Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: No eikös me maksettu juurikin joku taidemuseo Tapiolaan?

Puhumattakaan Kehä I:n järjettömistä tunneleista.
No tää viimeisin ja isoin osa eli 17 000m2 23 000m2 kokonaispinta-alasta näyttää maksaneen 23,5 miljoonaa eli suunnilleen sen mitä helsinki meinaa maksaa pelkästä guggenheimin nimen lisenssistä 20 vuodeksi. Huomattavasti kohtuullisempaa. En ole täysin kulttuurin rahoitusta vastaan, mutta kohtuus kaikessa.

Kehien parannusprojekteissa ei ole muuta vikaa kuin se, että ne on 20-30 vuotta myöhässä. Siinä missä iso kasa muitakin tieprojekteja Suomessa. Uusimmassa moottori lehdessä oli, muuten, käppyrä joka havainnollistaan hyvin miten valtio kuppaa autoilijoita ja laiminlyö tieverkoston ylläpitoa.

Kuva
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:... 23,5 miljoonaa .... En ole täysin kulttuurin rahoitusta vastaan, mutta kohtuus kaikessa.
No on tuo kuitenkin aika iso summa tässä tilanteessa. En itsekkään ole kokonaan vastaan, mutta jotenkin pitäisi suhteuttaa esimerkiksi kustannettava kulttuuripalvelun suhteelliseen käyttäjämäärään verrattuina muihin kulttuuripalveluihin paljonko sitä rahaa lyödään tumppuun. [mutu]Esimerkiksi veikkaisin junnufutiksella olevan huomattavasti enemmän asiakkaita kuin taidemuseoilla, mutta vuosittain siihen saatu valtion€ murto-osa edellisestä[/mutu].
Vagabondo kirjoitti:Kehien parannusprojekteissa ei ole muuta vikaa kuin se, että ne on 20-30 vuotta myöhässä.
Vaikka tunneli on ihan hemmetin hyvä asia meikäläiselle kun ennen pystyin kovemmalla tuulella melkein sylkäisemään kehälle ja nyt möly katosi kokonaan niin siltikin ihmettelen tunnelia, olisi se parannus mahtunut ihan hyvin maanpäällekkin ja luultavasti paljon huokeammalla. Ja sitten se toinen tunneli Otaniemen kohdille?
Viimeksi muokannut Bluntly, 10.01.2012 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:käppyrä joka havainnollistaan hyvin miten valtio kuppaa autoilijoita ja laiminlyö tieverkoston ylläpitoa.

Kuva


Aika karu käppyrä. Oliko jutussa eritelty minne verorahat menevät?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:käppyrä joka havainnollistaan hyvin miten valtio kuppaa autoilijoita ja laiminlyö tieverkoston ylläpitoa.

Kuva


Aika karu käppyrä. Oliko jutussa eritelty minne verorahat menevät?
Valtion budjetista voi katsoa. Samaan kassaanhan ne kaikki verotulot laitetaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Luulen, että se tieto voisi olla liikaa kaikille.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:... 23,5 miljoonaa ....
No on tuo kuitenkin aika iso summa tässä tilanteessa.
Siis eihän tuo ollut kuin 1300€/m2 ja rakennettiin silloin kun vielä meni hyvin, joten uskoisin rahoituksen hoituneen budjetista, koska Espoon sivistystoimen kokonaisbudjetti on kuitenkin melkein 600 miljoonaa vuodessa, josta kulttuurilautakunnan osuus tosin vain 57,3 miljoonaa. Vastaavasti liikuntalautakunnan osuus 28,7 miljoonaa. Ajankohtaisempi kitinän aihe Espoossa lienee uusi teatteritalo.
Bluntly kirjoitti:Vaikka tunneli on ihan hemmetin hyvä asia meikäläiselle kun ennen pystyin kovemmalla tuulella melkein sylkäisemään kehälle ja nyt möly katosi kokonaan
Niin, ideana lieneekin nimenomaan asumismukavuus ja ettei kehätie jakaisi asuinalueita kahtia, vaan syntyisi yhtenäisempi ympäristö. Mitä olen tapiolan tunneliprojekteja vilkuillut, niin ne vaikuttaa parantavan seutukunnan yhtenäisyyttä ja mahdollistavan lisää rakennusmaata keskeisellä alueella. Käsittääkseni tunneleiden vapauttamien rakennusoikeusneliöiden myynti kattaa paljon lisäkustannuksista.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asumismukavuus in my arse. Jos nykyisen tunnelin päälle rakennetaan niin osa asukkaista saa seurata aivan lähietäisyydeltä kun vetelen helikopteria olohuoneessani.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti: Aika karu käppyrä. Oliko jutussa eritelty minne verorahat menevät?
Valtion budjetista voi katsoa. Samaan kassaanhan ne kaikki verotulot laitetaan.
Sinnehän ne häviää. Muutoshan tapahtu tossa 90-luvun laman aikaan jolloin autoilusta tehtiin lopullisesti lypsylehmä valtion taloutta tasapainottamaan ja unohdettiin lopullisesti mihin tarkoitukseen autovero alunperin luotiin. Nykyisen vihreyskampanjan vaikutukset on vähäiset siihen verrattuna.

Rahaa kupataan sieltä mikä on niin oleellista, että ihmiset käyttävät hinnasta välittämättä ja tuetaan toimintoja, joista ei olla valmiita maksamaan markkinahintaa. Ihmisillä tosin saattaisi olla varaa maksaakin se markkinahinta, jos valtio ei kuppais rahoja välistä.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti:Asumismukavuus in my arse. Jos nykyisen tunnelin päälle rakennetaan niin osa asukkaista saa seurata aivan lähietäisyydeltä kun vetelen helikopteria olohuoneessani.
Siitä vaan havainnekuvasta katsomaan mihin lähimmät talot tulee. Kyllä koko entinen kehän ja tunnelin alle jäävä alue on kaavoitettu täyteen.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^Mikä toi kaarirakennelma on tossa tunnelin länsipäässä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Voi jumalauta!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Tai haaremi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:^Mikä toi kaarirakennelma on tossa tunnelin länsipäässä?
Olisko toimisto- tai liiketilaa blokkaamassa liikenteen melua asuinrakennuksilta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Tai haaremi.
Mun haaremi on kellarissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Tai haaremi.
Mun haaremi on kellarissa.
Kuva

Tuollainen?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Tai haaremi.
Mun haaremi on kellarissa.

B ja B:n haaremi:

Kuva
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Näistä kehä I:n tunneleista puhuttaessa, niin tossa olis suunnitelmaa Keilaniemen kattamisesta. Mun mielestä näyttää aika hyvältä ja liittää toimistoalueen rantoineen paremmin Tapiolaan. Nykyisellään alue vaikuttaa irralliselta kaistaleelta. Lisäksi tuo paljon asuntoja työpaikkojen lähelle, joka voisi mahdollistaa esimerkiksi alueen ravintolatarjonnan parantumista, kun samaa liiketilaa voisi käyttää sekä lounasaikaan, että illalla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:
No tää viimeisin ja isoin osa eli 17 000m2 23 000m2 kokonaispinta-alasta näyttää maksaneen 23,5 miljoonaa eli suunnilleen sen mitä helsinki meinaa maksaa pelkästä guggenheimin nimen lisenssistä 20 vuodeksi. Huomattavasti kohtuullisempaa.
Ei tuossa espoon touhussakaan ole järkeä. Julkisesti kustannettavan Taidemuseon pitää olla joko tosi halpa tai pirun hyvin mietitty. Tapiola jo sijaintina kertoo, että olisi kannattanut tähdätä halpaan. Paskoja, mutta kalliita museoita on maa väärällään.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:Tapiola jo sijaintina kertoo, että olisi kannattanut tähdätä halpaan.
Mitä vikaa Tapiolassa? Mikä mielestäsi olisi Espoossa parempi paikka? Mitä kustannustasoon tulee, niin 1300€/m2 on nykyaikana varsin kohtuullinen hinta. Suunnilleen saman maksoin omasta talostanikin. Sitä paitsi lopputulos on oikein tyylikäs yhdistelmä urbaania karheutta ja kiiltäviä pintoja. Hieno rakennus.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Jännityksellä odotan "jatkotoimenpiteitä" Uskaltaiskohan viranomainen lätkäistä ainakin tuhannen euron sakon!?


http://www.taloussanomat.fi/paivittaist ... 1220627/12
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Jännityksellä odotan "jatkotoimenpiteitä" Uskaltaiskohan viranomainen lätkäistä ainakin tuhannen euron sakon!?
Sitä mä vaan aina ihmettelen, että jos K- ja S-ryhmien hintatasot on oikeasti niin pahasti pielessä, niin miksi ei kukaan valtaa markkinoita? Halpakaupat ja Lidl:t eivät vaan alemmasta hintatasostaan huolimatta tunnu valtaavan tilaa itselleen. Onko vika sijainnissa, konseptissa vai markkinoinnissa? Yleensä jos jossain on helppoa rahaa tarjolla, niin ottajia kyllä löytyy kuin pikavippimarkkinoilla, mutta niin vain (euro)sparitkin katos suomesta aikansa toimittuaan, kun bisnes ei kannattanut. Stockman kyllä porskuttaa vielä kalliimmilla hinnoilla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Tapiola jo sijaintina kertoo, että olisi kannattanut tähdätä halpaan.
Mitä vikaa Tapiolassa? Mikä mielestäsi olisi Espoossa parempi paikka?
Yritin vihjata, että ehkä se ongelma on Espoo. Voihan se olla, että olemassaolevalle kamalla tarvittiin uudet tilat, jolloin projekti saattoi olla ihan ok.

Itse en vain käsitä tuommoisten syrjäisten semihyvien taidemuseoiden ideaa. Kuka tuommoiseen viitsii lähteä vaikka helsingistä käsin? Itse olen pohtinut lähtöä monta kertaa, mutta ei vaan jaksa. Matkailijoiden TOP10 listalle EMMA ei mahdu. Insinöörit eivät museoissa juokse, joten ilmeisesti EMMA on suunnattu espoon koululaisille?

Voi olla, että olen vain tietämättömyyttäni liian julma espoon ylpeydelle. Kuka siis pimppaisi minulle Emmaa? Miksi siis menisin Emmaan, enkä johonkin hesan uuteen näyttelyyn?
Vastaa Viestiin