Messiviikko
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
toimii.Kai Nalo kirjoitti:Toimiiko tää teillä jollakulla?
http://www.radio957.fi/nettiradio/
Tällä ei millään selaimella..
Opera 10.10
Windows Media Player versio 10 (10.00.00.3802) vuodelta 2004 vissiin.
En ole ainakaan kuullut että olisi kellään jäänyt. Ei kyllä varmaan kannata tilata tuommoisia 20 paunan satseja, tulee rahallista tappiota aika rajusti jos kosahtaa.Manaaja kirjoitti:Blantlii, kerro kannattaako sitä jerkyä tilata enää nykyjään, vai jääkö tulliin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Aijaa no emmä sitte.Stinky kirjoitti: ^ Kyllä. Ihan oikeesti polkupyörästä.
Ota siitä päällyskumista se numerosarja (esim. 28-2/3" tai 9802075) ylös ja lompsi sen kanssa pyöräliikkeeseen ja pyydä uusi sisuskumi (hinta 5-8€), ne tietää sen perusteella tarpeeksi hyvin millaisesta vehkeestä on kyse. Osta samalla voiteluöljy-spraypurnukka jollet sellaista vielä omista. Jos fillari on muutenkin huonossa hapessa (ruostunut/vaijerit poikki tms.), lienee paras heittää se suoraan fillariliikkeeseen huollettavaksi, jolloin ne yleensä (kannattaa kysyä etukäteen) vaihtaa kumit yms. rikkinäiset osat ilman erillistä veloitusta työstä. Maksaapi 50-60€ + mahdolliset varaosat, jotka yleensä halpoja. Voit samalla hankkia muoviset rengasraudat (lähes ilmaiset) ja kysyä neuvoa renkaan vaihtoon, en jaksa kirjallisesti alkaa selittämään hommaa muttei se kuitenkaan kovin vaikeata ole.Stinky kirjoitti: Mä en osaa paikata rengasta saatikka vaihtaa sitä kumia jos on tarve
Pitäisi onnistua venttiilin tyypistä riippumatta, en ole tosin koskaan itse kokeillut. Uusi puNppu maksaa marketissa muutaman euron, joten suosittelen ostamaan ihan oman. Osta sellainen joka pumppaa ilmaa puNpun männän liikkuessa molempiin suuntiin, pääset vähemmällä ruNk...puNppaamisella. Noi yleensä käy molemmanlaisiin venttiileihin (auton venttiili, jossa siis sellain piikki reiän keskellä ja wanhemman mallisiin piikittömiin venttiileihin), joten ryssimispotentiaali on häviävän pieni. Ovat lisäksi nykyisin sen verran snadeja kooltaan, että kulkevat hyvin mukana vaikkapa ihan käsilaukussa.Stinky kirjoitti:Voiko muuten huoltoasemilla käyttää sitä ilmajuttuu jonka nimee en tiedä? Pystyykö niillä täyttää pyörän kumit? Mun pumppu on jemma nimisessä paikassa.
Huoltoasemilta saa lainata (ainakin useimmilta, ainakin tuolla maalla) sellasta pumppuun laitettavaa jatkopätkää, toimii sit pumppu niiden erilaisten venttiilienkin kanssaManaaja kirjoitti:Taitaa ainakin olla aika huono yhteensopivuus huoltoasemien ymv. pumppujen kanssa.SikaMika kirjoitti:Mikä niissä mättää?
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Prestan vitutus johtuu siitä, että siinä on päässä se mutterintapainen (paksu mötikkä klunssi), jolla venttiilin voi ruuvaten lukita tai jotain, ennen kuin ruuvaa suojatulpan päälle. Lisäksi prestan venttiilin runko on ihan saatanallisen pitkä paksuuteen nähden, joten sekin hankaloittaa pumppausta. Nämä kun siis yhdistetään siihen, että pumpun suukappaleen tiukka tiiviste pitää ujuttaa klunssin ohitse ilman, että kaikki ilmat tulee pihalle, sitten yrittää pitää pumppua jotensakin tasan suorana, ettei se klunssimöykky paina itse venttiiliä, jolloin se lyö takapotkun ja työntää pumpun männän takaisin, eli turha pumppausliike ja pumpun uudelleenasemointi. Kaiken kaikkiaan ihan vitun turhauttavaa ja rasittavaa, tai sitten mulla on vaan paska pumppu.Manaaja kirjoitti:Taitaa ainakin olla aika huono yhteensopivuus huoltoasemien ymv. pumppujen kanssa.SikaMika kirjoitti:Mikä niissä mättää?
Mulla on sellainen pyöräliikkeestä ostettu adapteriholkki, jolla voi pumppailla huoltoasemalla. En oo koskaan kokeillu, koska mielummin pumppailen lämpimässä pyöräkellarissa, kuin pakkasessa jossain tuulisella huoltsikalla holkkeja ruuvaillen. Mutta, jos ei ois täs hybridissä niin törkeän kapeat vanteet, olis ehkä erilaiset eli paremmat venttiilitkin.