Lähetetty: 30.01.2012 12:33
Aika surullinen tyyppi.NuoriDaavid kirjoitti:Timo on nyt Jyrkin bitch
http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... -tf-promo3
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Aika surullinen tyyppi.NuoriDaavid kirjoitti:Timo on nyt Jyrkin bitch
http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... -tf-promo3
Ei tietenkään pohjaudu. Se pohjautuu johonkin hypoteettiseen laskennalliseen ylläpitokuluun. Ei sama laskennallinen kulu voi mitenkään olla todellinen kustannus sekä 1000 euron Opelille, 15000 euron pikkuautolle että 60K bemarille.Vagabondo kirjoitti:Korvauksen suuruuskin perustuu ihan todellisiin auton ylläpitokuluihin, joten jos ministeri haluaa korvauksen pienemmäksi, niin sen kuin järkkää autoilun kustannustasoa matalammaksi.
Hö, nyt emme saa jännätä kuin ruåttissa ikään, että onko pressan latinorakastajan maha ikäänkuin lupaavasti pömpöllä.NuoriDaavid kirjoitti:Vaara ohi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012013 ... 6_uu.shtml
Ehdin jo huolestua vartaloni puolesta!
Tältä istumalta kutsun Merjan tutustumaan Pornaisten joukkoliikenteeseen.Vagabondo kirjoitti:"Merja Kyllönen on jo aiemmin sanonut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin. Alue voisi hänen mielestään ulottua Jyväskylästä etelään."
Synnyttämisoikeus kuulostaa hassulta ja hieman kaukaa haetulta.NuoriDaavid kirjoitti:Mä en kyllä synnytä, se on varma!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/il-la ... 79840.html
Tämä kuulostaisi kannatettavalta.sivustahuutaja kirjoitti:Sen sijaan meidän pitää päättää ihan lähivuosina, sallitaanko kohdunvuokraus ja onko yksinäisellä miehellä oikeus hankkia lapsi kohdunvuokrauksella vaikkapa yksityisen sektorin palveluja käyttäen. Yksinäinen nainen saa yksityiseltä hedelmöityshoidot, joten miksi yksinäinen mies ei saisi kohdunvuokrausta?
Demarien puuhastelut ovat kyllä nykyään jatkuvasti komedian aihe. Jokseenkin erikoinen tapaus tämä October.NuoriDaavid kirjoitti:Vaara ohi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012013 ... 6_uu.shtml
Ehdin jo huolestua vartaloni puolesta!
Mahtaakohan tämä Marja Lokakuu olla kenen demarivaikuttajan alias? Veikkaa Jungneria, on se sellainen vekkuli.So Hard kirjoitti:Demarien puuhastelut ovat kyllä nykyään jatkuvasti komedian aihe. Jokseenkin erikoinen tapaus tämä October.
Autoliiton tuoreimmat laskelmat näytti olevan vuodelta 2007, jolloin verovapaa kilometrikorvaus oli 43 c/km. 15K hintaisella uudella pikkuautolla nämä kulut näyttävät alittuvan noin 12500 km:n vuotuisen ajomäärän kohdilla. Alemman keskiluokan autolla (25K) pitää ajella jo 20 000km/v tuohon tasoon. Ylemmän keskiluokan autolla (35K) saa huristella yli 30 000km/v ja isolla autolla (50) liki 50 000km/v. Käytetyllä, jonka hankintahinta oli puolet uuden hinnasta päästiin vähän matalampiin kilometrimääriin verrattuna saman hintaluokan uusiin autoihin. Laskelmissa ei tosin ole huomioitu korjauskustannuksia, jotka takuuajan ulkopuolella saattavat tehdä yllättäviä kustannustason nousuja.So Hard kirjoitti:Ei tietenkään pohjaudu. Se pohjautuu johonkin hypoteettiseen laskennalliseen ylläpitokuluun. Ei sama laskennallinen kulu voi mitenkään olla todellinen kustannus sekä 1000 euron Opelille, 15000 euron pikkuautolle että 60K bemarille.Vagabondo kirjoitti:Korvauksen suuruuskin perustuu ihan todellisiin auton ylläpitokuluihin, joten jos ministeri haluaa korvauksen pienemmäksi, niin sen kuin järkkää autoilun kustannustasoa matalammaksi.
Kun suomalaisen autokanna ikä on mikä on, kilometrikorvauksen perustaminen uuden auton kustannuksiin johtaa siihen, että keskimäärin se ei vain vastaa kuluja. Kyllähän se tiedossa on. Meillä on jengiä, erityisesti myyntimiehiä, jotka tienaavat kilometreillä ihan selvästi.Vagabondo kirjoitti:Kun suomalaiset keskimäärin ajavat noin 20 000km/v, voidaan päätellä, että verottajan laskelmat perustuvat uuden alemman keskiluokan auton kustannuksiin. Veroton kilometrikorvaus on mielestäni aika maltillisella tasolla todellisiin kuluihin suhteutettuna. Tietenkin käsistään kätevä, joka tekee remontit itse pystyy vanhalla autolla ajamaan alle noiden kustannusten, mutta se on vaan korvausta auton ylläpitämiseksi vapaa-ajallaan tekemästä työstä.
Englantilaisen lehdistön kyky tehdä otsikoita on kyllä jäätävä.pierupylly kirjoitti:Gordon Ramsayn kääpiöpornokaksoisolento löytyi kuolleena mäyränpesästä.
Kaverin viimeiseksi leffaksi jäi siis Hi-Ho Hi-Ho, It's Up Your Ass We Gopierupylly kirjoitti:Gordon Ramsayn kääpiöpornokaksoisolento löytyi kuolleena mäyränpesästä.
Ei sillä perusteella, että jotkut saa korvauksesta taloudellista hyötyä, voi vetää johtopäätöstä, ettei korvaus vastaisi keskimääräisiä kuluja. Myöskään autokannan yleinen keski-ikä ei kerro minkä ikäisillä autoilla pääosa kilometrikorvauksista ajetaan. Koska ajokilometrin hinta laskee ajomäärän mukana, on luonnollista, että paljon työkseen ajavat saavat jossain vaiheessa taloudellista hyötyä. Yritykselle olisikin todennäköisesti edullisempaa tuupata täysi autoetu tai hankkia työajoja varten auto paljon ajaville. Kilometrikorvauksen varsinainen käyttötarkoitus on korvata työnantajan satunnaista tarvetta autolle. Silloin kun kilometrikorvausta käytetään selvästi palkan osana, voidaan tilanteeseen jo nykyisin puuttua, kuten taannoin jonkun kiinteistönvälitysfirman tapauksessa. Haluttaessa korvattaville kilometreille voidaan määrätä vaikka maksimimäärä, jos niiden käyttö palkan osana halutaan estää, mutta kilometrikorvauksen suuruus on valitettavasti ihan perusteltu.So Hard kirjoitti:Kun suomalaisen autokanna ikä on mikä on, kilometrikorvauksen perustaminen uuden auton kustannuksiin johtaa siihen, että keskimäärin se ei vain vastaa kuluja. Kyllähän se tiedossa on. Meillä on jengiä, erityisesti myyntimiehiä, jotka tienaavat kilometreillä ihan selvästi.Vagabondo kirjoitti:Kun suomalaiset keskimäärin ajavat noin 20 000km/v, voidaan päätellä, että verottajan laskelmat perustuvat uuden alemman keskiluokan auton kustannuksiin. Veroton kilometrikorvaus on mielestäni aika maltillisella tasolla todellisiin kuluihin suhteutettuna. Tietenkin käsistään kätevä, joka tekee remontit itse pystyy vanhalla autolla ajamaan alle noiden kustannusten, mutta se on vaan korvausta auton ylläpitämiseksi vapaa-ajallaan tekemästä työstä.
So Hard kirjoitti: Mulla on itse asiassa jossain olemassa laskelma...
Hieman lian iso, että ois Millenium Falcon.NuoriDaavid kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/hamm ... -tf-promo1
Toivottavasti se on UFO
Nuo kiinteistönvälittäjien kilsat olivat ihan puhdasta kusetusta ja veronkiertoa. Ihan eri asia siis kuin tuo mistä sinä puhut.Vagabondo kirjoitti:Silloin kun kilometrikorvausta käytetään selvästi palkan osana, voidaan tilanteeseen jo nykyisin puuttua, kuten taannoin jonkun kiinteistönvälitysfirman tapauksessa.