Lähetetty: 12.03.2012 12:37
AKT:n pr-kamppanja pyörii edelleen kovilla kierrokilla:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/ ... 25132.html
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/ ... 25132.html
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Joo, hänen body doublelleen vaan luvattiin 25 neitsyttä paratiisissa kahdenkymmenen sijaan jos näyttelee hirttämiskohtauksen autenttisesti.masa kirjoitti:Mustasukkainen vaimo paljasti Osaman piilon
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201203 ... 2_ul.shtml
En usko että Osama on kuollut. Veikkaan että se on jossain Quantanamo 5:ssä vankina..
?exPertti kirjoitti:hirttämiskohtauksen .
Äh, jotenkin sublimaalisen erheen hengessä kirjoitin ikäänkuin saddamista. En siis tiedä tästä mitään... Unohtakaa koko juttu... Tai minun on eliminoitava....masa kirjoitti:?exPertti kirjoitti:hirttämiskohtauksen .
Valitettavasti mun kello on niin halpa, ettei se kelpaisi ammattitaitoisille varkaille.urpiainen kirjoitti:^ Tossa kello-kuvassa on selvästi mukana se malli, jonka Dave on just "ostanut".
Eiks nää just menettäny saaliinsa ja jääny kiinni?NuoriDaavid kirjoitti:ettei se kelpaisi ammattitaitoisille varkaille.
Saas nähdä tekeekö Liettuan poliisi yhtä hyvää noiden kiinnisaamisessa..masa kirjoitti:Hatunnosto koppalakeille. Hyvää duunia.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194727 ... aasta.html
exsu kirjoitti:Tää kukkahattuilija keräsi itselleen aamun ihmisvihan tätä lukemalla. Vanha juttu, mutta ajankohtainen.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/neid ... 7.facebook
Toisaalta "kaksi viidestä suomalaisesta puolestaan uskoo kuolemanjälkeiseen elämään."urpiainen kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Kotimaa-lehti+ ... 5557723243
Ehkei uskonnosta kannattaisi keskustella tällä tasolla, mutta kyllä mut silti yllättää tieto, että vain joka kolmas.
Onhan se aika paljon vähemmän kuin eri kirkkojen jäsenmäärä antaisi olettaa.NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta "kaksi viidestä suomalaisesta puolestaan uskoo kuolemanjälkeiseen elämään."urpiainen kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Kotimaa-lehti+ ... 5557723243
Ehkei uskonnosta kannattaisi keskustella tällä tasolla, mutta kyllä mut silti yllättää tieto, että vain joka kolmas.
Mä voin hyvin ajatella hyviä syitä kuulua kirkkoon ilman hulluja uskomuksia. Sen sijaan kuolemanjälkeiseen elämään uskominen on nykyaikana - sai sitten kristillosen tai vaikka sielunvaellusopillisen tulkinnan - jo aika selkeästi mielenvikaisuuden tunnusmerkki.So Hard kirjoitti:Onhan se aika paljon vähemmän kuin eri kirkkojen jäsenmäärä antaisi olettaa.NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta "kaksi viidestä suomalaisesta puolestaan uskoo kuolemanjälkeiseen elämään."urpiainen kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Kotimaa-lehti+ ... 5557723243
Ehkei uskonnosta kannattaisi keskustella tällä tasolla, mutta kyllä mut silti yllättää tieto, että vain joka kolmas.
Höpsis. Eiväthän kuolemanjälkeinen elämä, sielun olemassaolo tms. ole asioita jota tiede voisi poissulkea. Vähän sama asia kuin ufoihin uskominen - loppuviimeksi kukaan ei tiedä varmasti kuka on oikeassa. On enemmän tai vähemmän vahvoja hypoteeseja, mutta kyllä kaikki ns. suuret kysymykset ovat tieteen puolelta vielä aika lailla vastaamatta, joten on luonnollista että ihmismieli hakee varman tiedon puutteessa vastausta uskomuksista.urpiainen kirjoitti:Mä voin hyvin ajatella hyviä syitä kuulua kirkkoon ilman hulluja uskomuksia. Sen sijaan kuolemanjälkeiseen elämään uskominen on nykyaikana - sai sitten kristillosen tai vaikka sielunvaellusopillisen tulkinnan - jo aika selkeästi mielenvikaisuuden tunnusmerkki.
Itse ajattelen kyllä juuri toisinpäin. En näe kovin ihmeellisenä juttuna sitä, että jengi uskoo 'johonkin suurempaan voimaan' ja kuoleman jälkeiseen elämään ilman tarvetta kuulua järjestäytyneeseen uskontoon. Tokihan sitä voi kysyä, että mitä merkitystä tuollaisella uskolla on, johon ei liity mitään uskonnonharjoittamista? Luultavasti tuo tuo lähinnä jotain psylokogista lohtua: "uskon kuolemanjälkeiseen elämään, mutten oikein tiedä mitä se tarkoittaa tai pitäisikö minun tehdä jotain asian hyväksi elinaikanani"urpiainen kirjoitti:Mä voin hyvin ajatella hyviä syitä kuulua kirkkoon ilman hulluja uskomuksia. Sen sijaan kuolemanjälkeiseen elämään uskominen on nykyaikana - sai sitten kristillosen tai vaikka sielunvaellusopillisen tulkinnan - jo aika selkeästi mielenvikaisuuden tunnusmerkki.
No, kohta Gat tulee paikalle postaamaan vaaleanpunaisista yksisarvisista sun muista jutuista, joita tiede ei voi poissulkea - mutta silti niihin uskominen on vähän mielenvikaista.So Hard kirjoitti:Höpsis. Eiväthän kuolemanjälkeinen elämä, sielun olemassaolo tms. ole asioita jota tiede voisi poissulkea.urpiainen kirjoitti:Mä voin hyvin ajatella hyviä syitä kuulua kirkkoon ilman hulluja uskomuksia. Sen sijaan kuolemanjälkeiseen elämään uskominen on nykyaikana - sai sitten kristillosen tai vaikka sielunvaellusopillisen tulkinnan - jo aika selkeästi mielenvikaisuuden tunnusmerkki.
No tosi vähän. Oikeastaan niin vähän, että analogia ei kovin pitkälle kanna. (Toki mä pidän myös ufouskovaisia vähän todellisuudesta vieraantuneen psykoottisina.)So Hard kirjoitti:Vähän sama asia kuin ufoihin uskominen
Tiesin. Muistojen keksiminen tai muistettujen tapahtumien merkityksen muuttuminen ajan kuluessa on sekin minusta aika erilainen ilmiö, kuin kuolemanjälkeiseen elämään uskominen. En myöskään missään nimessä kiellä uskontojen tai uskonnollisten väitteiden mahdollista evolutiivista funktionaalisuutta, mutta ei niiden syntymekanismin osittainen ymmärtäminen tee siitä, että joku yhä pitää kiinni niiden asiasisällöstä, enemmän hyväksyttävää. Tämä pätee moniin muihinkin mielenvikaisuuden muotoihin.So Hard kirjoitti:Tiesitkö, että aivot esimerkiksi keksivät muistoja? Ja se ei ole mielenvikaisuuden merkki, vaan aivojen toimintatapa. Minusta olisi aika erikoista, jos aivot eivät hyväksyisi myös irrationaalisia uskomuksia todellisuuskuvan pohjaksi kun täysin keksityt tapahtumatkin kelpaavat. Luultavasti se säilyttää meidät toimintakykyisempinä kun kaikki aika ei kulu eksistentiaalisten kysymysten pohtimiseen.
Minusta tuntuu, että sekoitat kuolemanjälkeiseen elämään uskomisen ja uskonnollisiin väitteisiin uskomisen? Verrataanpa:urpiainen kirjoitti:En myöskään missään nimessä kiellä uskontojen tai uskonnollisten väitteiden mahdollista evolutiivista funktionaalisuutta, mutta ei niiden syntymekanismin osittainen ymmärtäminen tee siitä, että joku yhä pitää kiinni niiden asiasisällöstä, enemmän hyväksyttävää. Tämä pätee moniin muihinkin mielenvikaisuuden muotoihin.
Mä olen jotenkin hämmästynyt siitä, että maailmaasyleilevä humanisti jolla ei ole mihinkään kovinkaan jyrkkää kantaa pitää jostain syystä kuolemanjälkeisen elämän mahdollisuuteenkaan uskomista noin tavattoman vastenmielisenä asiana. Pääsääntöisesti näkisin sen tietyllä tapaa jopa johdonmukaisena itselohdutuskeinona kuolemanpelkoa kohtaan. Halutaan uskoa, koska ajatus siitä että kun täältä lähden, tomuksi muutun, pelottaa. Ihan sama mekanismi, jolla aivot kultaavat muistoja lapsen vauva-ajasta, ettei ihan koko ajan vituta että tuli lisäännyttyä.urpiainen kirjoitti:Tiesin. Muistojen keksiminen tai muistettujen tapahtumien merkityksen muuttuminen ajan kuluessa on sekin minusta aika erilainen ilmiö, kuin kuolemanjälkeiseen elämään uskominen. En myöskään missään nimessä kiellä uskontojen tai uskonnollisten väitteiden mahdollista evolutiivista funktionaalisuutta, mutta ei niiden syntymekanismin osittainen ymmärtäminen tee siitä, että joku yhä pitää kiinni niiden asiasisällöstä, enemmän hyväksyttävää. Tämä pätee moniin muihinkin mielenvikaisuuden muotoihin.