Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nypari

Viesti Kirjoittaja nypari »

Minulla särähtää laihdutuskeskustelussa nyt ehkä liian herkästi asia kuin asia. Mutta... varsinaisen, ankaraltakin kuulostavan laihdutusprosessin sijaan mieltäisin itse asian koko elämäntavan muutoksena. Lisää liikuntaa, säännölliset ruoka-ajat ja perusasiat dieetissä kuntoon.

Asiassa tulisi olla pitkäkatseinen, vaikka se alussa voi hankalalta tuntuakin. Jotta muutos olisi pysyvä, ei laihduttaminen itsessään tuo tietenkään kuin hetkellisen avun. Tarvitaan siis oman elämanasenteen perusremonttia. Joillekin asia onnistuu helposti, mutta suurin osa joutuu ponnistelemaan pitkään sulatellaakseen monen ennen tärkeäksi koetun asian jättämisen pois.

Mutta hurjasti tsemppia kaikille laihduttajille! Se on sen arvoista!
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mie kävin ekaa kertaa pariin kuukauteen juoksemassa tuossa äsken ja tarkoitus olisi pysyä samankokoisena mutta muuttaa hiukan massaa lihaksiksi tuonne jalkaosastolle.
60km hiihtomarssi kahden viikon ampumaharjoituksen päälle voi ottaa muuten vähän it-läskin kunnolle. =P
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Turbohaltija kirjoitti:185 cm ja 72 kiloa. Tavoitteena olis painaa vähän enemmän, esim. 77 kiloa. Jos haluatte lahjoittaa mulle ylimääräistä sipsiä ja suklaatia, otan mielelläni vastaan. :)
Mä voin lahjoittaa sulle kymmenen kilon käsipainot. Menet niiden kanssa vaa'alle. Tavoitteena voisit pitää että treenaat niillä painoilla niin kauan kunnes painat tuon saman ilman niitä painoja. Helppo muistisääntö.
kaakki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 23.09.2005 20:45
Paikkakunta: Hyvinge

Viesti Kirjoittaja kaakki »

Ja näin liikunta-alan puolelta; rasva painaa vähemmän kuin lihas, laihtuminen näkyy parhaiten, jos se koostuu lihasmassan kasvusta ja rasvaprosentin laskusta.

Itselläni paino pysyy jatkuvasti tasan 58 kilossa, sisältäen sillä hetkellä tekemästäni duunista riippuen enemmän rasvaa/lihasta, ilman painon heittelyä. :shock: Sen vaan tuntee mitä siellä ihon alla on. Kuitenkin oon kade noille duunin pojille, kun niille ei tuo rasva sixpäkin päälle niin nopeaan kerry kun meillä mimmeillä reisiin/vatsaan/perseeseen. :twisted:

Tuskin kellekään tässä nykymaailmassa elävälle pieni kuntoilun lisäys tekee huonoa, duunit kun on suurimmaksi osaksi sitä kevyttä toimisto/edustusduunia, rasittaavaa lähinnä henkisesti, jos ei hiirikättä tai selkä-niskavaivoja oteta lukuun. :) Tosin, poikkeuksia tietenkin on suuri määrä, mutta noin yleiskuvaltaan. Koneet tekee työt, ihmiset istuu. Täytyypä itsekin tän perusliikunnan lisäksi jotain keksiä..Hmm..Taistelulajeja tms.? :matsi:
Sannu

Viesti Kirjoittaja Sannu »

On aika turhaa laihduttaa ilman liikkumista, sillä tuloksena on sitten lähinnä roikkuvaa nahkaa.

Itse laihduin tommoset kahdeksan kiloa (paremmin sanottuna yhden vaatekoon) lähinnä liikuntaa lisäämällä. Ja oikeesti kroppa alkoi näyttää paljon paremmalta kun reidet ja sääret ja peppu sai kauniin muodon treenin myötä.

Nykyään yritänkin olla vahtaamatta vaakaa ja katsoa peilistä miltä näyttää.

Totta on myös sekin, että kun sitä päivät istuu koneen ääressä, niin siinä ei paljoa kuluta..itseasiassa aivan helvetin vähän. Toista oli ennen kun työ oli ruumiillista...pojat helteessä heinäpellolla...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos tuommoisen kymmenisen kiloa yrittäisi saada lisää painoa ettei tuo riisitautisenpainoraja olisi kokoajan huulilla.

Punttisalia ja Ehrmannia, eiköhän se siitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
Joo, ei pelkkä liikunnan lisääminen sinänsä laihduta ketään, koska terveellä ihmisellä ruokahalu nousee kyllä automaattisesti kulutuksen lisääntyessä.
Mä olen sitten varmaan jotenkin outo tässäkin suhteessa, koska aerobinen liikunta, lenkkeily ja pyöräily, eivät mitenkään lisää ruokahaluani. Paremminkin sanoisin, että niistä tuleva hyvänolon tunne vie pois hingun syödä mitään kovin raskasta päälle. Myöskään alkoholia ei tee mieli, mitä enemmän treenaa. Eikä edes seksiä. Mulle liikunta onkin enemmän elämäntapa ja myös henkisen kunnon hoitoa. Lenkin jälkeen tunnen oloni kevyeksi ja tasapainoiseksi.

Hebulille: Mulla on kymmenen ja kahdenkymmenen kilon käsipainot, kiitos tarjouksesta. Painoharjoitteluhan ei sinänsä kasvata lihasmassaa, vaan pitäisi jaksaa syödä kuusi kertaa päivässä ja riittävästi proteiinia. Yritin sitä joskus, mutta ruoka alkoi tulla korvista. Ei sovi mulle. Siksi toisekseen, on mukava pitää aerobinen kuntokin kovalla tasolla. Mun peruskuntokäsitykseen kuuluu se, että 3000 pitää ylittyä Cooperissa aina. Mitenkään älyttömästi en siis massaa halua lisää hidasteeksi. Sen viisi kiloa voisin ottaa, jos se olisi lihasta.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

kaakki kirjoitti: Täytyypä itsekin tän perusliikunnan lisäksi jotain keksiä..Hmm..Taistelulajeja tms.? :matsi:
Tule mukaan meidän shakkikerhoon! :D
kaakki
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 23.09.2005 20:45
Paikkakunta: Hyvinge

Viesti Kirjoittaja kaakki »

Turbohaltija kirjoitti:
kaakki kirjoitti: Täytyypä itsekin tän perusliikunnan lisäksi jotain keksiä..Hmm..Taistelulajeja tms.? :matsi:
Tule mukaan meidän shakkikerhoon! :D
Ei lainkaan hullumpi idea, shakkia olen pelannut jonkin verran nuorempana, olisi mukava päästä taas laudalle. :D
Täytyypä ruveta seurailemaan teidän ilmoitteluita heti kun olen päässyt asettumaan Espoon päähän.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

voisi laihduttaa kilon, taidan painaa sen verran ylitse 70kg
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

kaakki kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:
kaakki kirjoitti: Täytyypä itsekin tän perusliikunnan lisäksi jotain keksiä..Hmm..Taistelulajeja tms.? :matsi:
Tule mukaan meidän shakkikerhoon! :D
Ei lainkaan hullumpi idea, shakkia olen pelannut jonkin verran nuorempana, olisi mukava päästä taas laudalle. :D
Täytyypä ruveta seurailemaan teidän ilmoitteluita heti kun olen päässyt asettumaan Espoon päähän.
Tervetuloa minunkin puolestani. Seuraavaksi tapaammekin jo ylihuomenna illalla Meilahdessa. Lupaan suklaatarjoilun. Vois koittaa sitten sitäkin, että kesään mennessä, jos Turbohaltijakin meinaa kasvattaa painolukemaansa pikkaisen, niin oisin sitten häntä kevyempi. Eli meillä on jo shakki- ja elämäntapakerho! (Vaikka just söin kerma-pekonipastaakin. Mutta huomiseksi on liikuntaa suunnitteilla yhteensä noin kolmisen ja puoli tuntia. Takaisin sykyiseen ruotuun tällä viikolla!)
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä kasvatin viime vuonna uudelleen jenkkikset, tänä vuonna ajattelin pyrkiä riuhtomaan ne pois. Oletan turhien välipalojen ja herkkujen poistamisen riittävän siihen, mikäli liikunta ja ruoka pysyvät muuten samalla. Sokeriaddiktio vaatisi taas katkaisuhoitoa, taidan pitää sokeritipattoman synttärikahvitteluputken päätteeksi.

Aika monella kuntosalilla saa mittailla rasvaprosenttiaan, meillä ainakin jäsenet ilmaiseksi. Liikuntaharrastusta aloittelevalle se voi toimia hyvänä motivaattorina, jos vaa'an näyttämä paino ei tipu niin nopsaan kun oli toivonut.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

mä en ole käynyt aikoihin vaa'alla siellä seisemänkympin huiteilla kai se paino on pyörinyt. 7-10 kilosta voisin vaikka luopuakin, perseen ja reisien linja miellytttäisi enemmän omaa silmää. Mulla on aika vahva visio että sen verran liikun että lihaksia mulla on jossain tuolla alla... :oops:

Tilasin kolmea eri laihdutusvalmistetta kun niissä oli ilmainen tutustumistarjous. Niitä ajattelin alkaa popsimaan. (en kaikkia yhtäaikaa tosin) Uskon että ainakin placebo vaikutus toimii.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Minä en ajatellut laihduttaa ihan 27 kiloa kun jäljelle jäisi vaan kolmisenkymmentä, mutta jospa nyt sen viisikin saisi katoamaan :D Luulen kyllä, että on turha lupaus. En vaan pysty.
Starflare

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:Minä en ajatellut laihduttaa ihan 27 kiloa kun jäljelle jäisi vaan kolmisenkymmentä, mutta jospa nyt sen viisikin saisi katoamaan :D Luulen kyllä, että on turha lupaus. En vaan pysty.
:!: Mikäs vika 57 kilossa on? aika pätevältä tuo luku kuulostaa IMO :!:
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Minä en ajatellut laihduttaa ihan 27 kiloa kun jäljelle jäisi vaan kolmisenkymmentä, mutta jospa nyt sen viisikin saisi katoamaan :D Luulen kyllä, että on turha lupaus. En vaan pysty.
:!: Mikäs vika 57 kilossa on? aika pätevältä tuo luku kuulostaa IMO :!:
58 jos ihan tarkkoja ollaan :) Katsos kun ei ole kuitenkaan kovinkaan sutjakka masu, voisi olla vähän kapoisempi tuo vyötärön seutu. Tai sitten pitää vaan ostaa kunnon korsetti :D
Starflare

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Minä en ajatellut laihduttaa ihan 27 kiloa kun jäljelle jäisi vaan kolmisenkymmentä, mutta jospa nyt sen viisikin saisi katoamaan :D Luulen kyllä, että on turha lupaus. En vaan pysty.
:!: Mikäs vika 57 kilossa on? aika pätevältä tuo luku kuulostaa IMO :!:
58 jos ihan tarkkoja ollaan :) Katsos kun ei ole kuitenkaan kovinkaan sutjakka masu, voisi olla vähän kapoisempi tuo vyötärön seutu. Tai sitten pitää vaan ostaa kunnon korsetti :D
No pikkasen saat treenata sitä, mutta ei liikaa missään nimessä :D .
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
Starflare kirjoitti: :!: Mikäs vika 57 kilossa on? aika pätevältä tuo luku kuulostaa IMO :!:
58 jos ihan tarkkoja ollaan :) Katsos kun ei ole kuitenkaan kovinkaan sutjakka masu, voisi olla vähän kapoisempi tuo vyötärön seutu. Tai sitten pitää vaan ostaa kunnon korsetti :D
No pikkasen saat treenata sitä, mutta ei liikaa missään nimessä :D .
Vai että oikein saan? Voi kiitos :lol: Tuletko hakkaamaan tahtia kun mie kiristelen hampaat irvessä jotain vatsalihasliikkeitä...
Starflare

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:Vai että oikein saan? Voi kiitos :lol: Tuletko hakkaamaan tahtia kun mie kiristelen hampaat irvessä jotain vatsalihasliikkeitä...
Nuoriso kun innostuu niin kovin herkästi aina, niin pitää toppuutella hieman :P . En usko että laskemaan viitsin tulla kun taitaisi mennä talous kuralle moisesta.
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Starflare kirjoitti:En usko että laskemaan viitsin tulla kun taitaisi mennä talous kuralle moisesta.
Hyvä sitten. *kiskoo jumppavermeet pois ja lysähtää takaisin sohvalle*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kun lihasmassa kasvaa ja elimistön aktivaatiotaso nousee niin paino putoaa sitten ihan itsestään..
Pitää saada motivaatiotaso ylös myös..
Jos uin tai pyöräilen tai sählään tai soudan kerran tai muuten liikun vähintään kolme kertaa viikossa vähintään 45 minuuttia niin asiat hoitavat itsensä..
Tietenkään lepoa ei saa unohtaa!
Hallissa kuulemma voi uinnin lisäksi harrastaa massojen nostoa.
Tähän mennessä liikuntaharrastus on vain nostanut painoa..Kaikki laihdutuskuurit ovat niin helppoja yrittäville ei voi kuin toivottaa onnea..
Helpompi muuttaa jo kehossa oleva energia lihakseksi kuin syömällä tehdä sama
Jos jollain muita teorioita, vain ne merkitsevät joihin ihminen itse uskoo..
Lisää liikuntaa eikä suurenneta aterian kokoa, käytetään sitä mikä on jo kalliilla kerätty..
Pyyhin Netikettiin..
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Tuloksista (Miksei myös lähtötilanteesta) luonnollisestikin aina:
:pics:
-nimim. Motivaattor 3000 :twisted:
Starflare

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Elukka kirjoitti:Tuloksista (Miksei myös lähtötilanteesta) luonnollisestikin aina:
:pics:
-nimim. Motivaattor 3000 :twisted:
No koska eihän sitä nyt lähtötilanteesta kehtoo, tuloksistakin vain ehkä (jos niitä edes ikinä saadaan).
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Viime kesäkuun jälkeen painoni putosi 19 kiloa, joista nyt on tullut takaisin pari.
Pitää siis taas alkaa hieman katsomaan mitä suuhunsa laittaa ja liikkua enemmän. En aio alkaa laihduttamaan, se ei kuulu tapoihini. Mutta olisi huippua päätyä jonnekin 55:n kilon paikkeille, eli tästä makkarasta olisi vara nipistää kymmenisen kiloa vielä.

Olin yllättynyt miten helposti painoni kesällä putosi. Toivon, että se putoaisi nytkin yhtä helposti... Ja ei, en aio laihduttaa, minä vain tarkkailen syömisiäni.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Angita kirjoitti:Alkutilanne tänään: 83,2 kg :shock:
Pituutta minulla on 168 cm eli ylipainoa on päässyt kertymään suht reilusti... :oops:
:shock: :shock: :shock: :shock:
Herrajumala!
Et sinä ainakaan kesällä näyttänyt yhtään läskiltä, ei tullut mieleenkään! Jotain 65 olisin saattanut arvioida. Noinko se silmä pettää vanhallakin? Oletko lihonut kesästä paljonkin? Onko minunkin silmäni jo tottunut suomalaisnaisten yleiseen ylipainoisuuteen niin, että tuonpituinen nainen näyttäisi norsulta vasta satakiloisena?? Huono juttu.
Vastaa Viestiin