Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Kohta tulee pertti kertomaan, että tilastot valehtelee ja patongit on hienoja ja VAG:it huonoja.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Autoilu 2
Daciassa, kuten Rellussakin on takuu voimassa tuon ikäisenä, joten se vaan käytetään laitoksella ja mennään listan kanssa takuuhuoltoon.Bluntly kirjoitti:Taidan kuitenkin luopua Dacia-haaveistakin, mutta en kyllä vajoa puhtaaseen raskikseenkaan.
Hännänhuippujen osalta lista on karua luettavaa. Edelleen joukon hännillä, ikäluokassa kuin ikäluokassa, ovat ranskalaiset ja italialaisvalmisteiset autot.
Kiinnostavaa oikeasti listalla on se, että passatit, touaregit jne ovat pudonneet keskikastiin. Siis ns. megane/scenicluokkaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ kannattaa kiinnittää järjestyksen lisäksi huomiota vikojen määrään ja kilsoihin. Esim toi superb on kelannut tuplasti sen mitä modus. Pitääpä lyödä kohta exceliin ja katsoa mikä on järjestys kun katsotaan vikoja/kilsa. Ainakin tota A6 kuskia luulisi luvun kiinnostavan.
Oma mielikuvani on, että luotettavuuserot ovat tasaantumassa. Ainakin sakemannit ovat onnistuneesti soveltaneet japsien oppeja, varsinkin VAG Porschen jalanjäljissä. Tuolla kärjessä on melkein 40 mallia haarukassa 6-8 vikaa. 10-20% enemmän vikoja ei ole mikään iso ero. Samaan ryhmään verrattuna häntäpäässä on vikoja tuplasti ja sen alkaa jo huomata. Kilsoihin nähden pandalla taitaa olla 6 kertaa enemmän vikoja kuin A6:sella.
Oma mielikuvani on, että luotettavuuserot ovat tasaantumassa. Ainakin sakemannit ovat onnistuneesti soveltaneet japsien oppeja, varsinkin VAG Porschen jalanjäljissä. Tuolla kärjessä on melkein 40 mallia haarukassa 6-8 vikaa. 10-20% enemmän vikoja ei ole mikään iso ero. Samaan ryhmään verrattuna häntäpäässä on vikoja tuplasti ja sen alkaa jo huomata. Kilsoihin nähden pandalla taitaa olla 6 kertaa enemmän vikoja kuin A6:sella.
Re: Autoilu 2
Ilmeisesti paljon kiinnostavampaa on, että merkkikorjaamot saavat tehdä katsastuksen remontin jälkeen Saksassa. Se miksi jotkut silti 3-vuotiaana saavat hylyn liittynee siis kitsauteen.sivustahuutaja kirjoitti:^ kannattaa kiinnittää järjestyksen lisäksi huomiota vikojen määrään ja kilsoihin. Esim toi superb on kelannut tuplasti sen mitä modus. Pitääpä lyödä kohta exceliin ja katsoa mikä on järjestys kun katsotaan vikoja/kilsa. Ainakin tota A6 kuskia luulisi luvun kiinnostavan.
Oma mielikuvani on, että luotettavuuserot ovat tasaantumassa. Ainakin sakemannit ovat onnistuneesti soveltaneet japsien oppeja, varsinkin VAG Porschen jalanjäljissä. Tuolla kärjessä on melkein 40 mallia haarukassa 6-8 vikaa. 10-20% enemmän vikoja ei ole mikään iso ero. Samaan ryhmään verrattuna häntäpäässä on vikoja tuplasti ja sen alkaa jo huomata. Kilsoihin nähden pandalla taitaa olla 6 kertaa enemmän vikoja kuin A6:sella.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Ainoa tapa millä niitä saadaan myytyä: valmistaja käyttää tukiaiset takuuhuoltoihin ja tekee silti persnettoa.exPertti kirjoitti: Daciassa, kuten Rellussakin on takuu voimassa tuon ikäisenä, joten se vaan käytetään laitoksella ja mennään listan kanssa takuuhuoltoon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Autoilu 2
Came here for school, graduated to the high life
Re: Autoilu 2
Lähinnä pelottavia kun ooppeli tippunut noin vähän. PSA kun poistuu pian kartalta niin ranskan tuet voi pitää rellua vielä vähän aikaa pinnalla ellei Dacia tee vieläkin suurempaa nousua. Tosin tulevat kiinalaiset taitaa syödä juurikin Daciaa pahiten.
Mutta mitä vittua seat?
Ja olisikohan Lexuksen harharetki hybrideihin syönyt noin pahasti?
Mutta mitä vittua seat?
Ja olisikohan Lexuksen harharetki hybrideihin syönyt noin pahasti?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Siis kaupaksi menevät vain 1) uudet pienehköt erottuvat automallit 2) halpamerkit ja 3) rahamiesten pelit. Rellulla on kaksikin täysin pitelemätöntä uutuutta kategoriassa yksi, kokonainen mallisto kohdassa 2. Opel kellunee 1 kategoriassa Adamin avulla.Bluntly kirjoitti:Lähinnä pelottavia kun ooppeli tippunut noin vähän. PSA kun poistuu pian kartalta niin ranskan tuet voi pitää rellua vielä vähän aikaa pinnalla ellei Dacia tee vieläkin suurempaa nousua. Tosin tulevat kiinalaiset taitaa syödä juurikin Daciaa pahiten.
Mutta mitä vittua seat?
Ja olisikohan Lexuksen harharetki hybrideihin syönyt noin pahasti?
Eli kyllä autoissakin näkyy, että köyhät köyhtyvät ja varakkaammilla ei ole mitään lamaa ollutkaan.
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Tässä Oikea Lista. Hylkäykset per 100.000km. Aika musertavaa sakemannien ylivoimaa. Keskiarvo on 2,3 kohdalla.sivustahuutaja kirjoitti:^ kannattaa kiinnittää järjestyksen lisäksi huomiota vikojen määrään ja kilsoihin. Esim toi superb on kelannut tuplasti sen mitä modus. Pitääpä lyödä kohta exceliin ja katsoa mikä on järjestys kun katsotaan vikoja/kilsa. Ainakin tota A6 kuskia luulisi luvun kiinnostavan.
Ei mikään ihme, että VAG pärjää myyntitilastoissa. Ne on apinoineet Toyotan laadun, mutta puskevat ulos differoidunpaa tuotevalikoimaa kuin Toyota. Ei mikään ihme, että Toyota on alkanut puhua värin lisäämisestä mallistoonsa.
1 Audi A6 = 0,8
2 Audi Q5 = 0,9
3 Audi A4 = 0,9
4 Mercedes E = 1
5 Volvo XC60 = 1
6 Audi Q7 = 1
7 Mercedes GLK = 1,1
8 Toyota Avensis = 1,1
9 Porsche Cayenne = 1,1
10 Mercedes C = 1,2
11 Audi A3 = 1,2
12 Mercedes ML = 1,2
13 BMW 3 = 1,2
14 Skoda Superb = 1,2
15 BMW 5 = 1,3
16 Audi A5 = 1,3
17 Opel Insignia = 1,3
18 VW Tiguan = 1,3
19 Volvo V70 = 1,4
20 VW Passat = 1,4
21 BMW X1 = 1,4
22 BMW X5 = 1,4
23 Renault Laguna = 1,4
24 BMW X3 = 1,4
25 Mazda 2 = 1,4
26 Opel Meriva = 1,4
27 VW Golf = 1,5
28 Seat Exeo = 1,5
29 Honda CR-V = 1,5
30 Skoda Yeti = 1,5
31 VW Touran = 1,5
32 VW Passat CC = 1,6
33 Toyota Verso = 1,6
34 Mazda 3 = 1,6
35 Toyota iQ = 1,6
36 BMW 1 = 1,6
37 VW Touareg = 1,6
38 Hyundai ix35 = 1,7
39 Toyota RAV4 = 1,7
40 VW Caddy = 1,7
41 Porsche 911 = 1,7
42 Mazda 6 = 1,7
43 Skoda Octavia = 1,7
44 BMW Z4 = 1,7
45 Ford S-Max = 1,7
46 Ford Galaxy = 1,7
47 VW Golf Plus = 1,7
48 Seat Altea = 1,7
49 Ford Kuga = 1,8
50 Mercedes B = 1,8
51 VW Polo = 1,8
52 Opel Astra = 1,8
53 Volvo S40/V50 = 1,8
54 Toyota Prius = 1,8
55 Ford Mondeo = 1,9
56 Toyota Yaris = 1,9
57 Ford C-Max = 1,9
58 Audi TT = 1,9
59 Skoda Roomster = 2
60 Citroën C5 = 2
61 Opel Zafira = 2
62 Renault Scenic = 2
63 Seat Leon = 2
64 Ford Focus = 2,1
65 Nissan Micra = 2,1
66 Honda Accord = 2,2
67 Skoda Fabia = 2,2
68 Mitsubishi Colt = 2,3
69 Mercedes SLK = 2,3
70 Suzuki Splash = 2,3
71 Volvo C30 = 2,3
72 Nissan Qashqai = 2,3
73 Mazda 5 = 2,4
74 Toyota Auris = 2,4
75 VW Scirocco = 2,4
76 Hyundai i30 = 2,4
77 Nissan Note = 2,4
78 VW Sharan = 2,4
79 Mini = 2,4
80 Honda Jazz = 2,4
81 Suzuki Swift = 2,4
82 Toyota Aygo = 2,5
83 Ford Fusion = 2,5
84 Ford Fiesta = 2,5
85 Kia Ceed = 2,5
86 Renault Megane = 2,5
87 Mercedes A = 2,5
88 Seat Ibiza = 2,6
89 Honda Civic = 2,6
90 VW EOS = 2,6
91 Opel Agila = 2,6
92 Suzuki SX-4 = 2,7
93 Opel Corsa = 2,7
94 Alfa Romeo 159 = 2,8
95 Citroën C1 = 2,8
96 Kia Rio = 2,8
97 Citroën Berlingo = 2,8
98 Alfa Romeo Mito = 2,8
99 Renault Modus = 2,8
100 Smart Fortwo = 2,9
101 Renault Kangoo = 2,9
102 Peugeot 308 = 2,9
103 Hyundai i20 = 3
104 Peugeot 107 = 3,1
105 Chevrolet Captiva = 3,1
106 Citroën C4 Picasso = 3,1
107 Renault Clio = 3,2
108 VW Beetle = 3,3
109 Citroën C3 Picasso = 3,3
110 Suzuki Jimny = 3,3
111 Peugeot 207 = 3,4
112 Citroën C3 = 3,4
113 Renault Twingo = 3,5
114 Ford Ka = 3,6
115 VW Fox = 3,6
116 Fiat Bravo = 3,7
117 Dacia Sandero = 3,9
118 Citroën C2 = 3,9
119 Daihatsu Sirion = 3,9
120 Fiat Punto = 3,9
121 Kia Picanto = 3,9
122 Hyundai i10 = 4
123 Citroën C4 = 4
124 Mazda MX-5 = 4,1
125 Dacia Logan = 4,2
126 Fiat 500 = 4,3
127 Chevrolet Aveo = 4,4
128 Fiat Panda = 5,5
129 Chevrolet Matiz = 5,6
Re: Autoilu 2
Harmi kun Avensista ei saa nelivetona, pitääkö tässä sittenkin alkaa tiirailemaan Insignian perään?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
^^
Mitenköhän lehdet eivät juuri koskaan saa itse moista tehtyä? Vai tulkittaisiinko tuo neutraalin uutisoinnin sijaan kannanotoksi? Avartava lista kuitenkin, myös suhteessa Peran aiempiin kommentteihin.
![Tapu tapu :jee:](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Kuningas! :hail:](./images/smilies/hail.gif)
Mitenköhän lehdet eivät juuri koskaan saa itse moista tehtyä? Vai tulkittaisiinko tuo neutraalin uutisoinnin sijaan kannanotoksi? Avartava lista kuitenkin, myös suhteessa Peran aiempiin kommentteihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Tuossa voi olla taustalla luotettavuusongelma vanhojen autojen mittarilukemien kanssa. Saksassahan ruuvaaminen on kai ihan laillista.urpiainen kirjoitti: Mitenköhän lehdet eivät juuri koskaan saa itse moista tehtyä? Vai tulkittaisiinko tuo neutraalin uutisoinnin sijaan kannanotoksi? Avartava lista kuitenkin, myös suhteessa Peran aiempiin kommentteihin.
Re: Autoilu 2
Kiellettyä, mutta yleistä.sivustahuutaja kirjoitti:Saksassahan ruuvaaminen on kai ihan laillista.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Autoilu 2
LOL. Harva kai vie katsastukseen vaihteisto- tai moottorivikaista autoa. Näitä VAG:n helmasyntejä.sivustahuutaja kirjoitti:Ei mikään ihme, että VAG pärjää myyntitilastoissa. Ne on apinoineet Toyotan laadun
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Parempia tilastoja saa esittää. Esson baarin kantapöydässä tehtyjä kalluppeja ei lasketa.
EDIT: meikälle riittää havainnointiin TUV ja VAG:in 6. suurimmat voitot maailmassa:
http://www.talouselama.fi/uutiset/jatti ... t/a2220935
EDIT: meikälle riittää havainnointiin TUV ja VAG:in 6. suurimmat voitot maailmassa:
http://www.talouselama.fi/uutiset/jatti ... t/a2220935
Re: Autoilu 2
Mä en oikein ymmärrä tota logiikkaa arvostaa tuotetta sen mukaan kuinka paljon sitä valmistava yritys tekee rahaa.sivustahuutaja kirjoitti:EDIT: meikälle riittää havainnointiin TUV ja VAG:in 6. suurimmat voitot maailmassa
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Autoilu 2
Laatu myy itseään. Vaikka pertillä on vaikeuksia tunnustaa tosiasiat, Ranskan autoteollisuudella menee huonosti koska laatu on kuraa. Hyviä tuotteita myyvien yritysten tulos on parempi eivätkä ne tarvitse tukiaisia.Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tota logiikkaa arvostaa tuotetta sen mukaan kuinka paljon sitä valmistava yritys tekee rahaa.sivustahuutaja kirjoitti:EDIT: meikälle riittää havainnointiin TUV ja VAG:in 6. suurimmat voitot maailmassa
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Asiakas maksaa saamastaan hyödystä. Firma tekee voittonsa kun asiakkaan maksamasta hinnasta vähennetään kulut. Suuret voitot siis kertovat firman tuottavan paljon hyötyä asiakkailleen kuluttamalla samalla vähän resursseja. Onko olemassa mitään, mitä pitäisi arvostaa enemmän? Olisiko se hienompaa, jos firma tuottaisi asiakkaiden mielestä arvotonta kamaa resursseja tuhlailevalla tuotantotavalla?Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tota logiikkaa arvostaa tuotetta sen mukaan kuinka paljon sitä valmistava yritys tekee rahaa.
Re: Autoilu 2
Tarkoitin hieman laajemminkin kuin pelkästään autojen kohdalla. Samaa fiilistä ollut aistittavissa muissakin ketjuissa. Esim. kännykät ja apple. Vähän niin kuin JJS:n vanhassa laulussa: "Pertti piti paljon jostain Jacksonista, kun se tienaa niin hyvin. Mikäs siinä." Mä ymmärtäisin yrityksen tuottokyvyn ihannoinnin, jos oltais jossain osakepalstalla, mutta ei hyvä tuotto ole mikään yrityksen valmistaman yksittäisen tuotteen hyvyyden tae. Vallankin kun hyvyyskin on mun mielestä suhteellinen käsite. Kuka mitäkin arvostaa.So Hard kirjoitti:Laatu myy itseään.Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tota logiikkaa arvostaa tuotetta sen mukaan kuinka paljon sitä valmistava yritys tekee rahaa.sivustahuutaja kirjoitti:EDIT: meikälle riittää havainnointiin TUV ja VAG:in 6. suurimmat voitot maailmassa
Otetaan nyt kantaa ihan käsiteltäväänkin aiheeseen pelkän offtopicoinnin lisäksi. Toyotamiehet, jotka palvovat luotettavuutta auton tärkeimpänä ominaisuutena, on klassinen ihmisryhmä. Itse valitsen auton mieluummin sisätilojen, ajotuntuman miellyttävyyden ja hinnan perusteella. Kukin tyylillään.
Ja vielä sivuhuomautuksena tähän ketjuun. Ei tartte välttämättä kokoaikaa vittuilla pertin Rellufanitukselle, kun ei tolla katsastuslistojen palvonnallakaan kovan rattimiehen imagoa rakenneta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Re: Autoilu 2
Rattimiehen imago on yhtä kuin amis. Vaikka olen amis niin en todellakaan halua rattimiehen imagoa. Ajan mieluiten pienillä kustannuksilla laskettuna koko auton elinkaaren huomioiden.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Vähän jotakin tämän tyylistä itse kaipaan. Tai tarkalleen haluan niin hyvän ajokokemuksen ja tilankäytön (tarve huomioiden) johon minulla on varaa ilman että varainkäyttö alkaa haitata muuta elämänlaatua.Bluntly kirjoitti:Ajan mieluiten pienillä kustannuksilla laskettuna koko auton elinkaaren huomioiden.
Came here for school, graduated to the high life
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Aivan. Voitot ovat vain keskimääräisen hyvyyden tae. Voitot eivät takaa jonkin yksittäisen laitteen sopivuutta yksittäiselle kuluttajalle. Keskimäärin kuluttajan kannattaa kuitenkin tarkastella ensisijaisesti kannattavien firmojen tuotteita. Ne ovat todennäköisesti parempia kuin turskafirman.Vagabondo kirjoitti:Mä ymmärtäisin yrityksen tuottokyvyn ihannoinnin, jos oltais jossain osakepalstalla, mutta ei hyvä tuotto ole mikään yrityksen valmistaman yksittäisen tuotteen hyvyyden tae.
Re: Autoilu 2
Mulle on ihan sama mitä fanittaa, mutta tosiasioiden kieltämisestä vittuilen aina. En ole erityisen kiinnostunut rattimiehen imagoista, en missään tapauksessa ole kova rattimies vaan tavallinen käyttöautoilija jolla ei ole intohimoista suhdetta kehonsiirtovälineisiin.Vagabondo kirjoitti:Ei tartte välttämättä kokoaikaa vittuilla pertin Rellufanitukselle, kun ei tolla katsastuslistojen palvonnallakaan kovan rattimiehen imagoa rakenneta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Noheva rattimies tietty ristiintaulukoi katsastustilaston ja EVO:n tähdet:
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/archive/
Lopputuloksena rattiäijä ostaa 911 GT3:sen. Pihi tai köyhä rattiäijä ostaa sitten jotain muuta.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/archive/
Lopputuloksena rattiäijä ostaa 911 GT3:sen. Pihi tai köyhä rattiäijä ostaa sitten jotain muuta.
Re: Autoilu 2
Mun pitkä ja mietitty vastaus katos bittiavaruuteensivustahuutaja kirjoitti: Aivan. Voitot ovat vain keskimääräisen hyvyyden tae. Voitot eivät takaa jonkin yksittäisen laitteen sopivuutta yksittäiselle kuluttajalle. Keskimäärin kuluttajan kannattaa kuitenkin tarkastella ensisijaisesti kannattavien firmojen tuotteita. Ne ovat todennäköisesti parempia kuin turskafirman.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
pikauusinta:
Miksi keskimääräisellä hyvyydellä olisi merkitystä, kun on ostamassa autoa vain tietystä luokasta?
Kuinka moni autonostaja seuraa mikä yritys on kannattava ja mikä ei? En ainakaan minä.
Jos kannattavuuden sijaan katsotaan vikatilastoja, niin ei silloinkaan asia ole ihan noin yksiselitteinen. Laatuimago toisinaan vaikuttaa käytetyn auton hintaan enemmän kuin siinä todellisuudessa on vikaa. Toisinaan huonon laatuimagon omaavista autoista löytää käytettynä hinta/laatu/ominaisuudet -suhteeltaan loistavia yksilöitä, vaikka tilastojen mukaan niissä on hieman enemmän vikoja. Tämä ei aina korreloi todellisuuteen ja hankintahinnassa voi saada merkittävän kompensaation, jolla kustantaa korjauksia. Masan surullisen kuuluisasta citroen seikkailusta huolimatta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin ja joidenkin merkkien pitääkin olla laatutilaston kärjessä, koska laskuttavat autoista uutena huomattavasti enemmän kuin kilpailijansa. Pitäähän sille suuremmalle hankintahinnalle olla vastinetta, jotta niiden hankinta on mitenkään perusteltua.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain