Reindeerspotting

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Ok. Jäin vaan pohtimaan juuri tuota "ihan sama millä päänsä sekoittaa".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

More Tits Less Ass!
Pyyhin Netikettiin..
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Bottomline mielestäni on, että yhteiskunnassamme yleisesti ottaen on vakavia rakenteellisia ongelmia joita medikalisaatio varmasti lievittää muttei edes yritä korjata.
Tää on taas tätä, että hypermystifioidaan jengin halu vetää pää sekaisin - ja siitä seuraava addiktio - joidenkin yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavien rakenteellisten ongelmien taakse.

Kun kerran olet noin viksu niin listaatko tähän ko. ongelmia?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Tää on taas tätä, että hypermystifioidaan jengin halu vetää pää sekaisin - ja siitä seuraava addiktio - joidenkin yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavien rakenteellisten ongelmien taakse.

Kun kerran olet noin viksu niin listaatko tähän ko. ongelmia?
Kalibroidaan ensin vastaustaso. Mikset halua lapsia?
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Kalibroidaan ensin vastaustaso. Mikset halua lapsia?
Lista on pitkä, mutta yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavat rakenteelliset ongelmat eivät taida sille yltää.

Anna nyt tulla vaan. Ei tarvitse minun lähtökohdistani hakea sitä vastausta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Lista on pitkä, mutta yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavat rakenteelliset ongelmat eivät taida sille yltää.

Anna nyt tulla vaan. Ei tarvitse minun lähtökohdistani hakea sitä vastausta.
Eipä minulla muuta oikeasti ole kuin se, että tällaisen meikäläisen siedettävällä älykkyysosamäärällä ja sukuperintönä tyhmänsitkeyden saaneella kaverilla ole tässä yhteiskunnassa mitään pulmia. Ellei vitutusta tyhjänpäiväisestä byrokratiasta ynnä työelämän epävarmuuksista lasketa.

Mutta keskiverrosti väitän, että ne joilla on oikeasti ongelmia huumausaineitten kanssa eivät ole yllä kuvatun oloisia ihmisiä.

Jotenkin kun oman jälkikasvun ensiaskeleita yhteiskunnan rattaissa (neuvolat ja päivähoidot yms) seuratessa tajuaa olevansa tyytyväinen kun hän osoittaa toimissaan samaa älyvapaata määrätietoisuutta.

Tällaista vanhemmuuden tuomaa mutuilua tämä siis...
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eli mussutus jatkuu, mutta mitään use casea yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavista rakenteellisista ongelmista et siis saa pöydälle.

Kannattaisiko sitten olla mystifioimatta tätä(kään) ongelmaa jonkun yhteiskunnan rakenteiden selittämättömien ongelmien taakse?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:^ Eli mussutus jatkuu, mutta mitään use casea yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavista rakenteellisista ongelmista et siis saa pöydälle.

Kannattaisiko sitten olla mystifioimatta tätä(kään) ongelmaa jonkun yhteiskunnan rakenteiden selittämättömien ongelmien taakse?
Suosittelen tekemään lapsia, sinä totaalisten totuuksien mies.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Eli mussutus jatkuu, mutta mitään use casea yhteiskuntamme yleisesti ottaen vakavista rakenteellisista ongelmista et siis saa pöydälle.

Kannattaisiko sitten olla mystifioimatta tätä(kään) ongelmaa jonkun yhteiskunnan rakenteiden selittämättömien ongelmien taakse?
Suosittelen tekemään lapsia, sinä totaalisten totuuksien mies.
Musta lapsikortti (eikä valkoinenkaan) ei oikein tähän kohtaan sovellu.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Musta lapsikortti (eikä valkoinenkaan) ei oikein tähän kohtaan sovellu.
Tähän muumi sanoisi, että "mielipiteet ovat kuin persereiät, kenelläkään ei ole niitä".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Musta lapsikortti (eikä valkoinenkaan) ei oikein tähän kohtaan sovellu.
Tähän muumi sanoisi, että "mielipiteet ovat kuin persereiät, kenelläkään ei ole niitä".
Ei, vaan sinulla ei ole esittää mitään näyttöä väitteidesi tueksi. Älä sotke viattomia muumeja tähän.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Tähän muumi sanoisi, että "mielipiteet ovat kuin persereiät, kenelläkään ei ole niitä".
Pertti on kuin lapsi joka maalaa itsensä nurkkaan ja suuttuu maalille.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
Miten tämä ymmärrys ilmeni ts. en edelleenkään ymmärrä mitä hait takaa. Väännä rautalangasta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
No, kapeakatseinen ennakkoluuloihin perustuva tuomitseminen on aina ollutkin sun juttu vähän enemän. Mikset vaan voi myöntää ettei sinulla ole paukkuja (theheh) käydä tästä asiasta järkevää ja rakentavaa keskustelua?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:No, kun ei tämä päihteidenkäyttäjien ymmärtäminen onnistu näköjään niin vaihdetaan sitten takaisin niitä täysin ymmärtämätön linja.
Omassa ehdotuksessani ei tarvitse ymmärtää tai olla ymmärtämättä. Kyse on vain haittojen tehokkaasta ja halvasta vähentämisestä.

Joskus kun tästä väännettiin, niin joku esitti argumenttina, että ne huumethan on kalliita ja valtiolta menisi paljon rahaa niiden kustantamiseen. Siltä varalta, että joku joskus jossain vielä tätä miettisi:

Huumeethan ovat halpaa kuin saippua. Kielto tekee niistä kalliita. Hinta noin kymmenkertaistuu joka portaassa lähtien maanviljeältä ja päätyen katudiilerille.

Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa. Toki hekilöstöstä tulisi kustannuksia, mutta silti murusia verrattuna nykyisen huumerikollisuuden ja överien ja epäpuhtaksien tuottamiin kustannuksiin.
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.09.2010 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

RP kirjoitti:Miten tämä ymmärrys ilmeni ts. en edelleenkään ymmärrä mitä hait takaa. Väännä rautalangasta.
Väite on, että osa ihmisistä ei hallitse päihteitten käyttöään. Vrt. alkuperäinen perttiteoria, jossa dr phil tyyliin käsketään vaan vähän ryhdistäytymään.

Se, että osa ihmisistä sitten joko hallitsee tai ainakin kuvittelee hallitsevansa on sitten toinen juttu.

Eiköhän tärkeimmät ole jo sanottu.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyllä minä ymmärrän että näkökanta useampaankin asiaa muuttuu (tai voi muuttua) lapsen saannin myötä, mutta tässä kohtaa en ymmärrä miten se lapsi tai sen turvallisuus vaarantuisi jos narkkeja hoidettaisi kuten on ehdotettu. Minusta se päinvastoin lisäisi sen lapsen turvallisuutta koska rikollisuus vähenisi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa.
Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Väite on, että osa ihmisistä ei hallitse päihteitten käyttöään. Vrt. alkuperäinen perttiteoria, jossa dr phil tyyliin käsketään vaan vähän ryhdistäytymään.
Miten tämä liittyy asiaan?
exPertti kirjoitti: Eiköhän tärkeimmät ole jo sanottu.
No sä nyt et ole vielä tuossa suhteessa edes aloittanut.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
Hepon piikitys tehdään klinikalla. Viikon reissulle saat seurantapannan ja subuja.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Niin moni on nyt tästä elokuvasta puhunut, että tekisi mieli katsoa, toisaalta taas pelottaa, että sen jälkeen ympäröirä maailma alkaa näyttää turhan karulta ja toivottomalta. Mä tykkään mun kuplasta.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Päivän heroiiniannos teollisesti tuotettuna kilpailutettuna lääketehtaassa ei varmasti maksaisi edes yhtä euroa.
Saanko mä hevijuuserina viikon satsin matkaan, kun lähden pohjoseen eräreisulle? Vai pitääks jokaista annosta varten tulla klinikalle?
Kaikki aineet annostellaan ainoastaan klinikalla. Esim sveitsiläisessä systeemissä sairaanhoitaja piikittää aineen. Et saa edes pistää itse.

Tabut niellään hoitajan katsoessa vieressä. Mitään ei saa mukaan.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^Ok.

milli kirjoitti:Niin moni on nyt tästä elokuvasta puhunut, että tekisi mieli katsoa, toisaalta taas pelottaa, että sen jälkeen ympäröirä maailma alkaa näyttää turhan karulta ja toivottomalta. Mä tykkään mun kuplasta.

No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

masa kirjoitti: No itse ainakin odotin paljon raadollisempaa kuvausta vieroitusoireineen ja rahan hankintareissuineen. IMO kys pätkä oli melkoisen k-11 versio.
pitää pitää mielessä.. mä oonkin herkkis tietyissä jutuissa..
Vastaa Viestiin