TihrustusTiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Arvatkaa missä oon?!
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Arvatkaa missä oon?!
Kännissä?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Arvatkaa missä oon?!
Kännissä?
Olisinkin. Töissä! Siis ihan fyysisestikin! Ja oon lomalla!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

KKK kirjoitti:Onko vanhan irrottamiseen kellään mitään kikkakolmosia?
Vastaan itselleni: gadget-friikkinä ajattelin kokeilla tämmöistä edellyttäen ettei ole sikamaisen kallis. Muuten mennään perinteisin konstein.

Vituttaa jo valmiiksi koko homma, mutta pakkohan se on tehdä. Valmistellaan kai kämppää myyntikuntoon, vaikka vihoviimeistä lähtöpäätöstä ei ole vielä tehty. Ei tahdo löytyä yhtäläistä näkemystä siitä, minkälaiseen ja -hintaiseen ollaan menossa.

Toinen vituttava homma - onnistuin vissiin kirraamaan yhdestä mopon kytkinkopan ruuvista (alumiinisessa moottorilohkossa kiinni) kierteet paskaksi, nyt se tihkuttaa ruuvinreiästä ööliä. Ajattelin yrittää nilkuttaa tämän öölinvaihtovälin loppuun Loctiten 574-tasotiivisteellä ennenkuin kaivetaan helicoilit ja porat esille. Hieman jänskättää tuohon ruveta, koska jos onnistut vetämään vinoon, sitä ruuvia ei saa enää v*tullakaan kiinni. Kansi on toista senttiä paksu tuolta kohdalta. Pajalle ja pystyporaan vieminen ei ole vaihtoehto, kun sitten pitäisi purkaa koko moottori...

Vahingosta ja kaverin neuvosta viisastuneena ostin pienemmän momenttiavaimen jolla näittä pikkuruuveja kirrata... Mutta ristus, että ammattikäyttöön tarkoitettavat uudelleenkalibroitavat momenttiavaimet MAKSAVAT! Halvin oli 150 e ja myyjä sanoi ihan suoraan ettei kannata ostaa, kun satunnaisesta käyttötarpeesta kyse. Loogista sinänsä, ihailtavaa rehellisyyttä kauppiaalta.
Amazing shit happens!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Hazet:n saattaa tuolla rahalla sopivasti saada. Mutta miksi et tyydy järkevämpään hintaluokkaan? Itselläni on vuosia ollut pari eri momenttiluokkien avainta Williams:lta. Hyvin toimivat yhä ja jopa kuuden vuoden iässä olivat vielä Finnairin tarkkuustolarenassien puitteissa. Tuollaisen saanee reilusti alle satasen. Samalla saat sitten vääntää sytytystulpat oikeaan tiukkuuteen, ettei tarvii niihin laittaa Helicoileja. Itselläni on pienin monemttiavain Hazet:lta, koska piti tehdä automaattivaihteistoihin säätöjä, enkä viitksinyt ottaa mitään riskiä vääristä kiristyksistä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Kerkesin jo biilhelvetistä hakea. Tolla pitää yrittää tulla toimeen. Pidetään kuitenkin mielessä..

Huoh. Eipä tuo tasotiiviste ruuvireiässä pidä lubrikanttia sisäpuolella. Vuoto väheni muttei o vieläkään oikeasti tiivis.

Viikonlopun ohjelma onkin sitten selvä, pakari ja pohjaraudat irti, oikea kylki auki ja eiku kierretappien kanssa heilumaan..
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

KKK kirjoitti:Vastaan itselleni: gadget-friikkinä ajattelin kokeilla tämmöistä edellyttäen ettei ole sikamaisen kallis. Muuten mennään perinteisin konstein.
5,60€ näyttää muovisen tukkuhinta. Jollain palstalla kirottiin yhtä hankalaksi kuin veitsellä nyhrääminen.

Ehkäpä olisi hyvä käydä motonetissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ No ei tuommoinen työkalu ihan toivoton ollut. Siitä ei päästä mihinkään, että mieluummin pelaisin silikonitissien kanssa kuin näiden stnan saumojen. Tältä illalta saa olla, huomenna litkulla loput ja sitten kai vaan uutta tiss... saumaa.

Tää meikäläisen elämä on nykyään yhtä korjaamista. Moottoripyörää, autoa, mediaserveriä.. aina on jotain rikki. Ja päivätyössä fiksataan jonkun kompuuttereita tai ohjelmistoihin liittyviä ongelmia. Harmi vaan, että osaamistaso millään osa-alueella ei ole vielä tarpeeksi laaja päivätöistä pois hyppäämiseksi.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TihrustusTiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän samansuuntaiset mietteet. Suurin osa tavaroista on vanhaa romua, joka alkaa nyt kyykähtämään. Eikä ole resusseja korjata, puuttuu tila, raha tai taito.

Raha tuntuu olevan muutenkin kokoajan loppu vaikkei oikeastaan ole mitään isompia menoja. Onneksi oli viikko mökkikeikkoja nyt kesälomalla, ettei tullut nyhjötettyä koko neljää viikkoa kotona.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin