Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^Joo, eikä mitään muutaman satasen paskaa. Ite maksoin 4tonnia just katsastetusta, juuri huolletusta ja uusilla nastakiekoilla olevasta nelivedosta. Eipä tartte seuraavaan 18 kuukauteen stressailla mistään remonteista. Toivottavasti.

Kun raksa on ohi tuosta saanee sen 2500 ecua keposeen.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Tämä on pyörinyt mielessä jo vähän aikaa. Kevättä rinnassa selkeesti :)

Kuva
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Luumunektaria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Akvaarion, sellasen sopivan kokoisen, parisataa litrasen. Muutaman kalan ja sisustukset, suodattimen, pumpun ja valon.. vähän kaikkea. Mistä ja millon, en tiedä - enkä oikein edes osaa kalajuttuja vaikka eläintenhoitaja olenkin. Joten pitänee ensin opiskella tai haastatella tietävämpiä. Mutta akvaario halutaan :)
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Haluaisin kahdet tyylikkäät yksinkertaiset spottivalot. Löysin ihan ok näköiset 100€ kpl hintaan. Haluaisin kuitenkin nähdä jotain muitakin vaihtoehtoja.

Myös pari roikkuvaa "koristevalaisinta" on hakusessa, löysin yhdet miellyttävät. Kappalehinta 70€/kpl.

Pitäisi myös teettää verhoja kuutisen kappaletta.

Valaisinehdotuksia, hinnalla ei väliä, ulkonäöllä on?
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Haluaisin kivat korvakorut.
Mulla ei kyllä ole varaa kivoihin, on tyydyttävä siedettäviin. Huoh.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Puukon, tai siis veitsen joka käy puukosta.
Jolla olisi vuolun lisäksi myös leukun ominaisuuksia hakata puuta ihan heiluttamalla.
Teränpituus siis kookas vaan ei liian kömpelö ei-kumpaankaan-hyvä jotain 15-16 cm. Suora teroitus.
Ja vielä epäsuomalaisesti sormisuoja alapuolella.
Ei meinaa löytyä.

Yksi Brusletto Storbokken ehkä Norjasta ja Marttiinin paskateräksen uusleuku Explorer, jossa tosin ei ole leukun pyöreää pontta heilutukseen.
Viimeksi muokannut Gat, 03.03.2011 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

http://www.etuovi.com/kohde/6923146

edit: muokattu AB:n neuvosta viisastuneena.
Viimeksi muokannut McJanne, 03.03.2011 6:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kirjoitan tätä alasti
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^En mitenkään halua viisastella mutta ootko huomannut, että sieltä sivulta löytyy siedettävän pituinen linkki? ;)

http://www.etuovi.com/kohde/6923146
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
189 000??
Tota..
Minä maksoin 200 000 165 hehtarista maata, joista 47 peltoa, loput enemmän tai vähemmän kypsää metsää ja rakennuksetkin sittenkin parempia.

Siis ole jossain suvussa, käy edes lyhyt maatalouskoulu ja osta sukupuolenvaihdoksella.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
189 000??
Tota..
Minä maksoin 200 000 165 hehtarista maata, joista 47 peltoa, loput enemmän tai vähemmän kypsää metsää ja rakennuksetkin sittenkin parempia.

Siis ole jossain suvussa, käy edes lyhyt maatalouskoulu ja osta sukupuolenvaihdoksella.
En näe mitään järkeä rehvastella omaisuudella, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään ja jolla et tee mitään.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave kirjoitti:
Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
189 000??
Tota..
Minä maksoin 200 000 165 hehtarista maata, joista 47 peltoa, loput enemmän tai vähemmän kypsää metsää ja rakennuksetkin sittenkin parempia.

Siis ole jossain suvussa, käy edes lyhyt maatalouskoulu ja osta sukupuolenvaihdoksella.
En näe mitään järkeä rehvastella omaisuudella, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään ja jolla et tee mitään.
En rehvastellut, esitin vain neuvoksi normaalin talokauppasysteemin, joka toimii lain edessä. Valita YKhon.

Ja olen tehnyt täällä ja päälle 13 vuotta Helvettiä ja Pelkoa ja tuomioistuimet. Sinä et ainakaan kestäisi.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Gat kirjoitti:Sinä et ainakaan kestäisi.
Perusteluita?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:En rehvastellut, esitin vain neuvoksi normaalin talokauppasysteemin, joka toimii lain edessä. Valita YKhon.
Luulenpa, että myös tämä on sellainen erikoisosaamisen alalaji, jossa sinun ei ole tarpeen jaella neuvoja. Tai ei, en luule, taitaa tämä vallan faktalinjalle mennä.

Mut on sulla ihan hieno urakehitys, sosiaalipummista talousrikolliseksi, mahtava suoritus.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:Mut on sulla ihan hieno urakehitys, sosiaalipummista talousrikolliseksi, mahtava suoritus.
Jätäpä kunnianloukkaukset pois. Kaikki on laillista, tavanomaista ja putipuhtoista. Normaalihinnoinkin yleiseen tasoon. Sosiaalipummeilusta että totta kai talikkoväki vetää talvet lonkkaa ja juo teidän verorahanne. Toistaiseksi se on hyväksytympää kuin sossussa käynti.

Mutta O.K. Havittelemasi paikka on nykyoloin maatilatalouteen ihan liian pieni, ja siis käytännössä omakotitalo kivan lammen kera.. joten oikea hinta siihen tuo.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Gat kirjoitti:Yksi Brusletto

Sain just lahjaksi Brusletton metsästyveitsen. Hienoja veitsiä kyl, tosin meikäläisen riistakohteisiin hieman liian iso kapistus..

Kuva

Mut eiks noita sormisuojapuukkoja löydä jenkeiltä hurumycke? "Buck knives" vaan googleen.

Edit: Vaikka toi

http://www.buckknives.com/index.cfm?eve ... uctID=3041
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Gat kirjoitti: 189 000??
Tota..
Minä maksoin 200 000 165 hehtarista maata, joista 47 peltoa, loput enemmän tai vähemmän kypsää metsää ja rakennuksetkin sittenkin parempia.

Siis ole jossain suvussa, käy edes lyhyt maatalouskoulu ja osta sukupuolenvaihdoksella.
En näe mitään järkeä rehvastella omaisuudella, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään ja jolla et tee mitään.
En rehvastellut, esitin vain neuvoksi normaalin talokauppasysteemin, joka toimii lain edessä. Valita YKhon.

Ja olen tehnyt täällä ja päälle 13 vuotta Helvettiä ja Pelkoa ja tuomioistuimet. Sinä et ainakaan kestäisi.
Siis mitä sä tarkalleen ottaen olet tehnyt? Enosi on jättänyt sukutilan sinulle perinnöksi ja sinä olet sitten riidellyt siitä oikeudessa. Siis? Ei kuulosta kovin herooiselta suoritukselta.

Se, että skitsoilet helvetissä ja pelossa on aivan sun oma ongelmasi ja täysin hyödytöntä. Ei se ole mitenkään edesauttanut tilan saantiasi. Lopputulos olisi sama, vaikka olisit saman ajan heittänyt tikkaa paikallisessa pubissa.

Ei se, että sä olet sairas mies, ole mitenkään sun ansiosi tai edesauttanut asiaa. Vaikeuttanut toki omaa oloasi, mutta ei liity itse asiaan mitenkään.

Mitä tulee mun kestämiseen, niin sähän et ole kestänyt yhtään mitään. Luuletko, että olet maailman ainoa ihminen, jonka perheessä on ollut ongelmia! Buahahhhaa!

Muut ovat selvinneet niistä selväjärkisinä. Sinä olet muuttunut säälittäväksi ihmisraunioksi, joka ei pysty muuhun kuin kaljanjuontiin ja runkkaamiseen. Sä et ole kestänyt tavallista elämää.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Boner kirjoitti: Mut eiks noita sormisuojapuukkoja löydä jenkeiltä hurumycke? "Buck knives" vaan googleen.

Edit: Vaikka toi

http://www.buckknives.com/index.cfm?eve ... uctID=3041
Tuo Brusletto Hunter on ohutteräinen lihaveitsi. "Storbokken" on vähän paksumpi.

Jenkkiveitset taas on usein koveralla teroituksella vuoluun kelpaamattomia ja niin Rambon näköisiä, että nauretaan.

Sormisuoja ei minusta ole ollenkaan turha ihan arkikäytössä sormea lipsumiselta suojaamaan.. ja onhan siinä pikkupoikamaista tappelullisuuttakin.

Olisi tietysto Peltosen Sissipuukko M95. Mutta paitsi että on pirun ruma, siinä ei ole suoraa skanditeroitusta vaan terän suussa toinen lape, "Secondary bevel", joka haittaa vuolemista.

Eihän noin isoilla puulusikoita vuolla, mutta täytyshän sen puuhun pystyä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Gat kirjoitti: Eihän noin isoilla puulusikoita vuolla, mutta täytyshän sen puuhun pystyä.
Osta setti josas on leuku ja vuolupuukko samassa tupessa.

Tsekkaa vaikka tota topikkia jos sieltä tulis vastaan

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t ... u&start=30


Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:Luuletko, että olet maailman ainoa ihminen, jonka perheessä on ollut ongelmia! Buahahhhaa!

Muut ovat selvinneet niistä selväjärkisinä. Sinä olet muuttunut säälittäväksi ihmisraunioksi, joka ei pysty muuhun kuin kaljanjuontiin ja runkkaamiseen. Sä et ole kestänyt tavallista elämää.
Voi olla, että luen nyt viestisi rivien väliin asioita, joita siellä ei todellisuudessa ole, mutta olen tässä näkevinäni sellaisen aika kummallisen ilmiön, että ikäänkuin syyllistät, ja vielä aikapa aggressiivisesti, Gattacaa siitä, että - tulkintasi mukaan - hän ei ole kestänyt sellaista, mitä muut ovat kestäneet. Eikö tämä ole hieman outoa? Ymmärtäisin, jos syyllistäisit aggressiivisesti jotakuta siitä, että tämä ilkeyttään tai oman edun tavoittelussaan huijaa muita (vrt. McJannen pyramidihuijarien ihannointi). Mutta että tulkitset Gatin ei ilkeäksi vaan heikoksi, joka ei kestä "tavallista elämää" - eikö tämän pitäisi herättää sääliä, myötätuntoa ja auttamisen halua pikemminkin kuin aggressiivista syyllistämistä? Miksi heikkous herättää aggressioita? Eri asia tietysti, onko tulkintasi - tai minun tulkintani siitä - oikea.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Luuletko, että olet maailman ainoa ihminen, jonka perheessä on ollut ongelmia! Buahahhhaa!

Muut ovat selvinneet niistä selväjärkisinä. Sinä olet muuttunut säälittäväksi ihmisraunioksi, joka ei pysty muuhun kuin kaljanjuontiin ja runkkaamiseen. Sä et ole kestänyt tavallista elämää.
Voi olla, että luen nyt viestisi rivien väliin asioita, joita siellä ei todellisuudessa ole, mutta olen tässä näkevinäni sellaisen aika kummallisen ilmiön, että ikäänkuin syyllistät, ja vielä aikapa aggressiivisesti, Gattacaa siitä, että - tulkintasi mukaan - hän ei ole kestänyt sellaista, mitä muut ovat kestäneet. Eikö tämä ole hieman outoa? Ymmärtäisin, jos syyllistäisit aggressiivisesti jotakuta siitä, että tämä ilkeyttään tai oman edun tavoittelussaan huijaa muita (vrt. McJannen pyramidihuijarien ihannointi). Mutta että tulkitset Gatin ei ilkeäksi vaan heikoksi, joka ei kestä "tavallista elämää" - eikö tämän pitäisi herättää sääliä, myötätuntoa ja auttamisen halua pikemminkin kuin aggressiivista syyllistämistä? Miksi heikkous herättää aggressioita? Eri asia tietysti, onko tulkintasi - tai minun tulkintani siitä - oikea.
Olet aivan oikeassa. Tässä on kuitenkin monivuotinen kitinähistoria takana. Olen muistaakseni ollut kitinässä ja cityssä muutaman vuoden sinua pidempään? Olen alkuun ollut hyvin supportiivinen ja empaattinen G-miestä kohtaan. Hän on kuitenkin viime vuosina pääasiassa haukkunut minua (toki kaikkia muitakin - en ole erityistapaus) kaikin mahdollisin tavoin. Vähitellen se empatia kuluu loppuun, jos vastapuoli puree lohduttavaa kättä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave: Olen tehnyt ihan samaa kuin muutkin tilanjatkajat: Syntynyt sukuun, ollut paikalla, tehnyt täällä nuorena paljon palkatonta työtä pelloilla. Sitten joutunut niin epätodennäköiseen kuvioon ulkopuolisen käenpojan takia, että tapaus on ihan uniikki.

Mitä sinä Dave olet tehnyt?
Ymmärtänyt pitkää matikkaa jota minä en, mennyt lääkikseen koska vanhempasi olivat orientoituneita rahantekoon, ja nyt kiskot järetöntä ylihintaa glorifioidun automekaanikon työstä.. silti omaamatta kovinkaan laajaa luonnontieteellistä tai lääketieteellistä tietämystä.. kuten Kitinässä on ilmennyt.

Sä muuten olet eka jonka noraan.. NYT!


BONER: Tuollaisia Härmän puukosta mallia ottaneita kaksineuvoisia puukko-leuku-komboja on ollut pitkään. Tarkoitus olisi kuitenkin yksi keklu, joka ei hyvin mutta jotenkin käy molemmista. Ja se sormisuoja.

Täytyis ehkä teettää.
Systeemi, että kahva eli pää visakoivua. Sormisuoja ja pontena leukumainen soikio, jonka tarkoitus on pidellä leukua kolmen sormen otteella puuta hakatessa. Se muuten toimii.

Terä: Hiiliterästä. Pituus ei-mihkään hyvä 15-16 cm. Kärki ei niin pyöreä kuin leukussa, joilla on vaikea edes tehdä reikää vyöhön. Paksuus 4 mm että on painoa. Puukon teroitus, mutta omana erikoisuutena lisäksi selkäpuolella leukumainen murtoterä jyskähommiin. Tosin kaksiteräisyys haittaa halkojen pilkkomista toisella kapulalla lyömällä.
Viimeksi muokannut Gat, 03.03.2011 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Ja ihan yhtä paljon tässä on takana Daven outo suhde rahaan. Ymmärän hyvin miksi häntä sapettaa kun toiset rikastuvat tolleen puolihuolimattomasti, eivätkä arvosta rahaa kuten hän.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:Luuletko, että olet maailman ainoa ihminen, jonka perheessä on ollut ongelmia! Buahahhhaa!

Muut ovat selvinneet niistä selväjärkisinä. Sinä olet muuttunut säälittäväksi ihmisraunioksi, joka ei pysty muuhun kuin kaljanjuontiin ja runkkaamiseen. Sä et ole kestänyt tavallista elämää.
Voi olla, että luen nyt viestisi rivien väliin asioita, joita siellä ei todellisuudessa ole, mutta olen tässä näkevinäni sellaisen aika kummallisen ilmiön, että ikäänkuin syyllistät, ja vielä aikapa aggressiivisesti, Gattacaa siitä, että - tulkintasi mukaan - hän ei ole kestänyt sellaista, mitä muut ovat kestäneet. Eikö tämä ole hieman outoa? Ymmärtäisin, jos syyllistäisit aggressiivisesti jotakuta siitä, että tämä ilkeyttään tai oman edun tavoittelussaan huijaa muita (vrt. McJannen pyramidihuijarien ihannointi). Mutta että tulkitset Gatin ei ilkeäksi vaan heikoksi, joka ei kestä "tavallista elämää" - eikö tämän pitäisi herättää sääliä, myötätuntoa ja auttamisen halua pikemminkin kuin aggressiivista syyllistämistä? Miksi heikkous herättää aggressioita? Eri asia tietysti, onko tulkintasi - tai minun tulkintani siitä - oikea.
Olet aivan oikeassa. Tässä on kuitenkin monivuotinen kitinähistoria takana. Olen muistaakseni ollut kitinässä ja cityssä muutaman vuoden sinua pidempään? Olen alkuun ollut hyvin supportiivinen ja empaattinen G-miestä kohtaan. Hän on kuitenkin viime vuosina pääasiassa haukkunut minua (toki kaikkia muitakin - en ole erityistapaus) kaikin mahdollisin tavoin. Vähitellen se empatia kuluu loppuun, jos vastapuoli puree lohduttavaa kättä.
No nyt aion lukea viestiisi asioita, joita siellä ei ole rivien väleissä, ja itse riveilläkin on suorastaan niiden kielto! En nimittäin oikein usko, että tässä on kyse (vain) henkilökohtaisesta Gat-suhteestasi. Mun mielestä tuollainen heikkouteen vastaaminen aggressiolla on aika tyypillinen asenne Kitinän(kin) kokkarisiivessä. Ja pidän sitä vähän outona, vaikka tunnistan sen itsessänikin aina toisinaan.

Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä: Gatin ilkeilevä ja aggressiivinen tyyli kyllä karsii empatiaa ja ruokkii kiukkua. Olen myös otettu siitä, että jostain näkökulmasta pateettisen pitkän 5,5 vuotisen Kitinähistoriani jälkeenkin minulle pelataan vielä "sä olet niin uusi täällä" -kortti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:sääliä, myötätuntoa ja auttamisen halua pikemminkin kuin aggressiivista syyllistämistä?
Musta näyttää, että gat kieltäytyy ottamasta vastaan kolmea ensimmäistä, mutta hyväksyy syyllistämisen, koska on itsekin siihen taipuvainen. Jotenkin paistaa sellainen, yksin pitää ihmisen pärjätä, mentaliteetti. Eikö se ole aika perisuomalainen ihanne? Huomaan itsellänikin sellaista ajatusmallia, joskin hienohelmana ja kermaperseenä, koitan kiertää paskan mahdollisimman kaukaa, enkä kahlaa sen läpi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qhbsC7xhkco[/youtube]
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Vastaa Viestiin