Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lolita kirjoitti:
Leevi kirjoitti:Olisikos tämänkaltainen raippa suunnattu kuinka monelle palstalla? Olen hieman yllättynyt, että Saksassa ehdottavat tuollaista.
Saakohan tuosta vapautuksen lääkärintodistuksella? :think:
Kukahan lääkäri kirjoittaisi Gattacalle, että ei vaan saa? :?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Leevi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Johan saksassa on jokin sinkkuvero? Vai onko se tällä hetkellä toteutettu niin, että perheet saavat helpotuksia? Sama tuloshan noilla kuitenkin on.
Taitaa tosiaan olla se perheverotus, siis naimisissa oleville.
Käsittääkseni Saksassa suositaan perheverotuksen lisäksi muillakin keinoilla perheitä. Toisaalta esim. päiväkotitilanne on aika huono.

Suomessa lapsilisät ovat ihan sama asia kuin sinkkuvero, koska eihän sillä ole merkitystä verotetaanko sinkkuja vai tuetaanko perheitä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suomessa on kyllä tavattoman huono kulttuuri siinä, että ei osata erota kun on mokattu. "On vain hyvä että poliisi tutkii tekosiani" tuntuu olevan muotislogan näiden suhmuriukkojen keskuudessa.

http://www.hs.fi/talous/Poliisi+ep%C3%A ... 5557477473

Muualla maailmassa tämmöistä julkisuutta firmalleen hankkiva pääjohtaja löytäisi itsensä aika äkkiä kortistosta.

Italiaa ei tässä lasketa muuksi maailmaksi, Berlusconihan on tämän pelin kuningas.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Jos joku missasi A-studion, tässä AKT:n epäkorruptoituneet ihmiset pohtivat miksi ollaan tässä tilanteessa ja minkä takia ne eräät urpot yrittävät vielä pyristellä kun paskat on jo housussa.

http://areena.yle.fi/video/1331238812135
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Saas nähdä kuinka kauan valtion omistajaohjauksesta vastaava kansankomissaari Hautala jaksaa antaa täyden tukensa Vehviläiselle.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Vastuullinen valtiovarainministeri Urpilainen ei halua leikkauksia eikä velkaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ja varmasti myös poliittinen. Urpilainen haluaa antaa signaalin tuloerojen kaventamisesta ja (työväenluokkaa suosivasta) oikeudenmukaisuudesta, koska suuri tyhmä väestönosa sen myös siten ottaa. Sisällöllä ei niin väliä, vaan miltä se ulospäin näyttää.
Mä olen niin solidaarinen, että alan sitten tekemään vähemmän töitä. Jos ylimenevää osaa aletaan kovasti verottamaan lisää niin tienataan sitten vähemmän.

Kuka voittaa? Minä vissiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Harmi, että Jugner lopettaa SDP:n puoluesihteerinä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 1_uu.shtml
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jungerin kyvyt menevät hukkaan muualla kuin päädemarina. Olisivat nyt kesän yli pitäneet, niin äijä olisi päässyt päivittämään so fucking what avoautonsa.
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Viesti Kirjoittaja Fiona »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 0_uu.shtml

Tiedä siitä onko totta, mutta ainakin selittäisi tiettyjä asioita. Työromanssit eivät kannata.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Toi tekisi koko porukasta vielä suuremmat pellet. Tai no, se varmaan antaisi rädylle vähän inhimillistä tatsia, mikä olisi miinusta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuka idiootti väitti, että Sveitsin demokratiamalli ei toimi?

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sveitsil%C3%A ... 5557607710

Kyllä tyhmä kansakin voi tehdä vastuullisia päätöksiä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Kuka idiootti väitti, että Sveitsin demokratiamalli ei toimi?

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sveitsil%C3%A ... 5557607710

Kyllä tyhmä kansakin voi tehdä vastuullisia päätöksiä.
Eikös sveitsi ole jollain selittämättömällä tavalla väärin hyvinvoipa valtio - ainakin mitä urpiaisen sanomisiin tulee? Eli alhaiset verot ja suuret tulot jne mutta silti jotenkin on vaan väärin sammutettu.

Kai se on just se mikä mättää: vapaa kansa, joka saa pääsääntöisesti pitää itse ansaitsemansa rahat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Harmi, että Jugner lopettaa SDP:n puoluesihteerinä

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 1_uu.shtml
Minusta junkkari on juuri sitä osaamista jota tuo rosvolauma tarvitsee. Katkera epäonnistuja.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:^ Toi tekisi koko porukasta vielä suuremmat pellet. Tai no, se varmaan antaisi rädylle vähän inhimillistä tatsia, mikä olisi miinusta.
Maikkarin Huomenta Suomessa kiisti kastaneensa kärkeä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Maikkarin Huomenta Suomessa kiisti kastaneensa kärkeä.

On kyllä koominen ukko. Oli ihan kuin haavoittunut koiranpentu vailla minkäänlaista uskottavuutta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Maikkarin Huomenta Suomessa kiisti kastaneensa kärkeä.

On kyllä koominen ukko. Oli ihan kuin haavoittunut koiranpentu vailla minkäänlaista uskottavuutta.
Mä en tiedä, katsoitko sen aiemman ylen haastattelun. Siihen verrattuna oli nyt kyllä reippaampi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^ En nähnyt sitä ekaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:^ En nähnyt sitä ekaa.
Areenalta varmaan löytyy, jos kiinnostaa. Sieltä mä sen katsoin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

En taida olla ihan niin masokisti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kuka idiootti väitti, että Sveitsin demokratiamalli ei toimi?

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sveitsil%C3%A ... 5557607710

Kyllä tyhmä kansakin voi tehdä vastuullisia päätöksiä.
Eikös sveitsi ole jollain selittämättömällä tavalla väärin hyvinvoipa valtio - ainakin mitä urpiaisen sanomisiin tulee? Eli alhaiset verot ja suuret tulot jne mutta silti jotenkin on vaan väärin sammutettu.

Kai se on just se mikä mättää: vapaa kansa, joka saa pääsääntöisesti pitää itse ansaitsemansa rahat.
urpiainen kirjoitti:Mä olen siinä uskossa, että suoran demokratian vaikutuksia tutkivat tyypit pitävät Kalifornian viimeaikaista talouskehitystä parhaana esimerkkinä siitä, mitä suora kansanäänestysdemokratia empiirisessä katsannossa tuottaa: ongelmia. Kun asioista kysytään yksitellen kansalta, mikään taho ei huolehdi pidemmän aikavälin rationaalisuudesta tai päätösten suhteesta toisiinsa (lasketaanko veroja? Joo! Satakertaistetaanko sotaveteraanien tuet ja koulutuksen & terveydenhuollon määrärahat? Joo!). Lisäksi kysymysten muotoilija käyttäisi aivan tavatonta, varsin kontrolloimatonta valtaa.

Sveitsin esimerkki osoittaa, että suoraa kansanäänestysdemokratiaa soveltavan maankin on mahdollista pärjätä taloudellisesti, erityisetsi jos sillä on vauras historia ja jonkinlainen hiljaisesti hyväksytty rooli kansainvälisen yhteisön vapaamatkustajana.
Sveitsi on monessa mielessä lähtötasoltaan poikkeustapaus - ja kuten siis sanoin, empiirisessä demokratiakeskustelussa yleensä pikemminkin esimerkki siitä, että suora kansanäänestysdemokratiakin voi toimia, vaikka yleensä johtaa ongelmiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kuka idiootti väitti, että Sveitsin demokratiamalli ei toimi?

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sveitsil%C3%A ... 5557607710

Kyllä tyhmä kansakin voi tehdä vastuullisia päätöksiä.
Eikös sveitsi ole jollain selittämättömällä tavalla väärin hyvinvoipa valtio - ainakin mitä urpiaisen sanomisiin tulee? Eli alhaiset verot ja suuret tulot jne mutta silti jotenkin on vaan väärin sammutettu.

Kai se on just se mikä mättää: vapaa kansa, joka saa pääsääntöisesti pitää itse ansaitsemansa rahat.
urpiainen kirjoitti:Mä olen siinä uskossa, että suoran demokratian vaikutuksia tutkivat tyypit pitävät Kalifornian viimeaikaista talouskehitystä parhaana esimerkkinä siitä, mitä suora kansanäänestysdemokratia empiirisessä katsannossa tuottaa: ongelmia. Kun asioista kysytään yksitellen kansalta, mikään taho ei huolehdi pidemmän aikavälin rationaalisuudesta tai päätösten suhteesta toisiinsa (lasketaanko veroja? Joo! Satakertaistetaanko sotaveteraanien tuet ja koulutuksen & terveydenhuollon määrärahat? Joo!). Lisäksi kysymysten muotoilija käyttäisi aivan tavatonta, varsin kontrolloimatonta valtaa.

Sveitsin esimerkki osoittaa, että suoraa kansanäänestysdemokratiaa soveltavan maankin on mahdollista pärjätä taloudellisesti, erityisetsi jos sillä on vauras historia ja jonkinlainen hiljaisesti hyväksytty rooli kansainvälisen yhteisön vapaamatkustajana.
Sveitsi on monessa mielessä lähtötasoltaan poikkeustapaus - ja kuten siis sanoin, empiirisessä demokratiakeskustelussa yleensä pikemminkin esimerkki siitä, että suora kansanäänestysdemokratiakin voi toimia, vaikka yleensä johtaa ongelmiin.
Mitä tarkoitat Sveitsin vapaamatkustamisella?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mitä tarkoitat Sveitsin vapaamatkustamisella?
No kyllä mä olen sitä mieltä, että tuollaisen veroparatiisinomaisen toiminnan yhdistäminen rahanpesumyönteisyyteen (näiden viimevuotisten uudistustenkaan jälkeen veronkierto ei kai horjuta pankkisalaisuutta kuin tapauskohtaisesti harkituyissa poikkeuksissa) oikeuttaa ainakin näin anonyymillä keskustelupalstalla vapaamatkustamisesta moitiskelun (ks. http://www.economist.com/node/21547229). Lisäksi mä olen niin pitkävihainen, että mun on edelleenkään vaikea pitää demokratian mallimaana valtiota, jossa naiset saivat poliittiset perusoikeudet joskus 70-luvulla.
Viimeksi muokannut urpiainen, 12.03.2012 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin