Sivu 2/6
Lähetetty: 18.05.2006 10:14
Kirjoittaja ninnithequeen
Juu auto on. Sopivasti prakas paikat heti kun meille tuli. Mutsin vanha siis. Ja samalla annettiin rakas Kirppumme pikkuveljelle.
Niba voi todistaa ettei se uus nyt niiiiiiin pahan värinen oo
Niin juu, itse en sitä aja. Kah ko ei oo ajokorttia koskaan ollutkaan.
Lähetetty: 18.05.2006 10:18
Kirjoittaja Geetzu
Sinkkumatti kirjoitti:Ajoneuvoksessa esiteltiin uusi Audin RS4 perheauto. Taidan laittaa sellaisen toivelistalle seuraavaksi. Neliveto, 420 hp ja 4.8 sekkaa 0-100. Siinä on perheautolle sopivat arvot.

Mä annoin kans miehelle luvan säästötoimenpiteisiin.
Nyt on taas vaihteeks Golfin farkku (1.8, vm. 05), työsuhdeauto ja varmaan luovun lopullisesti kesän jälkeen. Mökille tolla mennään, muuten lähinnä seisoo pihassa lokinhoukuttimena (miten ne lokit tykkääkin just punasista autoista, argh). Miehellä kans työsuhdeauto, Fordin putku, josta ikävä kyllä haluaa eroon. Tuntuu vaan tyhmältä harkita oman auton ostoa kun se ei pakollista ole, mutta ostakoon sitten. Uuden täytys olla sellanen, että sinne mahtuu 2 turvaistuinta, 2 isoa ihmistä ja vielä ne mökkikamat plus ehkä myöhemmin koira. Eli ei mitään ihan sinkkumiehen päheitä ratkaisuja. Kompromisseja.
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Lähetetty: 18.05.2006 10:53
Kirjoittaja mustakikkeli
Onneksi löpön hinta on jatkuvassa nousussa, joten kitymaastureiden ja normaalikäyttöön ylitehoisten penisjatkeiden ostajat maksavat käytöstään ekstrahintaa.
Mietin puolivakavissani olisiko seuraava autoni jonkinmoinen hybridi- tai muu vaihtoehtoauto. Taitavat vielä tarvita lisää tuotekehitystä ja hinnanlaskua. Minulle auto on kuitenkin pelkkä hyödyke jolla menen paikasta A paikkaan B, varsinkaan kun en joudu työkseni ajamaan satoja kilometrejä päivässä.
Lähetetty: 18.05.2006 11:07
Kirjoittaja AarneAnkka
mustakikkeli kirjoitti:Onneksi löpön hinta on jatkuvassa nousussa, joten kitymaastureiden ja normaalikäyttöön ylitehoisten penisjatkeiden ostajat maksavat käytöstään ekstrahintaa.
Jotenkin ironista sinänsä, että kitymaasturit ovat juuri tulossa muotiin täällä Suomessa, kun Jenkeissä ne juuri yllämainitusta syystä ovat menossa pois muodista. Ostakaa penisproteesinne käytettynä sieltä.
Hybridin ottaisin muuten, mutta ovat toistaiseksi aivan liian kalliita, ainakin Prius jossa on vielä aika vanhaa hybriditekniikkaa on turhan tyyris ollakseen mitä on, varsinkin kun Toyota Avensis Clean Powerin saa halvemmalla ja sekään ei paljoa kuluta. Pian myyntiin tuleva Honda Civic Hybrid on kuulemma edullisempi. Jos vain autoverotuskin noteeraisi tämän...
Piskuinen Twingonikaan ei paljoa syöpöttele - paitsi kun ajaa kaupungista toiseen, jolloin sen moottoria joutuu huudattamaan. Silloin se kuluttaa jopa enemmän kuin tehokkaampi moottori. Tuleva Hondani on varsin taloudellinen.
Lähetetty: 18.05.2006 11:20
Kirjoittaja Mulli75
VW Polo 1.9 SDI (nuhaisempi moottori)-04, työsuhdeauto
Pieni ja näppärä ahtaaseen rakoon mahtuva pieni ruokainen. Vielä toiset 2 vuotta sopimusta jäljellä ko. autoon.
Seuraavaa tilausta tehdessä harkitsen tehokkaampaa autoa.
Lähetetty: 18.05.2006 11:30
Kirjoittaja isohaara
Toi-ota-kun-et-muuta-saa Carina II, XLI vuosimallia -91 ja kutosen kone. Nii ja Ginza; japsit liimas virheen viivan kylkeen. Melkonen mopo ja bensaakin tuntuu syövän aavistuksen turhan paljon, mutta kyllä se kiltisti kulkee ja tottelee. Oikeastaan tuli talven kovilla pakkasilla todettua, että japanilaiset taitavat tehdä parempia talviautoja kuin esim. saksalaiset.
Varsin tykkään kun ei ole ihan kauppakassikategoriaa, vaan autoon mahtuu niin pitkäjalkainen kuski kuin tarpeen mukaan viisi kyytiläistäkin. Paksiin mahtuu aivan varmasti kaksi aikuista äijää lusikka-asennossa. Pistän joskus jotkut testaan. Muuten mun kaarassa ei homostella.
Lintulauta on kokoa kohtuullinen eikä perseessä lue DX, mutta ikkunatarra Street Machine Club Forssa pitää amislippua korkealla.
Jos joku vielä tulis asentaan äänentoistojärjestelmän...?
Lähetetty: 18.05.2006 11:36
Kirjoittaja bedlam
Ei ole autoa, eikä tule. Ellei sitten elämäntilanne muutu sellaiseksi, että hankkiminen on välttämätöntä.
Tosin olen kyllä pikkupojasta asti haaveillut
Mustangista
Lähetetty: 18.05.2006 11:46
Kirjoittaja killkill
AarneAnkka kirjoitti:kitymaasturit ovat juuri tulossa muotiin täällä Suomessa, kun Jenkeissä ne juuri yllämainitusta syystä ovat menossa pois muodista
Totta - ja kaksinverroin älytöntä siksi että bensa maksaa Suomessa kaksinverroin sen mitä Jenkkilässä. South Parkin jaksossa yhdeksännen tuotantokauden jaksossa "Smug" on muuten loistavaa vittuilua hybridiautoista. Eipä sillä, sitten kun hybridi alkaa olla järkevä vaihtoehto, siirryn varmastikin sellaiseen.
Lähetetty: 18.05.2006 13:16
Kirjoittaja Herra Manala
isohaara kirjoitti:Toi-ota-kun-et-muuta-saa Carina II, XLI vuosimallia -91 ja kutosen kone.
Carina kakkosta ei ole koskaan saanutkaan millään kutoskoneella. Se tarkoittaa 6-sylinteristä moottoria, ei 1,6-litraista moottoria.
Sano ykspistekutonen, sano!
Lähetetty: 18.05.2006 13:26
Kirjoittaja LillyMunster
Herra Manala kirjoitti:isohaara kirjoitti:Toi-ota-kun-et-muuta-saa Carina II, XLI vuosimallia -91 ja kutosen kone.
Carina kakkosta ei ole koskaan saanutkaan millään kutoskoneella. Se tarkoittaa 6-sylinteristä moottoria, ei 1,6-litraista moottoria.
Sano ykspistekutonen, sano!
Off topic, mutta pakko kertoa:
Äippäni Angliassa oli kutoskone seitsemänkymmentäluvulla

(Siis jälkikäteen asennettuna toki)
Saat arvata, että vanha juustohöylä suorastaan lensi sorataipaleilla, hih. Ja loppupeleissä oli lainassa ollessaan osaamattomissa käsissä lentänyt päin puuta... Mietin vain, että miten tämä oli laillista silloin, vai oliko edes? Vai oliko silloin vähän kaikki vielä sallittua?
Lähetetty: 18.05.2006 14:32
Kirjoittaja isohaara
Herra Manala kirjoitti:Sano ykspistekutonen, sano!
e. näyttö kuluu.
Lähetetty: 18.05.2006 16:03
Kirjoittaja Herra Manala
LillyMunster kirjoitti:Mietin vain, että miten tämä oli laillista silloin, vai oliko edes? Vai oliko silloin vähän kaikki vielä sallittua?
Kyllähän nuo säädökset ovat tiukentuneet, mutta olivat ne aika löysät vielä reilu 5 vuotta sitten, kun iskutilavuutta ja sylinterilukumääriä ei juuri peräänkatseltu, vaan ainoa merkitsevä tekijä oli moottorin alkuperäisteho. Kaverikin vaihtoi vanhaan Ford Granadaansa 2.0-litraisen koneen tilalle 5.8-litrasen pick-up -moottorin ja ahtoi sen. Kyllä, moottorissa oli alunperin vain 150hv, jonka vuoksi se vielä meni vaihtorajojen sisälle, mutta pienen virittämisen ja ahtamisen jälkeen teholukemassa taisi kaksi ensimmäistä numeroa vaihtaa keskenään paikkaa... Vissiin on hieman Porschepojilla ihmettelemistä senkin katiskan kanssa.
Lähetetty: 18.05.2006 16:10
Kirjoittaja swirl
Ei ole autoa, eikä korttiakaan. Talouteen tullaan todennäköisesti auto ostamaan seuraavan vuoden-parin sisällä ja kuulemma minunkin pitäisi se kortti sitten hankkia.
Lähetetty: 18.05.2006 16:24
Kirjoittaja Camilla
Renault Twingo vm. 97, jolla ajettu kohtaa 200.. Ostin, koska oli niin halpa ja kuluttaa varsinkin kesällä vähän. On myös helppo parkeerata täällä keskustassa.
Haaveilen vetokoukullisesta maasturista.
Lähetetty: 18.05.2006 16:31
Kirjoittaja Mylwin
Hopeanuoli Peugeot 405 GLi -90, takaspoilerilla.
Köllinyt otaniemen ostarin parkkipaikalla viime vuoden toukokuusta hajonneen laatikkonsa kera.
Perhana, voisi viedä kukkia ja kynttilän kun tulee vuosi täyteen!
Lähetetty: 18.05.2006 17:22
Kirjoittaja aasi
Ei ole autoa, mutta toisaalta jos hirmuinen tarve tulee, laina-autokin löytyy läheltä. Juuri nyt hyötyyn nähden auton pitäminen veisi aivan liikaa aikaa ja rahaa ollakseen mitenkään houkuttelevaa.
Lähetetty: 19.05.2006 9:58
Kirjoittaja Lolita
Mä haluaisin sellaisen uudenmallisen VW Kuplan. Ja lottovoiton sen ylläpitoon.
Lähetetty: 20.05.2006 13:33
Kirjoittaja Dumari
Herra Manala kirjoitti: Joskin ohjauselektroniikkansa puolesta hieman kevyemmin tuunattu, tietolähteestä riippuen joko 150hv tai 163hv.
Duunikaveri heitti että nelivetoja on valmistettu 120kw:na, muut olis 110kw. Tiedä onko tuossa sitten perää.
Lähetetty: 20.05.2006 15:23
Kirjoittaja Herra Manala
Dumari kirjoitti:Herra Manala kirjoitti: Joskin ohjauselektroniikkansa puolesta hieman kevyemmin tuunattu, tietolähteestä riippuen joko 150hv tai 163hv.
Duunikaveri heitti että nelivetoja on valmistettu 120kw:na, muut olis 110kw. Tiedä onko tuossa sitten perää.
Mulla olis vähän loogisempi lähestymistapa asiaan: VAG-konserni valmistaa moottorinohjausyksiköt eli "chipit" melkoisena massatuotantona. Vuonna 2003 VW ja Seat lopettivat 110kw 1.8 turbon käytön autoissaan (mm. Golf GTI), ja kaikkien muiden konsernin 1.8 turbomoottoreiden teholukemat (joita audi käytti) nousivat 120kw:hen eli 163 hevosvoimaan. Skoda oli ainoa VAG-konsernin auto, joka ilmoitti vielä vuonna 2004 1.8 litraselle turbolleen edelleenkin sen 110kw/150hv.
Olisi aika tyhmää, että vaihdettaisiin tuotantolinja tekemään enemmän ja enemmän erilaisia chippejä, kun siitä ei valmistajalle ole mitään muuta kuin taloudellista haittaa. Siksi olisi kohtuu järkeenkäypää, että 2004 ja sitä uudemmissa 1.8 Turboissa olisi kaikissa se 120kw, skodan 110kw ilmoituksesta huolimatta. Myös omat koeajotulokset tukevat tätä asiaa; Autoliikkeen 40 tuhatta kilometriä ajettu vm. 2002 1.8 Turbo sedan tuntui hitaammalta sekä selvästi hengästyvän ja menettävän parhaan vetonsa yli 5000 kierroksen, siinä missä oma 2004 farkku vetää iloisesti 6500rpm punarajalle saakka. Oikeastihan sedanin pitäisi olla hivenen nopeampi kuin farkun, vuosimalliin katsomatta.
Re: Autokysely
Lähetetty: 20.05.2006 19:06
Kirjoittaja JoeB
Tiikeriankka kirjoitti:Ajeletko autolla? Ja jos ajelet, onko oma, perheen, leasing, pöllitty, jne? Ja minkä merkkinen, vm, benziini/diesel jne?
Ihan oma pieni kaupunkipurkki Fiat punto merkiltaan ja vuosimallia 2005, kuskaa minut paikasta toiseen, ei maksanut paljon eika syo bensiinia juurikaan (n.6l/100km). Suomen kohtuuttomia autoveroja en tykkaa maksaa joten siksi en ostanut kalliimpaa kun tuokin toimii luotettavasti ja sisaltaa perusominaisuudet kuten ilmastoinin.
Lähetetty: 23.05.2006 23:38
Kirjoittaja Georgina
Oma obelixi on 1,7 Turbo Diisseli. 1996 se on syntynyt. Kilometrejä tulee päivässä noin sata, joskus olen kai laskenut diisselin kannattavan. Moittivat ettei opeli ole auto, mutta kyllä se oli minusta edullinen hankkia ja pitää. Ihan hyvä ja luotettava ajaa. Ja rahoitusyhtiö sen edelleen osaksi omistaa... :-/
Vauhdinhurman iskiessä lainaan nykyisellään miehekkeen autoa jota voi ihailla galleriassa

Lähetetty: 24.05.2006 0:03
Kirjoittaja nokkaelain
Yleensä en ajele. Nyt on lainassa äitini omistama Citroën ZX (-94, 1.4, bensa), jota hän ei käytä.
Lähetetty: 24.05.2006 0:16
Kirjoittaja 1108
Opel Vectra 1.6 16V -97
Ajettu 182 000
No joo joo... Ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli.
Työpaikan vaihtumisen johdosta tarvitsin auton ja nopeasti. Setämiehen loistavien kontaktien ansiosta mainittu paskareki löytyi kilpailukykyiseen hintaan (enemmänkin) ja helevetin hyvässä kunnossa. Pakkohan se oli ostaa.
Taloudellinen mopo ja itseasiassa aivan helevetin hyvä ajettava. Yllätyin!
Lähetetty: 24.05.2006 3:47
Kirjoittaja Melnais
Ajan vain jos on ihan pakko, pelkään muita autoja. Ne liikkuvat liian nopeasti eikä huomiokykyni riitä maisemiin, toisiin autoihin ja liikenneopasteisiin yhtä aikaa. Sitä omaakin ajokkia pitäisi jotenkin hallita ja katseen harhaillessa sisätiloissa namikoita etsien tahtoo ratti kääntyä pupillien suuntaan väkisin. Korttikin on yhä uusimatta eikä näkö tahdo riittää edes lasien kanssa autoiluun. Edellisen vastaisesti ajaminen on kuitenkin mielestäni mukavaa ja leppoisaa kun vauhtiin pääsee.
Ikänä en autoa hankkisi itselleni, mies jostain syystä siedättää pelkoani joten joutunen opettelemaan peruuttamisenkin vielä.
Niin enkä tiedä mikä se auto on mitä aina lainaan. Sininen.
Lähetetty: 24.05.2006 7:40
Kirjoittaja AarneAnkka
AarneAnkka kirjoitti:Lokakuussa Twingo vaihtuu hinta(hta)vaan Honda Civiciin.
Itse asiassa heilun kahden vaihella A-Mersun ja Honda Civic 5D:n välillä. Kuperkeikkamersun etuina on mukavampi jousitus ja portaaton automaattivaihteisto. Civicin etuna taas pidempi takuu ja edullisemmat varaosat, sekä
huomattavasti kattavampi vakiovarustus. Ja tietty se jännä ufomainen ulkonäkö.
Onko komitealla suosituksia / kommentteja aiheeseen?