urpiainen kirjoitti:Zebbeliini kirjoitti:Minulla operoitiin juuri polvesta eturistiside.
Kirjoitatko mustalla nikillä siksi, että olet oikeasti Kalle Palander?
En ole Kalle, valitan. Mutta laskettelemassa minäkin olin ja minut tuotiin myös moottorikelkalla alas rinteestä, ihan niin kuin Kallekin
Pian tapahtuneen jälkeen tuli postiluukusta Mehiläisen mainoslehtinen, ja siinä kerrotiin, miten tämä on tyyppivamma laskettelussa ja kuvattiin aika lailla tarkasti tapaturmamekanismi, jolla minäkin polveni teloin. Opin tapahtuneesta, että kolmekymppisenä ei kannata enää aloittaa uusia liikuntaharrastuksia.
Joka tapauksessa, virtuaalinen vertaistukiryhmä on valmiina.
Ai, kivaa ! Tämä on näköjään siinä määrin tavallinen vamma, että ihmisen eturistisiteessä täytyy olla jonkinlainen suunnitteluvirhe.
Kahdella ystäväpiiriini kuuluvalla henkilöllä on operoitu sama vamma ja juttelin lisäksi juuri tutun kirurgin kanssa, joka kertoi varsin lohdullisena tietona olleensa juuri pelaamassa jalkapalloa porukassa, jossa kentällä oli yhtä aikaa viisi eturistisideoperoitua polvea. Ehkä tällä polvella voi siis joskus vielä tehdä jotain ?
Tuo tunnottomuus, mahtaako olla tavallistakin ? Minulla toimenpide tehtiin ottamalla siirre patellajänteestä, eli vain puoliksi tähystyksellä, ja toimenpiteestä on nyt aikaa hieman vajaa pari viikkoa. Polven etupuolella on yksi pidempi 10 cm haava ja kolme pienempää. Pitkän haavan toiselta puolelta ihotunto tuntuu lähes hävinneen. Luulin aluksi, että johtuu turvotuksesta, muttei ainakaan vielä ole palautunut.
Minäkään en ole koskaan ollut yhtä säkenöivän hauska kuin ristisideleikkauksen lääkepöllyssä hauskuuttaessani Diakonissalaitoksen ihanaa hoitajatarta omasta mielestäni briljanteilla jutuillani.
Jep, vähän mietityttää itseänikin, mitä on tullut suusta päästettyä. Muistan että olin kauhean kiitollinen, puhelias ja hyvänolontunteen vallassa (kunnes puudutuksen vaikutus loppui). Heti operaation jälkeen osastolta soittelin puheluja ja lähettelin tekstiviestejä ystävilleni innolla. Jälkikäteen jouduin tarkistamaan puhelimen muistista mitä kaikkea olin mahtanut puuhailla.