Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti:Astetta rajumpi työtaistelutoimi:
Aika fantastinen toi:
---
Työntekijöille oli aiemmin tarjottu kahta vaihtoehtoa: joko he irtisanoutuvat ja saavat erorahan yhtiöltä tai jatkavat työssä palkkojen pysyessä ennallaan. Suurin osa työntekijöistä valitsi ensimmäisen vaihtoehdon, jonka mukaan he irtisanoutuivat ja ottivat erorahan. Työnantaja ei kuitenkaan suostunut maksamaan erorahoja,
---

Olisivat kerrankin tarvinneet juriristia!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tämä maa tarvitsee kipeästi Biaudeeta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201201 ... 7_ul.shtml
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Tää kyllä kuuluis huumoritopikkiin, muttta menkööt


http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koul ... 220724/139
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Jos vihjaisit, että Espoon kannattaisi liittyä Helsinkiin, niin siitä olen eri mieltä Kuten Dave jo perusteli, niin siitä ei seuraa mitään hyvää.
Ah, ehkä Espoo säilyy erillään: kokoomus on johtavasta asemastaan huolimatta kai jäämässä yhdistämisinnossaan vähän yksin: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... ljastuivat
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jos vihjaisit, että Espoon kannattaisi liittyä Helsinkiin, niin siitä olen eri mieltä Kuten Dave jo perusteli, niin siitä ei seuraa mitään hyvää.
Ah, ehkä Espoo säilyy erillään: kokoomus on johtavasta asemastaan huolimatta kai jäämässä yhdistämisinnossaan vähän yksin: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... ljastuivat
Jos kuntauudistus tarkoittaa Espoon pakkoliitosta Helsinkiin ja Vantaaseen (vain Vantaahan?), olen kyllä mukana vetämässä mattoa Virkkusen alta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jos vihjaisit, että Espoon kannattaisi liittyä Helsinkiin, niin siitä olen eri mieltä Kuten Dave jo perusteli, niin siitä ei seuraa mitään hyvää.
Ah, ehkä Espoo säilyy erillään: kokoomus on johtavasta asemastaan huolimatta kai jäämässä yhdistämisinnossaan vähän yksin: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... ljastuivat
Mä en oikein usko, että toi kartta ainakaan tossa muodossa toteutuu, mutta jo pelkällä ehdotuksella kokoomus ottaa aika kovan riskin tulevia kuntavaaleja ajatellen. Vaikka espoon kokoomus on vahvasti liitosta vastaan, saattaa se menettää silti huomattavasti paikkoja suuttuneilta äänestäjiltä.

Toisekseen mä en edes ymmärrä mihin koko kuntaliitoksia tarvitaan. Pääkaupunkiseudulla Helsinki on yksinäänkin jo liian iso toimiakseen tehokkaasti ja kaupunkikoon tuplaaminen ei ainakaan helpota byrokratiaa. Jotenkin homma haiskahtaa kuntaverotuksen monopolisoimiselta, ettei kuntien välillä olisi jatkossa kilpailua siitä kuka tuottaa palvelut tehokkaimmit tai ainakin sen vertailu olisi vaikeampaa ja etäisyyksien kasvaessa asuinkunta määräytyisi nykyistä selvemmin työpaikan mukaan. Jo toteutuneiden kuntaliitosten valossa ainoa liitoksesta hyötyvä on alueen isoin kaupunki, josta tulee uuden kaupungin keskus ja liitoksesta ei synny säästöjä, vaan menot vaan kasvaa lisääntyneen byrokratian myötä. Pakkokuntaliitosten sijaan näkisin mielelläni keskustelua terveydenhuollon siirtämisestä pois kunnilta valtakunnalliseksi/läänillisiksi/maakunnallisiksi organisaatioksi/-oiksi. Se kun tuntuu olevan se kuntaliitoksiin pakottava tekijä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos kuntauudistus tarkoittaa Espoon pakkoliitosta Helsinkiin ja Vantaaseen (vain Vantaahan?), olen kyllä mukana vetämässä mattoa Virkkusen alta.
Mä kanssa. Ajattelin ensin, ettei tolla ole vaikutusta presidentinvaaleihin, mutta nyt aiheeseen tän ketjun myötä uudelleen palattuani huomaan, että se vaikuttaa. Ainakin mulla on ollut jo paha ristiriita kannattamieni kokoomuspolitoikoin ja toimivan johdon harrastaman politiikan kanssa ja ainoastaan vaihtoehtojen heikkous on pitänyt mut kokoomuksen äänestäjänä. Tähän ehdotukseen meni nyt Niinistöltä mahdollisuudet saada ääni ellei Katainen ja Virkkunen sanoudu selvästi irti kartan sisällöstä. Toisen kierroksen äänestystäkin joutuu oikeasti miettimään, sillä mun on vaikea antaa ääntäni kokoomukselle ton pakkoliitoksen uhan roikkuessa noin voimakkaasti päällä. Kaiken tyytymättömyyden jälkeen tää saattaa olla viimeinen isku uskollisen äänestäjän luottamukselle. Tilannetta ei muuten yhtään paranna helsingin osaston Guggenheim-intoilu.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Jotenkin homma haiskahtaa kuntaverotuksen monopolisoimiselta, ettei kuntien välillä olisi jatkossa kilpailua siitä kuka tuottaa palvelut tehokkaimmin.

Pakkokuntaliitosten sijaan näkisin mielelläni keskustelua terveydenhuollon siirtämisestä pois kunnilta valtakunnalliseksi/läänillisiksi/maakunnallisiksi organisaatioksi/-oiksi. Se kun tuntuu olevan se kuntaliitoksiin pakottava tekijä.
Mä olen vähän samaa mieltä siitä, että pihvi taitaa olla pitkälti tuossa terveydenhuollossa. Ja jos se viedään pois kunnilta, ei se tietenkään enää motivoi kuntaliitoksia. Lisäksi just pääkaupunkiseudulla se taitaa muutenkin olla vähän ponneton argumentti, kun kunnat ovat kuitenkin riittävän isoja erikoissairaanhoidon vakuutusyhtiöiksi.

Tuosta kuntaverotuksesta taas vähän toista mieltä: issue tuntuisi pikemminkin olevan kermankuorintakilpailu kuin tehokkuuskilpailu, plus järkevän suunnittelun mahdottomuus alueilla, jossa keskuskunta mahdollistaa reuna-aluiden vapaamatkustamisen. Mut tästähän me ollaan jo väännetty, eli ei siitä sen enempää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Mä olen vähän samaa mieltä siitä, että pihvi taitaa olla pitkälti tuossa terveydenhuollossa. Ja jos se viedään pois kunnilta, ei se tietenkään enää motivoi kuntaliitoksia. Lisäksi just pääkaupunkiseudulla se taitaa muutenkin olla vähän ponneton argumentti, kun kunnat ovat kuitenkin riittävän isoja erikoissairaanhoidon vakuutusyhtiöiksi.
Kiva olla välillä samaa mieltä :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Tuosta kuntaverotuksesta taas vähän toista mieltä: issue tuntuisi pikemminkin olevan kermankuorintakilpailu kuin tehokkuuskilpailu, plus järkevän suunnittelun mahdottomuus alueilla, jossa keskuskunta mahdollistaa reuna-aluiden vapaamatkustamisen.
Itse en ihan osta tuota kermankuorintaa kuin ehkä kauniaisen kohdalla. Tai ainakin oletan, ettö nyt puhutaan hyvien veronmaksajien haalimisesta?

Varakkaille työmatkan ajallinen kustannut on paljon korkeampi kuin pienituloisille, joten juuri varakkaiden kannattaa asua lähellä työpaikkaa. Ylipäätään kunnallisvero kohdistuu ansiotuloon, joten pääomatuloja hankkivien sijoittumiseen ei kuntavero juuri vaikuta. Luultavasti osinkokuningas siis haluaisi asua lähellä oopperaa, mutta tietenkin vain sillä ehdolla, että alueelle ei sijoiteta ruiskujen vaihtopistettä.

En äkkiseltään keksi ketään veroja kehyskuntaan karkuun muuttanutta, mutta hevosten omistajia on sijoittunut noihin jonkun verran. Helsinki ei suhteudu positiivisesti edes väljään omakotiasumiseen, saati sitten hevosten pitoon.

Eli olen tässä vagabondon linjoilla ja uskon byrokraattien vain haluavan suurempaa otetta ihmisten elämästä. Lähidemokratiasta on ihan turha haaveilla, jos ihmiset alistetaan työpaikkaan sidotuiksi maaorjiksi. Byrokraatit kuuntelvat vasta kun on pakko ja jaloilla äänestäminen on tehokkain tapa. Vantaa ja Espoo ovat jo heränneet, saas nähdä koska Helsinki herää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, voi olla, että jos en olisi Kitinässä, niin kirjoittaisin, että saatan toki olla tässä väärässä. Mutta kyllä mun kaupunkisuunnittelua tosi satunnaisesti seuranneeseen tajuntaani on jotenkin piirtynyt sellainen käsitys, että vaikka tämä koko metropolialue toimii aika orgaanisena kokonaisuutena, niin suunnittelullisten pöljäilyjen takia orgaani toimii tarpeettoman huonosti. Saadakseen hyvätuloisia omakotiasujia myös Helsinkiin, Helsinki kaavoittaa omakotitontteja paikkoihin, joissa pitäisi kaiken järjen mukaan olla kerrostaloja. Espoo rakentaa järjettömiä kanakoppipeltoja paikkoihin, joissa voisi rakentaa eri lailla. Ja joukkoliikennenkin on mitä on. Räikeä esimerkki taitaa olla nyt tämä Östersundomin kaavan viipyminen, kun Vantaa jarruttaa sitä saadakseen Marja-Vantaalle kilpailuedun. Jos kaavoittajan ja kunnallisveron kerääjän perspektiivi olisi koko seudun, homma menisi aika eri lailla. Ehkä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kaikki metropolit, jos helsinkiä voi sellaiseksi sanoa, ovat isoja orgaanisia kokonaisuuksia. Pirstaleisuuteen voi liittyä ongelmia, mutta luulisin sen olevan pienempi paha kuin keskittyneen vallankäytön.

Ainakin helsingissä on uskottu siihen, että ihmiset pitää pakottaa asumaan sumpussa ilman parkkipaikkoja, jotta voidaan perusrtella verovaroin tuettu julkinen liikenne. Minä antaisin ihmisten asua siellä missä haluavat ja tämän takia espoo on hieno keksintö, vaikken muuten niin espoolaisuudesta piittaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Kaikki metropolit, jos helsinkiä voi sellaiseksi sanoa, ovat isoja orgaanisia kokonaisuuksia.
New York ja New Jersey ovat eri kaupunkeja ainakin. Toki ne on aivan kiinni toisistaan, vain joki erottaa. Mutta eri kaupunkeja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriDaavid kirjoitti:New York ja New Jersey ovat eri kaupunkeja ainakin. Toki ne on aivan kiinni toisistaan, vain joki erottaa. Mutta eri kaupunkeja.
Ne on osavaltioita.
Moottoritie Töölön läpi ry.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bhven kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:New York ja New Jersey ovat eri kaupunkeja ainakin. Toki ne on aivan kiinni toisistaan, vain joki erottaa. Mutta eri kaupunkeja.
Ne on osavaltioita.
Ei ole mahdollista. On mahdotonta rakentaa siltoja ja tunneleita eri osavaltioiden välille. Kaavoittaminen on näet niin hankalaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Kaikki metropolit, jos helsinkiä voi sellaiseksi sanoa, ovat isoja orgaanisia kokonaisuuksia.
New York ja New Jersey ovat eri kaupunkeja ainakin. Toki ne on aivan kiinni toisistaan, vain joki erottaa. Mutta eri kaupunkeja.
Toi oli vähän niin kuin se meikäläisen pointti. Useimmissa isommissa kaupungeissa hallintorajat vaihtuvat keskellä tiheää asutusta. Ei vaikka Los Angelesissa huomaa mitään eroa edes ruutukaavassa kun siirrytään Long Beachin puolelle. Espoon ja Helsingin välissä sentään on vettä ja metsää!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Kaikki metropolit, jos helsinkiä voi sellaiseksi sanoa, ovat isoja orgaanisia kokonaisuuksia.
New York ja New Jersey ovat eri kaupunkeja ainakin. Toki ne on aivan kiinni toisistaan, vain joki erottaa. Mutta eri kaupunkeja.
Toi oli vähän niin kuin se meikäläisen pointti. Useimmissa isommissa kaupungeissa hallintorajat vaihtuvat keskellä tiheää asutusta. Ei vaikka Los Angelesissa huomaa mitään eroa edes ruutukaavassa kun siirrytään Long Beachin puolelle. Espoon ja Helsingin välissä sentään on vettä ja metsää!
Onneksi..

Mutta miksi naiset haluaisit sekaantua miehiin jotka viimein hakkaa ja tappaa? kissat ovat vähän leimi selitys.. Suurin syy taitaa kuitenkin olla että miehet haluaa olla rauhassa ja harrastaa, naiset on vaan tiellä ja uusia on heti vastaan tulossa..
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ranska downgreidattiin. Hei, me päästään tienaamaan lisää tällä!
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1201112783
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Ranska downgreidattiin. Hei, me päästään tienaamaan lisää tällä!
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 1201112783
Joo, aletaan tienata heti kun Kreikka kohta maksaa lainoja pois. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Gatilla on kilpailija
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Aina en vain ymmärrä.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/inde ... 1201112883
Tuntuu, että tässä on nyt pakko olla joku väärinkäsitys. Ei kait kukaan voi suunnitella, että keskeneräiset autot ensin tehdään valmiiksi ja heti sen jälkeen romutetaan??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vastaa Viestiin