Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Dumis kirjoitti:^ Ei tarvi ennustajan lahjoja että voi kertoa että ainakin oikea tulee leviämään, kyse on vaan ajasta ja miten käytän sen ennen tekoniveltä.

Paukuttelin salilla jälkäprässissä melkein tän hetken maksimeita, nyt ei ole kipua olleskaa :D Varmaan palaavat takaisin kun ottaa rustolääkettä.
Mulla polvikivut katosi omalla nurinkurisella liikkeellä. En ole tehnyt asiasta patenttia mutta, Sidoin nilkkaan remmin josta naru väkipyörän kautta painoon. Sen verran iso paino kiskomaan säärtä irti polvesta että polvi irtoaa millin kuopastaan. Sitten vielä hiukan polven taivutusta venytyksen aikana, ja kävely tuntuu sen jälkeen autuaallisen ihanalta. Venytyksen aikana makasin tietysti selälläni
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Hiirikäden ranne on ihan julmetun kipeä. Särkee ja kolottaa. Mitään kikkakolmosia millä jaksais tän työpäivän töitä tehdä? Tiikerisalvaa? Nappeja? Jotain?
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Stinky kirjoitti:Hiirikäden ranne on ihan julmetun kipeä. Särkee ja kolottaa. Mitään kikkakolmosia millä jaksais tän työpäivän töitä tehdä? Tiikerisalvaa? Nappeja? Jotain?
Samasta vaivasta kärsineenä:

töissä
- tsekkaa työpisteen ergonomia
- säännöllinen hiirijumppa
- venyttely
- työterveyslääkäri väitti, että punttiharjoittelu auttaa myös
- rannetuki, esim Instrusta n. 45 e http://www.instru.com/hyvaolo/sidos-002.php

kotona
- kylmällä geelipussilla hautominen, saa apteekista
- laita yöksi paksulti Orudis- tai vastaavaa salvaa paksu kerros käteen, peitä muovipussilla ja paketoi vaikka sideharsolla. Näin vaikuttava lääkeaine tunkeutuu syvemmälle ja tepsii paremmin

lääkärissä
- kortisonipiikki. Auttaa vaihtelevasti riippuen siitä, missä kipu on. Itsellä tepsi hyvin kyynervarren lihaksessa olevaan kipuun, mutta ranteeseen pistettynä ei mitään apua

lisätietoa esimerkiksi:
http://www.poliklinikka.fi/rannekanavaoireyhtyma/
Viimeksi muokannut daddykillkill, 14.11.2008 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

daddykillkill kirjoitti:- kylmällä geelipussilla hautominen, saa apteekista
Saa vaikka lidlistä, ostin kylmä ja kuumapussit sieltä parilla eurolla. Mutta itse kuulun siihen ryhmään, jonka vaivat vain pahenevat kylmällä. Osalle ihmisistä lämmin sopii paremmin.
Came here for school, graduated to the high life
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

exPertti kirjoitti:
daddykillkill kirjoitti:- kylmällä geelipussilla hautominen, saa apteekista
Saa vaikka lidlistä, ostin kylmä ja kuumapussit sieltä parilla eurolla. Mutta itse kuulun siihen ryhmään, jonka vaivat vain pahenevat kylmällä. Osalle ihmisistä lämmin sopii paremmin.
Mä luulin, että tuo kylmä vs kuuma johtuu enemmän siitä, minkä tyyppinen kiputila / minkälaisen kudoksen kipu on kyseessä.
Missä palstalääkäri on silloin, kun häntä eniten tarvittaisiin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

daddykillkill kirjoitti:Mä luulin, että tuo kylmä vs kuuma johtuu enemmän siitä, minkä tyyppinen kiputila / minkälaisen kudoksen kipu on kyseessä.
Missä palstalääkäri on silloin, kun häntä eniten tarvittaisiin?
Ainakin jännetuppikivussa lääkäri ensimmäistä kertaa puhui minulle juuri näistä ihmisten eroista, kun sanoin kylmän vain hankaloittavan oloa.
Came here for school, graduated to the high life
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Okei, en ala tästä nillittämään (lapsi on oppinut uuden hienon sanan, huomaatteko?)
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^Virtsatie-, poskiontelo-, ja jännetuppitulehduskiin käytän kuumaa haudetta. Kylmä menee sitten palovammoihin, haavoihin ja oikeastaan tällaisiin äkillisiin kipuihin. Ja päänsärkyyn.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kiitoksia murut neuvoista! Tilanne on vaan se, että helpotusta pitäisi saada NYT. Siis että pärjään tän ranteen kanssa vielä reilut 4 tuntia.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Stinky kirjoitti:Kiitoksia murut neuvoista! Tilanne on vaan se, että helpotusta pitäisi saada NYT. Siis että pärjään tän ranteen kanssa vielä reilut 4 tuntia.
Uita rannetta ensin viisi minuuttia kylmässä vedessä esmes kraanan alla, ja teippaa sitten vaikka kynä tai viivoitin ranteeseen pitämään se varmasti liikkumattomana.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Stinky kirjoitti:Kiitoksia murut neuvoista! Tilanne on vaan se, että helpotusta pitäisi saada NYT. Siis että pärjään tän ranteen kanssa vielä reilut 4 tuntia.
Sitten suosittelen luottamaan suosikkirock-tähtesi neuvoon: heroiini - nopea helpotus!

Kuva
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Widdu jeeee... lääkäri kieltäytyi eilen antamasta olkapäähän kortisonipiikkiä flunssan vuoksi. Nyt on sitten flunssa ja helvetin kipeä olkapää. Lisäksi toinen olkapää on alkanut kipuilla myös - välillä sattuu jopa enemmän kuin tuohon rikkinäiseen olkapäähän - luultavasti siksi että oon joutunut viimeiset kaksi ja puoli kuukautta nukkumaan sen ehjän puolen käsi tyynyn alla. Muuten en oikeen saa nukuttua. Nyt se on sitten saanut tarpeekseen :cry: Joudun varmaan pyytämään piikit molempiin olkapäihin kunhan tästä flunssasta päästään, prkle.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Hiirikäsi ok mutta lenkistä johtuen kipeytynyt jalka vaivaa. Niinkun se luu mikä on jalan ulkosyrjällä, on tainnut saada osumia. Ei kärsi kävellä normaalisti. V*ttu - aina ollutkin sitä mieltä et urheilu ei kannata.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Stinky kirjoitti:aina ollutkin sitä mieltä et urheilu ei kannata.
Kyllä se joillekin kannattaa
Vuosina 2004-2005 maailman eniten tienannut urhoilija Tiger Woods raapi kasaan 87.000.000 usdollaa ja sijalla 10 päristelevä Valentino Rossikin 27 säälittävät obamamiljuunaa..
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Täytyykin tästä lähtee vonkaan Tigeriä.. On se aika namu muutenkin.

Edit. En kerkii kun tarttee yrittää saada aika lääkäriin tän jalan takia. Pahenee kipu ja särky.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

No hitsi, olin päässyt pitkäksi aikaan eroon ärtyneestä vatsasta (ruokavalio- ja liikuntatottumusten muuttamisen myötä), mutta nyt se on tekemässä paluuta. Kui varte? :(
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Duck kirjoitti:No hitsi, olin päässyt pitkäksi aikaan eroon ärtyneestä vatsasta (ruokavalio- ja liikuntatottumusten muuttamisen myötä), mutta nyt se on tekemässä paluuta. Kui varte? :(
Mikäs sulla vatsassa? Ärtynyt suoli?
Meikä menee tänään lääkärille testauttamaan että onko mulla taas tyrä. Viiden minsan päästä jutellaan ortopedin kanssa polvien silpomisesta taas ja aamulla lääkäri soitti kertoi hyviä uutisia ettei mulla ole syöpää niissä luomissa jotka leikattiin pois kuukausi sitten. Meikä kyllä hyödyntää terveyspalveluja hyvin 8)

Jooh, korvien välistä ottaa taas vähän koville, eli vituttaa.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Dumis kirjoitti:Mikäs sulla vatsassa? Ärtynyt suoli?
Se just, vanha tuttu iibeeässä.
Meikä menee tänään lääkärille testauttamaan että onko mulla taas tyrä. Viiden minsan päästä jutellaan ortopedin kanssa polvien silpomisesta taas ja aamulla lääkäri soitti kertoi hyviä uutisia ettei mulla ole syöpää niissä luomissa jotka leikattiin pois kuukausi sitten. Meikä kyllä hyödyntää terveyspalveluja hyvin 8)

Jooh, korvien välistä ottaa taas vähän koville, eli vituttaa.
:paijaa: Sullahan se vasta muhkuraisesti on mennytkin. Mitä mä täällä masustani valitan.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Duck kirjoitti: Sullahan se vasta muhkuraisesti on mennytkin. Mitä mä täällä masustani valitan.
Jokaisella menee jotenkin, ei kandee vertaa toiseen niin kauan kuin meitä ei tehdä kloonaamalla. Ortopedi-sedän kanssa oltiin samaa mieltä; mun pitää reenaa reisilihaksia jotta saan lihaksia lumpiota tukemaan, ainoo pissajuttu tässä on se että mulla on nivelrikko oikeassa polvessa (mahd. myös vasurissa) joka aiheuttaa kipua reenatessa ja seuraavana päivänä. Mutta niillä reisilihaksilla sitten pidetään lumpio oikeassa asennossa että kivut olis pienemmät täyttä liikerataa tehtäessä. Vaihtoehtona puukko ja saatanasti saikkua, nivelrikkoon se taas ei vaikuta mitenkään.

Win-win-win situation.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Juh, tulehdus jalkapohjassa ja kenties marssimurtuma. Voihan ny vittu. Viikko saikkua, kepit haen jos jaksan ja jotain mömmöjä taas. Vitunvitunvittu.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Juh, tulehdus jalkapohjassa ja kenties marssimurtuma. Voihan ny vittu. Viikko saikkua, kepit haen jos jaksan ja jotain mömmöjä taas. Vitunvitunvittu.
Voi ei. Jaksuja. Sun täytyy nyt sit ottaa kaikki hyöty irti tilanteesta, kutsut immeisiä paapomaan sua, ja voit lukea ja touhuta kotona kaikennäköistä. Hei, nythän on hyvä aika väsätä mm joulukortit ja vastaavat. Onhan se kyllä kurjaa olla kipiänä. Pystytkö tekemään mitää urheilua?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No kai munkin pitää sitten jostain edes valittaa, joten valitetaan vaikka että sormessa on haava, tai itseasiassa useampia.

Mulle on ilmestynyt ehkä kahden kuukauden ajan sormiin kipeitä (mahdollisesti tulehtuneita) haavaumia jotka eivät meinaa parantua millään. Jostain syystä niitä on ilmestynyt vain molempien käsien etusormien kärkiosaan, ylimmän nivelen kohdalle joko sivuille tai päälle. Ovat välillä niin kipeitä ettei meinaa saada etusormia ollenkaan koukistettua. Käsien alituinenkaan rasvaus ei tunnu auttavan.

Ainoa tapa millä saan ne paranemaan on leikata desinfioiduilla kynsisaksilla haavoja reunoilta isommiksi (nips nips vaan kipeää tulehtunutta ihoa pois, kirpaisee kivasti), jolloin haava tuntuu vasta alkavan kunnolla parantua ja siihen kasvaa vähitellen uutta ihoa. Tänä iltana pitäisi taas leikellä yhtä haavaa auki, viisi aikaisempaa ovat jo parantuneet tai parantumassa hyvää vauhtia.

Ties mikä ihottuma, mutta miksi ne ilmestyvät noin paikallisesti vain kahden sormen kärkeen? Lääkäriin en mene, ei ne mitään mistään tiedä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla repes eilen oikeesta etusormesta kynsi, aika alhaalta vielä auts! Just olin kasvattanu niitä illan kutsuja varten et oisin laittanu nätin ranskismanikyyrin! Nyt vetäsin sit lyhyeks kaikki kun sormi oli kynnen kanssa käyttökelvoton enkä jaksanu alkaa säätää midis tekokynttä siihen.

Kaiken lisäksi just reilu viikko sitten palasin virallisesti flunssasta tervehtyneiden kirjoihin, nyt tuntuu et taas joku yskis ja kipuus tulossa. Kyllä on vaivaa kerrakseen!1 Saikku ei niin haittais, mutta jos ei pääse jumppiin niin kiukuttaa, kun just oli 2,5 viikon tauko. Kyynel.
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Meitä kaikkia rankaistaan tekemättömistä ja/tai tehdyistä teoista! :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mä olen allerginen kirjanpidolle. =(
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin