Mies - suomi - mies (sanakirja)

Yleinen lätinä jä kitinä
Gina

Viesti Kirjoittaja Gina »

Ahaa! :idea:

No jos mies sanoo että "minä voin maksaa" niin voiko se silloin oikeasti maksaa vai onko se vain kohtelias? Kuinka voimakkaasti tulee vastustaa?
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti: 1. Jos ollaan ilmiselvästi eksyksissä ja Mies on ratissa tai muuten johtaa etenemistä niin anna miehen hoitaa asia. Älä tarjoa neuvoja, älä kyseenalaista, älä kärjistä tilannetta pisteliäillä kommenteilla. Kaikkinainen kommentointi suuntaan tahi toiseen ainoastaan pahentaa tilannetta. Jos sinulla kuitenkin on tietoa niin voit kertoa sen.
'
Entä jos eksytystilanteeseen on jouduttu niin, että Mies on kieltäytynyt kuuntelemasta Naisen ajo-ohjeita koska hän on Mies ja kyllä Miehet tietävät?
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Exsat kirjoitti: Entä jos eksytystilanteeseen on jouduttu niin, että Mies on kieltäytynyt kuuntelemasta Naisen ajo-ohjeita koska hän on Mies ja kyllä Miehet tietävät?
Katso kohta 1. yllä.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Entä jos eksytystilanteeseen on jouduttu niin, että Mies on kieltäytynyt kuuntelemasta Naisen ajo-ohjeita koska hän on Mies ja kyllä Miehet tietävät?
Katso kohta 1. yllä.
Entäs jos itsesuojeluvaisto ja lopullisen katoamisen pelko menevät ymmärryksen ja itsehillinnän edelle?
Gina

Viesti Kirjoittaja Gina »

Exsat kirjoitti:
gullible kirjoitti: 1. Jos ollaan ilmiselvästi eksyksissä ja Mies on ratissa tai muuten johtaa etenemistä niin anna miehen hoitaa asia. Älä tarjoa neuvoja, älä kyseenalaista, älä kärjistä tilannetta pisteliäillä kommenteilla. Kaikkinainen kommentointi suuntaan tahi toiseen ainoastaan pahentaa tilannetta. Jos sinulla kuitenkin on tietoa niin voit kertoa sen.
'
Entä jos eksytystilanteeseen on jouduttu niin, että Mies on kieltäytynyt kuuntelemasta Naisen ajo-ohjeita koska hän on Mies ja kyllä Miehet tietävät?
Mä luulen ettei niitä siltikään saisi antaa kuin kysyttäessä. Mutta voi kuinka tekisi mieli! Ehkä tilanteen rauhoituttua miestä voi kevyen höpönassumaisesti kiusoitella tilanteesta? <hymiö jossa sädekehä pään päällä>

*piilovittuilun mestari*
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Exsat kirjoitti:
Entäs jos itsesuojeluvaisto ja lopullisen katoamisen pelko menevät ymmärryksen ja itsehillinnän edelle?
No sitten riskeeraat sen, että tilanne kärjistyy. Kiva saapua perille autossa otellun pikku riidan päätteeksi? Toisekseen, Mies reagoi juputukseen yleensä lisäämällä nopeutta, mikä ei edesauta kohteen löytämistä tai tee tilanteesta sekään yhtään miellyttävämpää. Jos olet kartalla niin toki kannattaa jakaa tietoa. Neutraalisti ja informatiivisesti.

En sano, että Miehen käyttäytyminen yo. tilanteissa on Oikein, mutta sanon, että kaikki voittavat, jos nainen pitää suutaan soukemmalla.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti: En sano, että Miehen käyttäytyminen yo. tilanteissa on Oikein, mutta sanon, että kaikki voittavat, jos nainen pitää suutaan soukemmalla.
Eivät voita. Mies kuvittelee edelleen olevansa ylivertainen suunnistusihme, minkä vuoksi tullaan eksymään kaikilla seuraavillakin reissuilla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Siis, mieshän ei eksy, kun höperö naisihminen ilmoittaa rakastavansa kartan lukua ja hienovaraisesti opastaa miehen perille. Mitä taas tulee kartanlukutaidottomiin naisiin, sellaista ei miehen pitäisi riesaksensa ottaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Exsat kirjoitti:Eivät voita. Mies kuvittelee edelleen olevansa ylivertainen suunnistusihme, minkä vuoksi tullaan eksymään kaikilla seuraavillakin reissuilla.
No minkä takia se kartta ei ole SINUN kourassasi?

edit: Vittuako sillä ole mitään väliä, kuka suunnistaa, kunhan perille löydetään ajoissa. Tämä siis tämän apinayksilön mielipide. Mutta jos homma menee arpomiseksi, niin jokin päätös on aina tehtävä. Piilovittuilu ja jälkiviisastelu aina vain haittaavat.
Viimeksi muokannut Dumari, 21.11.2005 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Dumari kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Eivät voita. Mies kuvittelee edelleen olevansa ylivertainen suunnistusihme, minkä vuoksi tullaan eksymään kaikilla seuraavillakin reissuilla.
No minkä takia se kartta ei ole SINUN kourassasi?
No minne mä sen munan sitten laittaisin? Suuhun vai? No yäk!
Mida

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ei kaikki onneks pidä itteensä suunnistusmestareina. Tuo mun miäs kerkee kysymään et tultiinko me täältä jo ennen ku mä voisin ees kuvitella alkaa neuvovani. Ja ihan hyväkin, vaiks välil kyl ihmetyttää et eiks se tosiaan muista mistä suunnasta käännyttiin tähän Prisman pihaan. Mut se vasta typerää olis et ihan pokkana lähtis vaan mitään sanomatta ajeleen mahdollisesti ihan vikasuuntaan ku ei muista mistä suunnasta tultiin eikä nyt helvetti ainakaan voi siltä vieressä istuvalta naiselta asiaa tiedustella ja valmistautuu ottaan pultit jos se kehtaa jotenki neuvoa tahi arvostella. Aivan ylityperää.

Ihan tyhmää toi äijäpullistelu ja kuvitelma siitä, että miehuus jotenki katoais jos se eukko siinä osaiski paremmi suunnistaa. *pudistaa päätään*
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Exsat kirjoitti:
Eivät voita. Mies kuvittelee edelleen olevansa ylivertainen suunnistusihme, minkä vuoksi tullaan eksymään kaikilla seuraavillakin reissuilla.
Tämähän on kuin olisimme yhdessä eksyksissä!

Mutta ihan miten vain neidille passaa. Minä vain kerroin miten voidaan välttää kaksi tyypillistä riitatilannetta minimaalisin naisen tekemin uhrauksin. Tos Fiksu Nainen(tm) varautuisi siihen seuraavaan kertaan eikä väkisin pyrkisi provosoimaan tilanteen ollessa räjähdysherkimmillään. Sekin auttaisi, ettei aloittaisi silloin kun tilanne on Päällä.

Vastaavaa ohjeistusta - tietenkin eri tilanteissa - olisi moni Mieskin varmasti vailla. Minäkin - voitteko kuvitella?!1
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Mida kirjoitti:Tuo mun miäs kerkee kysymään et tultiinko me täältä jo ennen ku mä voisin ees kuvitella alkaa neuvovani.
No sinun miehesi omaleimaisuus ei ihan pääse tulemaan kuin salamana kirkkalta taivaalta.
Mida

Viesti Kirjoittaja Mida »

gullible kirjoitti:
Mida kirjoitti:Tuo mun miäs kerkee kysymään et tultiinko me täältä jo ennen ku mä voisin ees kuvitella alkaa neuvovani.
No sinun miehesi omaleimaisuus ei ihan pääse tulemaan kuin salamana kirkkalta taivaalta.
Häh?

Yritätkö ny vihjata et ei ihme että sulla (siis mulla) on kumppanina joku outo hyypiö vai yrititkö kuiteski sanoa jotain muuta?
Viimeksi muokannut Mida, 21.11.2005 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti:Minä vain kerroin miten voidaan välttää kaksi tyypillistä riitatilannetta minimaalisin naisen tekemin uhrauksin. Tos Fiksu Nainen(tm) varautuisi siihen seuraavaan kertaan eikä väkisin pyrkisi provosoimaan tilanteen ollessa räjähdysherkimmillään. Sekin auttaisi, ettei aloittaisi silloin kun tilanne on Päällä.
Mä taas ajattelin niin, että jos mahdollisen riidan kautta saadaan se asia jotenkin jäämään miehelle päähän, niin se on sen arvoista.
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Exsat kirjoitti:Mä taas ajattelin niin, että jos mahdollisen riidan kautta saadaan se asia jotenkin jäämään miehelle päähän, niin se on sen arvoista.
Bedlam. Olen pahoillani puolestasi. Tovottavasti et tule eksymään.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Gina kirjoitti:Ahaa! :idea:

No jos mies sanoo että "minä voin maksaa" niin voiko se silloin oikeasti maksaa vai onko se vain kohtelias? Kuinka voimakkaasti tulee vastustaa?
Kai tämä on yleensä ihan vilpitöntä hyväntahtoa sekoitettuna pieneen rehvasteluun ja "katso, mulla on rahaa, minusta tulisi hyvä elättäjä" -egon pönkittelyyn. Naiset vaan käsittää tämän kiusallisena ja kokevat omantunnontuskia sekä kokevat "velkaantuvansa" tilanteessa jossa mies ei välttämättä odota vastamaksua... paisti ehkä seksin muodossa joskus tulevaisuudessa.
Jos kuitenkin vastustat tyyliin "ei sun tarevitse, kyllä mä omani maksan" ja mies siitä huolimatta haluaa maksaa, anna sen tehdä niin. Jos mies tosiaan vain kohteliasuudesta tarjoutuu maksumieheksi luopuu hän kyllä tarjouksesta kun ilmoitat maksavasi omasi.

Tämä mennee myös kategoriaan: Mies yleensä tarkoittaa mitä sanoo vrt. "Kasvaako vai kutistuuko kuu".

.. jos nyt tolkkua sait.

... ja tuo oli yleistys. Älä mua syytä jos homma menee läskiksi.
Viimeksi muokannut Mojo, 21.11.2005 14:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
WanhaPervo

Viesti Kirjoittaja WanhaPervo »

gullible kirjoitti:

2. Jos Mies ratkoo ongelmaa niin anna miehen hoitaa asia. Älä tarjoa sympatiaa, älä yritä keskustella mitään yleisluontoista tai varsinkaan vaadi huomiota. Jos sinulla kuitenkin on harkittu, looginen ja pätevä ratkaisumalli niin voit ehdottaa sitä.
Tähän vielä, että jos mies ratkoo ongelmaa, niin mies ratkoo ongelmaa.

Ei esimerkiksi pidä huomattaa, että tuon asian nyt voi hoitaa myöhemminkin ja nyt on jotain muuta järkevämpää tekemistä.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

SingleMalt kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Mä taas ajattelin niin, että jos mahdollisen riidan kautta saadaan se asia jotenkin jäämään miehelle päähän, niin se on sen arvoista.
Bedlam. Olen pahoillani puolestasi. Tovottavasti et tule eksymään.
Mutta miksi sen pitäisi olla niin, että noudatettaisiin sokeasti jotain vanhoja sukupuolijakoja, vaikka oikeasti joistain pareista nainen voisikin olla parempi jossain perinteisessä miestenhommassa?
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lolita kirjoitti:Siis, mieshän ei eksy, kun höperö naisihminen ilmoittaa rakastavansa kartan lukua ja hienovaraisesti opastaa miehen perille. Mitä taas tulee kartanlukutaidottomiin naisiin, sellaista ei miehen pitäisi riesaksensa ottaa.
Tähän päivään mennessä EN ole tavannut kartanlukutaitoista naista. No 'fence, tho.
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Exsat kirjoitti: Mä taas ajattelin niin, että jos mahdollisen riidan kautta saadaan se asia jotenkin jäämään miehelle päähän, niin se on sen arvoista.
100% Mutua, mutta... Epäilisin että heti tilanteen ollessa "päällä", ei kannata alkaa miestä neuvomaan ja ojentamaan. Oma epäonnistuminen ei ole niitä helpoimpia asioita käsitellä. Siinä tilanteessa helposti saa vain "vittumainen nalkuttaja"-leiman oman otsaansa.

Odota hetki, vaikka seuraavaan päivään tjms, kunnes asia pulpahtaa uudelleen esiin tai mies siitä jotain puhuu tai luulet asian olevan enää vähemmän arka. Silloin voi käydä yhdessä asian läpi ja silloin mies pystyy myöntämään ettei ole täydellinen kaikissa asioissa.

tissiklemmari:
Edelläoleva sisälsi voimakasta yleistystä sekä mutua, ei kannata ottaa kirjaimellisesti, vaan lukea myös omaa älyään käyttäen.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Dumari kirjoitti: Odota hetki, vaikka seuraavaan päivään tjms, kunnes asia pulpahtaa uudelleen esiin tai mies siitä jotain puhuu tai luulet asian olevan enää vähemmän arka. Silloin voi käydä yhdessä asian läpi ja silloin mies pystyy myöntämään ettei ole täydellinen kaikissa asioissa.
... ja sitten mies pääsee taas itkemään, miten ne naiset alkavat aina kaivelemaan vanhoja asioita, eivätkä voi ikinä ilmaista eriävää mielipidettään silloin, kun tilanne on oikeasti tapahtunut..

Koskaan ei ole hyvä!
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Exsat kirjoitti: Mutta miksi sen pitäisi olla niin, että noudatettaisiin sokeasti jotain vanhoja sukupuolijakoja, vaikka oikeasti joistain pareista nainen voisikin olla parempi jossain perinteisessä miestenhommassa?
No miksikäs ei tosiaan. Jotenkin tämä kaino ehdotukseni parisuhdemaailman pikku parantamisesta käännettiin veriseksi sukupuolikysymykseksi, josta ei neuvotella. Esitetään kaksi tilannetta, joissa tyypillisesti saadaan riita aikaiseksi ja joita nainen voisi edesauttaa ainoastaan lykkäämällä virallista vastalausettaan, mutta ei: Harkitulla riidalla täsmäisketään silloin kun saadaan eniten vahinkoa aikaiseksi. Oppii se koirakin sähköiskuista.

NATOn täsmäpommit ovat sentään armeliaita.
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

gullible kirjoitti:Harkitulla riidalla täsmäisketään silloin kun saadaan eniten vahinkoa aikaiseksi. Oppii se koirakin sähköiskuista.
..mutta kyseessähän ei ole riita ennen kuin toinen reagoi turhan voimakkaasti muistutukseen siitä, mitä olisi kannattanut tehdä..
SingleMalt

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

M-ojo kirjoitti:Naiset vaan käsittää tämän kiusallisena
Eivätkö miehet muka koe tuota asia kiusallisena? Siis kiusallisena sen vuoksi, että maksaminen on aina oletusarvoisesti miehen tehtävä?

Minua ainakin vituttaa suunnattomasti, jos nainen olettaa automaattisesti miehen maksavan kaiken. Joskus tuntuu treffeillä käydessä, että nainen käy treffeillä jo pelkästään siitä ilosta, että pääsee miehen siivellä syömään, teatteriin, leffaan jne.

Jos nainen on hyvässä ammatissa ja tulee hyvin toimeen, on minusta kaikkein positiivisinta se, että nainen kieltäytyy. En minä ainakaan mitää elätettävää ole itselleni hakemassa, vaan omillaan toimeentulevaa, ja itsestään huolehtivaa aikuista naista.

Jos sitä joskus sitten lyö jonkun kanssa hynttyyt yhteen, on tilanne eri. Silloin minun rahani ovat perheemme rahoja ja silloin niistä maksetaan yhteiset menot. Aivan kuten puolisonkin rahoista.
Vastaa Viestiin