Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Mitä tuohon 32k saa? Nelivedon ja venäläisen perseensuristimen?Bluntly kirjoitti:22 - 32k€.

Came here for school, graduated to the high life
^ GM:n trkrmä diesel kuulostaa niin pahalta, että eiköhän tuo 1,4 ole se suosituin kone.
-
- Kitisijä
Eikös Mokka ole j-segmentin auto, eli Compact SUV?exPertti kirjoitti:^ b ja c-segmentin käyttöauto.
Ajattelin tätä enemmänkin siten mihin Mokka perustuu. Tuntuu helpommalta hahmottaa itselle. Corsa kai tuossa on pohjalla eli B-segmentti. Kuten Clio - tuleva Captur.sivustahuutaja kirjoitti:Eikös Mokka ole j-segmentin auto, eli Compact SUV?exPertti kirjoitti:^ b ja c-segmentin käyttöauto.
-
- Kitisijä
Luokittelu on silti J, kuten sillä ehkä suorimmalla kilpailijalla, eli Qashqailla. Qashqai esim. käyttää rellu-nissanin c-plattista, jota taas käyttää nippu muitakin malleja. Mokka taas käyttää GM Gamma II alustaa, jota käyttää tulevan Corsan lisäksi iso nippu muita malleja:exPertti kirjoitti:Ajattelin tätä enemmänkin siten mihin Mokka perustuu. Tuntuu helpommalta hahmottaa itselle. Corsa kai tuossa on pohjalla eli B-segmentti. Kuten Clio - tuleva Captur.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_II
Maasturilta näyttävä korotettu pikkuauto ei sentään onneksi vielä ole se perusauto, vaikka j-segmentti 3. myydyin onkin.
No kai tuonkin rumuus sopisi naamaani, katsellaan sitten kun tomaatti4x4 on saatavilla ja asuntolaina maksettu.Ostohimoja hillitsee mahdottoman pitkä toimitusaika, eli 6 kk.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ehkä luokittelu noin onkin järkevää, perusjärkeily olettaa etteivät Mokka ja Quashai (ylläolevista syistä) ole ihan samaa segmenttiä. Vaikka ainakin osin samoista asiakkaista tapellaankin.sivustahuutaja kirjoitti:Luokittelu on silti J, kuten sillä ehkä suorimmalla kilpailijalla, eli Qashqailla. Qashqai esim. käyttää rellu-nissanin c-plattista, jota taas käyttää nippu muitakin malleja. Mokka taas käyttää GM Gamma II alustaa, jota käyttää tulevan Corsan lisäksi iso nippu muita malleja:exPertti kirjoitti:Ajattelin tätä enemmänkin siten mihin Mokka perustuu. Tuntuu helpommalta hahmottaa itselle. Corsa kai tuossa on pohjalla eli B-segmentti. Kuten Clio - tuleva Captur.
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_II
Maasturilta näyttävä korotettu pikkuauto ei sentään onneksi vielä ole se perusauto, vaikka j-segmentti 3. myydyin onkin.
Kävin Mokan katsomassa ihan livenä. Autossa on yksi vika, aika tyypillinen vika vieläpä tässä mallityypissä (Quashai+2 väistää tämän luodin). Ihan naurettavan pieni tavaratila. Uudessa Cliossa on isompi(?) ja kätevämmän mallinen. Tavaratila näytti samalta kuin omassani kolmannen istuinrivin avaamisen jälkeen.

Muuten voisin kuvitella vaikka ajavani tuolla joku päivä.
EDIT: tuossa on olevinaan 350L tavaratila, joka ei takapenkkien kanssa tietty mihinkään laajene. Vrt Clio 300L.
http://bestsellingcarsblog.com/2013/05/ ... to-top-10/exPertti kirjoitti:Odotellessa B-segmentin myyntitilastoja tänä vuonna voin vaikka tehdä Marlon Brando imitaationi. Toivotaan, että Seatillekin heruisi vähän lämpöö.
"Outstanding month for the Renault Clio, also boosted by the new generation #1 in France, up a massive 29% to rank #2 for the second time in the last 3 months and on the podium for the 4th time in the last 6 months with 26,352 sales. The Clio is now also up to #2 year-to-date at 101,691 units vs. 101,282 for the Ford Fiesta"
Odotellessa jatkoa. "Shane. Shane. Come back!"
EDIT: "Dacia sales are up 20% in Western Europe so far in 2013.". Taitavat huonot ajat olla rellukonsernilta takanapäin. Helppo resepti, tee parempi auto niin myyt sitä enemmän.
^ Mokka ja Adam yhdessä taitavat onnistua nostamaan autonrakastajien imagoa, jossa on tosiaan nostettavaa.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Mä ajan selkeästi väärällä autolla. Olenkin ajatellut olevani mersumies.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Mä olen taas ainakin toistaiseksi kokenut olevani henkisesti liian nuori mersun rattiin. Saa nähdä tuleeko musta koskaan tarpeeksi vanhaa.
BMW:llä ajelisin, jos raaskisin sijoittaa niin paljon rahaa autoon. Ne rahat vaan olisi sitten pois urheiluvälinehankinnoista.
BMW:llä ajelisin, jos raaskisin sijoittaa niin paljon rahaa autoon. Ne rahat vaan olisi sitten pois urheiluvälinehankinnoista.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
^ itse näin Eestissä Rellun Capturin. Tuollainen Juken/Clion pohjalta pulautettu korotettu henkilöauto. Tykkäsin. Haluaisin vaan, että laittaisivat Jukesta tutun nelivedon tuohon niin eiköhän ahtaat tilat sitten unohtuisi.
Suomessa olin lukevinani lehdestä, että sen saa vain kaksivärisenä (katto erivärinen), mutta ainakin eteläiseen naapuriin oli saatu tilattua yksivärinen auto.
Suomessa olin lukevinani lehdestä, että sen saa vain kaksivärisenä (katto erivärinen), mutta ainakin eteläiseen naapuriin oli saatu tilattua yksivärinen auto.
Kyllä tuon kanssa kelpaisi nuoruutta uudelleen setämiehen elää. 
EDIT: vaihdetaas pienempi kuva.

EDIT: vaihdetaas pienempi kuva.

- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.Vagabondo kirjoitti:Mä olen taas ainakin toistaiseksi kokenut olevani henkisesti liian nuori mersun rattiin..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Osta sitten se CLA vai mikä se hirveä keski-ikäisen suunnittelijan ajatus teinisedanista oli? *rumpusoolo*NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.
Ihan turha keksintö. Auton pitää olla iso ja tilava tai sitten suorituskykyinen sportti...tai siis auton pitää olla suorituskykyinen ja joko iso ja tilava tai sitten pieni ja ketterä turhake.exPertti kirjoitti:^ itse näin Eestissä Rellun Capturin. Tuollainen Juken/Clion pohjalta pulautettu korotettu henkilöauto. Tykkäsin. Haluaisin vaan, että laittaisivat Jukesta tutun nelivedon tuohon niin eiköhän ahtaat tilat sitten unohtuisi.
Pääsin muuten tässä taannoin ajamaan uutta meganea. Ei voi käsittää miten autoon on voitu tehdä niin surkea ohjaus. Ei niin minkäänlaista tuntumaa renkaisiin. Vois melkein väittää, että missä tahansa 90-luvun autossa on parempi ohjaustuntuma.
We used to laugh a lot
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Seuraava auto joka tapauksessa nykyisellä CO2-verorakenteella (joka siis kiristyi 4/2012) tulee olemaan joku muu kuin iso maasturi. Siinä pitää kuitenkin olla 5 paikkaa. Sitten kun eka lapsi muuttaa pois kotoa, niin tulee ajankohtaiseksi 4 paikkaiset.exPertti kirjoitti:Osta sitten se CLA vai mikä se hirveä keski-ikäisen suunnittelijan ajatus teinisedanista oli? *rumpusoolo*NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.
Ehdottomasti, olen vaan tottunut tähän korkealla istumiseen.Vagabondo kirjoitti:Ihan turha keksintö. Auton pitää olla iso ja tilava tai sitten suorituskykyinen sportti...tai siis auton pitää olla suorituskykyinen ja joko iso ja tilava tai sitten pieni ja ketterä turhake.exPertti kirjoitti:^ itse näin Eestissä Rellun Capturin. Tuollainen Juken/Clion pohjalta pulautettu korotettu henkilöauto. Tykkäsin. Haluaisin vaan, että laittaisivat Jukesta tutun nelivedon tuohon niin eiköhän ahtaat tilat sitten unohtuisi.
Pääsin muuten tässä taannoin ajamaan uutta meganea. Ei voi käsittää miten autoon on voitu tehdä niin surkea ohjaus. Ei niin minkäänlaista tuntumaa renkaisiin. Vois melkein väittää, että missä tahansa 90-luvun autossa on parempi ohjaustuntuma.
Ihan uutta? En ole sitä ajanut, vanhemmissa malleissa osa ihmisistä vierastaa rellun tapaa säätää sähköisen tehostimen ohjaustuntuma. Uudessa Cliossa oli _mielestäni_ hyvä tuntuma, tietty rellutyyliin kaiken, ohjauksenkin, pitää toimia höyhenenkevyesti.
Mun on jotenkin hirveän vaikea muotoilla tähän poliittisesti korrektia vastausta, mutta sanotaan vaikka, että olen samaa mieltä sekä vaimosi että sinun kanssa.NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.
We used to laugh a lot
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Vagabondo kirjoitti:Mun on jotenkin hirveän vaikea muotoilla tähän poliittisesti korrektia vastausta, mutta sanotaan vaikka, että olen samaa mieltä sekä vaimosi että sinun kanssa.NuoriDaavid kirjoitti:Vaimo on vastustanut mersun hankintaa juuri pappaimagon takia. Viittasin vain tuohon Pertin linkkaamaan juttuun ja mersumies luonnehdinta sopi muhun.

No mutta sehän on hyvä!
Hetkinen, oliko tämä hesarin keskustelupalsta. *tarkistaa*Vagabondo kirjoitti:poliittisesti korrektia vastausta...