Tosin mukana varmaan hopeisia. Tossa koneen rajan 2 litraa.
Noissahan on kaikissa suomalaisittain huimat CO2-päästöt. Miten tulli katsoo tuota CO2-päästöä näissä? Jos CO2-päästöllä on merkitystä, niin voi hyvin olla, että dieseli olisi tullin jälkeen halvempi.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 11:15
Kirjoittaja NuoriDaavid
Onhan nää dieselit tosiaan selvästi kalliimpia, mutta CO2-perusteinen tulli jäänee prosenteissa pienemmäksi. Vai?
CO2-perusteinen vero alkoi 2008. Tarkoittaako tuo sitä, että sitä vanhemman auton saa tuoda kiinteällä autoveroprosentilla?
Edit: ei saa
"Henkilö- ja pakettiautojen veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella.
Kaikkien Suomessa ensi kertaa verotettavien henkilö- ja pakettiautojen verotuksessa sovelletaan hiilidioksidipäästön
mukaan määräytyvää veroprosenttia riippumatta siitä, milloin ajoneuvo on otettu
ensimmäistä kertaa käyttöön. Jokainen hiilidioksidigramma vaikuttaa veroprosentin suuruuteen."
Verotaulukko 1 näkee CO2-perusteiset veroprosentit
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 11:50
Kirjoittaja Bluntly
Juu, mulla ei ollut koneen koon rajoitusta.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 11:53
Kirjoittaja NuoriDaavid
^oletko ottanut huomioon sen, että bensakoneisesta joudut suomeen tuotaessa maksamaan enemmän veroa kuin samantehoisesta dieselkoneisesta?
Verohan lasketaan prosentteina suomen käyvästä hinnasta (joka on tietty dieselillä vähän korkeampi, mutta CO2-perusteinen prosentti puolestaan alempi)?
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 11:55
Kirjoittaja Bluntly
Mutta käyttövoimavero kadottaa tuon edun hetkessä.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 11:56
Kirjoittaja NuoriDaavid
Bluntly kirjoitti:Mutta käyttövoimavero kadottaa tuon edun hetkessä.
Niin siinä varmaan käy.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 12:00
Kirjoittaja Bluntly
Valehtelin vähän. Hakuriteerinä olikin 10-15k€, että veroistakin selviäisi.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 12:11
Kirjoittaja So Hard
Bluntly kirjoitti:Valehtelin vähän. Hakuriteerinä olikin 10-15k€, että veroistakin selviäisi.
Sitten tuo <100 tkm on aika kova haaste. Yllättävän pieniruokaisia nuo 2.0 TFSI ja vastaavat koneet kuitenkin käytännön ajossa on. Neliveto nyt vaan tuo sen lisänsä kulutukseen eikä sille mitään voi.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 12.09.2013 12:19
Kirjoittaja Bluntly
Tuommoisen koneen kyllä kestäisin, mutta tarjota tuppaa alkamaan 2,5l turbosta.
Laskin, että alv+5%:n autovero teksi suomihinnaksi alkaen 78 000.
Edit: alkaen veroton hinta 60 000 on hinta Hollannista Teslalta haettuna.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 16.09.2013 10:15
Kirjoittaja elco
^ Juttelin meidän Norjan toimarin kanssa, joka meinaa hommata Teslan. Norjassahan sähköautoja tuetaan (tai ei rangaista) aivan älyttömästi: ei tietulleja, saa ajaa bussikaistaa, ilmainen pysäköinti kityssä, ei vissiin autoveroa (joka muuten on Suomen lukemissa).
Oma veikkaukseni näistä premium-sähköhimmeleistä on, että ne tulevat triggaamaan sähköautoilun tukemisen poistamisen ja porrastamisen. Sähköautoja on tuettu, koska ne ovat noloja ja nöyryyttäviä vaikeine tankkauksineen ja huonoine suorituskykyineen, ml. toimintasäde - ja koska niillä ajavat ihmiset ovat olleet fundamentalisteja, vajakkeja tai molempia. Nyt kun tulee hienoja sähköautoja niin kurjistus- ja kontrollitoimien perimmäinen draiveri eli kateus ja rikkaiden kyykyttäminen pukkaa satavarmasti esiin. Mielenkiintoinen seikka on, millä perusteella tuo vero lanseerataan.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 16.09.2013 10:17
Kirjoittaja NuoriDaavid
^Noin siinä varmasti käy.
Mutta jos on riittävän nopea, voi ehtiä hyötymään noista, ennenkuin kateusvero iskee.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 16.09.2013 10:19
Kirjoittaja Bluntly
Paitsi jos kateusvero ympätään käyttövoimaveroon.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 16.09.2013 10:43
Kirjoittaja NuoriDaavid
Bluntly kirjoitti:Paitsi jos kateusvero ympätään käyttövoimaveroon.
Uskoisin, että menee muutama vuosi, ennen kuin noin tapahtuu. Eli jos nyt hankkii Teslan, niin se ei tule koskemaan. Mutta tuskinpa seuraava autoni Tesla on, veikkaan että se on pari sivua aiemmin kuvattu.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 16.09.2013 11:05
Kirjoittaja Vagabondo
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tuskinpa seuraava autoni Tesla on, veikkaan että se on pari sivua aiemmin kuvattu.
Tollanen Tesla olis ihan kiva kakkosauto talouteen. Kaupunkiajoa ja lyhyitä matkoja varten. Ominaisuuksien, ei hintansa puolesta. Vallankin, kun tohon sais jonkun latausautomaatin autokatoksen seinään, että se olis aina täydessä latauksessa, kun lähtee kotoa, eikä tarvitsis kuitenkaan itse pelata johtojen kanssa.
Anteex nyt vaan kaikki jos pysyn ruostumattomissa ranskiksissa.
Re: Autoilu 2
Lähetetty: 24.09.2013 12:34
Kirjoittaja exPertti
Ajettua: Renault Megane Sport Tourer 1.4 TCE.
Auto on livenä ulkoa vielä tylsemmän näköinen kuin kuvissa. Moottori on mahtava oman ahtamattoman jälkeen, enemmän kuin riittävä tuohon autoon. Tilaa on tosi paljon. Äh, kestäisiköhän tuota tylsyyttä ulkopinnassa. Kuusivaihteisessa näkyy olevan "opel-pakki" ykkösen edessä.