TIISTAIN kysymys: Kuinka vanhaksi haluat elää?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Kuinka vanhaksi aiot/haluat elää (sis "normaalit" sairaudet)

55-58 vuotta
0
Ei ääniä
59-62 vuotta
1
9%
63-66 vuotta
0
Ei ääniä
67-70 vuotta
0
Ei ääniä
71-74 vuotta
0
Ei ääniä
75-78 vuotta
0
Ei ääniä
79-82 vuotta
1
9%
83-86 vuotta
0
Ei ääniä
87-90 vuotta
1
9%
91-94 vuotta
3
27%
95-98 vuotta
0
Ei ääniä
99-102 vuotta
0
Ei ääniä
103-106 vuotta
0
Ei ääniä
107-111 vuotta
1
9%
112-116 vuotta
0
Ei ääniä
117-120 vuotta
1
9%
121-124 vuotta
0
Ei ääniä
125-128 vuotta
0
Ei ääniä
129-132 vuotta
3
27%
 
Ääniä yhteensä: 11

Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olen iloinen! Aivan upeita vastauksia. Ja eilen olin hieman väsynyt kun TIISTAIpäivän ja kuolematoivoikäpikakyselyn (kyllä on yhdyssana) tein ja te olette tuoneet nimnomaa uusia aspekteja tähän ajatukseen.

Erityisesti pitää ottaa perimä myös huomioon ja elintavat ja olette nimenomaa tuoneet esille sen, haluatteko väistämätöntä tulevan vanhuudenkin vaivoja vai ette.

Ja kyllä, Pertti, nykyvauvan oletetaan tai lasketaan tosiaan jopa elävän 100-vuotiaaksi aivan piakkoin. Käyrä on tällainen. Tyttövauvan. Poikia kuolee tapaturmiin yms. niin paljon etteivät he ikinä saavuta naisten elinikää tokikaan (kai).

En vastannut itse! Minä jotenkin haluan elää enkä osaa vielä ajatella sitä, että haluaisin kuolla ennen vaivoja. En jaksa ajatella tarpeeksi. Mutta silloin kun järjellä ajattelen niin en haluaisi vaivoja. Ehkä äkkikuolema siinä 90 v. iän paikkeilla koska silloin vaivoja tulee joka tapauksessa.

Kysymykseni oli sikäli tietenkin aina ajankohtainen koska ihmisillä on itsetuhoajatuksiakin ja käyttäytymistä pilvin pimein niiden oikeiden itsemurhien ohella.

ONKO SITTEN tulevaisuudessa vanhuuden aika TERVEEMPÄÄ vaikka elinikä pidentyy??? Se on iso kysymys. Joka tapauksessa hoitoon menee yhteiskunnan rahaa viljalti.
OLETTAISIN tulevien vanhemoien ihmisten olevan valveutuneempia ja tottuneen terveellisiin elintapoihin ja siten elävät terveempinä!!

MUTTA VOI OLLA HYVINKIN, että kun yli 100-vuotiaat kuitenkin lisääntyvät paljon tulevaisuudessa niin he ovat hyvin sairaita ja kivuliastakin elämää onnistutaan vain pidentämään. ..

---------------------------------------

Tiistaista muuten siis: Elämä jatkuu hyvin. Olen vain hieman väsynyt kun en mennyt nukkumaan ajoissa!


S t a d i n a r s k a
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tappiin asti!

Kuolen aina kun ravintolassa tulee valomerkki, vähäsen..

Mutta luultavasti elän 133 vuotiaaksi, sillä mikäs pahan tappas?
Viimeksi muokannut Niba, 22.02.2011 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Hymyilyttää aina kun netissä näkyy Ninnin pikalainan mainos.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lolita kirjoitti:Hymyilyttää aina kun netissä näkyy Ninnin pikalainan mainos.
Mikä?

edit. Eiku se olikin sen firman nimi. Ihmettelin jo vähän.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Lolita kirjoitti:Hymyilyttää aina kun netissä näkyy Ninnin pikalainan mainos.
Ensimmäisellä kerralla hymyilytti ihan ääneen.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Jos bändin nimi on Battle Beast ja laulajanaisen ääni tuota luokkaa kuin se on, niin välitön mielleyhtymä ulkonäön suhteen on sotanorsu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti: No hyvä että sulla on sitten 20 vuoden säästöt kasassa "omille eläkepäiville" :)
No eihän sitä tarvi kaikkea säästää, yli kuuskymmpisenä alkaa saamaan eläkettä
Jyrki-boi kyllä hoitaa meille pidemmän työuran sitten kun on meidän aika jäädä eläkkeelle, joten säästä nyt vaan se 10 vuottakin vielä.

Battle Beastia kun kuuli radiosta, niin alkoi kyllä naurattaa :D
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti: No hyvä että sulla on sitten 20 vuoden säästöt kasassa "omille eläkepäiville" :)
No eihän sitä tarvi kaikkea säästää, yli kuuskymmpisenä alkaa saamaan eläkettä
Jyrki-boi kyllä hoitaa meille pidemmän työuran sitten kun on meidän aika jäädä eläkkeelle, joten säästä nyt vaan se 10 vuottakin vielä.
Hoitakoot vaan, mutta kyllä sitte mennään metsään jos ei ole itsemääräämisoikeutta ja on PAKKO käydä töissä. Mun työura ei ole pitempi, teki Jyrki-boi mitä hyvänsä, paitsi jos töissä onkin niin hauskaa että mieli muuttuu. Epäilen kyllä vahvasti. Säästöjä ei muuten tarvi niin paljoa kun on tuloja muualtakin kuin palkkatyöstä. Mut juu, kyllä se pitää säästääki.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
annepa kirjoitti: No eihän sitä tarvi kaikkea säästää, yli kuuskymmpisenä alkaa saamaan eläkettä
Jyrki-boi kyllä hoitaa meille pidemmän työuran sitten kun on meidän aika jäädä eläkkeelle, joten säästä nyt vaan se 10 vuottakin vielä.
Hoitakoot vaan, mutta kyllä sitte mennään metsään jos ei ole itsemääräämisoikeutta ja on PAKKO käydä töissä.
En nyt sentään sanonut että täällä on pakko käydä töissä, ei sitä tässä sossulandiassa kukaan saa aikaiseksi. Työuran jälkeen vaan yleensä saa sitä eläkettä ja nykyehdotuksilla sitä ei ole ainakaan nykyistä aikasemmin tiedossa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti: En nyt sentään sanonut että täällä on pakko käydä töissä, ei sitä tässä sossulandiassa kukaan saa aikaiseksi. Työuran jälkeen vaan yleensä saa sitä eläkettä ja nykyehdotuksilla sitä ei ole ainakaan nykyistä aikasemmin tiedossa.
Juu-u, siksi pitääkin varautua. Mun serkku, joka on mua pari vuotta nuorempi, aikoo jäädä 45-vuotiaana pois työelämästä. Toistaiseksi näyttää siltä että onnistuu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jotta hurttakin eläisi vanhemmaksi terveempänä niin tutkin ruokavalion muutosvaihtoehtoja. Raakaan mennään, osittain. Murren murkina taitaa saaha minusta kanta-asiakkaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Ärh, joudun meneen lekurille valittamaan tuota jalkaa taas. Se on kipeytynyt niin pahasti, että pystyn hädintuskin kävelemään. Päkiällä ei pysty astumaan ollenkaan. Tätä se korvaamattomuussyndrooma aiheuttaa - en suostunut jäämään saikulle lepuuttamaan jalkaa ja nyt se on kai sitten ikuisesti paskana.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

OMpas ollut väsynyt päivä. Lienen nukkunut jotenkin huonosti, uni oli ainakin silkkaa hc aikuisviihdettä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nyt on aiheet vähissä, mutta...mitä uutisotsikoiden kuvaus "sinkkuna viihtyvä" tarkoittaa? Mielestäni tuo termi ampuu itseään polvilumpioon. Ja ennen kaikkea, miksi tuo termi ärsyttää juuri minua?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ja ennen kaikkea, miksi tuo termi ärsyttää juuri minua?
Koska tahtoisit olla taas sinkku salaa alitajuisesti, ja sulla ärsyttää ettet ole :I

Emmä tiiä, kyllä toi mun mielestä ihan kuvaava termi on. Ei aiheuta antipatioita vaikken sinkku ookkaan :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Haemaeraemies kirjoitti:Koska tahtoisit olla taas sinkku salaa alitajuisesti, ja sulla ärsyttää ettet ole :I
Sinkkuna viihtyvä on mielestäni syönyt oletuksen, että sinkkuna ei kukaan viihdy. Kun pitää erikseen mainita, että viihtyy, niin eikö tuo ole jotenkin kökköä itsekorostusta, joka lähinnä kertoo siitä, ettei viihdy mutta haluaisi viihtyä ihan jo sosiaalisen markkina-arvonsa ja statuksensa nostamiseksi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kehityskeskustelu toi tullessaan palkankorotuksen ja kivat bonarit. NY, here I come!
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:Kehityskeskustelu toi tullessaan palkankorotuksen ja kivat bonarit. NY, here I come!
Tuossa ois miehenkin bonareille hyvä sijoituskohde 8) Emäntä Nykiin shoppailemaan... Aina saa haaveilla <3
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä taas tajusin, että multa yritetään mahdollisesti kaivaa maata jalkojen alta kehityskeskustelussa. Oiskohan niin, että mun henkilökohtaisen suoritusosan pisteitä haluttais antaa jollekin toiselle työläiselle? Ihmetyttää vaan, kun tietyt hommat ei enää kuulukaan mulle edes etäisenä tuurausmahdollisuutena. Mun työnkuvaa kuulemma yritetään rauhoittaa. Samalla kun tehtävät syvenee, toimenkuva kapenee.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläisen edellinen kehityskeskustelu kesti alle 90 sekunttia.

Seuraava tulee olemaan hauskaa sillä mitään positiivista ei ole luvassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Omituinen päivä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Meikäläisen kehityskeskustelu menee osaltani "kopioi kaikki edellisen vuoden jutut siihen, firma ei ole tehnyt mitään kehitysmahdollisuuksien/-lupauksien eteen, mutta mä olen oman osuuteni kuten aina ennenkin". Reilu homma !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Pirun natsit. Olin tänään insinöörilässä ekaa kertaa sitten joululoman. Poissaollessani olivat muuttaneet asetussäädöksiä niin, ettei Kitinään enää työkoneelta pääse.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Onkohan se overkilliä jos otan ajalle pe-su n. laatikon olutta, 5 desiä lakukossua, pullon Vat69:iä, 8 lonkeroa ja vähän wirtasta? Sunnuntaina otan kyl enää vaan pari lonkeroa tasuriksi, kun maanantaina kuitenkin töitä.
Alkoi vaan kuulostaa aika kovalta määrältä, vai tulenko vaan vanhaksi? :roll:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pomo on sanonut jokaiselle meillä työt aloittavalle "enemmän kuin normiduunarille", kuten minä, että 6kk töiden jälkeen on check point, jolloin katsotaan palkkaus uudestaan ja tsekataan työkuva. Eli eräänlainen kehityskeskustelu.
Laitoin eilen mailia että kuis ois mun kehityskeskustelu, uudesta sopparista (mitä en itseasiassa ole edes nähnytkään, palkankorotus on tosin toteutunut) on kulunut jo 7 kk. Yllättäen ei vastaa. Miksi se skippaa mun mailit, joihin SEN PITÄISI VASTATA?! Vittu mä sanon.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin