So Hard kirjoitti:Tilapäinen veroale on kädenojennus vihreille. Sähköautoja myydään muutama kymmen vuodessa ja sarvikuonojen maassa niitä ei kukaan muu ostakaan kuin joku puolihomo cityvihreä.
En tunnista itseäni kuvauksestasi (tai sitten en vain tunne itseäni!).
Voisin ajatella perheen kakkosautoksi sähköautoa, jos hinta olisi edes joten kuten siedettävä. Perusteena ei ole maapallon pelastaminen vaan se, että tykkään erilaisista teknohärpäkkeistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Jos Häkäpöntön ehdotus toteutuisi ja Mitsubishi i MiEV:n hinta laskisi uutisen mukaan 30 310 eurosta 23 470 euroon, niin saattaa olla, että ostaisin. Sähköauto perheen kakkosautona on aivan toimiva.
elco kirjoitti:Onko missään sähköautotestiä, missä sähkövehkeellä ajettiin talvi Lapissa?
Testaamattakin on selvää, että pakkasella toimintamatka alenee radikaalisti. Itse muistelen jostain testeistä, että jos luvataan 160, niin pakkasella menee n 100km tai alle. Syynä lämmityksen viemä energia. Jos vetää karvalakin päähän ja pilkkihaalarin päälle, niin pääsee varmaan 30 asteen pakkasellakin lähes saman kuin kesällä
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Eivätkös ne akut toimi lähtökohtaisesti huonommin kylmässä ihan ilman lämmitystäkin? Eli talvella sähköautolle tulee tuplapenaltti: pitää lämmittää kylmässä toimimattomalla akulla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
elco kirjoitti:Eivätkös ne akut toimi lähtökohtaisesti huonommin kylmässä ihan ilman lämmitystäkin? Eli talvella sähköautolle tulee tuplapenaltti: pitää lämmittää kylmässä toimimattomalla akulla.
Akuissa on lämmitys tarvittaessa. Mutta joo.
Tossa Masan linkittämässä jutussahan olisi päässyt ehkä just 100km 8 asteen pakkasessa, vaikka perusspeksit oli 175.
Eli ei tosiaan kannata kauas talvella lähteä. Eli ei perheen ainoaksi autoksi sovi Suomessa. Mutta kaupunkiajoon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Varmasti kätevä peli tuolla kantakaupungin lumikasojen keskellä. Täytyy vaan toivoa ettei joudu ruuhkissa seisomaan ettei joudu ottamaan sähköveiviä esiin ..
NuoriDaavid kirjoitti:
Voisin ajatella perheen kakkosautoksi sähköautoa, jos hinta olisi edes joten kuten siedettävä. Perusteena ei ole maapallon pelastaminen vaan se, että tykkään erilaisista teknohärpäkkeistä.
Put your money where your mouth is.
Että me nauretaan sulle kun vaimosi kieltäytyy ajamasta sähkövehkeellä ja Tohtori Ei ajaa sähkösmartilla!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
NuoriDaavid kirjoitti:
Voisin ajatella perheen kakkosautoksi sähköautoa, jos hinta olisi edes joten kuten siedettävä. Perusteena ei ole maapallon pelastaminen vaan se, että tykkään erilaisista teknohärpäkkeistä.
Put your money where your mouth is.
Että me nauretaan sulle kun vaimosi kieltäytyy ajamasta sähkövehkeellä ja Tohtori Ei ajaa sähkösmartilla!
Varaan mahdollisuuden konditionaalin käyttöön!
Ps. Ajan sähköompelukoneellani vihreiden puoluekokoukseen ja kaadan kaikki naiset! (Satu Hassin ehkä jätän väliin)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
So Hard kirjoitti:Tilapäinen veroale on kädenojennus vihreille. Sähköautoja myydään muutama kymmen vuodessa ja sarvikuonojen maassa niitä ei kukaan muu ostakaan kuin joku puolihomo cityvihreä.
En tunnista itseäni kuvauksestasi (tai sitten en vain tunne itseäni!).
Voisin ajatella perheen kakkosautoksi sähköautoa, jos hinta olisi edes joten kuten siedettävä.
Häkäheebo ehdotteli helpotuksia verotukseen, ei sähköautoilijoiden promillerajaan.
Vakavammin, tuossahan ehdoteltiin edun koskevan myös ladattavia hybridejä, mikä kai osin ratkaisisi käyttösäteen rajoittuneisuuden ongelmia. Kuinka kalliita ja pitkäikäisiä tuollaiset akut muuten ovat?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard kirjoitti:Tilapäinen veroale on kädenojennus vihreille. Sähköautoja myydään muutama kymmen vuodessa ja sarvikuonojen maassa niitä ei kukaan muu ostakaan kuin joku puolihomo cityvihreä.
En tunnista itseäni kuvauksestasi (tai sitten en vain tunne itseäni!).
Voisin ajatella perheen kakkosautoksi sähköautoa, jos hinta olisi edes joten kuten siedettävä.
Häkäheebo ehdotteli helpotuksia verotukseen, ei sähköautoilijoiden promillerajaan.
urpiainen kirjoitti:
Vakavammin, tuossahan ehdoteltiin edun koskevan myös ladattavia hybridejä, mikä kai osin ratkaisisi käyttösäteen rajoittuneisuuden ongelmia. Kuinka kalliita ja pitkäikäisiä tuollaiset akut muuten ovat?
Muistelisin, että laskennallinen käyttöikä on jotain 10 vuotta. Sivistysmaissahan sitä vanhemmat autot romutetaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Jos se lämmitin ottaa vastaan myös nestemäistä polttoainetta. Mun on taas vaikeampi ymmärtää Toyotan markkinoimaa "täyshybridi"-termiä. Kuulostaa kolmijäseniseltä troikalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."