Lähetetty: 24.02.2010 14:37
Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle. 
Neljä vetävää pyörää. Nice.

Neljä vetävää pyörää. Nice.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle.
Neljä vetävää pyörää. Nice.
Ei uskalla, vaikuttaa kuulemma huonosti potenssiin. Sitäpaitsi eiks se pitäis olla vanhempaa korimallia?Kai Nalo kirjoitti:Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle.
Neljä vetävää pyörää. Nice.
Hae karhua ja marlboroa kaupasta vaihtoreisulla. Tulee tosiäijä olo!
Meillä alkaa kattotalkoot kans tällä viikolla. Hirvittää ihan urakan koko. Ensin katolta moska alas, ja sitten sama moska pihasta pois. Taitaa jäädä punttisalitouhut tarpeettomiksi tällä viikolla..Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kovaa touhua Tampereella. Ensiksi 70 senttiä valkoista pois katolta ja sitten samalla lapiolla pihasta tyhjälle naapurin tontille. Säälittävää sinänsä, että jouduin pitämään tauon, koska en vaan jaksanut kerralla. Nyt etupihallamme on silti reilu metri lunta...saas nähdä sulaako syksyksi.
Aikataulutin ton perjantaille. Ja tasan varmasti vain ja ainoastaan omalta katolta!! Vihjaan tietenkin naapurille, että vois hoitaa oman ruutunsa, ettei hänen päätynsä vie meidän päätyä mennessään.Kai Nalo kirjoitti:Meillä alkaa kattotalkoot kans tällä viikolla. Hirvittää ihan urakan koko. Ensin katolta moska alas, ja sitten sama moska pihasta pois. Taitaa jäädä punttisalitouhut tarpeettomiksi tällä viikolla..Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kovaa touhua Tampereella. Ensiksi 70 senttiä valkoista pois katolta ja sitten samalla lapiolla pihasta tyhjälle naapurin tontille. Säälittävää sinänsä, että jouduin pitämään tauon, koska en vaan jaksanut kerralla. Nyt etupihallamme on silti reilu metri lunta...saas nähdä sulaako syksyksi.
Poika, sinä alat oppia!Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle.
Neljä vetävää pyörää. Nice.
Ei ehkä suoranaisesti numeroiden perusteella, mutta kyllä nykydieselien vääntö käytännön ajossa tekee aika ison eron pieniin bensamoottoreihin. Varsinkin vähän painavammissa autoissa.Gat kirjoitti:Poika, sinä alat oppia!Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle.
Neljä vetävää pyörää. Nice.
Kerro sitten miltä Friikku kakkonen tuntuu.
Minua harmittaa, että kakkosta ei bensakutosella enää tuoda Suomeen, vain turbodieseliä. Joka uusikaan diesel ei vähän painavammassa kakkosessa anna sen enempää suorituskyytiä kuin mun ykkösen bensa-mini-veekutonen.
Pikkupoikamaisesti ajatellen haluaisin kumminkin Freelander kakkoseen suoran, oliko se kolme vai vähän yli 3,2? litraisen kutosen, jolla pääsee kahtasataa, kuin uuden turbodieselin, jolla ei päästele kuin samat 182 km/h kuin mun 2,5 litran bensakutosella Friikku ykkösessä. Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa. Mutta bensaversiota ei enää näy Landroverin esitteissä Suomessa. Viherpiiperöintiä?Manaaja kirjoitti:Ei ehkä suoranaisesti numeroiden perusteella, mutta kyllä nykydieselien vääntö käytännön ajossa tekee aika ison eron pieniin bensamoottoreihin. Varsinkin vähän painavammissa autoissa.Gat kirjoitti:Poika, sinä alat oppia!Manaaja kirjoitti:Huh, "joudunkin" näemmä onneksi palauttamaan ton Grand Voyagerin huomenna ja saan Freelander 2:n tilalle.
Neljä vetävää pyörää. Nice.
Kerro sitten miltä Friikku kakkonen tuntuu.
Minua harmittaa, että kakkosta ei bensakutosella enää tuoda Suomeen, vain turbodieseliä. Joka uusikaan diesel ei vähän painavammassa kakkosessa anna sen enempää suorituskyytiä kuin mun ykkösen bensa-mini-veekutonen.
Eksä nyt ymmärtänyt mitä kirjotin? Noi numerot ei kerro koko totuutta, eikä vääntöä tarvita vain maastossa, vaan ihan käytännön ajossa. 180hv/400nm kone on paljon nautittavampi ja nopeampi käytännön ajossa kuin 200hv/200nm kone, vaikka jälkimmäinen olisikin äärimmilleen revittynä 0.2 sekuntia nopeampi nollasta sataan. Käytännössä homma on ihan toinen kun vääntökoneessa on käytännössä aina kaikki voima käytettävissä siinä missä kierroskoneella joutuu aina etsimään pari-kolme vaihdetta pienempää jos halutaan mihinkään liikkua.Gat kirjoitti:...pääsee kahtasataa... ...ei päästele kuin samat 182 km/h... ...Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa....
Satunnaiseen mönkimiseenkin vääntö (muistelen mulla 175 Nm) riittää jo nyt, vaikkei dieseltraktoria vastaakaan.
Sanoin yllä kännipäissäni väärin. Siis eihän Pikkumustani vääntö ole 175 Nm, joka olisi homoa jopa niin hoikalle tytölle. Vaan 240 Nm. 2,5 litran 175 pollen bensakutosesta.Manaaja kirjoitti:Eksä nyt ymmärtänyt mitä kirjotin? Noi numerot ei kerro koko totuutta, eikä vääntöä tarvita vain maastossa, vaan ihan käytännön ajossa. 180hv/400nm kone on paljon nautittavampi ja nopeampi käytännön ajossa kuin 200hv/200nm kone, vaikka jälkimmäinen olisikin äärimmilleen revittynä 0.2 sekuntia nopeampi nollasta sataan. Käytännössä homma on ihan toinen kun vääntökoneessa on käytännössä aina kaikki voima käytettävissä siinä missä kierroskoneella joutuu aina etsimään pari-kolme vaihdetta pienempää jos halutaan mihinkään liikkua.Gat kirjoitti:...pääsee kahtasataa... ...ei päästele kuin samat 182 km/h... ...Kiihtyvyyskin 0-100 samaa, vähän yli 10 sekkaa....
Satunnaiseen mönkimiseenkin vääntö (muistelen mulla 175 Nm) riittää jo nyt, vaikkei dieseltraktoria vastaakaan.