Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti: Oon jotenkin aika varma, että Annepasta tulis hyvä ja topakka äiti jos moinen lipsahdus joskus olisi sattuakseen. Halusin vaan sanoa, saanko papukaijamerkin? ;)
Et oo ainoa joka noin on sanonu. En usko että epäonnistuisin täysin, harjoittelenhan juuri koiran kanssa :lol: ja siitäkin on tullut suhteellisen täyspäinen olento. Tosin murrosikä on vielä edessä.

Ei mua ajatus kauhistuta mut en vaan halua. Ei kait lapsia yritetä saada vain sen takia että "ajatus ei suoranaisesti kauhistuta". Parempi se ois haluta lapsia ja sit yrittää. Enihuu jos vahinko sattuu niin se ei ole katastrofi, mutta vältelkäämme silti kaikki vahinkoja elämissämme :wink:

Saat papukaijamerkin, vaikka kaks jos siltä tuntuu :D

EDIT ja muuten oli sulla aika täyspäistä tekstiä tuo edellinen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei voi taas lukea lehtiä pariin päivään. On hyvä ja hieno uutinen, että chileläiset kaivosmiehet saadaan pelastettua. Mutta on huono ja typerä juttu ryhtyä rakentemaan henkilökulttia ja elämäkertaa jokaisesta pelastuneesta. Samalla niiden tuhansien onnettomien perheet ympäri maailmaa joiden miehet murskaantuvat ja hukkuvat kaivoksissa ympäri maailmaa jäävät sivuhuomautuksen varaan pikku-uutisessa.

On se kumma miten media onnistuu kääntämään hyvänkin jutun vitutukseksi. Vika on varmaan vastaanottimessa, mutta siltikin.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

annepa kirjoitti:Miksi avioliitto olisi parempi kuin avo pitkällä aikavälillä?
Leskeneläke..?
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
annepa
Kitisijä

Vaola kirjoitti:
annepa kirjoitti:Miksi avioliitto olisi parempi kuin avo pitkällä aikavälillä?
Leskeneläke..?
Joo se mainittiin ja mietin sitä. On se hyvä etu, mutta jos suunnittelee taloutensa jonkun leskeneläkkeen mukaan niin mitä tekee sitten jos toinen lähteekin latomaan eläissään? Eli on se etu, mutta ei semmoinen minkä takia ehdottomasti kannattaisi mennä naimisiin ja minkä varaan kannattaa laskea taloussuunnitelmat siltä varalta että toinen lähtee, kun se lähtö ei välttämättä ole se kuolema.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

annepa kirjoitti:Kitisijät, miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto? Perintöasiat ei kelpaa, ne voi hoitaa testamentilla. Avoerossa tyhjänpäälle jääminen ei kelpaa, ne voi hoitaa etukäteen varautumalla. Jne. Mutta miksi sii OIKEASTI avio on parempi kuin avo?
Ehkä siksi, että oikeassa elämässä joutuu solmimaan vinon pinon sopimuksia, jotta pääsisi samalla tavalla turvattuun asemaan kuin solmimalla sen avioliiton. Välttämättä sitä ei edes tiedä, mistä kaikesta kannattaa sopia. Testamentti on vain yksi, toinen jo mainitsemasi isyyden tunnustamisrumban poisjääminen, kolmantena tulee säädelty omaisuuden jako liiton päättyessä joko kuolemaan tai eroon, mitä avioehto vielä helpottaa, neljäntenä päätäntävalta kumppanin elämän suhteen esim. jos toinen osapuoli onnettomuuden jälkeen jää kasviksi (avoliitossa ilman erillistä sopimusta kasvin vanhemmat ovat käsittääkseni päätäntävaltaiset lähiomaiset, ei kumppani), leskeneläke, verotusta yksinkertaistava lainsäädäntö, oikeus asua yhteisessä kodissa uuden asunnon löytämiseen asti, vaikka asunnon omistava kumppani 50-villityksessä löytäisi nuoren blondin ja haluaisi heittää rupsahtaneen vaimon pihalle, oikeus elatukseen sairauden tms. erityistarpeen aikana, asuntolainoja myöntävät pankit pitävät avioliittoa lainanmyöntämistä pariskunnalle helpottavana kriteerinä jne. Avioliiton turhana pitäminen on tietämättömyyttä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
annepa kirjoitti:Kitisijät, miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto? Perintöasiat ei kelpaa, ne voi hoitaa testamentilla. Avoerossa tyhjänpäälle jääminen ei kelpaa, ne voi hoitaa etukäteen varautumalla. Jne. Mutta miksi sii OIKEASTI avio on parempi kuin avo?
Ehkä siksi, että oikeassa elämässä joutuu solmimaan vinon pinon sopimuksia, jotta pääsisi samalla tavalla turvattuun asemaan kuin solmimalla sen avioliiton. Välttämättä sitä ei edes tiedä, mistä kaikesta kannattaa sopia. Testamentti on vain yksi, toinen jo mainitsemasi isyyden tunnustamisrumban poisjääminen, kolmantena tulee säädelty omaisuuden jako liiton päättyessä joko kuolemaan tai eroon, mitä avioehto vielä helpottaa, neljäntenä päätäntävalta kumppanin elämän suhteen esim. jos toinen osapuoli onnettomuuden jälkeen jää kasviksi (avoliitossa ilman erillistä sopimusta kasvin vanhemmat ovat käsittääkseni päätäntävaltaiset lähiomaiset, ei kumppani), leskeneläke, verotusta yksinkertaistava lainsäädäntö, oikeus asua yhteisessä kodissa uuden asunnon löytämiseen asti, vaikka asunnon omistava kumppani 50-villityksessä löytäisi nuoren blondin ja haluaisi heittää rupsahtaneen vaimon pihalle, oikeus elatukseen sairauden tms. erityistarpeen aikana, asuntolainoja myöntävät pankit pitävät avioliittoa lainanmyöntämistä pariskunnalle helpottavana kriteerinä jne. Avioliiton turhana pitäminen on tietämättömyyttä.
:shock:

Olisi sittenkin pitänyt miettiä kaksi kertaa. Not.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Joo, sori mä hätäilin. Olihan se jo mainittu...

Mä olin aikaisemmin oikeastaan sekä avo-, että avioliitto-vastainen. En kestänyt ajatusta, että omat systeemit täytyisi mitoittaa uudestaan ja joku muu saisi sanoa miten perheen asiat hoidetaan.

Siperia opettaa. Kumpikin käy. Nykyään. Haluan olla yhdessä vaikka avoliitossa. Yhtä reiluna pidän ajatusta siitä, että tämä toinen osapuoli haluaa olla minun kanssani, vaikka avioliitossa... :piru:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Onko kaikilla tällä palstalla miljonäärieno? Paitsi mulla siis?
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

So Hard kirjoitti: On se kumma miten media onnistuu kääntämään hyvänkin jutun vitutukseksi. Vika on varmaan vastaanottimessa, mutta siltikin.
Muakin vituttaa median korppikotkamainen toiminta tässä, mutta aattelen että ovat siellä luolassa kökkiessään nämäkin ennen köyhät miehet mediapennosensa ja siten väljemmän elämänsä perheilleen ansainneet.

Ainoa mitä pelkään, on että koko juttu paljastuu vielä joksikin Hola! -kanavan realityteeveeksi.. Siis en nyt ihan oikeesti. Mutta käväs mielessä.
Prepare for the worstest.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

elco kirjoitti:Onko kaikilla tällä palstalla miljonäärieno? Paitsi mulla siis?
Mullei oo enoa ollenkaan. Tai olis mutta se kuoli jo parivuotiaana.
Prepare for the worstest.
annepa
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
Avioliiton turhana pitäminen on tietämättömyyttä.
Kiitos tiedoista, tuossa olikin jo hyvä lista, mutta ei mitään sellaista kait jota ei voisi muutenkin hoitaa. Tämän olisi voinut esittää siinä lehtijutussa mistä homma lähti liikkeelle.

En ole pitänyt käsittääkseni avioliittoa turhana, koska se HELPOTTAA elämää. Jos kuitenkin haluaa mennä vaikeimman kautta, niin ei ole pakko mennä naimisiin turvatakseen elämänsä.

Minkäslainen sopimus tuohon kasvinhoitamiseen pitää tehä?

Toistaiseksi, näilläkään tiedoilla, mun ei tarvi mennä naimisiin. Siitä ei ole mitään hyötyä. Jos esim vanhanpojan/-piianvero ois vielä olemassa niin avioliitosta ois välitöntä hyötyä mitä avoliitossa ei pysty saamaan.

Kait tämä että avioliitto on se ja sama on jotenki sidoksissa johonkin ajatukseen että ei meidän tarvi maailmalle julistamalla julistaa että nyt ollaan yhdessä, kyllä ihmiset sen näkee ja mulle ja meille riittää se että me on asia keskenämme sovittu. Kaikenlisäksi mulle henkilökohtaisesti avioliitto toisi kuvioihin semmoisia asioita mitä en edes halua ja taas pitäisi paperisotailla noiden asioiden kumoamiseksi.
annepa
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:
elco kirjoitti:Onko kaikilla tällä palstalla miljonäärieno? Paitsi mulla siis?
Mullei oo enoa ollenkaan. Tai olis mutta se kuoli jo parivuotiaana.
Ei oo ollu enoa ensinkään.
elco

nowaysis kirjoitti: Mullei oo enoa ollenkaan. Tai olis mutta se kuoli jo parivuotiaana.
Sama juttu. Eno kuoli hemofiliaan; omat 75% oddsit pitivät ja mulle ei sitten tullut.

EDIT: Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

o/

Puuseppä ja absolutisti, hartiapankissa enemmän omaisuutta kuin tilillä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:
nowaysis kirjoitti: Mullei oo enoa ollenkaan. Tai olis mutta se kuoli jo parivuotiaana.
Sama juttu. Eno kuoli hemofiliaan; omat 75% oddsit pitivät ja mulle ei sitten tullut.

EDIT: Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla on kaks. Tosin toinen on maajussi. On sekin varmaan joku tukiaismiljönääri salaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla on eno, mutta se on Iso Herra ei tavan tallaaja. Ei kyl olla hirveän läheisissä väleissä.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:.. aattelen että ovat siellä luolassa kökkiessään nämäkin ennen köyhät miehet mediapennosensa ja siten väljemmän elämänsä perheilleen ansainneet.
Mä mietin tänään tätä salilla, kun seurasin sitä nostohässäkkää stepperin pienestä telkkarista. Olin vähän jopa liikuttunut aiheesta, varmaan joku hormoonihäiriö.

Ja asiasta enoon: mulla on kaksi, ei mainittavaa varakkuutta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yleisesti keskustelutyyliasiaan...Palstalla on muutama tyyppi, joiden osallistuminen keskusteluun useimmiten sisältää kohdan, jossa he ensin lainaavat ja dissaavat jotakin, josta joku aiemmin ketjuun kirjoittanut on pitänyt ja sitten esittävät oman arvatekin parhaan vaihtoehtonsa.

Suurin osa muista keskustelijoista kertoo vain oman mielipiteensä, esittelee oman ratkaisunsa tai vaihtoehtonsa, eivätkä pyri nostamaan profiiliaan.

Itseänsä tehostamalla saa toki keskustelua aikaiseksi, mutta eipä juuri muuta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No jos ei kelpaa niin voi voi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:EDIT: Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mun eno oli bussikuski. Ja se on joutunut tänään sairaalaan ja leikattu, koska ilmeisesti aivoinfarktia pukkaa. Ja rytmihäiriöitä :/
Work like a captain, play like a pirate.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

elco kirjoitti:Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla ei ole enoa mutta lapsellani on yksi, joka ei taatusti ole miljonääri.
elco

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Itseänsä tehostamalla saa toki keskustelua aikaiseksi, mutta eipä juuri muuta.
Juuei, keskustelu on pahinta, mitä täällä voisi sattua.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti: Itsekin olen sitä mieltä, että Masa hieman kärkkään oloisesti esittää kantojaan siitä, minkälainen isyys on juuri parasta. Varmaan isyys on muuttanut hänen elämänsä täysin ja kerta heitolla, ja hän haluaisi muidenkin saavan osansa tästä "autuudesta". Tämä on kuitenkin helppo tulkita niin, että Masan mielestä lapsettomien elämä on jotenkin vajaata, mitä se ei missään mielessä ole, jos lapsettomuus on oma valinta tai vanhemmuutta ei nähdä välttämättömänä hyvän elämän kannalta.
Siis teitkö oikeasti tämän johtopäätelmän tässä ketjussa esittämieni kommenttien perusteella, vaiko kaikkin kitinässä esittämieni summana?

Itseironia on näköjään vaikea laji, mutta yritetään selventää.
masa kirjoitti:Menkää naimisiin, tehkää lapsia ja olkaa ainoita joka tienaa. Ei tartte miettiä kuka maksaa ja mistä maksetaan!
Eli suomennettuna:

On perhe, lainat ja yksi tienaaja, eli kaikki rahat katoavat mitkä tulevat, joten ei tarvitse miettiä miten paljon kukin yhteiseen kassaan laittaa, kun on aina kuitenkin perse auki. Helppoa!

Missään kohtaa en ole todellakaan sanonut, millainen isyys tai elämä isyyden kanssa on parasta. Tuollaisen väitteen sinä keksit kyllä ihan itse omassa päässäsi.

nowaysis kirjoitti:
Ajan myötä varmaan huomaa, että hyvää isyyttä kuten äitiyttäkin on monenlaista, ja ehkäpä toisen lapsen puuroaamiaisen mollaaminen yms. jää pois. Ymmärrän toki pointtisi tuossakin, mutta esitys oli kyllä melko "lapsellinen". Puuro ja marjat tai hedelmät ovat aivan mainio aamupala pienelle. Ehkä vanhemmuuskokemuksen karttuessa oppii pitämään toisten tapojen dissailut oman pään sisällä, koska vanhemmuus jos mikä on sellainen alue, millä toista ja toisen arvostelukykyä on todella helppo satuttaa. Omien vanhemmuustaitojen kehuminen on pidemmän päälle aika tarpeetonta itsetehostusta. Joku onnistuu jossain paremmin, toinen toisessa. Itse koen, että parhainta ystävien kesken jaetuissa vanhemmuuden iloissa on juuri se, että yhdessä tuetaan, kehutaan ja vuoroin autetaan. Kyllä vanhemmuus on tarpeeksi rankkaa ihan itsessäänkin. Pienten lasten vanhemmuus on btw hyvin erilaista kuin isompien. Eri tavalla rankkaa.
Ja oliko tämäkin siis minulle?

Siis se puolihuolimaton puhtaasti vitsiksi tarkoitettu heitto, että "kaikkea sontaa tekin syötätte lapsillenne kuin puuroa" - sai aikaan tuollaisen reaktion?

Olen täysin sanaton. :shock:
Viimeksi muokannut masa, 13.10.2010 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Juuei, keskustelu on pahinta, mitä täällä voisi sattua.
Itsetehostus voi olla tyylikästä ja viihdyttävää, jos sen tekee oikein ja riittävän harvoin. Kuitenkin se itsetehostus, mitä palstalla on, on lähinnä ennalta-arvattavaa ja tylsää. Se vie lähinnä tilaa muilta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Gaia kirjoitti:
elco kirjoitti:Onko täällä ketään, jolla on eno, joka ei ole miljonääri?
Mulla ei ole enoa mutta lapsellani on yksi, joka ei taatusti ole miljonääri.
Hehe. Tytsälläkin on eno, joka ei taatusti ole miljonääri :D Jos tälle linjalle lähdetään :)
Vastaa Viestiin