Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

daddykillkill kirjoitti:^Tänks.
Voi helvetti että olen väsynyt työhöni ja sitä myötä etnisiin vähemmistöihin. Killkillille onnittelut, kun uskallat purkaa negatiivisia tuntemuksiasi, eipähän pääse pään sisusta homehtumaan.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Riemumieli kirjoitti:Voi helvetti että olen väsynyt työhöni ja sitä myötä etnisiin vähemmistöihin.
Mitä sä teet työksesi? Onko meillä yhteiset asiakkaat?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tyhjiö korvien välissä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Riemumieli kirjoitti:Killkillille onnittelut, kun uskallat purkaa negatiivisia tuntemuksiasi, eipähän pääse pään sisusta homehtumaan.
Umm. Mikä estää tekemästä samoin? Anonyymiblogia pystyyn vaan.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Niska/hartiajumi vaivaa edelleen. Alkoi pari viikkoa sitten ja on päällä jatkuvasti, enemmän tai vähemmän pahana. Venyttelyt, salillakäynnit eikä hieronta ole auttanut. Mitäs nyt?
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Niska/hartiajumi vaivaa edelleen. Alkoi pari viikkoa sitten ja on päällä jatkuvasti, enemmän tai vähemmän pahana. Venyttelyt, salillakäynnit eikä hieronta ole auttanut. Mitäs nyt?
Oletko kokeillut uimista? Omalla kohdalla uimisesta on suuri apu niska- ja hartiajumeissa.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

milli kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Niska/hartiajumi vaivaa edelleen. Alkoi pari viikkoa sitten ja on päällä jatkuvasti, enemmän tai vähemmän pahana. Venyttelyt, salillakäynnit eikä hieronta ole auttanut. Mitäs nyt?
Oletko kokeillut uimista? Omalla kohdalla uimisesta on suuri apu niska- ja hartiajumeissa.
Mulla taas suorastaan tulee niska-hartiajumi uimisesta. Omalla kohdallani auttoivat, niin oudolta kuin se kuulostaakin, kyykyt, maastavedot ja kulmasoudut. Huomasin sen vaan siitä ettei enää jumita niskat uinnin jälkeen kuten ennen.

Taitaa Stinky olla aika yksilökohtaista, eli kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, uinti mukaanlukien.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

NegaDuck kirjoitti:Mulla taas suorastaan tulee niska-hartiajumi uimisesta. Omalla kohdallani auttoivat, niin oudolta kuin se kuulostaakin, kyykyt, maastavedot ja kulmasoudut. Huomasin sen vaan siitä ettei enää jumita niskat uinnin jälkeen kuten ennen.

Taitaa Stinky olla aika yksilökohtaista, eli kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, uinti mukaanlukien.
Näemmä yksilöllistä. Millä tekniikalla itse uit? Lääkäri neuvoi sairaslomani jälkeen kokeilemaan rintauintia (ei sitä pää pinnanpäällä lillumista).
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Masentunut läskipaska. Olis ny vaan se bulimia, ni oisin kuin "prinsessa" Diana ja ihq-ihana ja seksiäkin varmaan vongattais ja ois jotain kirjotettavaa tännekin (hei, daamit, kumman muka mielummin ottasitte, että joku joskus vonkaa ja voi vaikka kirjottaa tännekin ja todeta olevansa haluttava kuin että kukaan ei huomiois ikinä?!) ja kaikki muutenkin elämässä huomiois ees vähän. Niin, ja vihaan työtäni tänäänkin ja itkin eilenkin illalla, että tänne pitää taas tulla.


Ps. Miksi tässä maassa on niin vitun vaikea saada mielenterveyshoitoa, jos tahtoo elää ja saada elämänsä taas sellaiseen kuntoon, että elämä olisi kivaa? Pitääkö mun ihan oikeesti alkaa vaikka leikisti "yrittämään" itsemurhaa puolikkaalla Burana-pakkauksella, että jotain alkaa tapahtua tai sanallisesti valehdella itsemurha-aikeista, vaikka sellaisia ei ole, mutta voin silti tosi huonosti?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:Miksi tässä maassa on niin vitun vaikea saada mielenterveyshoitoa, jos tahtoo elää ja saada elämänsä taas sellaiseen kuntoon, että elämä olisi kivaa? Pitääkö mun ihan oikeesti alkaa vaikka leikisti "yrittämään" itsemurhaa puolikkaalla Burana-pakkauksella, että jotain alkaa tapahtua tai sanallisesti valehdella itsemurha-aikeista, vaikka sellaisia ei ole, mutta voin silti tosi huonosti?
Vaikka suhtaudunkin aika varauksellisesti netin vertaisdiagnooseihin, kyllä tämä aika huolestuttavalta masennusoireilulta kuulostaa. En tiedä, minkälaisen kuvan itsestäsi annat livetilanteessa, mutta ainakin näin verkkotodellisuudessa ilmeinen älykkyytesi ja huumorintajusi johtaa ehkä kanssaihmiset ajattelemaan, että ei sinulla mitään vakavia ongelmia voi olla. Ihmiset kun tuppaavat virheellisesti ajattelemaan, että fiksuilla ja nokkelilla ihmisillä ei voi olla oikeasti raskasta. Olet varmaan kokeillut kertoa vaikka ihan yleislääkärille terveyskeskuksessa/YTHS:llä tuon saman kuin täällä, eli että jaksamattomuus on mennyt niin pitkälle, että iltaisin itkettää? Inhimillisesti koskettavaa, ja luulisi nykyterveydenhuollonkin ymmärtävän, että lienee taloudellisesti kannattavampaa auttaa nyt eikä myöhemmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

urpiainen kirjoitti:Olet varmaan kokeillut kertoa vaikka ihan yleislääkärille terveyskeskuksessa/YTHS:llä tuon saman kuin täällä, eli että jaksamattomuus on mennyt niin pitkälle, että iltaisin itkettää? Inhimillisesti koskettavaa, ja luulisi nykyterveydenhuollonkin ymmärtävän, että lienee taloudellisesti kannattavampaa auttaa nyt eikä myöhemmin.
Urppis, kiitos huomiosta ja ystävällisistä sanoista. Pääsen sinne yleislääkärillekin vasta ens viikon lopulla, aika varattu reilu kolme viikkoa sitten, jolloin kävin Ytskin mielenterveysosaston "ensi"käynnillä. Ihme, että edes tuon uuden ensikäynnin sain, kun oon käynyt siellä kyllä ennenkin, mutta roikkunut jonoissa niin kauan, että mut on pariinkin otteeseen jo unohdettu. Varasin sitten yleislääkärin ja jäin odottelemaan, että neuvontapsykologi ottaa yhteyttä noin kuukauden kuluessa, jos ottaa. Kyselivät sielläkin, onko mulla itsetuhoajatuksia, mutta mulla oon vaan itkemis-, nukkumis- ja ylenmääräisen suklaansyönnin ajatuksia. Itsetuhoajatuksilla olis varmaan saanut nopeutettua tätä hommaa. Kurja myöntää, mutta olen kateellinen jo paitsi taimenille, myös itsemurhaajille.
Viimeksi muokannut nastamuumio, 14.10.2008 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:Pitääkö mun ihan oikeesti alkaa vaikka leikisti "yrittämään" itsemurhaa puolikkaalla Burana-pakkauksella, että jotain alkaa tapahtua tai sanallisesti valehdella itsemurha-aikeista, vaikka sellaisia ei ole, mutta voin silti tosi huonosti?
Mene iltapäivystyksen kautta. Silloin saat todennäköisemmin nopean lähetteen. Ei tarvitse valehdella, tehdä vaan selväksi, että tunnet olosi niin kohtuuttoman huonoksi juuri NYT, ettet voinut odottaa edes aamuun. Saavat sitten vetää siitä omia johtopäätöksiään.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Yksityiselle psykologille pääsee tietty aina, mutta se on ihan törkeen kallista. :?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NegaDuck kirjoitti: Omalla kohdallani auttoivat, niin oudolta kuin se kuulostaakin, kyykyt, maastavedot ja kulmasoudut. Huomasin sen vaan siitä ettei enää jumita niskat uinnin jälkeen kuten ennen.
Tavallaan sama täällä. Migreeniäkin aiheuttanut oikeanpuoleinen hartia/selkäjumi pysyy poissa sillä, että vähintään sen pari kertaa viikossa käyn pumpissa=powerissa juurikin noita liikkeitä suorittamassa, among others. Muut salitreenit/venyttelyt/niska-selkä-hartiajumpat ei auttanu. Viime viikolla en käynyt kertaakaan, ja su ilta sitten enteili migreeniä, joka siis oikutteli(ei onneksi pahasti) eilen. Tänään siis taas pumppaamaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Muumio: Kurvissa on sellainen "nuorten kriisitukipiste" tai mikä se nyt oli, en muista tarkkaa nimeä. Ystäväni meni pari vuotta sitten sinne ja sai hyvää palvelua.

Googletin:

www.nuortenkriisipiste.com

Katsele, jos tuntuisi sinulle oikealta paikalta. Kaverini oli vaan sanonut, että tarvitsee apua, ja sitten oli sitä saanut. Tsemppiä ja jaksamusta, Muumio!
Prepare for the worstest.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

milli kirjoitti:Näemmä yksilöllistä. Millä tekniikalla itse uit?
Vuorotahtiin rintaa yhteen suuntaan ja kroolia takaisin. Uintitekniikassa saattaa tietenkin olla hiomista.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä en osaa uida - ainakaan siis oikealla tekniikalla. Kokeilen muita vaihtoehtoja. Tänään salille.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nastamuumiolle iso halaus ja sen verran voimia, että jaksat päivystykseen tai kriisitukipisteeseen tai mihin tahansa. Voin mä halata sua oikeestikin, jos jaksat raahautua Sokokselle halattavaksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Stinky kirjoitti:Mä en osaa uida - ainakaan siis oikealla tekniikalla. Kokeilen muita vaihtoehtoja. Tänään salille.
Mä voin opettaa ;)

Nastamuumiolle supersuuri jaksamishali, kunnalliset palvelut on kyllä tollasissa asioissa ihan perseestä ja esim. terveyskeskuksen psykoterapeutti voi 15min jälkeen kertoa, että "ole hyvä, tässä on lääkkeet". En usko.
The great club outshines the individual, always and forever.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Moi, kiitos huomiosta, neuvoista ja haleista kaikille. Nolottaa, että niitä niin vonguin, mutta kiitos paljon. Nuorten kriisipisteeseen oon vuotta liian vanha, joten panen toivoni nyt Yyteehooässään, ja jos sieltä ei lähiviikkoina oteta yhteyttä, soittelen sitten itse sinne, kyllä mä sen verran jaksan. Ylensyöntikierteestä vaan olis päästävä irti ja onnekseni tänään en olekaan ylensyönyt, ainakaan vielä. Lolitan kanssa voitais kyllä nähdä joskus, ens viikolla?

Ja sit haluisin palata vielä hetkeks tähän imarteluun:
urpiainen kirjoitti: mutta ainakin näin verkkotodellisuudessa ilmeinen älykkyytesi ja huumorintajusi johtaa ehkä kanssaihmiset ajattelemaan, että ei sinulla mitään vakavia ongelmia voi olla.

Saako musta oikeesti älykkään ja huumorintajuisen vaikutelman tän palstan kautta vai sanoitko vaan, koska oon kumminkin periaatteessa ihan kiltti ja hyväntahtoinen? Kun pääasiassahan mä olen näitä lyhyiden viestien yhdentekeviä viikonpäiväkirjoittajia. Mua kiinnostais tietää, mihin tota perustaisit.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:Ja sit haluisin palata vielä hetkeks tähän imarteluun:
urpiainen kirjoitti: mutta ainakin näin verkkotodellisuudessa ilmeinen älykkyytesi ja huumorintajusi johtaa ehkä kanssaihmiset ajattelemaan, että ei sinulla mitään vakavia ongelmia voi olla.

Saako musta oikeesti älykkään ja huumorintajuisen vaikutelman tän palstan kautta vai sanoitko vaan, koska oon kumminkin periaatteessa ihan kiltti ja hyväntahtoinen? Kun pääasiassahan mä olen näitä lyhyiden viestien yhdentekeviä viikonpäiväkirjoittajia. Mua kiinnostais tietää, mihin tota perustaisit.
Saanen kertoa oman näkökulmani. Kyllä sinusta tuollaisen vaikutelman saa, koska niissä lyhyissäkin viesteissä on yleensä näkökulmaa. Jonkin työpaikan ilmapiiriä miettiessäsi otat esimerkiksi huomioon yrityksen omistuspohjan, ja pohdit kyseisen ilmapiirin tökkimistä esim. paidalla, jossa olisi kyseisen yrityksen toimintaan kohdistuva piikki. Kuka muu kuin älykäs ja huumorintajuinen henkilö toimisi noin?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

nastamuumio kirjoitti:Lolitan kanssa voitais kyllä nähdä joskus, ens viikolla?
Jes.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Nastamuumiolle paljon kaikkea hyvää toivottaapi Aimo.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Yhdyn joukkoon. Voimia sulle, Nastis. :boohoo:
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

nowaysis kirjoitti:Tavallaan sama täällä. Migreeniäkin aiheuttanut oikeanpuoleinen hartia/selkäjumi pysyy poissa sillä, että vähintään sen pari kertaa viikossa käyn pumpissa=powerissa juurikin noita liikkeitä suorittamassa, among others.
Jep. Nyt taas tänään tein noita liikkeitä, ja näyttää tosiaankin siltä, että syy yläpään niska-hartiajumeihin olikin minun tapauksessani yllättävän alhaalla, alaselässä ja takareisissä. Niillä lienee kuitenkin aika iso vaikutus ryhtiin, ja istumatyössä ne veltostuvat eniten, joten tuo ainakin tuntuisi ihan järkeenkäyvältä.
Vastaa Viestiin