Lähetetty: 16.04.2012 10:17
Valitettavasti Virokaan ei ole säästynyt Kepuleilta.aasi kirjoitti:Ehkä Virossa ei ole keskustapuoluetta, joten vaalisalaisuuden kanssa ei ole ihan niin nuukaa.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Valitettavasti Virokaan ei ole säästynyt Kepuleilta.aasi kirjoitti:Ehkä Virossa ei ole keskustapuoluetta, joten vaalisalaisuuden kanssa ei ole ihan niin nuukaa.
masa kirjoitti:Niissä kuvissa fitnesistä puhuminen on yhtä noloa kuin Hanna Partasen ravintoterapeutointi.
On sillä ainakin aika kummallinen puolustusstrategia. Miksiköhän suomalaiset aatetoverit eivät ole neuvoneet, että paremmin menee läpi vanha kunnon vitsi, vitsi, kunhan provosin, ja onhan keskustelu mennyt hysteeriseksi kun kaikesta nillitetään.masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201204 ... 0_ul.shtml
Vai että itsepuolustusta. Eikö tuolla nyt jo viimestään valita äijälle nuppivikaisen diagnoosi.
exsu kirjoitti:Hb:lla on kilpailija!
Joo, sellaista pientä rakennussiivoustamasa kirjoitti:exsu kirjoitti:Hb:lla on kilpailija!
Vois tilata ton alastomana ja lähtee ite pois siksi aikaa.
Olisi kyllä hyvä jäynä. Ihan naama peruslukemilla selittää, että nämä siivotaan lattialta ja heitetään jätelavalle, jätelaudat myös ja lähtisi pois.Lolita kirjoitti:Joo, sellaista pientä rakennussiivoustamasa kirjoitti:exsu kirjoitti:Hb:lla on kilpailija!
Vois tilata ton alastomana ja lähtee ite pois siksi aikaa.
Jos muusikko ei halua, että hänen tuotteistaan peritään tekijänoikeusmaksuja, niin kyllähän se onnistuu. Jos taas tarkoitat, että joku muusikko haluaisi jonkun toisen muusikon tuotteet ilman korvausta, se ei tietenkään onnistu.Haemaeraemies kirjoitti:kys. laitoksia pidetä missään oikeassa arvossa monien muusikoiden keskuudessa?
Luitko tuon jutun?NuoriDaavid kirjoitti:Jos muusikko ei halua, että hänen tuotteistaan peritään tekijänoikeusmaksuja, niin kyllähän se onnistuu. Jos taas tarkoitat, että joku muusikko haluaisi jonkun toisen muusikon tuotteet ilman korvausta, se ei tietenkään onnistu.Haemaeraemies kirjoitti:kys. laitoksia pidetä missään oikeassa arvossa monien muusikoiden keskuudessa?
Jos tuotteen hinta on liian kallis, aina voi jättää ostamatta. Musiikin kuuntelu ja soittaminen on aivan vapaaehtoista.
No en tietenkään lukenut. Eihän se ole kitinän tapaHaemaeraemies kirjoitti:Luitko tuon jutun?NuoriDaavid kirjoitti:Jos muusikko ei halua, että hänen tuotteistaan peritään tekijänoikeusmaksuja, niin kyllähän se onnistuu. Jos taas tarkoitat, että joku muusikko haluaisi jonkun toisen muusikon tuotteet ilman korvausta, se ei tietenkään onnistu.Haemaeraemies kirjoitti:kys. laitoksia pidetä missään oikeassa arvossa monien muusikoiden keskuudessa?
Jos tuotteen hinta on liian kallis, aina voi jättää ostamatta. Musiikin kuuntelu ja soittaminen on aivan vapaaehtoista.
Kysymys on siis siitä,että DJ joutuu maksamaan useasti tuotteestaan riippuen missä formaatissa ostaa.
Ilmeisesti et näe ongelmaa siinä että etujärjestö saneleee säännöt miten myydystä musiikista maksetaan, ei artisti. Mielestäni on täysin absurdia, että formaatti vaikuttaa siihen mitä pitää jälkikäteen maksaa korvauksia.NuoriDaavid kirjoitti:^^ Eli lisenssit ovat erilaisia. Mikäs ongelma tuossa nyt siis on? Jos CD/Vinyylistä tarvitsee maksaa vain kerran, niin ostaa siis sen?
Tekijänoikeuksien haltija päättää, miten myy. Ei tarvitse ostaa jos ei halua.
Ei kait kukaan itke sitä, että jos ostaa softalisenssin kotikoneeseen, sitä ei saa käyttää työpaikalla?
Tuohan näyttää ihan loogiselta. Kun ostaa teollisesti pakatun tuotteen, josta näkee jo päällepäin, että siitä on korvausmaksettu, niin ei ongelmaa. Mp3:sta on vaikea nähdä suoraan mistä se on tullut, joten niitä laskutetaan sitten sen oletuksen mukaan, että se on ilmaisiksi kokoelmiin kerätty.Haemaeraemies kirjoitti:Ensimmäisen vuoden jälkeen tilanne on tämä eri kohtien välillä:
1. Maksettu yhden kerran, vain ostetuista äänitteistä.
2. Maksettu kolme kertaa, kerran digikaupalle, kerran Gramexille ja kerran Teostolle
3. Maksettu kolme kertaa, kerran äänitteistä, kerran Teostolle ja kerran Gramexille
4. Maksettu kaksi kertaa, kerran Teostolle ja kerran Gramexille.
Gramexin ja Teoston hallinnasta musiikkiin:NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärrän pointin jossain määriin, mutta viime kädessä se kuitenkin on niin, että omistaja päättää, miten myy. Oli sitten kyse palvelusta, tavarasta tai taideteoksesta. Ostaminen on vapaaehtoista.
Sinä voit laittaa ehdoksi, että työsi palkka tulee maksaa pahkasta valmistettuina taideteoksina täydenkuun aikaan Esson parkkipaikalla. Työsi potentiaalinen ostaja sitten päättää, ostaako ko. ehdoin vai ei.
What, miten niin epäselvää mistä on tullut? Jos DJ:t ostavat työkalunsa laillisista lähteistä kuten beatport, ja musiikkifilen/myyjän tiedoissa on nähtävissä koska/mistä ostettu ja siitä jää myös sähköinen jälki myyntijärjestelmään, joten todistaminen todistaminen on hyvin helppoa.Vagabondo kirjoitti:Tuohan näyttää ihan loogiselta. Kun ostaa teollisesti pakatun tuotteen, josta näkee jo päällepäin, että siitä on korvausmaksettu, niin ei ongelmaa. Mp3:sta on vaikea nähdä suoraan mistä se on tullut, joten niitä laskutetaan sitten sen oletuksen mukaan, että se on ilmaisiksi kokoelmiin kerätty.Haemaeraemies kirjoitti:Ensimmäisen vuoden jälkeen tilanne on tämä eri kohtien välillä:
1. Maksettu yhden kerran, vain ostetuista äänitteistä.
2. Maksettu kolme kertaa, kerran digikaupalle, kerran Gramexille ja kerran Teostolle
3. Maksettu kolme kertaa, kerran äänitteistä, kerran Teostolle ja kerran Gramexille
4. Maksettu kaksi kertaa, kerran Teostolle ja kerran Gramexille.
Haluaisitko tähän jonkun kuitinkeruujärjestelmän, jolla todistettaisiin, että mp3:sta on maksettu hankintahinta tai kopiosuojattuja mp3 tiedostoja DJ:lle vai mikä sulla oli pointtina?
Haemaeraemies kirjoitti: What, miten niin epäselvää mistä on tullut? Jos DJ:t ostavat työkalunsa laillisista lähteistä kuten beatport, ja musiikkifilen/myyjän tiedoissa on nähtävissä koska/mistä ostettu ja siitä jää myös sähköinen jälki myyntijärjestelmään, joten todistaminen todistaminen on hyvin helppoa.
Kerran sitä musiikkia saa laillisesti kopioida ilmaiseksi, niin tottakai mp3 -tiedostoja laskutetaan siltä pohjalta, että ne on ilmaiseksi kopioitu, jotta varmistetaan musiikin tekijän osuus tuotteesta. Jotta osaa mp3:sta voitaisiin kohdella muulla tavoin, pitäisi niiden alkuperä olla helposti tarkastettavissa ja todistettavissa. Kyllä musta enemmän näyttää sopivien valvontatyökalujen puutteelta kuin tarkoitukselliselta sähköisen formaatin kiusaamiselta.Haemaeraemies kirjoitti: 4. Jos soittaa kavereilta tai muusta laillisesta lähteestä kopioituja kappaleita, joutuu maksamaan Teostolle kerran jokaisesta kappaleesta plus jokaisesta kappaleesta joka vuosi Gramexille.
Sä elät vissiin uskossa että artisti määrää miten hänen teoksestaan maksetaan?NuoriDaavid kirjoitti:^Mä ymmärrän pointin jossain määriin, mutta viime kädessä se kuitenkin on niin, että omistaja päättää, miten myy. Oli sitten kyse palvelusta, tavarasta tai taideteoksesta. Ostaminen on vapaaehtoista.
Sinä voit laittaa ehdoksi, että työsi palkka tulee maksaa pahkasta valmistettuina taideteoksina täydenkuun aikaan Esson parkkipaikalla. Työsi potentiaalinen ostaja sitten päättää, ostaako ko. ehdoin vai ei.
Mä en tajua, mitä tarkoitat: Beatport ja muut myyntikanavat toimittaa kuitit ostoista, niin mitä muuta siinä tarvii? Mistä Gramex / teosto varmistaa ettei soittamasi CD ole mustamäen torin taidokas kopio? Tuleeko Gramex setä selaamaan levylaukkusi lävitse?Vagabondo kirjoitti:Haemaeraemies kirjoitti: What, miten niin epäselvää mistä on tullut? Jos DJ:t ostavat työkalunsa laillisista lähteistä kuten beatport, ja musiikkifilen/myyjän tiedoissa on nähtävissä koska/mistä ostettu ja siitä jää myös sähköinen jälki myyntijärjestelmään, joten todistaminen todistaminen on hyvin helppoa.Kerran sitä musiikkia saa laillisesti kopioida ilmaiseksi, niin tottakai mp3 -tiedostoja laskutetaan siltä pohjalta, että ne on ilmaiseksi kopioitu, jotta varmistetaan musiikin tekijän osuus tuotteesta. Jotta osaa mp3:sta voitaisiin kohdella muulla tavoin, pitäisi niiden alkuperä olla helposti tarkastettavissa ja todistettavissa. Kyllä musta enemmän näyttää sopivien valvontatyökalujen puutteelta kuin tarkoitukselliselta sähköisen formaatin kiusaamiselta.Haemaeraemies kirjoitti: 4. Jos soittaa kavereilta tai muusta laillisesta lähteestä kopioituja kappaleita, joutuu maksamaan Teostolle kerran jokaisesta kappaleesta plus jokaisesta kappaleesta joka vuosi Gramexille.