Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Olen työtön saan piemimpiä mahdollisia tukia ja haen joskus ruokaa Siionin myymälästä (Töölö) tai harvemmin Pelastusarmeijalta (Kallio). Rahaa jää (aika vähän) yli pakollisten menojen jälkeen koska osaan olla sästäväinen.
Kummassakaan paikassa ei kysytä kuinka köyhä sinä olet.
Luulen että aika moni muukaan ruoanhakija ei nyt aivan välttämättä tarvitsisi sitä safkaa, koska sos.turva ja miksei myös läheiset (perhe, suku).

Olisiko minulla legitimiteetti hakea sitä vasta jossain toimeentulominimin rajalla?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Miten tämä romuna oleminen määritellään? Kustannukset ovat alhaiset ja porukka elää pitkään, eli ainakin näillä mittareilla voisi ajatella systeemin toimivan hyvin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/THL+ ... 5267061739

http://www.laaketeollisuus.fi/Tiedostot ... maissa.pdf
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 28.06.2013 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Homeboy65 kirjoitti:Olen työtön saan piemimpiä mahdollisia tukia ja haen joskus ruokaa Siionin myymälästä (Töölö) tai harvemmin Pelastusarmeijalta (Kallio). Rahaa jää (aika vähän) yli pakollisten menojen jälkeen koska osaan olla sästäväinen.
Kummassakaan paikassa ei kysytä kuinka köyhä sinä olet.
Luulen että aika moni muukaan ruoanhakija ei nyt aivan välttämättä tarvitsisi sitä safkaa, koska sos.turva ja miksei myös läheiset (perhe, suku).

Olisiko minulla legitimiteetti hakea sitä vasta jossain toimeentulominimin rajalla?
_minusta_ ruokajono ei ole faktuaalinen mahdollisuus nostaa tulotasoa vaan viimeinen hätävara.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

faktuaalisesti sanoisin, että addikti tekee kaikkensa saadakseen addiktionsa tyydytettyä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:^^Miten tämä romuna oleminen määritellään? Kustannukset ovat alhaiset ja porukka elää pitkään, eli ainakin näillä mittareilla voisi ajatella systeemin toimivan hyvin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/THL+ ... 5267061739
Järjestelmästä näkyy hyvin se, että julkisen puolen perusterveydenhuolto on mitoitettu lähinnä työttömien ja eläkeläisten tarpeisiin. Kun muut käyvät joko työterveydessä tai muuten yksityisellä. Nyt työttömyys lisääntyy niin nopeasti, että mitenkähän saavat hoidettua työterveydestä purkautuvan ihmismassan.

Ennen hoitotakuuta jonot olivat ihan naurettavan pitkiä, nyt kai takuun sakkouhka pakottaa edes tapaamaan leikkaukseen tulijat (ei siis leikkaamaan) noin puolen vuoden sisällä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tylytys on yksittäisen työntekijän ammattitaidottomuutta eikä liity verorahoitteisiin palveluihin millään tavalla. Toki työolosuhteilla voidaan vaikuttaa työntekijöiden hyvinvointiin ja viihtyvyteen, mutta fakta on se, että maailma on paskiaisia pullollaan.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kontrollikysymys, mitä julkista terveydenhuoltopalvelua ja milloin olet saanut?
Tässä 2010-luvulla 3 kertaa. Kerran seilasi tulehdusarvot yli 200, olin sairaalassa antibioottitipassa 20 minuutissa siitä kun soitin arvauskeskukseen. Yksi iso haava tikattiin todella hienosti, ei jäänyt oikeastaan edes mitään arpea. Sikainfuenssarokotuksen sain 5 minuutin odottelulla.

Jos keskellä yötä menee hätäpäissään kiirettömän tapauksen kanssa jonnekin päivystykseen, totta munassa siellä saa odottaa, koska kiireellisiä varten se on.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Jos keskellä yötä menee hätäpäissään kiirettömän tapauksen kanssa jonnekin päivystykseen, totta munassa siellä saa odottaa, koska kiireellisiä varten se on.
Keskellä yötä meneminen on vielä kokeilematta, taidan kuolla mieluummin.

Ehkä poimitkin ylempää, että en olisi halunnut mennä. Mutta lähetteellä sinne paiskattiin, sitten lähete mitätöitiin ja siirrettiin kolmanteen paikkaan. Jossa joittenkin tuntien odottelun jälkeen tehtiin uusi lähete (siihen alkuperäiseen paikkaan, josta minut oli pois käsketty).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Sama koskee myös noita maksuja. Helsingin päätös poistaa maksut kokonaan on ihan hullu. Sitten sinne tulee yksinäisiä mummoja juttelemaan ja moniongelmaisia jankkaamaan kivoja pillereitä yhä enemmän.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Sitähän taas on yritetty estää käyntimaksuilla. Oletan, että parikymppiä on työttömälle ja eläkeläiselle ihan eri raha kuin työssäkäyvälle.

Mitä tutkimuksiin tulee niin takuulla jostakin löytyy tutkimus, että HUS on viisain ja tehokkain tapa järjestää terveydenhuolto pk-seudulla. :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ehkä poimitkin ylempää, että en olisi halunnut mennä. Mutta lähetteellä sinne paiskattiin, sitten lähete mitätöitiin ja siirrettiin kolmanteen paikkaan. Jossa joittenkin tuntien odottelun jälkeen tehtiin uusi lähete (siihen alkuperäiseen paikkaan, josta minut oli pois käsketty).
Ja tämän yksittäisen perttiä syvästi nöyryyttäneen ja arjen miltei tuhonneen läheltäpitietteihenkimennytkokemuksen pohjalta koko systeemi on siis romuna? Ok.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ehkä poimitkin ylempää, että en olisi halunnut mennä. Mutta lähetteellä sinne paiskattiin, sitten lähete mitätöitiin ja siirrettiin kolmanteen paikkaan. Jossa joittenkin tuntien odottelun jälkeen tehtiin uusi lähete (siihen alkuperäiseen paikkaan, josta minut oli pois käsketty).
Ja tämän yksittäisen perttiä syvästi nöyryyttäneen ja arjen miltei tuhonneen läheltäpitietteihenkimennytkokemuksen pohjalta koko systeemi on siis romuna? Ok.
Ehkä luit senkin, että ei ollut ensimmäinen yksittäistapaus. Itse asiassa saattajan roolissa toinen, itsellä myös yksi kokemus.

Vai luuletko, että välttelen paikkaa/paikkoja ihan fiilispohjalta?
Viimeksi muokannut exPertti, 28.06.2013 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ehkä luit senkin, että ei ollut ensimmäinen yksittäistapaus. Itse asiassa saattajan roolissa toinen, itsellä myös yksi kokemus.
Miten ihmeessä sä olet edes hengissä noin romahtaneen systeemin kourissa!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Ehkä luit senkin, että ei ollut ensimmäinen yksittäistapaus. Itse asiassa saattajan roolissa toinen, itsellä myös yksi kokemus.
Miten ihmeessä sä olet edes hengissä noin romahtaneen systeemin kourissa!
Koska yksityinen puoli on saanut hengityksen pidettyä kulkemassa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon ollut julkisella erityissairaanhoidon asiakkaana joitain vuosia. Lisäksi oon roudannut yöaikaan känniääliötä paikattavaksi. Jälkimmäisessä tapauksessa potilas käyttäytyi kuin idiootti eikä ollut kuolemanvaarassa. Silti hoitoa saatiin nopeasti, asiallisesti ja työn jälki oli kunnollista. Omat hoitajakontaktit olivat todella empaattisia, ehkä jopa liiaksi, kun yritti pitää omia tunteita kurissa hankalien asioiden kanssa. Samoin aikoinaan neurologisissa tutkimuksissa sain erittäin hyvää palvelua siitä huolimatta, että oireet olivat varsin epämääräisiä ja pääsyy tutkimuksiin hakeutumiselle oli oma huoli.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Sitä on myös tutkittu, että resurssien lisääminen ei tietyn rajan jälkeen merkittävästi lyhennä odotusaikoja, koska mitä helpommin hoitoon pääsee sitä matalammalla kynnyksellä porukka ravaa näyttämässä pikkuvaivoja.
Tämä pitää varmasti paikkansa. Tästähän on sanontakin "hospital bed is always warm". Vaikka sänkyjä olisi kuinka paljon tahansa, eivät ne koskaan odota tulijaansa tyhjinä, vaan aina niihin joku enemmän tai vähemmän sairas asettuu makaamaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exPertti kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Olen työtön saan piemimpiä mahdollisia tukia ja haen joskus ruokaa Siionin myymälästä (Töölö) tai harvemmin Pelastusarmeijalta (Kallio). Rahaa jää (aika vähän) yli pakollisten menojen jälkeen koska osaan olla sästäväinen.
Kummassakaan paikassa ei kysytä kuinka köyhä sinä olet.
Luulen että aika moni muukaan ruoanhakija ei nyt aivan välttämättä tarvitsisi sitä safkaa, koska sos.turva ja miksei myös läheiset (perhe, suku).

Olisiko minulla legitimiteetti hakea sitä vasta jossain toimeentulominimin rajalla?
_minusta_ ruokajono ei ole faktuaalinen mahdollisuus nostaa tulotasoa vaan viimeinen hätävara.
No mitähän muita mahdollisuuksia minulla olisi? Kerro nyt vaikka että mene töihin. Minä haen töitä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Homeboy65 kirjoitti:No mitähän muita mahdollisuuksia minulla olisi? Kerro nyt vaikka että mene töihin. Minä haen töitä.
Käyttää alkoholia tulotasosi rajaamalla tavalla? Esim...

Ei työnsaanti tahdo onnistua koulutetultakaan jolla on työkokemusta, joten mitäpä minä sinua siten neuvoisin. Tietty aina saa aktiivinen olla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homien röpöttelyyn täytyy todeta, että kun hän (kait?) ei juo pimeitä viinaksia, niin rahathan palautuvat alkoholiveron muodossa suurelta osin yhteiskunnalle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Homien röpöttelyyn täytyy todeta, että kun hän (kait?) ei juo pimeitä viinaksia, niin rahathan palautuvat alkoholiveron muodossa suurelta osin yhteiskunnalle.
Sinähän se päivänsäde olet 8) Itse vielä jatkaisin, että mahdollisen uhkapeliongelmankaan ei tarvitse olla erityisen tuomittava, koska Ray ja Veikkaus tukevat kaikkee ihkuu.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Meinasin jo sanoa, että onneksi Homien elintavat koettavat säästää meidät eläkepommilta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JOs homie lopettaa röpöttämisen niin se on viimeinen naula valtiontalouden arkkuun!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vittu jäbät, alkaa pahasti näyttämään, että houmis onkin hyvis.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset-ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Ehkä laskisin köyhäinavusta ruuan hakemisen ja varsinaisen ruokaan tarkoitetun rahan ryyppäämisen vielä astetta inhemmaksi ihmiskunnan matalasuhdanteeksi.
Mun intuitiot menevät kyllä aivan päinvastaiseen suuntaan. Mä en tiedä, mikä Nergalin todellinen tilanne on, mutta ilmeisestihän tässä vertailtiin seuraavia tilanteita, osuvatpa ne Nergaliin ja Homieen tai eivät:
(i) Pitkäaikaistyötön ja ammattitaidoton keski-ikäinen, joka elää aika minimituilla, hakee silloin tällöin ilmaista ruoka-apua hihhulien hyväntekeväisyysluukuilta. Tämä auttaa häntä säästämään tukirahoistaan vähän taskunpohjalle, jonka kaveri sitten röpöttää terassilla tai serkun kanssa pussikaljalla.
(ii) Nuori ammattikoulutettu kaveri, joka on työkykyinen ja aika hyvin kiinni työelämässä, pitää kesälomaa työttömyyskorvauksen turvin ja tekee pimeetä keikkaa lisätäkseen tulojaan. Tuhlaa säästyneet rahat örinähevifestareihin ja kaljaan ja suunnittelee syksyllä ottavansa vastaan ihan rehellisiäkin töitä.
Jos nyt ei oteta sitä huomioon, että eiköhän tapaus (i):llekin olisi jotain töitä saatavilla jos vain huvittaisi, niin minusta kuulostaa siltä, että tapaus (i) ei tässä varsinaisesti riko sääntöjä tai siipeile tietoisesti systeemillä. Hihhulien ruoka-avun kriteeri kun kai aika ääneenlausutusti on se, että hakija kokee sitä itse tarvitsevansa ja on jo niin pahassa jamassa, että hihhulien ruoka-avun hakemisen epäilemättä korkea kynnys ylittyy. Ja jos tapaus (i) on tosiaan minimituilla, ei häntä vähävaraisempia periaatteessa jonossa voi ollakaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin