Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Merkillinen epämääräinen väsymys-päänsärky ja utuinen aivotoiminta vaivannut koko päivän. Hommia olisi, mutta ne kaikki vaativat oma-aloitteisuutta eikä kukaan ole käskenyt, enkä osaa nyt tässä väsymystilassa potkia persettäni liikkeelle saadakseni ne tehdyksi. Nihkee olotila. Vois jo nyt lähteä kotiin kun ei kerran saa mitään aikaiseksi, mutta kun töissä täytyy olla se tietty tuntimäärä...
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

AarneAnkka kirjoitti:väsymys-päänsärky
KoNppaan :(
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kid kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:väsymys-päänsärky
KoNppaan :(
Mielenkiintoinen havainto: heti kun pääsin viileään ulkoilmaan, oloni alkoi parantua. Ei pelkästään hapen takia, vaan veikkaan että siksi että minulla oli yksinkertaisesti liian kuuma. Siitä tulee helposti sellainen veltto ja jomottava olo. Ehkä auttais sullakin?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

:( Yyh. Minulla leikattiin kesken kasvunsa tilanahtauden vuoksi jumiutunut ja siksi tulehtunut viisaudenhammas. Leukaluuta jouduttiin vuolemaan, jotta hammas saatiin ulos. Poski, leuka ja kurkku ovat kipeänä ja turvoksissa, ja lisäksi purin puudutuksen vaikutuksen alaisena posken sisäpinnan kunnolla verille. Suuta ei saa kunnolla auki, ja syömiset ja juomisetkin kirvelevät. Sattuu, aijai.

*napsii Buranaa ja penisilliiniä pakettikaupalla*
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mua vaivaa taas kiukkuinen vatsa. Ripulia, vääntelyä, tuskaa. :x Jo pidemmän aikaa ollut ripuli ainakin 4 kertaa viikossa. Nyt se ei parantunut edes aamulla. Pitäisköhän mennä lääkäriin tän kanssa? Mikä tätä oikein aiheuttaa?

EDIT: Sainkin lääkäriajan jo samalle päivälle. Kai tää on syytä tutkia.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Aina kovan stressin tullen iskee närästys ja suolesta alkaa tulla pieniä määriä verta. :? Pitäisiköhän moisesta olla kovastipaljon huolissaan?
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Elukka kirjoitti:Aina kovan stressin tullen iskee närästys ja suolesta alkaa tulla pieniä määriä verta. :? Pitäisiköhän moisesta olla kovastipaljon huolissaan?
Ainakin äkkiseltään tuo kuulostaa vuotavalta mahahaavalta. Auts. Pare käydä lääkärissä.
Tiikeriankka

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Zeb kirjoitti::( Yyh. Minulla leikattiin kesken kasvunsa tilanahtauden vuoksi jumiutunut ja siksi tulehtunut viisaudenhammas. Leukaluuta jouduttiin vuolemaan, jotta hammas saatiin ulos. Poski, leuka ja kurkku ovat kipeänä ja turvoksissa, ja lisäksi purin puudutuksen vaikutuksen alaisena posken sisäpinnan kunnolla verille. Suuta ei saa kunnolla auki, ja syömiset ja juomisetkin kirvelevät. Sattuu, aijai.

*napsii Buranaa ja penisilliiniä pakettikaupalla*
Been there, done that. Hirveä kokemus. Otan osaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Huomisesta alkaen pitää ottaa kaksi pientä oranssia pilleriä aamuisin aikaisemman yhden sijasta. Aamulääkitystä on siis kokonaisuudessaan yhteensä neljä tablettia kolmea eri lajia. Mulla on enemmän tabuja kuin lestadiolaisilla :D

Olo vaan ei ole hyvä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

No kun ei tuolla alhaalla tapahtu mitään, tai jos tapahtuu niin liian harvoin ja liian vähän..en syö pillereitä kuin kipuun. Vaikka kipukin on vain tunne.
Pyyhin Netikettiin..
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tiikeriankka kirjoitti:Been there, done that. Hirveä kokemus. Otan osaa.
Kiitos ! Olen jo varsin toipunut, mutta jäljellä on hemmetinmoinen kolo ikenessä, jonne keräytyy ikävä ruokavarasto. Kolosta paistoi leukaluu ja sitä yritti hammaslääkäri tilkitä työntämällä sinne tupon, joka oli kostutettu myrkyn makuisessa aineessa. Ei ilmeisesti ainakaan kokonaan auttanut, koska vieläkin välillä särkee. Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Zeb kirjoitti:Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?
Koska enaa ei eleta alkuperaisten suunnitteluparametrien mukaisissa olosuhteissa jolloin hampaita olisi jo tippunut laja suusta ja viisaudenhampaille olisi loistavasti tilaa...

"Syyttakaa olosuhteita alkaaka designia" sanoisi insinoori.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

JoeB kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Miksi ihmeessä ihmisellä on viisaudenhampaat ? Suunnitteluvirhe ?
Koska enaa ei eleta alkuperaisten suunnitteluparametrien mukaisissa olosuhteissa jolloin hampaita olisi jo tippunut laja suusta ja viisaudenhampaille olisi loistavasti tilaa...

"Syyttakaa olosuhteita alkaaka designia" sanoisi insinoori.
Mutta mitä virkaa on ikinä ollut viisaudenhampailla, jotka tunnetusti mätänevät ja reikiintyvät jo syntyessään ? Ymmärtääkseni ne useimmiten aiheuttavat vain harmia heillekin joiden kidassa olisi ylenmäärin vielä tilaa uusille tulokkaille, eli ongelma ei ole tilanpuutteessa ?
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mulla taitaa viisaudenhampaat olla ainoat suukalusteet, joissa ei ole ollut yhtään reikää eikä mitään muutakaan vaivaa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Zeb kirjoitti: Mutta mitä virkaa on ikinä ollut viisaudenhampailla, jotka tunnetusti mätänevät ja reikiintyvät jo syntyessään ? Ymmärtääkseni ne useimmiten aiheuttavat vain harmia heillekin joiden kidassa olisi ylenmäärin vielä tilaa uusille tulokkaille, eli ongelma ei ole tilanpuutteessa ?
En mina kylla ole ollut tietoinen siita etta viisaudenhampaat normaalia helpommin reijittyisivat. Itsella oli 3 tervetta viisaudenhammasta jotka piti poistaa tilanpuutteen takia puhkeamisen jalkeen.
Voi tietysti olla etta koska ne ovat kaikista vaikeimmat pitaa puhtaina varsinkin puhkeamisvaiheessa niin sita ei harjata niinkaan tehokkaasti silta suunnalta. Tama yhdistettyna keskimaaraisen nykyihmisen taysin absurdiin ruokavalioon aiheuttaa sen etta reikia tulee helpommin.

Aikoinaan (wayyy back then) kun 30 vuotias alkoi olla jo vanha ja 40 vuotias jo harvinainen ikaloppu tapaus niin viisaudenhampaat saattoivat olla erittain tervetullut lisays purukalustoon kun sen harvenemistahti oli hieman rivakampi.
Biologiaa en tarkemmin muista mutta 10 vuoden valein hammaskalusto muistaakseni uusiutuu eli 0-10v maitohampaat, 10-20v normi hampaat, 20v-kuolema viisaudenhampaat.
Sitten jos kalusto loppui ennenaikojaan niin syotiin toisten pureskelemaa ruokaa tai vellia.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Pylly on kipee ja reidet revähtäny.
swirl

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on vaivasenluu toisessa jalassa ja se on välillä ihan prkleen kipeä. Kun näytin sitä lääkärille, sain kuulla, että jalastani on myös jalkaholvi laskeutunut. Suomeksi siis lättäjalka :cry: Jalkaspesialisti suositteli tukipohjallisia, joiden teettäminen maksoi 122€. (Se sattui kaikkein eniten). Anyways, vaivasenluusta aiheutuvaa kipua ne eivät kuitenkaan helpota, joten en voi toistaiseksi muuta kuin kärsiä :(
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

irmelianneli kirjoitti:Pylly on kipee ja reidet revähtäny.
Kertoo vain liian rivakasta yössä urheilusta ja/tai sen suorittamisesta lämmittelemäti.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

segma kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:Pylly on kipee ja reidet revähtäny.
Kertoo vain liian rivakasta yössä urheilusta ja/tai sen suorittamisesta lämmittelemäti.
You wish. Ollut urheilurintamalla vähän hiljaista. Lämmittelytkään ei siinä juuri auta, sano.
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

irmelianneli kirjoitti:You wish. Ollut urheilurintamalla vähän hiljaista. Lämmittelytkään ei siinä juuri auta, sano.
Miten niin MINÄ toivon? Ihan tarpeeksi toivomisvoimaa kuluu tähän oman yöurheilun alkamisen toteutumiseen. Btw, mulla on kans reidet kipeänä, muttei pylly. Sillä tavalla "kävely tuottaa tuskaa" -kipeinä. Ei mitään pikkunipistelyjä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Lolita kirjoitti:Huomisesta alkaen pitää ottaa kaksi pientä oranssia pilleriä aamuisin aikaisemman yhden sijasta. Aamulääkitystä on siis kokonaisuudessaan yhteensä neljä tablettia kolmea eri lajia. Mulla on enemmän tabuja kuin lestadiolaisilla :D
Lisäsin vielä yhden allergialääkkeen päivälääkitykseksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

swirl kirjoitti:Mulla on vaivasenluu toisessa jalassa ja se on välillä ihan prkleen kipeä. Kun näytin sitä lääkärille, sain kuulla, että jalastani on myös jalkaholvi laskeutunut. Suomeksi siis lättäjalka :cry: Jalkaspesialisti suositteli tukipohjallisia, joiden teettäminen maksoi 122€. (Se sattui kaikkein eniten). Anyways, vaivasenluusta aiheutuvaa kipua ne eivät kuitenkaan helpota, joten en voi toistaiseksi muuta kuin kärsiä :(
Mul on molemmissa jaloissa vaivasenluut ja kaikkea muutakin vammaa lisäksi. Vaivasenluihin saattaa auttaa sellainen isovarvasväliin laitettava erotin, mitä myydään apteekissa (en osaa paremmin selittää). Ja sit kunnolliset, tarpeeksi isot kengät, mun ei tartte moneksi tunniksi johonkin korkokenkään jalkaani sulloa, kun se kipu on jo aika käsittämätöntä. Ja lättäjalkoihin auttaa jalan lihasten jumppaaminen tasapainolaudalla.

Pakko minunkin olis silti repiä jostain rahaa noihin pohjallisiin, olis pitänyt jo vuosia sitten. :(
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Maha ollut viime viikosta asti sekasin. Tänään ekaa kertaa tullut tosi oksettava olo ja pyörryttää vaikka vaan istuis. Tähän lisättynä vielä päänsärky ja vasemman silmän outo "kutina" ja vähän näköhäiriötä.
swirl

Viesti Kirjoittaja swirl »

hermine kirjoitti: Mul on molemmissa jaloissa vaivasenluut ja kaikkea muutakin vammaa lisäksi. Vaivasenluihin saattaa auttaa sellainen isovarvasväliin laitettava erotin, mitä myydään apteekissa (en osaa paremmin selittää). Ja sit kunnolliset, tarpeeksi isot kengät, mun ei tartte moneksi tunniksi johonkin korkokenkään jalkaani sulloa, kun se kipu on jo aika käsittämätöntä. Ja lättäjalkoihin auttaa jalan lihasten jumppaaminen tasapainolaudalla.

Olenkin miettinyt, että pitäisi ostaa sellainen varvaskapistus. Kunnollisia kenkiä käytän lähes poikkeuksetta - en jaksa korkeissa koroissa kauaakaan, kun alkaa sattua ihan jumalattomasti. Kävin jalkaspesialistilla, joka antoi myös jumppaohjeita, joilla jalkaterän pienet lihakset vahvistuvat.

Lääkäri sanoi mulle, että nykyisin on ihmisillä niin paljon jalkavaivoja, koska kukaan ei enää kävele paljain jaloin ja maasto on niin tasaista. Ennen saivat jalkaterän lihakset treeniä jatkuvasti, nykyisin ihmisillä on "laiskat" jalat.

Suunnitelmana on siis kävellä tulevana - tai siis onhan se jo täällä - kesänä mahdollisimman paljon ilman kenkiä. Kuulin myös, että Nikellä on joku malli, jossa jalka saa liikkua luonnollisemmin ja lihakset pääsevät kehittymään. Nike Free se on nimeltään, pitäis mennä testailemaan, kun ehdin.
Noriyumi

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Hitsi vieköön!!!

-tuntuu etten koskaan valmistu!!!!!111
-vituttaa kun ei saa muuta duunia kun puhelinmyyntiä
-olen likainen ja pitäis mennä suihkuun (tylsääää)
-puuttuu sellainen 80 hengen kaveri- ja tuttavapiiri jota nähdä kerran viikossa. Nyt olen tauolla sellaisesta mutta ehkä syksyllä taas.
-itsekuri meinaa loppua terveellisemmän ruoan syömisessä.
-rahat loppuuuuuuu
-ei ole kunnon businessideaa josta voisi tulla rikkaaksi
-pitäs pestä pyykkiä.
Vastaa Viestiin