Vaikka kirjoittaminen onkin teknisesti hankalampaa kuin lukeminen, täytyy ehkä kuitenkin yrittää kertoa jotain kulissien takaakin.urpiainen kirjoitti:Joo. Ja onhan Prosessi harhaisuudestaan huolimatta aika vakuuttava: itsekään en uskonut, että hän jäisi noin kauaksi kristillisten kärkijoukoista, vaikka kai se ulkopuolisen kohtalo hihhulipiireissä tyypillisesti on. Ostin myös analyysinsa siitä, että Ebeling olisi lähimpänä läpimenoa, mutta Markku Vuorinen olikin omaa luokkaansa.Dave kirjoitti:Vähän epämukavaa keskustella tästä, koska en halua pilkata sitä, että joku yrittää ja epäonnistuu. Se on kuitenkin äärettömän paljon parempi kuin se, että ei yritä.So Hard kirjoitti: Joo. Muistaakseni sanatarkasti "kyllä minä nyt aina yhden Ebelingin voitan" oli se varma sissimarkkinoinnin suuruudenhullu visio. Kaveri sai 33 ihmistä vakuuttaneeseen konsulttiin nähden 120-kertaisen kannatuksen vastustamalla aborttia.
Sissimarkkinointistrategiani jäi kokonaisuudessaan suorittamatta, koska päädyin 22.3. sairaslomalle, joka käytännössä edellyttää lähes jatkuvaa makuuasentoa, eli koneella kirjoittaminenkin on hyvinkin rajoitettua. Jopa blogin kirjoittaminen tyssäsi kokonaan jo vähän ennen tuota, ne sen jälkeen julkaistut pari tekstiä on kirjoitettu ennen tuota ajankohtaa. Sissimarkkinoinninkin olisi pitänyt toteutumisen lisäksi myös onnistua todella nappiin, sillä Helsingin äänimäärät jakautuivat hihhulifaktorin mukaan, erityisen harmillista tämä on sille minua muutaman äänen enemmän saaneelle ehdokkaalle (konsultti muuten hänkin), joka kuitenkin on ollut jo vuosia mukana puolueen toiminnassa ja organisoi itse aika pitkälti kampanjaan liittyviä puoluetta hyödyttäviä tapahtumia, hyötymättä niistä itse ollenkaan. Ennakkoäänten jälkeen näytti, että hän olisi ollut jäämässä jopa minun jälkeeni, mikä olisi ollut todella epäreilua. Totta puhuakseni, kun tilanteeni oli se mikä se oli, oletin saavani kolme ääntä, omani, mieheni ja isäni, joten ylitin omat odotukseni moninkertaisesti, eikä vaalitulos siten ollut edes pettymys. Lähinnä ihmettelen keitä nuo 30 oikein ovat, jotka äänestivät minua kaikesta huolimatta, vaikka mielipiteitäni kannattavat tyypillisesti eivät olisi voineet äänestää minua puolueen takia, ja toisaalta taas puoluetta kannattavat eivät olisi voineet äänestää minua mielipiteitteni takia. Vähän aikaa vaalikopissa jopa itsekin mietin, että viitsinkö äänestää itseäni vai en...
Sinä muuten missasit sen ennusteeni, jossa totesin MV:n olevan ME:tä todennäköisempi läpimenijä. Se tosin löytyy viikonpäiväketjusta, joten selittänee erheesi:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=56384 ... %E4#563841
MV:stä voisi sanoa senkin, että vankka uskomukseni on, että hän olisi läpi mennessään vaihtanut puoluetta kokoomukseen... Tyylinsä viedä kampanjaansa eteenpäin oli myös sivusilmin seurattuna suorastaan röyhkeä, rahoitti sen muka "yhteisen kampanjan" nimissä puoliksi yhdellä nuorella naisehdokkaalla, vaikka oli aivan ilmeistä, että vain hän itse hyötyi hommasta. Mediakokemus puri tässä hyvin, ja ilmeisesti juuri sopivaa maksajaa etsiessään hän silloin viime vuoden puolella yritti kaveerata minunkin kanssani, en vain ollut riittävän tyhmä maksaakseni hänen kampanjaansa.
Noin kaiken kaikkiaan tilanne puolueen kannalta on surullinen, viimeksi eduskunnassa istui 3 melko liberaalia ja 4 hihhulia, nyt siellä tulee istumaan 6 hihhulia. Tätä menoa se homokohu johtaa ihan oikeasti myös puolueen kuolemaan, eikä pelkästään kirkosta eroamisiin. Jostain kumman syystä piiri kuitenkin halusi minut välttämättä mukaan luottamustehtäviin, joten ensi syksynä käyn vielä katsastamassa yhden puoluekokouksen, katsotaan miten pitkään jaksan seurata puolueen kuolinkouristuksia.
Sairaslomani puolestaan johtuu siitä samasta syystä, jonka aiemmin totesin olevan sopiva vetokortti, jos olisin halunnut luopua kampanjoinnista ME:n läpimenoriskin takia (jonka siis jo aiemmin totesin olevan olematon, enkä siksi luopunut ehdokkuudestani), varsinainen sairaslomani vain alkoi viisi päivää liian myöhään, jotta enää olisin voinut perua. Olen nimittäin heinäkuun alkupuolella synnyttämässä kolmannen lapsen, ja sairasloma johtuu siitä, että epäilevät kohdunseinämän olevan ohentunut vanhan sektiohaavan vierestä. Siksi jopa harjoitussupistukset ovat oikeasti vaarallisia, eikä käveleminen tai liika istuminen ole turvallista.
Ja jotta soppa olisi riittävän sakea, sain vielä päälle nyt jo 2,5 viikkoa kestäneen flunssan korva- ja silmätulehduksineen. Jos uskoisin johonkin yliluonnolliseen voimaan, uskoisin että tämä yliluonnollinen voima ehdottomasti vastustaa erästä puoluetta... Enkä kovin paljoa edes ihmettelisi sitä, jos näin todella olisi, kun ottaa huomioon ne ehdokkaitten toisilleen yliluonnollisen voiman nimissä lähettämät siunaukset, rukouspiirit vaalipäivänä sun muut. Uskonnottoman silmissä moiset vaikuttavat niin karkealta jumalanpilkalta, että on vaikeata tajuta aidosti uskovien pitävän moisia mitenkään oikeutettuina.