ikinä näe mitään vikaa itsessänsä, eivätkä koe tarvetta elämän tai muutenkaan minkään uuden oppimiseen).
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

NomenNescio kirjoitti:Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana..
Miten niin automaattisesti aina on vika itsessä?

Omalla kohdallani ainoa virhe oli se, ettää lähdin leikkiin naisen kanssa joka pompotteli 2 muuta miestä samaan aikaan, ja joka tuli ilmi vasta seurustelun päätyttyä. Mitä ihmettä tuossa olisi enää voinut tehdä ja miksi tuollaista asiaa pitäisi vatvoa??
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

NomenNescio kirjoitti: Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana.
Miten niin ei ikinä mieti? Sen miettimisen voi tehdä jotenkin muuten, kuin haluamalla pitää exää välttämättä kädestä senkin jälkeen kun on jo tullut pakkasta.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

SingleMalt kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti:Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana..
Miten niin automaattisesti aina on vika itsessä?

Omalla kohdallani ainoa virhe oli se, ettää lähdin leikkiin naisen kanssa joka pompotteli 2 muuta miestä samaan aikaan, ja joka tuli ilmi vasta seurustelun päätyttyä. Mitä ihmettä tuossa olisi enää voinut tehdä ja miksi tuollaista asiaa pitäisi vatvoa??
Nooh, itse koen vetoa empaattisiin partnereihin. Sellaisiin jotka pystyvät ymmärtämään minua - vaikkeivat ehkä aina hyväksy mitä teen. Sellaisiin jotka voivat antaa anteeksi jos teen virheen, ja joille voin antaa heidän virheensä anteeksi kun he sellaisia tekevät.
Sellaista haluan miellyttää, kun tiedän olevani sellaiselle tärkeä ja rakas.

Sellainen empaattinen mies on exänäkin on ilo, ja sellaisesta tulee aidosti ystävä suhteen jälkeen. Kun sellaiselle voi myöntää omat virheensä, eikä tarvitse kuulla olevansa paska muija, joka vois kävellä suohon.

Mä pidän pohjalaisista. Olen ollut Seinäjoella nyt töissä hyvin miesvaltaisessa työpaikassa viimeiset 6 kk, ja oikeasti - mitä ihanimpia miehiä... ja kaikki naimisissa olevat yrittävät naittaa minua "tuo ja tuokin on vapaa mies". Huvittavaa.. =D
Sääli vain että ne pari ihaninta ovat, kuten olettaa saattaa.. ne ovat onnellisesti naimisissa. Enkä ihmettele, aivan valloittavia ilkikurisia tapauksia jotka osaavat kuunnella, ja ovat luotettavia jämäkkyyden perikuvia, kun kiire muuttuu stressaaviksi.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti: Tiedä sitten onko minulla (subjektiivisesti) vähän ongelmia, minkä vuoksi en vello niitä mm. täällä. Vai koska en vello ongelmissani (ts itsereflektoi tjsp) niin minulla ei pahemmin ole ongelmia.

Elämä voi olla myös helppoa.
:D Sun kannattaisi ilman muuta kirjoittaa kirja "Elämä on helppoa". Sen jälkeen ryhdyt vetämään 100 000 €:n päiväpalkkiolla "elämä on helppoa" kursseja maksukykyisille.

Voinko ruveta agentiksesi?
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

NomenNescio kirjoitti: Nooh, itse koen vetoa empaattisiin partnereihin. Sellaisiin jotka pystyvät ymmärtämään minua - vaikkeivat ehkä aina hyväksy mitä teen. Sellaisiin jotka voivat antaa anteeksi jos teen virheen, ja joille voin antaa heidän virheensä anteeksi kun he sellaisia tekevät.
Sellaista haluan miellyttää, kun tiedän olevani sellaiselle tärkeä ja rakas.
Empatialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olisin jäänyt roikkumaan neljänneksi pyöräksi suhteeseen, joka ei edes loppujen lopuksi ollut seurustelusuhde.

Minä keskityn kerralla vain ja ainoastaan vain yhteen ihmiseen 100 prosenttisesti ja sitä vaadin myös vastapuoleltakin. Kaikki muu on leikkimistä.
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

elco kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti: Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana.
Miten niin ei ikinä mieti? Sen miettimisen voi tehdä jotenkin muuten, kuin haluamalla pitää exää välttämättä kädestä senkin jälkeen kun on jo tullut pakkasta.
Esimerkkinä oma elämäni.
Minulla oli suhteen alku erään kityläisen kanssa, mutta erinäisistä syistä se ei ottanut tuulta allensa. Pidimme puolen vuoden breikin, keskustelimme sen jälkeen asiat selviksi ja nykyään hän on edelleen yksi parhaimmista ystävistäni. Kuulemma olen hänen exänsä, itse en ole ihan varma että osaanko asiaa katsoa niin, vaikka vuosia olemme tunteneetkin.. =D

Viimeksi eilen kävin hänen nykyisen tyttöystävänsä kanssa leffassa. Koen että voitin paljon pitäessäni kyseisen x-faktorin elämässäni.. Ja odottamatta hänen tyttöystävästänsä on tulossa/tullut aivan yhtä tärkeä ystävä kuin kyseinen mies on. Molemmat ovat ihmisiä joille voin puhua miltä tuntuu, ja jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Kuten hyväksyn heidät.
Hauska yksityiskohta on että kun olemme kolmistaan liikenteessä, niin kälätämme kyseisen tytön kanssa niin paljon, ettei mieheke meinaa saada sanaa väliin. Joten tulee erityisesti lähdettyä hänen kanssansa kahville kaksistaan, että tulisi juteltua myös asioista jotka ovat hänen maailmaansa koskettaneet. =)
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Miksi se on silloin kovismaista, jos ei halua menneitä analysoida tai puida?

Miksi ei vain voi päästää irti ja siirtyä eteenpäin jos se tapa toimii?
Jos se toimii, niin ei mitään vikaa. Vaan kuinka hyvin se mahtaa toimia, jos muiden harjoittama itseanalyysi (jonka siis ei pitäisi mitenkään liittyä sinuun) häiritsee sinua niin paljon, että palaat kerta toisensa jälkeen tähän ketjuun jakamaan seuraavanlaisia sisältöjä:
SM kirjoitti:Letku oli paljon hauskempi silloin kun se viritteli vonkuukirjeitä. Nyt se on yhtä hauska kuin rollotomasi itsemurhauhkailuissaan. -- Mitä käsittelemistä siinä on? Se narttu lemppas sut. Deal with it, ja mene eteenpäin. -- No eikait sen asian toteamiseen voi päivää kauempaa mennä. -- Mitä kauemman mietit asiaa, sitä pahemmalta asia tuntuu. Menoks vaa, ja paska taakse. -- Pirkkanikseissä on vaan se vaara, että niiden avustamana saattaa käydä kuten gattacalle ja rollolle. -- Lopeta tuo vitun ininä ja ota itseäsi niskasta kiinni. -- Ninjat ei prosessoi, ninjat toimii sano.
Kyllä tuosta semmoinen kuva pääseee syntymään, että sinä oikein kovasti toivoisit Letkun lopettavan avautumisensa siihen paikkaan. Mitä muuta järkeä olisi mustamaalata hyväksi ja terveeksi havaittua suhtautumistapaa - etenkin kun ei itse ole edes kokeillut toimiiko se? Haiskahtaa defensiiviseltä, valitettavasti.

Kovismaista on oman tunne-elämän kieltäminen.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NomenNescio kirjoitti:
elco kirjoitti:
NomenNescio kirjoitti: Niin siis, eihän se ole vaikeaa tehdä samaa virhettä taas uuden ja uuden ja uuden partnerin kanssa. Mikä on seurauksena jos ei ikinä mieti että mikä omassa itsessä oli vikana edellisen suhteen aikana.
Miten niin ei ikinä mieti? Sen miettimisen voi tehdä jotenkin muuten, kuin haluamalla pitää exää välttämättä kädestä senkin jälkeen kun on jo tullut pakkasta.
Esimerkkinä oma elämäni.
Minulla oli suhteen alku erään kityläisen kanssa, mutta erinäisistä syistä se ei ottanut tuulta allensa. Pidimme puolen vuoden breikin, keskustelimme sen jälkeen asiat selviksi ja nykyään hän on edelleen yksi parhaimmista ystävistäni. Kuulemma olen hänen exänsä, itse en ole ihan varma että osaanko asiaa katsoa niin, vaikka vuosia olemme tunteneetkin.. =D

Viimeksi eilen kävin hänen nykyisen tyttöystävänsä kanssa leffassa. Koen että voitin paljon pitäessäni kyseisen x-faktorin elämässäni.. Ja odottamatta hänen tyttöystävästänsä on tulossa/tullut aivan yhtä tärkeä ystävä kuin kyseinen mies on. Molemmat ovat ihmisiä joille voin puhua miltä tuntuu, ja jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Kuten hyväksyn heidät.
Hauska yksityiskohta on että kun olemme kolmistaan liikenteessä, niin kälätämme kyseisen tytön kanssa niin paljon, ettei mieheke meinaa saada sanaa väliin. Joten tulee erityisesti lähdettyä hänen kanssansa kahville kaksistaan, että tulisi juteltua myös asioista jotka ovat hänen maailmaansa koskettaneet. =)
Lopuksi isket x:n nykyisen ja x jää yksin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Miten niin automaattisesti aina on vika itsessä?

Omalla kohdallani ainoa virhe oli se, ettää lähdin leikkiin naisen kanssa joka pompotteli 2 muuta miestä samaan aikaan, ja joka tuli ilmi vasta seurustelun päätyttyä. Mitä ihmettä tuossa olisi enää voinut tehdä ja miksi tuollaista asiaa pitäisi vatvoa??
No siis: kun jotain menee ihmissuhteissa pieleen, molempien kohdalta voidaan löytää yksi tai useampi toimintatapa, joita noudattamalla ongelmaa ei olisi tullut. Eli vikaa on ikään kuin aina molemmissa.

Sun tapauksessa olisi voinut olla hyödyllistä miettiä miksi naisella oli muitakin miehiä, miten et huomannut mitään outoa jo suhteen aikana (tai jo ennen sen alkua), ja miten vastaavilta tapauksilta voisi jatkossa välttyä.
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti:Kovismaista on oman tunne-elämän kieltäminen.
No höpö höpö. Voi sitä omaa tunne-elämää käsitellä muutakin kautta..
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

EveryWoman kirjoitti:
SingleMalt kirjoitti:Miten niin automaattisesti aina on vika itsessä?

Omalla kohdallani ainoa virhe oli se, ettää lähdin leikkiin naisen kanssa joka pompotteli 2 muuta miestä samaan aikaan, ja joka tuli ilmi vasta seurustelun päätyttyä. Mitä ihmettä tuossa olisi enää voinut tehdä ja miksi tuollaista asiaa pitäisi vatvoa??
No siis: kun jotain menee ihmissuhteissa pieleen, molempien kohdalta voidaan löytää yksi tai useampi toimintatapa, joita noudattamalla ongelmaa ei olisi tullut. Eli vikaa on ikään kuin aina molemmissa.

Sun tapauksessa olisi voinut olla hyödyllistä miettiä miksi naisella oli muitakin miehiä, miten et huomannut mitään outoa jo suhteen aikana (tai jo ennen sen alkua), ja miten vastaavilta tapauksilta voisi jatkossa välttyä.
Ihan vain pointtina: Vikaa ei aina ole molemmissa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Voinko ruveta agentiksesi?
No se riippuu siitä, millaisen allekirjoitusbonuksen pystyt järjestämään.

Njoo, varokaa, ettette leimahda spontaanisti tuleen ilmassa itsereflektoidessanne. Ja että liiallinen itsereflektio surkastuttaa selkäydintä. Häivyn spämmäämästä tätä ketjua. Seuraavan kerran kun teillä on Ongelma, mikä eittämättä on pian, ajatelkaa minua ja sitä, mitä minä tekisin!
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

EveryWoman kirjoitti: Sun tapauksessa olisi voinut olla hyödyllistä miettiä miksi naisella oli muitakin miehiä, miten et huomannut mitään outoa jo suhteen aikana (tai jo ennen sen alkua), ja miten vastaavilta tapauksilta voisi jatkossa välttyä.
Siis miksi vitussa mä olisin tuolla vaivannut enempää päätäni? Muutaman hassun kuukauden pituisessa seurustelussa on kyse ihastumisesta, eikä missään nimessä oikeasta rakastumisesta. Olisi ollut eri asia, jos suhde olis kestänyt vuosia, jolloin se olisi jo oikeasti ollut rakkautta. Nyt koko touhu oli pelkkää pelleilyä, jolle oli erittäin helppo heittää hyvästit kun realiteetit avautuivat.

Se etten huomannut muita miehiä, johtuu kyllä ihan siitä että välimatkamme oli 400 km. Siihen väliin mahtuu vaikka koko puolustusvoimat ilman että toinen huomaa mitään.

Jos oikeasti alkasin miettimään joka ikiselle asialle selityksiä ja syitä, vetäisin varmaan ennemmin tai myöhemmin samalla kaavalla masennus ja nuppilääkkeitä, kuin hyvin hyvin moni palstallaolija. - Ei kiitos. Muut konstit ovat paljon terveellisempiä.
Viimeksi muokannut SingleMalt, 22.11.2006 12:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Sheetlord kirjoitti:Oma käyttäytymismalli juontaa juurensa ihan murrosiän ensimmäiseen "isompaan rakastumiseen" joka tietenkin päätyi huonosti. Huomasin pian, että paras tapa tuhoon tuomitussa jutussa on vetäytyä asap, minimoida tappiot, miettiä vähän aikaa mitä hommassa meni pieleen, mitä kenties voidaan oppia.. ja jatkaa matkaa.
Mulle kävi samoin ensimmäisen rakastumisen kanssa. Sitä ei paljon voinut analysoida, kun toinen ei puhua pukahtanut - ja sellaisessa tilanteessa ei tosiaan muuta ole tehtävissäkään kuin unohtaminen ja elämän jatkaminen. Samalla tajusin, että eipä kaveri ollut ajatuksiaan juuri jakanut suhteen aikanakaan. Sittemmin en ole toistanut samaa virhettä - seuraavat kumppanini ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän avointa lajia.
Itseanalyysissäkin voi mennä liian pitkälle.
Noin sanovat yleensä ne, joilla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Itse en tiedä ketään, jolla olisi.
Ei jokaista mielenliikkua tarvitse analysoida puhki.
Ei niin. On suositeltavaa kohdistaa resurssinsa merkityksellisten ja tärkeiden juttujen analysoimiseen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SingleMalt kirjoitti:Gattaca on hyvä vertauskuva siksi, että siinä on malli miten miehelle voi pahimmillaan käydä, jos ei asioista pääse yli.
Totta. Gattacassa kiteytyy rakentavan analyysin ja ruikuttamisen ero.
Vastaa Viestiin