Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: Sitä mä vaan aina ihmettelen, että jos K- ja S-ryhmien hintatasot on oikeasti niin pahasti pielessä, niin miksi ei kukaan valtaa markkinoita?

Eikös ne ole jo vallattu S- ja K-mafian toimesta?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Voi olla, että olen vain tietämättömyyttäni liian julma espoon ylpeydelle. Kuka siis pimppaisi minulle Emmaa? Miksi siis menisin Emmaan, enkä johonkin hesan uuteen näyttelyyn?
No, Espoossa ne ei naura sulle, kun sä sanot "hesa" (paitsi Dave). Sitä paitsi, EMMA oli ainakin vielä pari vuotta sitten ihan hyvin mukana tässä, olisiko sitten Lontoon Tate Modernista rantautuneesta trendissä muokata teollisista tiloista taidenäyttelytiloja, ja sellaisena ihan itsessään tutustumisen arvoinen kohde eri lailla kuin Helsingin perinteisemmät museot. Mut joo, onhan se sivussa; itsekään en ole käynyt kuin kai kerran-pari.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: Yritin vihjata, että ehkä se ongelma on Espoo. Voihan se olla, että olemassaolevalle kamalla tarvittiin uudet tilat, jolloin projekti saattoi olla ihan ok.

Itse en vain käsitä tuommoisten syrjäisten semihyvien taidemuseoiden ideaa. Kuka tuommoiseen viitsii lähteä vaikka helsingistä käsin?

Kuka siis pimppaisi minulle Emmaa? Miksi siis menisin Emmaan, enkä johonkin hesan uuteen näyttelyyn?
Käsittääkseni kiinteä näyttely on kokolailla ilmaiseksi Espoon riesaksi tungettu. Kokoelma on vissiin jonkun säätiön omistuksessa. En tiedä maksaako espoo siitä mitään. Kiertävät näyttelyt nyt ei tietenkään olleet alunperin olemassa, mutta tarvitsevat jotkin tilat.

Mielestäni olisi kovin hassua, jos Espoon museo olisi helsingissä, joten spekulaatio lienee lähinnä akselilla kannattaako Espoolla olla museota vai ei, eikä sillä sinänsä ole sijainnin kanssa mitään tekemistä. Tiedän, että Espoon syrjäisessä Emmassa käy väkeä niin helsingistä kuin yli 100 km kauempaa, joten senkään suhteen sijainti ei ole toivoton. Lähinnä kysymys on siitä, onko siellä mielenkiintoista nähtävää.

Kiinteä näyttely on makuuni liian taiteellinen eli en osaa arvostaa. Muutama kiertävä on sen sijaan ollut mielenkiintoinen ja niitä on pojan kanssa tullut käytyä katsomassa. Yksi niistä oli laajuudeltaan yllättävän pieni, joten se oli pieni pettymys.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Mut joo, onhan se sivussa; itsekään en ole käynyt kuin kai kerran-pari.
Niin tämähän tietysti riippuu katsekulmasta. Matkaa huomattavasti vähemmän kuin Helsingin museoihin ja auton saa pysäköidä ilmaiseksi pihaan :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kotimaassa olen viimeksi tainnut käydä taidemuseossa Mäntässä. Ihan nätti mesta ja näin, mutta siinä voidaan ihmetellä sijaintia. EMMA tulee jäämään väliin pysyvästi, liian kaukana ollakseen niin lähellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos 1.1.2013 alkaen kaikissa uusissa Suomessa myytävissä ja Suomeen tuotavissa autoissa olisi pakollinen alkolukko, kyllä rattijuoppous olisi 20:n vuoden kuluttua 99%:sti historiallinen ongelma.

Kävin juuri nettipankissa ja sain siitä idean. Pakotetaan kaikki kansalaiset OP:n nettipankin asiakkaiksi ja auton saisi käyntiin vain OP:n nettipankin uudistuneella turvakännykkäviestilukuvalintalistasalasanaturvatoiminnolla.

Kyllä jäisi rattijuopolla auto parkkiin satavarmasti!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mut joo, onhan se sivussa; itsekään en ole käynyt kuin kai kerran-pari.
Niin tämähän tietysti riippuu katsekulmasta. Matkaa huomattavasti vähemmän kuin Helsingin museoihin ja auton saa pysäköidä ilmaiseksi pihaan :D
Jaa. Noin käydään ruokamarketeissa tai jossain puuhamaissa. Taidenäyttelyssä käydään kävellen, ja vierailu yhdistetään lasilliseen tai mahdollisesti ateriaan jossain lähistön tunnelmallisessa kuppilassa. Autolähiömuseo vie jo konseptillaan mahdollisuuden kovin ilmavaan elämykseen. Vaikka siis itse tilana Emma on ihan kiva.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Eikös ne ole jo vallattu S- ja K-mafian toimesta?
Ei markkinaosuus ole mikään kiinteä luku. Jos asiakkaat ei ole tyytyväisiä ja markkinoille tulee parempi kilpailija, niin asiakkaat siirtyy. Pitää muistaa, ettei hinta ole ainoa tekijä. Mä asuin aikanaan ihan halpakaupan vieressä, jolloin tuli asioitua siellä useasti, mutta oikeastaan aina ärsytti ahtaat käytävät, huono layout ja epämääräiset valikoimat. Kävin säännöllisesti myös kaupungin toisella puolella K-ryhmän kaupassa, jossa oli miellyttävämpi asioida, enkä huomannut mitään suurta lovea opiskelijan budjetissa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:kävellen, ja vierailu yhdistetään lasilliseen
Miksi kävellä, kun voi ajaa kännissä :miitti:

Espoon ravintola ja kuppila tarjonta on vielä valitettavan vaillinaista, mutta mielestäni siinäkin on havaittavissa kehittymisen merkkejä. Ootellaan 10-20 vuotta katotaan miten kaupunki kehittyy. Vielä 10 vuotta sitten joutui paljon useammin piipahtamaan Helsingissä saadakseen kaipaamansa palvelun.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Espoon ravintola ja kuppila tarjonta on vielä valitettavan vaillinaista, mutta mielestäni siinäkin on havaittavissa kehittymisen merkkejä.
Missä kohdin? Itse näin tulevaisuuden synkkänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Espoon ravintola ja kuppila tarjonta on vielä valitettavan vaillinaista, mutta mielestäni siinäkin on havaittavissa kehittymisen merkkejä.
Ongelma on kai siinä, että Matinkylän ostariin nyt voi perustaa kuinka loistavan ravintolan tahansa, mutta ei se silti voi olla paikka, jossa on tunnelmallisen mukava pistäytyä, kun ympäristö ei ole urbaaniin elämään sopivaa. Vähän niin kuin Kirkkonummen Bistro o mat - ihan jees, jos nyt ylipäänsä tykkää hengailla Citymarketin parkkipaikalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Ongelma on kai siinä, että Matinkylän ostariin nyt voi perustaa kuinka loistavan ravintolan tahansa, mutta ei se silti voi olla paikka, jossa on tunnelmallisen mukava pistäytyä, kun ympäristö ei ole urbaaniin elämään sopivaa. Vähän niin kuin Kirkkonummen Bistro o mat - ihan jees, jos nyt ylipäänsä tykkää hengailla Citymarketin parkkipaikalla.
Vanhat ostarit on vähän rappiolla, kun ei ne oikein pärjää vetovoimassa kauppakeskuksille, joihin Espoon elämä on keskittynyt, mikä Suomen ilmasto huomioiden on ihan ymmärrettävää. Vaikka Espoo on koko ajan muuttumassa kaupunkimaisemmaksi, niin tuskin siihen koskaan muodostuu Helsingin keskustaa muistuttavaa aluetta, ihan Helsingin läheisyyden vuoksi. Toisaalta en sen kaltaista keskustaa Espooseen kaipaakaan.

Tuolla Kirkkonummella onkin ollut tarkoitus käydä syömässä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: Missä kohdin? Itse näin tulevaisuuden synkkänä.
Sä olet pettynyt, kun sitä ei ole vielä rakennettu ja aloittaminen näyttää jatkuvasti venyvän tai jää ehkä jopa kokonaan tekemättä?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voin kuvitella noin kymmenentuhatta huutavaa kakaraa ja viisituhatta teini-ikäistä nee..kulttuurinrikastuttajaa molottamassa normaaliin puheääneensä. Vieri vieressä keskinkertaisia etnisiä ruokamestoja (joista pidän) ja viisi pikaruokamestaa sisäkkäin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ongelma on kai siinä, että Matinkylän ostariin nyt voi perustaa kuinka loistavan ravintolan tahansa, mutta ei se silti voi olla paikka, jossa on tunnelmallisen mukava pistäytyä, kun ympäristö ei ole urbaaniin elämään sopivaa. Vähän niin kuin Kirkkonummen Bistro o mat - ihan jees, jos nyt ylipäänsä tykkää hengailla Citymarketin parkkipaikalla.
Vanhat ostarit on vähän rappiolla, kun ei ne oikein pärjää vetovoimassa kauppakeskuksille, joihin Espoon elämä on keskittynyt, mikä Suomen ilmasto huomioiden on ihan ymmärrettävää.
Termin "Matinkylän ostari" oli kyllä tässä yhteydessä tarkoitus kattaa kaikki Sellot ja Omenat, Viulut ja Päärynät, ja mitä niitä nyt onkaan. En kyllä niihin haluaisi mennä syömään, vaikka siellä olisi mikä Bocuse kokkina. (Sama muuten pätee leffateatterihin, mutta vielä hälyyttävämmin: tilanne on katastrofaalinen jo Helsingissäkin!)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Espoon ravintola ja kuppila tarjonta on vielä valitettavan vaillinaista, mutta mielestäni siinäkin on havaittavissa kehittymisen merkkejä.
Ongelma on kai siinä, että Matinkylän ostariin nyt voi perustaa kuinka loistavan ravintolan tahansa, mutta ei se silti voi olla paikka, jossa on tunnelmallisen mukava pistäytyä, kun ympäristö ei ole urbaaniin elämään sopivaa. Vähän niin kuin Kirkkonummen Bistro o mat - ihan jees, jos nyt ylipäänsä tykkää hengailla Citymarketin parkkipaikalla.
Lauantaina saimme kehiteltyä pienen perheriidan. Olimme sopineet waimon kanssa, että käymme shoppailemassa ja sen jälkeen kaupungille syömään. Kuinka ollakaan, kun naisen pää on kuin tuuliviiri, waimoa ei kiinnostanutkaan lähteä keskustaan syömään vaan söimme Sellon ravintola Retrossa.

Minä olin sitten aivan naama norsunvitulla, että ostarin ravintolaanko tässä tultiin syömään. Vaimo syytti mua wannabe elitistiksi jne. Asia sitten eskaloitui ja välillä oltiin jo lähdössä samantien kotiin. Lopulta kuitenkin söimme pääruoat vesi ruokajuomana.

Vaimo otti jonkun kanaleivän ja minä babyribsit. Lasku oli 31 euroa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sello on läpisyöty, eikä toista kertaa tee mieli mennä mihinkään. Paitsi Basen tuna menetteli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Classic pizza Sellossa on Espoon paras ravintola - valitettavasti.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ongelma on kai siinä, että Matinkylän ostariin nyt voi perustaa kuinka loistavan ravintolan tahansa, mutta ei se silti voi olla paikka, jossa on tunnelmallisen mukava pistäytyä, kun ympäristö ei ole urbaaniin elämään sopivaa. Vähän niin kuin Kirkkonummen Bistro o mat - ihan jees, jos nyt ylipäänsä tykkää hengailla Citymarketin parkkipaikalla.
Vanhat ostarit on vähän rappiolla, kun ei ne oikein pärjää vetovoimassa kauppakeskuksille, joihin Espoon elämä on keskittynyt, mikä Suomen ilmasto huomioiden on ihan ymmärrettävää.
Termin "Matinkylän ostari" oli kyllä tässä yhteydessä tarkoitus kattaa kaikki Sellot ja Omenat, Viulut ja Päärynät, ja mitä niitä nyt onkaan. En kyllä niihin haluaisi mennä syömään, vaikka siellä olisi mikä Bocuse kokkina. (Sama muuten pätee leffateatterihin, mutta vielä hälyyttävämmin: tilanne on katastrofaalinen jo Helsingissäkin!)
Meidän pitäis mennä naimisiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Classic pizza Sellossa on Espoon paras ravintola - valitettavasti.
Oman ääneni parhaaksi saa Kilim, tiedä onko hyvästä vai pahasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Termin "Matinkylän ostari" oli kyllä tässä yhteydessä tarkoitus kattaa kaikki Sellot ja Omenat
Kummallista epätäsmällisyyttä. Matinkylän ostaria kun pidetään esimerkkinä rappiolla olevasta 70-luvun ostarista. Ei voinut Espoolainen ymmärtää.

Mä olen joskus käynyt Basessa seuraamassa stand upia ja samalla syömässä ja ollut oikein tyytyväinen kokemukseen ja käytän hyväkseni muutenkin nykyistä sangen vähäistä ravintolatarjontaa. Täytynee muistaa, etten mä ole urbaani ihminen vaan maaseudulta kotoisin ja aina viihtynyt paremmin pienissä kaupungeissa. Myös maailmalla reissatessa kiertelen mieluummin maalaiskyliä kuin suurkaupunkeja. Mä en kaipaa suurkaupungin sykettä ympärilleni vaan mulle riittää rauhallisempikin tunnelma.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kauppakeskuksen ravintola on vain sellainen paikka, että kaltaiseni wanna be elitisti saa paniikkihäiriökohtauksen. Sehän on junttiuden ja luuseriuden peruskuvastoa.

Toki tämä kertoo enemmän minusta, kuin kauppakeskuksen ravintolasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:(Sama muuten pätee leffateatterihin, mutta vielä hälyyttävämmin: tilanne on katastrofaalinen jo Helsingissäkin!)
Mä unohdin kommentoida tän ensimmäisessä viestissä. Mä en tietenkään käy missään leffateattereissa, kun on iso kangas kotona sekä parempi ääni ja alkoholia tarjoillaan myös elokuvan aikana.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Johnny Winter

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Just just... Mä taidan mennä hakemaan mäkkäristä tuplajuuston ja kahvin ja ajaa kotiin.
Vastaa Viestiin