Vaalitulosveikkaus 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
prosessi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Joo. Muistaakseni sanatarkasti "kyllä minä nyt aina yhden Ebelingin voitan" oli se varma sissimarkkinoinnin suuruudenhullu visio. Kaveri sai 33 ihmistä vakuuttaneeseen konsulttiin nähden 120-kertaisen kannatuksen vastustamalla aborttia.
Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.
Joo. Ja onhan Prosessi harhaisuudestaan huolimatta aika vakuuttava: itsekään en uskonut, että hän jäisi noin kauaksi kristillisten kärkijoukoista, vaikka kai se ulkopuolisen kohtalo hihhulipiireissä tyypillisesti on. Ostin myös analyysinsa siitä, että Ebeling olisi lähimpänä läpimenoa, mutta Markku Vuorinen olikin omaa luokkaansa.
Vaikka kirjoittaminen onkin teknisesti hankalampaa kuin lukeminen, täytyy ehkä kuitenkin yrittää kertoa jotain kulissien takaakin.

Sissimarkkinointistrategiani jäi kokonaisuudessaan suorittamatta, koska päädyin 22.3. sairaslomalle, joka käytännössä edellyttää lähes jatkuvaa makuuasentoa, eli koneella kirjoittaminenkin on hyvinkin rajoitettua. Jopa blogin kirjoittaminen tyssäsi kokonaan jo vähän ennen tuota, ne sen jälkeen julkaistut pari tekstiä on kirjoitettu ennen tuota ajankohtaa. Sissimarkkinoinninkin olisi pitänyt toteutumisen lisäksi myös onnistua todella nappiin, sillä Helsingin äänimäärät jakautuivat hihhulifaktorin mukaan, erityisen harmillista tämä on sille minua muutaman äänen enemmän saaneelle ehdokkaalle (konsultti muuten hänkin), joka kuitenkin on ollut jo vuosia mukana puolueen toiminnassa ja organisoi itse aika pitkälti kampanjaan liittyviä puoluetta hyödyttäviä tapahtumia, hyötymättä niistä itse ollenkaan. Ennakkoäänten jälkeen näytti, että hän olisi ollut jäämässä jopa minun jälkeeni, mikä olisi ollut todella epäreilua. Totta puhuakseni, kun tilanteeni oli se mikä se oli, oletin saavani kolme ääntä, omani, mieheni ja isäni, joten ylitin omat odotukseni moninkertaisesti, eikä vaalitulos siten ollut edes pettymys. Lähinnä ihmettelen keitä nuo 30 oikein ovat, jotka äänestivät minua kaikesta huolimatta, vaikka mielipiteitäni kannattavat tyypillisesti eivät olisi voineet äänestää minua puolueen takia, ja toisaalta taas puoluetta kannattavat eivät olisi voineet äänestää minua mielipiteitteni takia. Vähän aikaa vaalikopissa jopa itsekin mietin, että viitsinkö äänestää itseäni vai en...

Sinä muuten missasit sen ennusteeni, jossa totesin MV:n olevan ME:tä todennäköisempi läpimenijä. Se tosin löytyy viikonpäiväketjusta, joten selittänee erheesi:

http://kitina.net/viewtopic.php?p=56384 ... %E4#563841

MV:stä voisi sanoa senkin, että vankka uskomukseni on, että hän olisi läpi mennessään vaihtanut puoluetta kokoomukseen... Tyylinsä viedä kampanjaansa eteenpäin oli myös sivusilmin seurattuna suorastaan röyhkeä, rahoitti sen muka "yhteisen kampanjan" nimissä puoliksi yhdellä nuorella naisehdokkaalla, vaikka oli aivan ilmeistä, että vain hän itse hyötyi hommasta. Mediakokemus puri tässä hyvin, ja ilmeisesti juuri sopivaa maksajaa etsiessään hän silloin viime vuoden puolella yritti kaveerata minunkin kanssani, en vain ollut riittävän tyhmä maksaakseni hänen kampanjaansa.

Noin kaiken kaikkiaan tilanne puolueen kannalta on surullinen, viimeksi eduskunnassa istui 3 melko liberaalia ja 4 hihhulia, nyt siellä tulee istumaan 6 hihhulia. Tätä menoa se homokohu johtaa ihan oikeasti myös puolueen kuolemaan, eikä pelkästään kirkosta eroamisiin. Jostain kumman syystä piiri kuitenkin halusi minut välttämättä mukaan luottamustehtäviin, joten ensi syksynä käyn vielä katsastamassa yhden puoluekokouksen, katsotaan miten pitkään jaksan seurata puolueen kuolinkouristuksia.

Sairaslomani puolestaan johtuu siitä samasta syystä, jonka aiemmin totesin olevan sopiva vetokortti, jos olisin halunnut luopua kampanjoinnista ME:n läpimenoriskin takia (jonka siis jo aiemmin totesin olevan olematon, enkä siksi luopunut ehdokkuudestani), varsinainen sairaslomani vain alkoi viisi päivää liian myöhään, jotta enää olisin voinut perua. Olen nimittäin heinäkuun alkupuolella synnyttämässä kolmannen lapsen, ja sairasloma johtuu siitä, että epäilevät kohdunseinämän olevan ohentunut vanhan sektiohaavan vierestä. Siksi jopa harjoitussupistukset ovat oikeasti vaarallisia, eikä käveleminen tai liika istuminen ole turvallista.

Ja jotta soppa olisi riittävän sakea, sain vielä päälle nyt jo 2,5 viikkoa kestäneen flunssan korva- ja silmätulehduksineen. Jos uskoisin johonkin yliluonnolliseen voimaan, uskoisin että tämä yliluonnollinen voima ehdottomasti vastustaa erästä puoluetta... Enkä kovin paljoa edes ihmettelisi sitä, jos näin todella olisi, kun ottaa huomioon ne ehdokkaitten toisilleen yliluonnollisen voiman nimissä lähettämät siunaukset, rukouspiirit vaalipäivänä sun muut. Uskonnottoman silmissä moiset vaikuttavat niin karkealta jumalanpilkalta, että on vaikeata tajuta aidosti uskovien pitävän moisia mitenkään oikeutettuina.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:.
Onnittelut lisääntymislisäyksestä, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat osallistuttua vielä lisää maantäyttämistalkoisiin.

Olin joo tosiaan unohtanut osuvan arviosi siitä, kuka olisi Helsingissä lähimpänä läpimenoa puolueestanne. Lukiessani viestin ensimmäistä kertaa en tiennyt, kenestä puhut, ja sitä myöten viestin informaatiosisältö jäi niin ohueksi, että koko viesti pääsi unohtumaan ja hautautumaan viikonpäiväketjuun.

Olen myös samaa mieltä synkästä(?) arviostasi puolueenne kohtalosta. Juuri kun Kallis tukijoineen oli jo lähellä saada uskottavuutta ajatukselle kristillisistä oikeana yleispuolueena, niin Räsänen joukkoineen on nyt kyllä taas paaluttanut puolueenne aika tiukasti herätyshihhulien hömppäliikkeeksi. Vaatisi taas aika kovaa työtä nostaa puolue takaisin kaivetusta kuopasta - enkä millään näe, miksi kukaan moista kivireenvetourakkaa lähtisi tekemään, kun edellinen yritys on nyt tahallaan valutettu tyhjiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

prosessi kirjoitti:Lähinnä ihmettelen keitä nuo 30 oikein ovat, jotka äänestivät minua kaikesta huolimatta, vaikka mielipiteitäni kannattavat tyypillisesti eivät olisi voineet äänestää minua puolueen takia, ja toisaalta taas puoluetta kannattavat eivät olisi voineet äänestää minua mielipiteitteni takia.
Niin kauan kun löytyy jengiä jotka äänestävät Aku Ankkaa, Suomen kommunistista puoluetta, Paavo Väyrystä tai muita mielikuvitusolentoja, ei pidä olla kovin hämmentynyt että on saanut merkittävän äänivyöryn.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kuva
Nyt en oo varma oonko surullisempi Soinin äänivyörystä vai tästä.
Work like a captain, play like a pirate.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vesper kirjoitti:Nyt en oo varma oonko surullisempi Soinin äänivyörystä vai tästä.
Kalliiltahan tuo kuulostaa. Onneksi useimmat persut saivat äänensä paljon halvemmalla. Esim. Kike maksoi vain 76 senttiä per ääni. Helpottiko?
http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a17 ... iden+kavi/
urpiainen
Kitisijä

Mahtaa harmittaa. Missä ovat vaalitarkkailijat? Tää meninkihän menee ihan floridailuiksi:
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/L ... 5265527641
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Mahtaa harmittaa. Missä ovat vaalitarkkailijat? Tää meninkihän menee ihan floridailuiksi:
Jesh! Tuo heppu oli meikäläisen 2. vaihtoehto ja eka ei päässyt läpi. Eli nyt näyttää siltä, että voitan kumminkin.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:.
Surku sairastelustasi.
Mutta niinkuin koko ajan sanoin, väärä puolue. Eihän sitä äänestä kuin hihhulit, ja sinä et ole heitä, sait tehtyä vaalipropagandaa tai et. Edelleenkin luulen, että ne ketkut hyväksyivät sinut liberaalin vain imagonkohottajana kun nyt heillä on huono maine.

No OK, Bjarne Kallis oli presidenttiainesta, fiksu jäbä. Mutta väärä puolue.

Silti mitä välii. Ei muutkaan teiltäpäin päässeet läpi.

Mutta mitä vittuu että sä olet "liikkeenjohdon konsultti"? Matematiikan opinnoilla, ja teitkö niitäkään loppuun? Millä eväin sä neuvot liikkeenjohtoa? No, konsultit ovatkin helppoheikki-huijareita.

Pääsisinkö minäkin noihin hommiin? Biologi/historioitsija/alkeisnettinörtti/maanviljelijäsekoitus. Matikasta en tajuu mitään. Nimittäin minulla on vielä huonommin kuin Elcolla, jonka täytyy verojen takia olla puolet vuodesta lomalla. Olen kai yrittäjä, jonka tiedän siitä että minulla on Y-tunnus. Mutta ei minun kannata tehdä itse paljonkaan työtä, joutuisin maksamaan siitä. Joku epärehellinen työ saisi olla harrastuksena.
prosessi
Kitinän uhri

Gat kirjoitti:No OK, Bjarne Kallis oli presidenttiainesta, fiksu jäbä. Mutta väärä puolue.
Sinänsä muuten mielenkiintoinen sivuhuomio, että ottaessani yhteyttä puolueeseen laitoin viestiä kolmelle henkilölle, joista yksi oli juuri BK. Hän oli ainoa, joka yleensäkään reagoi yhteydenottooni ja järkkäsi minulle tapaamisen piiriini. Yksi piirin henkilöistä oli vieläpä sellainen, johon olin itse ottanut yhteyttä, mutta joka ei ollut reagoinut yhteydenottooni ennen kuin BK:kin alkoi ahdistella häntä.
Mutta mitä vittuu että sä olet "liikkeenjohdon konsultti"? Matematiikan opinnoilla, ja teitkö niitäkään loppuun? Millä eväin sä neuvot liikkeenjohtoa? No, konsultit ovatkin helppoheikki-huijareita.
Harvemmin viralliset opinnot kertovat kaikkea. Opiskeluni jäi kesken, koska isi tarvitsi minua töihin, silloin assistentiksi. Koska osoittauduin jo silloin hyödyllisemmäksi kuin aiemmin samoja tehtäviä kauppatieteellisellä koulutuksella varustettuina hoitaneet henkilöt, ei hän halunnut enää päästää minua jatkamaan opintojani, vaan aloitti itse jonkinlaisen "oppisopimuskoulutuksen", joka oli niin vaativaa, että kerran jos toisenkin opetustilanteet päättyivät minun itkuuni. Ottaen huomioon, että hän on aikoinaan myös opettanut Hankenissa mm. Nalle Wahlroosia (ei tosin varmaankaan itkettämällä), hänen taitonsa kyllä ovat riittäneet pitkälle. Silloin alkuaikoina suoritin kyllä siinä ohessa kauppatieteellisiä kurssejakin avoimen yliopiston puolella, aika pitkälti siitä syystä, etten olisi niin helposti tullut isin nöyryyttämäksi koulutustilanteissa. Valitettavasti vain nuo kurssit olivat loppujen lopulta niin köykäistä kamaa, ettei niistä ollut riittävästi apua isiä vastaan.

Työ tuolla on ollut niin vaativaa, että harvemmin palkatut työntekijät ovat jaksaneet sitä paria vuotta pidempään, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, joten minun yli 13 vuottani (aluksi osa-aikaisena) ovat kyllä jo itsessään aikamoinen meriitti, vaikka se ei siltä ulkopuolisen silmissä todennäköisesti näytäkään. Itse yritys täyttää tänä vuonna jo 30 vuotta, eikä helppoheikki-huijaamalla yhtäkään yritystä pidetä hengissä noin kauaa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Mahtaa harmittaa. Missä ovat vaalitarkkailijat? Tää meninkihän menee ihan floridailuiksi:
Tissimarkkinointi ei tunnu toimivan sen paremmin kuin sissimarkkinointikaan.

Rätyhän oli Hesarin mainoksessa avannut nappeja niin, että melkein rintakarvat näkyivät ja Oden blogin kommenteissahan Annin Miss farkku-Suomi poseerausta arveltiin yhdeksi vaalitappion syyksi. Kiviniemihän ajoi julisteessa myös tissit edellä.
prosessi
Kitinän uhri

Dave kirjoitti:Rätyhän oli Hesarin mainoksessa avannut nappeja niin, että melkein rintakarvat näkyivät ja Oden blogin kommenteissahan Annin Miss farkku-Suomi poseerausta arveltiin yhdeksi vaalitappion syyksi. Kiviniemihän ajoi julisteessa myös tissit edellä.
:D Ovat ehkä lukeneet blogiani liian tarkkaan ja vakavissaan, jossain kommentissa kun joku kyseli miksei avatarkuvassani näy aivot, ja arveli sen johtuneen siitä, että muuten eivät tissit olisi mahtuneet kuvaan. Minä piruilin siihen, että kun ottaa huomioon keitä Suomessa on ollut ministereinä, niin tisseillä näyttäisi pääsevän aivoja pidemmälle.

Rädyn toteuttama melkein-plagiointi vaalimainokseni otsikosta mm. osaan metromainoksistaan oli sekin aika yllättävää, etenkin kun sitä esiintyi lähinnä täällä minun asuinalueeni ympäristössä:

Minun alkuperäinen versioni:
Elämässä tärkeintä:
Terveys, työ ja perhe

Hänen versionsa:
Mikä on tärkeintä?
Terveys, perhe ja Helsinki

Sinänsä kyllä aika tyylikästä, jos ajatuksena oli tarjota omasta mielestään hyvälle sloganille parempi puolue ja hyödyntää minun mahdollisesti suorittama lähialueiden mainosjakelu omaksi edukseen.
sivustahuutaja
Kitisijä

Dave kirjoitti:Tissimarkkinointi ei tunnu toimivan sen paremmin kuin sissimarkkinointikaan.
Pitää olla ajan hermolla. Aiemmin kiiltokuva on toiminut erittäin hyvin monissa vaaleissa. Nyt yleinen tyytymättömyys oli niin vahvaa, että ulkokultaisuus nosti esiin negaa.

Näin jossain sosiaalisen median vaikutuksen arviointia ja mielestäni tuota pitäisi jonkun tutkia. Omien havaintojeni mukaan livenä ja netissä pääsevät ääneen nämä vasemmiston viherpiipertäjät. Netti on kuitenkin kasvanut jo 2.0:aan ja iso osa netissä olijoista ei olekaan aktiivisia julkaisijoita, vaan lähinnä keskusteluun osallistujia.

Olenkin viime vuosina huomannut, että netti on luonut vahvistavan kanavan tietyn tyylisille ajatuksille:
- Maahanmuuttokriittisyys. Netissä kirjoitetaan usein nimimerkillä, joten poliittisesti arveluttaviakin ajatuksia on helpompi jakaa. En nyt puhu vihanlietsonnasta, vaan ihan vaikka koulurealiteettien vertailusta.
- Asiakeskeisyys. Netti on aktiivinen väline ja joukossa on aina joku, joka haluaa päteä. Netissä porukka on oppinut erottamaan humpuukin ja kyselemään näyttöjen perään. Propaganda ammutaan alas.
- Oikeistolaisempi tulopolitiikka. Aktiiviset netin käyttäjät ovat usein aktiivisia myös töissä ja netissä on helppo sanoa ääneen, että olisi kiva saada enemmän rahaa kun tekee enemmän töitä.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

sivustahuutaja kirjoitti: Jesh! Tuo heppu oli meikäläisen 2. vaihtoehto ja eka ei päässyt läpi. Eli nyt näyttää siltä, että voitan kumminkin.
Myös mun "toinen kakkosvaihtis" oli Lasse, joten ei myöskään hirveesti harmita jos meneekin Lauran ohi.

Missä hitossa se Hesarin törkymainos on? Luulenpa, että se oli Jumalan kosto Lauralle, jos yritti tisseillään päteä älynsä sijaan. Niin siinä käy :paavi:

Ne, joille Luoja on suonut älyä, pätekööt sillä. Loput hyödyntäkööt tissejään.
(Blow Job 1:8)
Prepare for the worstest.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:Nimittäin minulla on vielä huonommin kuin Elcolla, jonka täytyy verojen takia olla puolet vuodesta lomalla.
Tänä vuonna en aio olla kuin 6 viikkoa. Ethän sä ole ikinä lomalla - etkä töissä.

Välillä on vaikea ymmärtää ihmisiä, mutta jotenkin tämä prossun eduskuntavaalikampanja oli kyllä surkeudessaan jotain totaalisesti käsityskykyni tuolla puolen olevaa: tavoitteet olivat kovasti eri kuuloiset kuin tulokset (voin olla toki väärässäkin, koska olen tavoitteita ja pyrkykouhotusta seurannut etupäässä muiden kommenteista ja lainauksista). Kai sitä pitäisi vain taputella selkään ja sanoa, että hyvä yritys, mutta 33 ääntä jonkun sekavan komediakerhon listoilta valtakunnallisissa vaaleissa ja sen kritiikitön pitäminen yllättävän ok suorituksena on kyllä jotenkin noloa. Olisi pirun karua ostaa konsultointia jostakin pellefanttifirmasta ja saada hintaan 25ke kuussa tmv prossu hörhöilemään ja tekemään "tulosta" firmaan.
elco
Kitisijä

Dave kirjoitti:Hehkutaan edelleen Oden blogia. Fiksua ja itsekriittistä keskustelua vihreiden ongelmista:

http://www.soininvaara.fi/2011/04/18/mi ... #more-4767
Ollakseen niinkin viisas mies kuin mitä hän luulee olevansa, Soininvaara ei vaan tajua että
1) vihreiden liberaaliuden kanssa ei ihan hirveän hyvin käy yksiin se, että ihmisten oikeuksia ja vapauksia rajoitetaan sen minkä keritään veroilla ja laeilla - mikä ihmeen idea siinä on, että joka jumalan asiaa pyritään kontrolloimaan
2) maahanmuuttokritiikin ehdoton kieltäminen ei myöskään ole erityisen vapaamielistä
3) Fossiilisen voiman, ydinvoiman, vesivoiman ja kaiken muunkin voiman - paitsi tietenkin tuulivoiman - käytön kielto ei vaan tee järkeä. Ydinvoiman kauhistelu ja pelottelu on etenkin Fukushiman jälkeen älyllisesti epärehellistä
4) Sinnemäki on karmea esiintyjä ja huono puhuja: jopa Kiviniemikin on paljon parempi
Dave

nowaysis kirjoitti: Missä hitossa se Hesarin törkymainos on? Luulenpa, että se oli Jumalan kosto Lauralle, jos yritti tisseillään päteä älynsä sijaan. Niin siinä käy :paavi:
No ehkä mä pari nettisenttiä liioittelin, mutta kyllä tässä mun mielestä on yksi ylimääräinen vaalinappi auki:

http://www.lauraraty.net/valtuustoryhmanpj
Dave

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Hehkutaan edelleen Oden blogia. Fiksua ja itsekriittistä keskustelua vihreiden ongelmista:

http://www.soininvaara.fi/2011/04/18/mi ... #more-4767
Ollakseen niinkin viisas mies kuin mitä hän luulee olevansa, Soininvaara ei vaan tajua että
1) vihreiden liberaaliuden kanssa ei ihan hirveän hyvin käy yksiin se, että ihmisten oikeuksia ja vapauksia rajoitetaan sen minkä keritään veroilla ja laeilla - mikä ihmeen idea siinä on, että joka jumalan asiaa pyritään kontrolloimaan
2) maahanmuuttokritiikin ehdoton kieltäminen ei myöskään ole erityisen vapaamielistä
3) Fossiilisen voiman, ydinvoiman, vesivoiman ja kaiken muunkin voiman - paitsi tietenkin tuulivoiman - käytön kielto ei vaan tee järkeä. Ydinvoiman kauhistelu ja pelottelu on etenkin Fukushiman jälkeen älyllisesti epärehellistä
4) Sinnemäki on karmea esiintyjä ja huono puhuja: jopa Kiviniemikin on paljon parempi
En tarkoittanut Oden alustusta, vaan blogin tekstiä. Sieltä löytyy noi kaikki. Lue vaikka vihreällä merkityt, ne ovat saanet eniten peukkuja.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ok, joo. Ja ehkä se pääkin ois voinu olla suorassa, vaikka aivot varmaan aika paljon painaaki ;)
Prepare for the worstest.
elco
Kitisijä

Dave kirjoitti: En tarkoittanut Oden alustusta, vaan blogin tekstiä. Sieltä löytyy noi kaikki. Lue vaikka vihreällä merkityt, ne ovat saanet eniten peukkuja.
Niin siis kehut blogin kommenttiosastoa etkä Osmon anal-yysiä. Tuo tekee varmaan järkeä. Ajattelin, että kehuit sanojesi mukaan "Osmon blogia" eli sitä mitä Osmo sanoo.
prosessi
Kitinän uhri

elco kirjoitti:Kai sitä pitäisi vain taputella selkään ja sanoa, että hyvä yritys, mutta 33 ääntä jonkun sekavan komediakerhon listoilta valtakunnallisissa vaaleissa ja sen kritiikitön pitäminen yllättävän ok suorituksena on kyllä jotenkin noloa.
Enhän minä sitä pitänyt ok suorituksena, vaan ihmettelin miksi kukaan äänesti, kun en pystynyt kampanjaani toteuttamaan. Aku Ankkaakin olisi ollut järkevämpää äänestää, kun silloin riskiä äänen valumisesta hihhulille ei olisi ollut olemassa.

Sen sijaan vuoden alkupuolella osallistumani paneelit olivat hyödyllisiä, koska tietoa terveydenhuoltoon liittyvistä projekteista meni oikeille tahoille, ja esim. terveydenhuollosta kirjoittamani blogikirjoitus päätyi US:n uutispuolen poimintoihin. Muistaakseni totesin jo alkuvuodesta täälläkin, että läpi mennäkseni tarvitsisin yli 7000 ääntä tuossa puolueessa (tosin näköjään 6000 olisi riittänyt...), joten olihan täysin selvää, ettei läpimeno ollut mitenkään mahdollista. Siinä mielessä on aika yhdentekevää, minkä verran ääniä sattuu saamaan. Sinänsä kyllä sääli, etten pystynyt viemään läpi kampanjaani suunnitellussa laajuudessa, sillä nuo muutamat tavoitteeni olisivat kaivanneet enemmänkin julkisuutta, joka sairasteluni takia jäi toteutumatta.
Olisi pirun karua ostaa konsultointia jostakin pellefanttifirmasta ja saada hintaan 25ke kuussa tmv prossu hörhöilemään ja tekemään "tulosta" firmaan.
Onneksi kukaan ei joudu maksamaan 25ke "tuloksesta", koska kyseisen pellefanttifirman konsultointipalkkiot on sidottu ennalta määriteltyihin tulostavoitteisiin. Riski asiakkaalle on siis käytännössä nolla.
elco
Kitisijä

prosessi kirjoitti: Riski asiakkaalle on siis käytännössä nolla.
Kuullostaa tv-shopin mainokselta.

Onhan siinä nyt helvetti aikamoinen riski, että joutuu haaskaamaan aikaansa jonkun kuuhelon kanssa jaagaamiseen, vai eikö muka ole?
prosessi
Kitinän uhri

elco kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Riski asiakkaalle on siis käytännössä nolla.
Onhan siinä nyt helvetti aikamoinen riski, että joutuu haaskaamaan aikaansa jonkun kuuhelon kanssa jaagaamiseen, vai eikö muka ole?
Totta kai, mutta se riski ei näy 25ke:n laskuna. Lisäksi tuo riski on aika pieni, kun projektit tietenkin valikoidaan sen mukaisesti, että työntekijät niistä myös selviytyvät, koska työnantajani ei halua kenenkään päätyvän tekemään ilmaista työtä. Siksi ajanhaaskausprojekteja ei tällä mallilla synny, kun itsekritiikki pitää erossa liian hankalista tehtävistä, toisin kuin tyypillisissä "helppoheikki-konsulttifirmoissa" joissa työ on tehty kun projekti on saatu myytyä. (Eduskuntavaaleihin osallistumistani tosin voisi pitää hyvänä esimerkkinä päinvastaisesta toiminnasta, mutta mistäpä minä olisin voinut tietää päätyväni sairaslomalle juuri kriittisimmän kuukauden ajaksi.)
sivustahuutaja
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:Itse epäilen, että Soini saattaisi vetää ässän hihasta ja kutsua Paavo Väyrysen ulkoministeriksi. Sanokaa joku syy, miksei tuo toimisi? Luulen, että Paavo vaihtaisi mielellään voittajaleiriin.
Pave petaa jo ministerin paikkaa:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... -persuille

Miettikääs, jos persut pistää portugalin tuen ehdoksi paven ulkoministeriksi ja räksyttävän, mutta tuloksettoman, EU-politiikan? Muutenhan portugalipaketti uhkaa kaatua:
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/P ... 5265541491
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Miettikääs, jos persut pistää portugalin tuen ehdoksi paven ulkoministeriksi ja räksyttävän, mutta tuloksettoman, EU-politiikan? Muutenhan portugalipaketti uhkaa kaatua:
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/P ... 5265541491
Eihän se uhkaa kaatua vaan kaatuu. Jos hallitus ei esittele, eduskunta ei voi päättää, ja uuden hallituksen muodostamiseen menee niin kauan että sitä ei eduskuntaan saada määräajassa. Kiviniemi on ovela. Ei muka käännä takkiaan mutta samalla efektiivisesti tekee niin.

Ihan hyvä jos niin tehdään. En edelleenkään ymmärrä miksi suomalaisen veronmaksan pitäisi osallistua Saksan ja Ranskan pankkien pääomittamiseen.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Profe ... 5265536836
urpiainen
Kitisijä

So Hard kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä miksi suomalaisen veronmaksan pitäisi osallistua Saksan ja Ranskan pankkien pääomittamiseen.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Profe ... 5265536836
Piti linkittää sama juttu. Alkaa syödä pohjaa siltä Kataisen vaalihokemalta, että asiassa ovat vastakkain toisaalla kaikki talousoppineet ja toisaalla Urpilainen ja Tuomioja. Kaksikko taisi saada aika kovan tason vahvistuksen vähemmistörintamaansa.
Vastaa Viestiin