Sivu 90/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 13:47
Kirjoittaja MrM
Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 13:57
Kirjoittaja urpiainen
MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.

Pace Pertsa, mun mielestä Clio ei näytä juuri lainkaan Leonilta. Ikkunan linjoista tuli enemmän vaikka Fiesta mieleen, mutta tästä kulmasta Clio on sitä(kin) onnistuneempi.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:04
Kirjoittaja exPertti
urpiainen kirjoitti:
MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.

Pace Pertsa, mun mielestä Clio ei näytä juuri lainkaan Leonilta. Ikkunan linjoista tuli enemmän vaikka Fiesta mieleen, mutta tästä kulmasta Clio on sitä(kin) onnistuneempi.
Etukulmasta kyllä on vielä parempi. Ellet ole autoissa takamusmiehiä, kuten ehkä vähän minäkin. :)

Kylkeen on piirretty samanlainen pokaus, takaikkunan reunan uusi visiiri, valojen viiruttaminen, merkki/logo ovat melko samantyylisiä. Mutta siis se mikä oikeasti ihmetytti oli tämän mustan muoviosan tyylittely samaan tyyliin. Kannattaa katsoa suoraan takaa otettu kuva kummastakin jos on tylsää.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:20
Kirjoittaja MrM
Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:22
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa? Muotokielet ovat täysin erilaiset: Leon on viistetyillä linjoilla koristeltu golf ja clio on hyvin orgaaninen muodoiltaan.

Kuva

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:29
Kirjoittaja exPertti
MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
Vihje on, että tuollaisia tynnyreitä ovat koko mallisto vuoden parin sisään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:36
Kirjoittaja exPertti
sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa? Muotokielet ovat täysin erilaiset: Leon on viistetyillä linjoilla koristeltu golf ja clio on hyvin orgaaninen muodoiltaan.
Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 14:40
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.
No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 15:00
Kirjoittaja exPertti
So Hard kirjoitti:No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.
Odotellessa B-segmentin myyntitilastoja tänä vuonna voin vaikka tehdä Marlon Brando imitaationi. Toivotaan, että Seatillekin heruisi vähän lämpöö. :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 15:44
Kirjoittaja MrM
sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
No en minä ainakaan ole mitään sellaista väittänytkään, jos tuo viesti oli minulle osoitettu kuten tuosta nuolesta voisi päätellä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.05.2013 17:02
Kirjoittaja disasterpiece
sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
"Mitään samaa" on aika vahvasti sanottu, nykyään kun kaikki autot tuntuvat muistuttavan toisiaan. Minusta expertin persekuvat näistä autoista muistuttivat hyvinkin paljon toisiaan vihaisista takavaloista lähtien. Jos nää kuvat veisi aikakoneella muutaman vuosikymmenen taaksepäin, niin "eihän näissä ole mitään samaa" kiikuttaisi sanojansa äkkiä optikolle. Nykyään nuo muotoilun erot ovat niin pieniä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 04.06.2013 2:04
Kirjoittaja Niba

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 9:47
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 11:47
Kirjoittaja exPertti
^ Ehdottoman hieno Opeliksi, Adamkin menisi sopivan värisenä jos ei olisi niin kamalan pieni (tai siis B segmenttiähän tuo ensimmäinenkin on).

Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 11:58
Kirjoittaja exPertti
MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
Keulan alaosa on jätetty noin pullakaksi, että on saatu kunnon pisteet jalankulkijaturvallisuudesta (se on virallinen meriselitys). Tavallaan siis on otettu sen konseptiauton muotoilu ja muokattu sitä varovasti euroNCAP:lle sopivaan suuntaan.

http://www.euroncap.com/results/renault/clio/484.aspx

"The bumper provided good protection to pedestrians' legs and scored maximum points. Protection offered by the front edge of the bonnet was predominantly good."

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 12:06
Kirjoittaja Bluntly
exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)

Kieltämättä riskinä on, että suunnittelemissani autoissa näkyisi jumaloimani käytännöllisyys yli esteettisten arvojen ja tulos voisi olla lähellä:

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 12:10
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)
Ai menestyvän?

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ran ... sa/a878165

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/talous/2013/06/1764616

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 12:55
Kirjoittaja exPertti
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)
Ai menestyvän?

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ran ... sa/a878165

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/talous/2013/06/1764616
Olen sanonut useaan otteeseen palstalla, että Rellun nykymallisto (pl. uusi Clio ja kohta tulevat Captur ja jossakin määrin Scenic Xmod) on ihan kamalasti muotoiltu. Onneksi tylsä muotoilu ei halpismarkkinoilla ole ollut myynnin este ja Dacia myy. Mutta oletan (jos olen tässä väärässä voit alkaa kettuilla) rellun myynnin alkavan toipua kunhan uusi muotoilukieli korvaa nämä kamaluudet.

Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 13:03
Kirjoittaja sivustahuutaja
Jutussa on aika naurettava näkemys siitä, että PSA nousisi voitolle 2015. Korealaiset, kiinalaiset ja piru vie intialaisetkin tulevat kuin juna. Monet muut länkkärit petraavat koko ajan. Kilpailu on kovenemassa, joten miksi kahden vuoden päästä olisi paremmin?

Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille. Kiire tulee silti voitolliseksi kääntämisessä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 13:06
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 13:09
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Kyllä se heille varmasti kelpaisi, uusissa Dacioissahan on Rellun parasta moottoritekniikkaakin eikä enää pari generaatiota vanhaa kuten alussa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 13:17
Kirjoittaja sivustahuutaja
Bluntly kirjoitti:Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Kyllä kinkeille ja intialaisille citikan ja pösön bränditkin kelpaa. Vaikka noita kuinka arvosteltaisiin, niin kyllä myynnin aloittaminen euroopassa olisi helpompaa noilla kuin jollain täysin uudella merkillä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 13:19
Kirjoittaja Bluntly
Mutta tuskin kelpaa länsi-euroopan tehtaat.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 14:54
Kirjoittaja So Hard
exPertti kirjoitti:Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.
Nyt saa kyllä määritellä perusauton.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.06.2013 16:08
Kirjoittaja exPertti
^ b ja c-segmentin käyttöauto. BMW on ainut jolla on vähän yritystä noitten lisäksi, mutta se alkaa ampua eri hintaluokkaan. Eikös Mokka ole suomessa 20-25t