Mä en yleensä jaksa vaivautua selittelemään mitään, kaikki duunikaverit ja pikkupomot ovat jo tottuneet siihen että mä tulen myöhässä lähes joka päivä. Jos nyt joku sitten kyselee jotain tyhmää, vastaan etten jaksanut herätä aikaisemmin ja myöhästyin koska lähdin himasta myöhässä. Toisinaan joku sitten vielä jaksaa hakata päätään seinään naljailemalla jotain malliin "mikset nuku yöllä", johon pääsen kuittaamaan vastineeksi "siksi, että mun pitää tulla keskellä yötä tänne".
Isolle Pomolle pitää sitten aina olla jokin selitys, mutta hän on sen kaliiberin mulkku etten hänen ollessa remmissä pahemmin myöhästelekään. Jos sitten olen myöhässä, johtuu se jostain inhimillisestä tragediasta malliin bussi oli myöhässä tai fillarista puhkesi kumi, jolloin kerron ihan rehellisesti kuinka asiat ovat.
Oma paras selitykseni on tältä kesältä, kun en krapulaisena jaksanut lähteä töihin vaan käänsin kylkeä. Tuntia myöhemmin heräsin, soitin duunikaverille ja sanoin nukkuneeni pommiin ja tulevani niin pian kuin mahdollista. Toistin kuitenkin herääminen nro. 1 jälkeiset toimenpiteet eli käänsin kylkeä uudelleen. Sitten muutaman tunnin päästä herättyäni soitin pomolle ja sanoin nukkuneeni uudestaan pommiin! Ei mennyt läpi, tuli vapaapäivä...