Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.

Pace Pertsa, mun mielestä Clio ei näytä juuri lainkaan Leonilta. Ikkunan linjoista tuli enemmän vaikka Fiesta mieleen, mutta tästä kulmasta Clio on sitä(kin) onnistuneempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
MrM kirjoitti:Toi uusi klitorishan on pikkuautoksi ihan yllättävän kivan näkönen. Ainakin tosta suunnasta.
Mikä muhun on mennyt, kun olen samaa mieltä. Ilmeisesti Manalan lausunto oli sitten sarkasmia/ironiaa/vastaavaa.

Pace Pertsa, mun mielestä Clio ei näytä juuri lainkaan Leonilta. Ikkunan linjoista tuli enemmän vaikka Fiesta mieleen, mutta tästä kulmasta Clio on sitä(kin) onnistuneempi.
Etukulmasta kyllä on vielä parempi. Ellet ole autoissa takamusmiehiä, kuten ehkä vähän minäkin. :)

Kylkeen on piirretty samanlainen pokaus, takaikkunan reunan uusi visiiri, valojen viiruttaminen, merkki/logo ovat melko samantyylisiä. Mutta siis se mikä oikeasti ihmetytti oli tämän mustan muoviosan tyylittely samaan tyyliin. Kannattaa katsoa suoraan takaa otettu kuva kummastakin jos on tylsää.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa? Muotokielet ovat täysin erilaiset: Leon on viistetyillä linjoilla koristeltu golf ja clio on hyvin orgaaninen muodoiltaan.

Kuva

Kuva
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
Vihje on, että tuollaisia tynnyreitä ovat koko mallisto vuoden parin sisään.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa? Muotokielet ovat täysin erilaiset: Leon on viistetyillä linjoilla koristeltu golf ja clio on hyvin orgaaninen muodoiltaan.
Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Takakulmaan on saatu oudon monta yhtäläisyyttä. Siis tämä lähti siitä kun näin tuon linkittämäni Leonin kuvan ja nopeasti katsoin että mistäs merkistä tämä uutinen olikaan. Mutta kuten sanoin, kettuillakseni kirjoitin.
No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:No kyllä sä taidat olla ainoa joka niitä yhtäläisyyksiä on tähän mennessä nähnyt. Täytyy oolla ranskisfanisilmät väittääkseen, että joku noita muotoilun kukkasia kuten Clioja lähtisi kopioimaan.
Odotellessa B-segmentin myyntitilastoja tänä vuonna voin vaikka tehdä Marlon Brando imitaationi. Toivotaan, että Seatillekin heruisi vähän lämpöö. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
No en minä ainakaan ole mitään sellaista väittänytkään, jos tuo viesti oli minulle osoitettu kuten tuosta nuolesta voisi päätellä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 12:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

sivustahuutaja kirjoitti:^
Eihän cliossa ja leonissa ole mitään samaa?
"Mitään samaa" on aika vahvasti sanottu, nykyään kun kaikki autot tuntuvat muistuttavan toisiaan. Minusta expertin persekuvat näistä autoista muistuttivat hyvinkin paljon toisiaan vihaisista takavaloista lähtien. Jos nää kuvat veisi aikakoneella muutaman vuosikymmenen taaksepäin, niin "eihän näissä ole mitään samaa" kiikuttaisi sanojansa äkkiä optikolle. Nykyään nuo muotoilun erot ovat niin pieniä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Ehdottoman hieno Opeliksi, Adamkin menisi sopivan värisenä jos ei olisi niin kamalan pieni (tai siis B segmenttiähän tuo ensimmäinenkin on).

Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:Vaivauduin googlaaman, oonhan mä ton jo jossain auto-ohjelmassa nähnytkin. Kyllä toi perse mun silmään parempi ja tasapainoisempi on kuin keula. Keulassa koko valohässäkkä-keulamaski -yhdistelmä on jotenkin pikkusen yliampuvan ja raskaan näkönen kärpässilmäviritys. Tekee koko keulasta aikamoisen tynnyrin ja renkaista pienen näköiset. Korotettu konepelti alleviivaa koko asiaa.
Keulan alaosa on jätetty noin pullakaksi, että on saatu kunnon pisteet jalankulkijaturvallisuudesta (se on virallinen meriselitys). Tavallaan siis on otettu sen konseptiauton muotoilu ja muokattu sitä varovasti euroNCAP:lle sopivaan suuntaan.

http://www.euroncap.com/results/renault/clio/484.aspx

"The bumper provided good protection to pedestrians' legs and scored maximum points. Protection offered by the front edge of the bonnet was predominantly good."
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)

Kieltämättä riskinä on, että suunnittelemissani autoissa näkyisi jumaloimani käytännöllisyys yli esteettisten arvojen ja tulos voisi olla lähellä:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)
Ai menestyvän?

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ran ... sa/a878165

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/talous/2013/06/1764616
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Olen vakavasti sitä mieltä, että en palkkaisi sinua enkä Tixiä muotoilujohtajaksi jos haluaisin yritykseni menestyvän. :)
Ai menestyvän?

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/ran ... sa/a878165

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1305430453

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/talous/2013/06/1764616
Olen sanonut useaan otteeseen palstalla, että Rellun nykymallisto (pl. uusi Clio ja kohta tulevat Captur ja jossakin määrin Scenic Xmod) on ihan kamalasti muotoiltu. Onneksi tylsä muotoilu ei halpismarkkinoilla ole ollut myynnin este ja Dacia myy. Mutta oletan (jos olen tässä väärässä voit alkaa kettuilla) rellun myynnin alkavan toipua kunhan uusi muotoilukieli korvaa nämä kamaluudet.

Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jutussa on aika naurettava näkemys siitä, että PSA nousisi voitolle 2015. Korealaiset, kiinalaiset ja piru vie intialaisetkin tulevat kuin juna. Monet muut länkkärit petraavat koko ajan. Kilpailu on kovenemassa, joten miksi kahden vuoden päästä olisi paremmin?

Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille. Kiire tulee silti voitolliseksi kääntämisessä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Onhan se tietysti mahdollista, että PSA myydään tuohon mennessä kiinalaisille tai intialaisille.
Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Kyllä se heille varmasti kelpaisi, uusissa Dacioissahan on Rellun parasta moottoritekniikkaakin eikä enää pari generaatiota vanhaa kuten alussa.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Tuskin nuokaan ottaa kuin kerman, Dacian.
Kyllä kinkeille ja intialaisille citikan ja pösön bränditkin kelpaa. Vaikka noita kuinka arvosteltaisiin, niin kyllä myynnin aloittaminen euroopassa olisi helpompaa noilla kuin jollain täysin uudella merkillä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta tuskin kelpaa länsi-euroopan tehtaat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ne rellut joitten muotoilusta tähän asti olen pitänyt ovat kyllä myyneet. Sanoin aiemmin palstalla myös, että Mokka on parhaimman näköinen sakemannien perusauto nyt.
Nyt saa kyllä määritellä perusauton.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ b ja c-segmentin käyttöauto. BMW on ainut jolla on vähän yritystä noitten lisäksi, mutta se alkaa ampua eri hintaluokkaan. Eikös Mokka ole suomessa 20-25t
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin