Re: Autoilu 2
Lähetetty: 30.05.2013 13:47
Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Etukulmasta kyllä on vielä parempi. Ellet ole autoissa takamusmiehiä, kuten ehkä vähän minäkin.urpiainen kirjoitti:Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Pace Pertsa, mun mielestä Clio ei näytä juuri lainkaan Leonilta. Ikkunan linjoista tuli enemmän vaikka Fiesta mieleen, mutta tästä kulmasta Clio on sitä(kin) onnistuneempi.
Vihje on, että tuollaisia tynnyreitä ovat koko mallisto vuoden parin sisään.MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa? Muotokielet ovat täysin erilaiset: Leon on viistetyillä linjoilla koristeltu golf ja clio on hyvin orgaaninen muodoiltaan.
No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.exPertti kirjoitti:Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.
Odotellessa B-segmentin myyntitilastoja tänä vuonna voin vaikka tehdä Marlon Brando imitaationi. Toivotaan, että Seatillekin heruisi vähän lämpöö.So Hard kirjoitti:No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.
No en minä ainakaan ole mitään sellaista väittänytkään, jos tuo viesti oli minulle osoitettu kuten tuosta nuolesta voisi päätellä.sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
"Mitään samaa" on aika vahvasti sanottu, nykyään kun kaikki autot tuntuvat muistuttavan toisiaan. Minusta expertin persekuvat näistä autoista muistuttivat hyvinkin paljon toisiaan vihaisista takavaloista lähtien. Jos nää kuvat veisi aikakoneella muutaman vuosikymmenen taaksepäin, niin "eihän näissä ole mitään samaa" kiikuttaisi sanojansa äkkiä optikolle. Nykyään nuo muotoilun erot ovat niin pieniä.sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
Keulan alaosa on jätetty noin pullakaksi, että on saatu kunnon pisteet jalankulkijaturvallisuudesta (se on virallinen meriselitys). Tavallaan siis on otettu sen konseptiauton muotoilu ja muokattu sitä varovasti euroNCAP:lle sopivaan suuntaan.MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän.
Ai menestyvän?exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän.
Olen sanonut useaan otteeseen palstalla, että Rellun nykymallisto (pl. uusi Clio ja kohta tulevat Captur ja jossakin määrin Scenic Xmod) on ihan kamalasti muotoiltu. Onneksi tylsä muotoilu ei halpismarkkinoilla ole ollut myynnin este ja Dacia myy. Mutta oletan (jos olen tässä väärässä voit alkaa kettuilla) rellun myynnin alkavan toipua kunhan uusi muotoilukieli korvaa nämä kamaluudet.So Hard kirjoitti:Ai menestyvän?exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ran ... sa/a878165
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/talous/2013/06/1764616
Jutussa on aika naurettava näkemys siitä, että PSA nousisi voitolle 2015. Korealaiset, kiinalaiset ja piru vie intialaisetkin tulevat kuin juna. Monet muut länkkärit petraavat koko ajan. Kilpailu on kovenemassa, joten miksi kahden vuoden päästä olisi paremmin?So Hard kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453
Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Kyllä se heille varmasti kelpaisi, uusissa Dacioissahan on Rellun parasta moottoritekniikkaakin eikä enää pari generaatiota vanhaa kuten alussa.Bluntly kirjoitti:Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Kyllä kinkeille ja intialaisille citikan ja pösön bränditkin kelpaa. Vaikka noita kuinka arvosteltaisiin, niin kyllä myynnin aloittaminen euroopassa olisi helpompaa noilla kuin jollain täysin uudella merkillä.Bluntly kirjoitti:Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Nyt saa kyllä määritellä perusauton.exPertti kirjoitti:Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.