Lähetetty: 27.06.2006 17:31
ft. VesaMattiLoiri.Saz kirjoitti:Biisissäkin voi olla ideaa taustalla, mutta voi sen huonolla ja epävireisellä esityksellä raiskata täysin.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
ft. VesaMattiLoiri.Saz kirjoitti:Biisissäkin voi olla ideaa taustalla, mutta voi sen huonolla ja epävireisellä esityksellä raiskata täysin.
Tästä olen melko lailla samaa mieltä. Tekstistä löytyy usein hämmentäviä oivalluksia, vaikka onkin sanottava, että sen ymmärtäminen on usein hiukan vaikeaa. Tyyli on hyvin persoonallinen, vaikkakin raskaslukuinen, ja sitä tietenkin vaivaavat melko alkeelliset kielioppivirheet.hermine kirjoitti: Jos slam pääsisi vähän hiomaan oikeinkirjoitustaitojaan ohjatusti, voisi hän hyvinkin pystyä tuottamaan sellaisia ihmisiä kiinnostavaa tekstiä, joita ei yleensä lukeminen kiinnosta. Ihan mitä täältä olen slamin kirjoituksia lukenut, minusta hän yhdistää varsin kiinnostavasti maagisia elementtejä elävästi kuvailtuun arkiseen ympäristöön. Ei monestakaan ns. "hyvästä kirjoittajasta" ole luomaan noin vahvaa omaa tyyliä vaikka äidinkielen aineista olisikin tullut pelkkää kymppiä ja kaikki mahdolliset kielelliset kikkailukeinot hallussa.
Enhän minä mitään lyttää. Jos joku esittää täysin epärealistisen arvion, kuten Keikaus esitti, saatan kyllä palauttaa maan pinnalle. Jos joku kokee tulleensa perusteettomasti lytätyksi, voi laittaa virallisen valituksen kolmena kappaleena. Maanpinnallepalautuspalveluni taas on täysin ilmainen, ei kestä kiittää!hermine kirjoitti:Miksi sun Pehmis täytyy aina lytätä? Jos joidenkin keskustelijoiden tyyli tai elämänhallinta ärsyttää noin paljon, niin ymmärtääkseni heidän kirjoitustensa näkyminen on melko yksinkertaista estää.
Daah. Kustantamot pitävät hengissä ne kirjat jotka myyvät, siksi kustannustoimittajan ensisijainen tehtävä on löytää myyvät kirjailijat ja auttaa heitä tekemään myyviä kirjoja. Imagosyistä julkaistavat muut teokset ovat eri lukunsa. Unohtuiko se tosiasia, että kustantamot ovat yrityksiä?Vadim kirjoitti:Ei kai kukaan usko, että Kata Kärkkäinen sai kustannussopimuksiaan kirjallisilla lahjoillaan?
Taitaa olla äidinkielen lehtori nauttinut liikaa Vihtorin lettuja. Suomen kieli on sanaliitto, ei yhdyssana jne...slam kirjoitti:Olen äidinkielen lehtori....Suomenkieltä...
Tämä on ontuva vastaus siihen eettiseen ongelmaan, että tekijänoikeuslainsäädännön suojaama "kulttuuri"teollisuus tuottaa pääasiassa silkkaa sontaa. Markkinalogiikka kun on kulttuurin vastakohta.Pehmis kirjoitti:Unohtuiko se tosiasia, että kustantamot ovat yrityksiä?
Kiitos.Tiikeriankka kirjoitti:Taitaa olla äidinkielen lehtori nauttinut liikaa Vihtorin lettuja. Suomen kieli on sanaliitto, ei yhdyssana jne...slam kirjoitti:Olen äidinkielen lehtori....Suomenkieltä...
Toisaalta tekijänoikeuden tuomat rahavirrat ovat erittäin suuri motivoija kirjallisuuden tuottamiseen. Harva laatukirjailikaan olisi tehnyt sellaista uraa kun on tehnyt, jos olisi vain vapaaehtoislahjoitusten varassa itsensä elättämisessä.Vadim kirjoitti:Tämä on ontuva vastaus siihen eettiseen ongelmaan, että tekijänoikeuslainsäädännön suojaama "kulttuuri"teollisuus tuottaa pääasiassa silkkaa sontaa. Markkinalogiikka kun on kulttuurin vastakohta.
Entä, jos tuote ei myy? niih.Pehmis kirjoitti: Toisaalta tekijänoikeuden tuomat rahavirrat ovat erittäin suuri motivoija kirjallisuuden tuottamiseen.
Raksallako he olisivat olleet? Elämän tapakulttuuria on myös olemassa ja itselle kirjoittelua.Pehmis kirjoitti:Harva laatukirjailikaan olisi tehnyt sellaista uraa kun on tehnyt, jos olisi vain vapaaehtoislahjoitusten varassa itsensä elättämisessä.
Jatka kaikin mokomin. Sinulla on kuitenkin kovasti opettelua ja harjoittelua edessä mikäli kaupalliseen menestykseen mielit. Jos tavoitteesi kirjoittelullasi ovat jossain aivan muualla, jatka valitsemaasi tietä valitsemallasi tavalla. Kirjoittamaankin VOI silti oppia, jos haluaa. Se ei kuitenkaan ole pelkkää sanojen riviin laittamista sitä mukaan kuin niitä päähän tulee, edes silloin kun tekee taidetta.slam kirjoitti:Entä, jos tuote ei myy? niih.Minä ainakin jatkan hamaan hautaan.
Anteeksi siitä.
Tiedän. Luettuani uudelleen näen asian, mutta en vain jaksa. Sou long taidetta tämäkin. Kaiken olen juosten kussut ja korjaaminen ei se ole päivän sana.Pehmis kirjoitti: Se ei kuitenkaan ole pelkkää sanojen riviin laittamista sitä mukaan kuin niitä päähän tulee, edes silloin kun tekee taidetta.
Hitto, että nauroin. Jaksoin vasta lukea topikin ekan sivun.Pehmis kirjoitti:Älä nyt taas ala opettamaan isääs nussimaan. Slamin kirjoituksista voi sanoa ei-kustannustoimittajakin 5 virkkeen perusteella mikä niiden kirjallinen ja taiteellinen arvo on kustannusyhtiön kantilta. Monenko kustannustoimittajan vahvistuksen mielipiteelleni tarvitset, ennen kuin toteat sen oikeaksi?Homeboy65 kirjoitti:Sitähän ei tiedä o n k o se roskaa ennen kuin on lukenut sentään enemmän kuin 5 virkettä.
Koska tämä on Eläinmaailma ja Pehmis on johtajauros. Vielä kun oppii kannustamaan muita, niin hyvä tulee. Vaikeata se tosin taitaa olla miehille, vaikeampaa kuin naisille keskimäärin, sanoisin mutuna.hermine kirjoitti:Miksi sun Pehmis täytyy aina lytätä?
Sori, ei mulla ole kiinnostusta olla apinalauman pääpaviaani.Keikaus kirjoitti:Koska tämä on Eläinmaailma ja Pehmis on johtajauros. Vielä kun oppii kannustamaan muita, niin hyvä tulee.
Sanoisin, että historiallisessa katsannossa taloudellinen palkkio on usein ollut toisarvoinen insentiivi pohdittaessa sitä, miksi kirjailija kirjoittaa. Onpa käynyt niinkin, että tekstejä on joskus raapusteltu hengen- ja maineenmenetyksen uhallakin, ilman toivoakaan kovin kummallisesta rahallisesta korvauksesta. (Kunpa nuo päivät saisi takaisin!)Pehmis kirjoitti: Toisaalta tekijänoikeuden tuomat rahavirrat ovat erittäin suuri motivoija kirjallisuuden tuottamiseen. Harva laatukirjailikaan olisi tehnyt sellaista uraa kun on tehnyt, jos olisi vain vapaaehtoislahjoitusten varassa itsensä elättämisessä.
No, selkeästi lahjakkaana kirjoittajana jolla on paljon mielipiteitä ja sanottavaa voit aloittaa tuon aikakauden uudestaan, kirjoittappas vaikka totuudenmukainen kuvaus elämästä Afganistanissa ja Islamin vaikutuksesta maan tilaan, niin pääset ihan ilman korvaustakin ensimmäiseksi suomalaiseksi Rushdieksi. Lupaan antaa sinulle palkinnoksi sangon vettä ja kilon leipää, niin että sinulla on varmasti riittävä motiivi tuohon. Vai olisko se sittenkin niin, että mersussa on kivempi itkeä kun ei ammuta kohti?Vadim kirjoitti:Sanoisin, että historiallisessa katsannossa taloudellinen palkkio on usein ollut toisarvoinen insentiivi pohdittaessa sitä, miksi kirjailija kirjoittaa. Onpa käynyt niinkin, että tekstejä on joskus raapusteltu hengen- ja maineenmenetyksen uhallakin, ilman toivoakaan kovin kummallisesta rahallisesta korvauksesta. (Kunpa nuo päivät saisi takaisin!)
Ehkä siksi suosittelenkin useimmille taiteilijoille apurahojen sijaan vettä ja leipää.
Tästä vielä...Pehmis kirjoitti:Wank Wank. Jos ne ekat 5 sekuntia ovat norjalais-islantilaista kirkonpolttojodlausta, niin keskiverto levy-yhtiön setä räjähtää nauramaan ja heittää demonauhan takkaan lämmikkeeksi. Same goes here.Homeboy65 kirjoitti:En usko että kuuntelee jokaista demonauhaa alusta loppuun, mutta AIVAN VARMASTI kuuntelevat enemmän kuin aivan marginaalistakin marginaalisemmin. Tuo 5 virkettä on vähän sama kuin ensimmäisen piisin ensimmäiset 5 sekunttia...
Enpä ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt klassikkoon, jnka alku olisi kieli_oppi jakrijotusvriheiden, takia lähes luku kelvotontatavaraa.Homeboy65 kirjoitti:Monet hyvät bukit (jopa klassikot!) alkavat kovin sekavalla jokeltelulla. Ko. jokeltelua VOI aivan hyvin nimittää vaikkapa "slamimaiseksi"...![]()
Voi nyyh. Vielä kun osoitat jossakin kohtaa noin käyneen niin että joku muukin on sun kanssa samaa mieltä, niin jatketaan sitten metakeskustelua. Siihen asti, homopoy vaietkoon kuorossa ja pysyköön puskassa huutelemassa.Homeboy65 kirjoitti:Ja vielä pehmo-Tixille: sinä olet niin monessa asiakeskustelussa syyllistynyt niin pahasti älylliseen EPÄrehellisyyteen
Niitäpä yleensä onkin oikoluettu ja korjailtu välillä useammankin ihmisen voimin lukukelpoisiksi...Elukka kirjoitti: Enpä ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt klassikkoon, jnka alku olisi kieli_oppi jakrijotusvriheiden, takia lähes luku kelvotontatavaraa.![]()
Minun on valitettavasti todettava, että vaikka slamin kieli muistuttaa ja onkin aika loistokasta tajunnanvirtarunoutta, sen ajatukset selvitettyäni huomaan, että minua kiinnostavaa sisältöä tai oivalluksia en siitä paljoakaan saa. Vaikka varsinkin naisflaksifiilisensä ovat tuttuja.. liian itsestäänselviä sitten ehkä minulle. Mutta se olen minä vaan. Ehkä olen liian asiateksti-, en tunnelmapala tai kielikeskeinen.Vadim kirjoitti:Tästä olen melko lailla samaa mieltä. Tekstistä löytyy usein hämmentäviä oivalluksia, vaikka onkin sanottava, että sen ymmärtäminen on usein hiukan vaikeaa. Tyyli on hyvin persoonallinen, vaikkakin raskaslukuinen, ja sitä tietenkin vaivaavat melko alkeelliset kielioppivirheet..hermine kirjoitti: Jos slam pääsisi vähän hiomaan oikeinkirjoitustaitojaan ohjatusti, voisi hän hyvinkin pystyä tuottamaan sellaisia ihmisiä kiinnostavaa tekstiä, joita ei yleensä lukeminen kiinnosta. Ihan mitä täältä olen slamin kirjoituksia lukenut, minusta hän yhdistää varsin kiinnostavasti maagisia elementtejä elävästi kuvailtuun arkiseen ympäristöön. Ei monestakaan ns. "hyvästä kirjoittajasta" ole luomaan noin vahvaa omaa tyyliä vaikka äidinkielen aineista olisikin tullut pelkkää kymppiä ja kaikki mahdolliset kielelliset kikkailukeinot hallussa.
VOE MAHOTON!!!Vadim kirjoitti: Ja voihan Gattacakin saada vielä joskus.