Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Info tulevista miiteistä
nojoojust

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Edith kirjoitti:Kerhon puolesta kiitän. Voitaiskohan me kiertää tekijänoikeuksia ja ottaa tuo tunnuskuvaksi kerholle? Tunnuslause vielä puuttuu, mutta sitä mä voin _yrittää_ keksiä itsekin.
Ottakaa vaan, kunniaahan se minulle tuo. :P
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:Lisäksi muuten, kai tämän voi kirjoittaa tähän, koska tätä ketjuahan lukevat kaikki, aina, koko ajan ja jatkuvasti, olen paitsi tuon pidä huolta kuningattarestasi -periatteen lisäksi tajunnut myös joitain muita juttuja, joita en tajua.
Tätä ketjua on luettu jo yli 500 kertaa! Kun siitä vähennetään ne 300 kertaa, jotka olemme itse täällä käyneet, jää silti 200 shakista kiinnostunutta lukijaa - voitto!

Niin, en minäkään ymmärrä tuon Veikko Valon Shakin aakkoset-kirjan kaikkia neuvoja. Olisihan se vänskää, jos joku kertoisi ihan suomeksi vähän lisää. Joko saataisiin värvättyä joku mukaan? Pitäisikö munkin luvata jotain palkkiota? Hmm.. suomalaista kotiseutuviiniä? Tosin meidän kerho on kyllä aika tiukasti raitis!

Tai sitten voitais liittyä yhdessä shakkikerhoon.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:
Tätä ketjua on luettu jo yli 500 kertaa! Kun siitä vähennetään ne 300 kertaa, jotka olemme itse täällä käyneet, jää silti 200 shakista kiinnostunutta lukijaa - voitto!
Meidän pitäisi saada Suuri Kansanvalistuspalkinto!
nojoojust

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Nyt on hymiö lisätty. :shakki:
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Pikkasen maistissa pelattiin yksi :shakki:. Turbohaltija hävisi miehekkäästi, mutta minä tein aivan yhtä monta hurrrjan typerää virhettä. Pitkä on tie.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Aivan saatananmoisessa maistissa pelatun pelin voitti Edith. :) :shock:
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Turbohaltija kirjoitti:Aivan saatananmoisessa maistissa pelatun pelin voitti Edith. :) :shock:
etvainosaa!
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Avoin haaste: Jos joku haluaa pelata näin kityn välityksellä, mulle kyllä sopii.

Idean isänä otan valkoiset. :)

Anybody?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Turbohaltija kirjoitti:Avoin haaste: Jos joku haluaa pelata näin kityn välityksellä, mulle kyllä sopii.

Idean isänä otan valkoiset. :)

Anybody?
Okei, pelataan. I double dare you. 8)
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Turbohaltija kirjoitti:Anybody?
Muuten kyllä, mutta olen niin käsikäsikäsi shakissa, että minut voittaa kuudella siirrolla kuka tahansa, ja ei ole fiilistä huvittaa ketään ilmaisilla voitoilla. :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Chap kirjoitti:

Okei, pelataan. I double dare you. 8)
1. e2 - e4

Meen nukuksimaan, hyvää yötä, mieti huolella seuraava siirto :)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mesessä?
Pyyhin Netikettiin..
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Niba kirjoitti:Mesessä?
Mä en jaksa mesessä pelata, kun se mese on ihan saatanasta ja joku kuitenkin aina haluaa lopulta harrastaa nettiseksiä mun kaa ja sit on koko näppis ihan smäidässä ja vituttaa.... :shock:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

En viiti opetella shakkia. Siinähän voisi paljastua, että joku muu on älykkäämpi kuin minä itse. Luulis vituttavan muitakin jos ja kun häviävät jollekin tyhmempänä pitämälleen.

Einstein kieltäytyi opettelemasta shakkia sanoen nähneensä miten shakki on vetänyt älykkäitä ihmisiä kokonaan lumoihinsa ja pois asiallisten asioiden miettimisestä (kuten millaista olisi ratsastaa valonsäteellä?).

Psst.. minulla on Bobby Fisherin shakkiopas...
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:
Häviäminen tietenkin nyppii, varsinkin jos on yrittänyt parhaansa voittaa. Toisaalta kaikki häviävät joskus, myös mestarit. Eilen pelasin reilut kolme tuntia ei-kityläisen ystäväni kanssa (minulla on siis kityn ulkopuolista elämää!) ja lopulta voitin. Se oli hyvä peli ja opin taas paljon. Ei minua haittaa häviäminenkään, kunhan vain opin siitä jotain seuraavaa kertaa varten. Jos ei tee virheitä, ei voi kehittyä.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
(minulla on siis kityn ulkopuolista elämää!)
No hyvä. Se että sinulla on Kityn sisäpuolista elämää, on melkein tyystin vieraannuttanut minut sinusta. Rakas.
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:
(minulla on siis kityn ulkopuolista elämää!)
No hyvä. Se että sinulla on Kityn sisäpuolista elämää, on melkein tyystin vieraannuttanut minut sinusta. Rakas.
Kyllä mun ns. kityelämäkin rajoittuu lähinnä Edithin kanssa shakkeiluun. Edith on lysti tyyppi! Ystävät ovat sitten asia erikseen; ne ovat sellaisia ihmisiä jotka kaipaavat minua kitystä riippumatta ja soittavat ihan vain kuullakseen minusta. No, Angita on mun ystävä ja ehkä muutama muu, mutta pari kertaa kitystä taukoiltuani huomasin, että ei kukaan tunnu kaipaavan eli se on ihan sama kirjoitteleeko tänne vai ei. Mietin jo tuossa, että poistaisinko tunnukset, kun olisi sitä paitsi tuota riil laiffiakin enemmän kuin tarpeeksi ja tämä vie välillä liikaa mun keskittymistä. Mutta luetaan nyt toistaiseksi, ainakin tämä shakkiketju on ihan kiva ja asiallinen. Alkaisit vaan sinäkin pelaamaan shakkia, kun sulla kerran on opaskirjakin. On niitä huonompiakin ajankäyttötapoja kultaseni. :D
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Chappis ei ole vieläkään vastannut mun siirtoon? Haluaako joku muu vastata siihen? Otin siis valkoiset ja siirsin sotilaan e2:sta e4:een. Voin kyllä pelata livenäkin, mutta sattuneesta syytä olen kaupungissa vähän vaihtelevasti, joten asia pitää sopia etukäteen - yksityisviestiä saa laittaa!

Milloin Edith pelataan seuraavan kerran?
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Täällä ei mitään sitten tapahdu. No, pelasin tänään tylsyyksissäni itseäni vastaan, mutta en oikein innostunut. Onneksi flirttipuistosta löytyi pelikaveri, lopetettiin just tasapeliin. Se oli kyllä mua parempi ja tein muutamia tyhmiä mokia, niin että jäin aika sumppuun pelissä. Lopussa syntyi epäselvyyttä syödyistä nappuloista; vastapelaaja väitti että hänen lähettinsä suojasi ruutua, josta hänen kuningattarensa oli tekemässä shakkimattia. Mutta mulla oli omalla laudalla vastustajan sotilas välissä, joten olisin voinut syödä kuningattaren kuninkaallani. Tämä lienee nettishakin huonoja puolia kun molemmat eivät näe samaa lautaa. Joo, taidan kannattaa livepelejä sittenkin.
Hyvä peli kuitenkin, voitti television ääressä möllöttämisen!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Turbohaltija kirjoitti:!
Nyt sä mollasit tölläämistä television, sitähän voi harrastaa taavi tavaton, mutta shakkia vain eräät älykkäimmistä?

mä olisin siirtänyt Rb8-c6?
Pyyhin Netikettiin..
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Niba kirjoitti:

mä olisin siirtänyt Rb8-c6?
Hyvä! Nyt saadaan peliä ja merkinnätkin pysyvät näin hyvin molempien selvillä (editointi kielletty of koos =)) . Laitan vielä selvyyden vuoksi näin:

1) e2 - e4 Rb8 - c6

2) c2 -c3
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Turbohaltija kirjoitti:Chappis ei ole vieläkään vastannut mun siirtoon?
Hmm, mulla on shakkilauta vaan mun kylppärissä ja sielläkin kiinni lattiassa - en jaksa siirrellä nappuloita siellä. Miten olisi jos vaikka mentäisiin joskus roskapankkiin katsomaan kumpi meistä on se Kallion karpaasi shakissa?
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mua alkaa kohta pelottaa kun sä näyt treenanneen niin paljon. Mutta ehkä mun vaan sitten täytyy luottaa ällistyttävän voimalliseen luonnonlahjakkuuteeni.
Turbohaltija kirjoitti: Milloin Edith pelataan seuraavan kerran?
Huomenna sunnuntaina illalla tai maanantaina noin seittemältä illalla tai keskiviikkona puoli kahdeksalta?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Turbohaltija kirjoitti:
Niba kirjoitti:

mä olisin siirtänyt Rb8-c6?
Hyvä! Nyt saadaan peliä ja merkinnätkin pysyvät näin hyvin molempien selvillä (editointi kielletty of koos =)) . Laitan vielä selvyyden vuoksi näin:

1) e2 - e4 Rb8 - c6

2) c2 -c3 d7-d5
Pyyhin Netikettiin..
Turbohaltija

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

3) Lf1 - d3

Edith: Odottelen kuulevani ensi viikon työtilanteesta jotain. Heti kun selviää, voidaan sopia ajankohtaa. Niin ja en muuten kovin paljon olen harjoitellut, joten voit olla rauhassa; mun tenttiluvut häiritsee shakin opiskelua :)

Chappis: Jep. Pelataan vaan livenä, tosin onko Roskapankki hyvä miljöö shakille? Ehdotan mieluummin Vaasankadulla olevaa Hilpeää Haukea, joka on rauhallisempi, veikkaan että siellä on enemmän tilaa ja sitä paitsi paikan puolesta löytyy shakkilauta. Olut on siellä tosin kalliimpaa, mutta mulla ei ainakaan tammikuussa ole sitä varaa edes juoda - sinä voit toki ottaa minunkin puolesta :) Pistän viestiä kun tiedän olevani paikan päällä, katsotaan milloin sopii molemmille.
Vastaa Viestiin