Eipäs ole. Oikeissa autoissa on heittoistuin ja Dom Perignonia keskikonsolissa.Herra Manala kirjoitti:Olet väärässä. Takajarruilla on omat suppilovahveronsa lokasuojissa. Eikä oikeissa autoissa ole turboahtimia. Leikkiautoissa on.Googlebot kirjoitti:Ei se ole mikään "härpäke", vaan turboahtimen imusuuttimen suppilovahvero. Ilman sitä takajarrut eivät toimisi kunnolla lämmettyään.
Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!
Onhan täällä pirusti vanhaa paikallista ja jaappanilaista koslaa, mutta sitten taas toisaalta täältä bongaa erikoisautoja kuten V12 biturbo avomersua, Bentleytä, GT3:a, Gallardoa ja muuta vähän harvinaisempaa selvästi enemmän kuin Suomessa.Stadinarska kirjoitti:Mut ei siellä autokanta ollut sen kummempi kuin Suomessakaan. Onkos tilanne nyt muuttunna kovasti?
Euroautot ovat jumalattoman kalliita täällä - melkein yhtä kalliita kuin Suomessa.
Tuossa luultavasti allekirjoittaneen seuraava menopeli. Näin liikenteessä tässä yks päivä ja oli pakko ihan perään katsoa, että mikä auto oli kyseessä. Yksinkertaisen tyylikäs ilmestys. Tyyppejä en ole vielä ehtinyt käydä ottamassa/ selvittämässä huoltojen nopeutta, mutta jos ne miellyttävät, niin vannoutunut Toyota-kuski saattaa hyvinkin vaihtaa leiriä.
http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
Hanki käsiisi tekniikan maailmat ja tuulilasit jotka kyseisestä autosta ovat testejä tehneet.. Saattaa olla että et enää haluakaan kyseista lelua.safi kirjoitti: http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
Ei kai unelma-autoa järjellä osteta? Itseäni kiinnostaisi täysin tarpeeton samalle alustalle tehty Jeep Compass. On niin ruma auto, että on miltei kaunis. Olisiko forest green sopiva väri sellaiseen.masa kirjoitti:Hanki käsiisi tekniikan maailmat ja tuulilasit jotka kyseisestä autosta ovat testejä tehneet.. Saattaa olla että et enää haluakaan kyseista lelua.safi kirjoitti: http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
Unelma-auto ja auto jolla ajetaan päivittäin ovat ovat kaksi eri asiaa.PerttiMakimaa kirjoitti: Ei kai unelma-autoa järjellä osteta? Itseäni kiinnostaisi täysin tarpeeton samalle alustalle tehty Jeep Compass. On niin ruma auto, että on miltei kaunis. Olisiko forest green sopiva väri sellaiseen.
Muitaakseni safille tuli vuodessa 50 000 ja risat kilsoja. Kauppakassiksi tehty, vetelä ja täysin ajo-ominaisuudeton pikkupilluritsa caliber tuskin siihen tarjoaa rahkeita.
Itsekin tuumailin pitkään Jeep Patriotia, mutta onneksi tulin järkiini. 50 000 kilsaa vuodessa neliskanttisella laatikolla olisi ollut melkoista tuskaa. Maasturin kyytiä kun ei voi ikinä verrata tavallisen henkilöauton mukavuuteen.
Samaa mieltä Caliber/Compass/Patriot akselista. Mutta toiveautoksi niistä voisi olla.masa kirjoitti:Unelma-auto ja auto jolla ajetaan päivittäin ovat ovat kaksi eri asiaa.PerttiMakimaa kirjoitti: Ei kai unelma-autoa järjellä osteta? Itseäni kiinnostaisi täysin tarpeeton samalle alustalle tehty Jeep Compass. On niin ruma auto, että on miltei kaunis. Olisiko forest green sopiva väri sellaiseen.
Muitaakseni safille tuli vuodessa 50 000 ja risat kilsoja. Kauppakassiksi tehty, vetelä ja täysin ajo-ominaisuudeton pikkupilluritsa caliber tuskin siihen tarjoaa rahkeita.
Itsekin tuumailin pitkään Jeep Patriotia, mutta onneksi tulin järkiini. 50 000 kilsaa vuodessa neliskanttisella laatikolla olisi ollut melkoista tuskaa. Maasturin kyytiä kun ei voi ikinä verrata tavallisen henkilöauton mukavuuteen.
Ajoautoa etsisin akselilta Mondeo/A6/Passat/Alfa 159.
No sano jos haluat. Ajajan autohan tuo tummennettu on jos jotakin.masa kirjoitti:Sanonko mä?PerttiMakimaa kirjoitti: Ajoautoa etsisin akselilta Mondeo/A6/Passat/Alfa 159.
Jos et farkkua tarvitse, niin käy testaamassa Hyundain Sonata. Omalla 400 kilsan testireisulla tulin siihen tulokseen, että jos sedani kelpaisi, olisi hyundai listalla ehdottomasti.
Ei kiitos HuiHaita. Ja juu, farkku on tarpeissa. Pitää kuskailla kaikennäköistä..
Hain itselle vähänkäytettyä vaihturia kasvaneiden kilsojen takia 3 kuukautta. Stadista on aivan tysin turha vaihtoa edes kysellä, kun hyvityshinnat olivat järjestäen 5000-6000 euroa huonommat kuin esmes tampereella. Siispä pk-seudulta pohjoiseen.
Kun hakukrittereinä oli alle 30000 ecua, turbo diesel, automaatti ja ei sedani, tuli kaiken jahkailun, pähkäilyn ja lukematomien koeajojen jälkeen ajokiksi VW-konsernin kippo. 2.0 tdi koneella ja DSG -laatikkoyhdistelmällä helvetin kiva sellainen. Sisältä perkuleen meluisa, karu ja muovinen, mutta hinnaltaan, taloudlisuudeltaan ja suorituskyvyltään täysi kymppi.
Farkku, automaatti ja turbodiesel ovat tänä päivänä sellainen yhdistelmä, että autoliikeet myyvät järjestäen eiooota.
Kun hakukrittereinä oli alle 30000 ecua, turbo diesel, automaatti ja ei sedani, tuli kaiken jahkailun, pähkäilyn ja lukematomien koeajojen jälkeen ajokiksi VW-konsernin kippo. 2.0 tdi koneella ja DSG -laatikkoyhdistelmällä helvetin kiva sellainen. Sisältä perkuleen meluisa, karu ja muovinen, mutta hinnaltaan, taloudlisuudeltaan ja suorituskyvyltään täysi kymppi.
Farkku, automaatti ja turbodiesel ovat tänä päivänä sellainen yhdistelmä, että autoliikeet myyvät järjestäen eiooota.
Viimeksi muokannut masa, 12.10.2007 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainoastaan kuulopuheita alfojen omistajilta. Sähköjen ja italialaisten liitto ei kuulemma oikein toimi. Lisäksi nykyisellä 7 vuoden takuulla tarkoitetaan myös sitä, että auto on helvin kallis huoltaa. Takuuta kun ei ilmaiseksikaan voida antaa.PerttiMakimaa kirjoitti: Onko sinulla vikatiheystilastot ko. mallista vai puhutko yleisesti ottaen 80-luvun Alfoista?
Dumis muistaakseni tiesi alfa-probleemista enemmänkin?
Sellainen maine vanhemmilla Alfoilla on. Ilmeisesti 164 on yksi suurimmista syypäistä siihen.Tix kirjoitti:Muttei talviajajan.PerttiMakimaa kirjoitti:Ajajan autohan tuo tummennettu on jos jotakin.
Siis voihan Alfa olla vaikka miten huono auto, mutta hauska sillä on ollut tyyppejä käydä koettamassa. Kyllä se ajettavuus ostohalukkuutta luo.
Paras tapa ottaa asiasta selvää on kävästä Alfojen merkkikorjaamossa, nykästä hiasta jotain rehellistä duunaria myyntimiehen sijasta ja kysäistä, että mitäs mieltä olet tästä mallista. Itse ainakin jatkossa teen niin aina kun teen uuden auton ostopäätöksen. Rehellisempää vikatilastoa saa hakea kissojen ja koirien kanssa. TüV on varmastikin ihan jees mutta ei auta uusimmissa vuosimalleissa.PerttiMakimaa kirjoitti:Siis voihan Alfa olla vaikka miten huono auto, mutta hauska sillä on ollut tyyppejä käydä koettamassa. Kyllä se ajettavuus ostohalukkuutta luo.
Oletko pera huomannut että veho kauppaa erää uusia accordeja melko edukkaasti? 2.0 b aut, farkku ja herkut päälle 32000 eur?
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/me ... imited.jpg
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/me ... imited.jpg
Voisin helpostikin harkita Accordia. Asiallisen oloinen peli kaikin puolin. Asiassa on vain se mutta, että oma farkku on melkein pakasta vedetty. Eli ei tarvetta uuteen ihan vielä.masa kirjoitti:Oletko pera huomannut että veho kauppaa erää uusia accordeja melko edukkaasti? 2.0 b aut, farkku ja herkut päälle 32000 eur?
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/me ... imited.jpg
EDIT: ja parempi puoliskoni haluaa vatkata keppiä. Onnekseni?
Musta passatti, aika bueno ja aivan liikaa just nyt mulle. En keksi mihin sen vaihtaisin. Haluan isot takatilat, jotta muksut saavat istua jalat ei-ihan-täysin-mykkyrässä mutta auton ei muuten tarttisi olla niin iso ja tavaratilaakaan en juuri käytä. Kunhan sinne siis kasattuna menee kaksosrattaat lattiaa vasten niin se on riittävä. Mökkireissut menee kuitenkin miehen autolla.
Mut joo, seisokoon pihassa ja näyttäköön hyvältä.
Muuten vaan kysyn teiltä fiksut, että mikä on paras tila-auto niin tiloiltaan, hinnaltaan, kulutukseltaan ja kaikin tavoin?
Mut joo, seisokoon pihassa ja näyttäköön hyvältä.
Muuten vaan kysyn teiltä fiksut, että mikä on paras tila-auto niin tiloiltaan, hinnaltaan, kulutukseltaan ja kaikin tavoin?
Olen katsonut sillä silmällä Citroen C4 Grand Picassoa (se viisipaikkainen on huijausta, korotettu C4) ja Fordin S-Maxia.Geetzu kirjoitti:Musta passatti, aika bueno ja aivan liikaa just nyt mulle. En keksi mihin sen vaihtaisin. Haluan isot takatilat, jotta muksut saavat istua jalat ei-ihan-täysin-mykkyrässä mutta auton ei muuten tarttisi olla niin iso ja tavaratilaakaan en juuri käytä. Kunhan sinne siis kasattuna menee kaksosrattaat lattiaa vasten niin se on riittävä. Mökkireissut menee kuitenkin miehen autolla.
Mut joo, seisokoon pihassa........
Muuten vaan kysyn teiltä fiksut, että mikä on paras tila-auto niin tiloiltaan, hinnaltaan, kulutukseltaan ja kaikin tavoin?
Viimeksi muokannut PerttiMakimaa, 12.10.2007 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.