Sivu 87/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.04.2013 20:57
Kirjoittaja exPertti
^ ei kitkarenkaissa vikaa ole, siis paitsi jos on liukasta. Silloin niillä ei tee mitään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 06.04.2013 9:04
Kirjoittaja exPertti
Missä on 90 hevosvoimaa ja 898 kuutiota?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2013 9:15
Kirjoittaja Bluntly
Etuvilkun hajonneen koteloinnin vaihto olikin yllättävän helppo operaatio. Vain yksi ruuvi ja alle viisi minuuttia aikaa. Hajonneen pyyhkijänvarren vaihto vaatiikin sitten viiden euron sijoittamista ulosvetäjään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2013 16:35
Kirjoittaja NuoriDaavid
9 ja 10 vaihteiset laatikot tulevat.

http://wheels.blogs.nytimes.com/2013/04 ... utomobiles

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2013 17:44
Kirjoittaja Pulkannaru
^
ZF esittelee huomenna oman 9-vaihteisen automaattivaihteistonsa Detroitissa. Kykenee tämän hetken malleilla käsittelemään maksimiväännöt alueella 200-480Nm.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2013 18:51
Kirjoittaja NuoriDaavid
Pulkannaru kirjoitti:^
ZF esittelee huomenna oman 9-vaihteisen automaattivaihteistonsa Detroitissa. Kykenee tämän hetken malleilla käsittelemään maksimiväännöt alueella 200-480Nm.
Luulisi noiden pienempien vääntöjen menevän CVT:llä. Tosin tuossa linkkaamassani väitettiin CVT:n olevan kalliimpi. Näin maallikkona ihmettelen, miten CVT on kalliimpi kuin 9-vaihteinen laatikko.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.04.2013 19:50
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Ainakaan tuotantomäärien pienuus ei auta CVT:tä tuotantokustannuksien suhteen. Ja lisäksi ulkomuoto usein poikkeaa manuaalilaatikosta, joka taasen lisää suunnittelukustannuksia moottorin ja moottoritilan osalta.
Näiden edellisten suhteeen DSG on manuaalin kanssa CVT:hen verrattuna etulyöntiasamessa.
Luulisin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.04.2013 6:40
Kirjoittaja MrM
CVT:t on ehkä uusinta Subarun laatikkoa lukuunottamatta aika todella surullista kräppiä. Yök.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 03.05.2013 11:50
Kirjoittaja Bluntly
Naapurinmiestä vähän kyrsi, kun hänellä oli ALDin auto, ALDin soppari Euromasterin kanssa ja varattu kelloaika tarkalleen vaihtoa varten. Ja lopulta rengasmies sanoi, ettei me tänään ehditäkään mitään vaihtamaan. No kaveria vitutti ja soitti ALDille, että tämmöistä paskaa täällä taas tänään. Illalla puhelin soi ja Euromasterin jamppa kysyi, ollaanko kotona. 30min myöhemmin asentajaukko tuli autollaan pihaan ja vaihtoi hiekkapihalla käsin renkaat tunkilla ja ristikkoavaimella Varmaan ALDi kysyi, että vaihtuuko rengas vai vaihtuuko firma. Kymmeniä tai satoja autoja koskeva soppari.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 03.05.2013 12:18
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:
Naapurinmiestä vähän kyrsi, kun hänellä oli ALDin auto, ALDin soppari Euromasterin kanssa ja varattu kelloaika tarkalleen vaihtoa varten. Ja lopulta rengasmies sanoi, ettei me tänään ehditäkään mitään vaihtamaan. No kaveria vitutti ja soitti ALDille, että tämmöistä paskaa täällä taas tänään. Illalla puhelin soi ja Euromasterin jamppa kysyi, ollaanko kotona. 30min myöhemmin asentajaukko tuli autollaan pihaan ja vaihtoi hiekkapihalla käsin renkaat tunkilla ja ristikkoavaimella Varmaan ALDi kysyi, että vaihtuuko rengas vai vaihtuuko firma. Kymmeniä tai satoja autoja koskeva soppari.
ALD onkin muuten sitten tosi mulkku lafka. Kaveri sai juuri liisariauton palautuksesta 1500 euron laskun, kun siitä löyty 3 kpl pienenpieniä naarmuja joiden omavastuuosuus oli 500€ kpl. Autoliikkeetkään ei mielellään niiden kanssa tarjouksia tekisi, koska vaativat aina 15% alennuksen. Muut liisarifirmat ovat kuulemma paljon helpompia ja jostavampia.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 09.05.2013 21:52
Kirjoittaja Bluntly
Ihan vain aiheeseen kaukaa liittyen sanon, että on aika nätti auto Tojotaksi. Väri toki karmea.

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 10.05.2013 9:08
Kirjoittaja masa

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 10.05.2013 11:09
Kirjoittaja exPertti
^ "Touran 1.4TSI DSG" !!!!1! En pystynyt lukemaan pitemmälle. DSG ja 1.4pikkuturbo Touranissa. Onnea matkaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 8:57
Kirjoittaja masa
Tää mun autoilutuuri on kyllä uskomatonta. Huihaista on nyt ATM laatikosta monentimuunnin paskana. Onneksi, tehdastakuu korvaa kaiken, mutta vaivahan tuosta taas minulle siunaantuu kun autoa pitää viedä komolle ja alistua julkisten kyytiin.

Samaan aikaan tiimistä on kahdella muullakin jannulla auto-ongelmia. 2 vuotta vanha ja muutaman kympin ajettu Passatti hajotti turbonsa, ja hivenen vanhempi Octavia DSG-askinsa. Turbo meni myyjäliikkeen piikkiin, mutta DSG saattaa pudota kokonaan kaverin niskaan.


Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:01
Kirjoittaja Bluntly
masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:04
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:DSG saattaa pudota kokonaan kaverin niskaan.
Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.

Mä en ikinä ostaisi käytettyä autoa yksityishenkilöltä juuri noista syistä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:05
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti: Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.

Ok. Kerrotaan tämä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:05
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.
No kerrohan nyt kovana automiehenä että mikä on sellainen auto?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:07
Kirjoittaja McJanne
^Lada Niva?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:10
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:Nykyautot on kyllä ihan ihan totaalista paskaa.
Edelleen saa uutena autoja, joissa ei ole turhaa tauhkaa.
No kerrohan nyt kovana automiehenä että mikä on sellainen auto?
Tata Nano.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:12
Kirjoittaja masa
McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
So Hard kirjoitti:Tata Nano.
Lisätään listaan arvattu Bluntlyn veikkaus: Dacia Duster.


Veikkaan että noissa hajoaa kuski ja auto samaan aikaan kun alkaa vuodessa tuuppaamaan 30-40 tkm lukuja.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:21
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Jos se on liikkeestä ostettu, niin kyllä se menee valmistajan/myyjän piikkiin 100% ellei kyse ole jostain 200+ TKM ajetusta. Muuta lopputulosta ei pidä hyväksyä. Vaihdelaatikon pitää kestää 200 TKM käyttöä.

Ok. Kerrotaan tämä.
Korjaan vähän. Näköjään 100TKM jälkeen tulee osavastuuta.

Vaihdelaatikon hajoaminen ja kustannusten jako

Uutena ostetun auton vaihdelaatikko vaurioitui ja tuhosi auton kytkimen, kun autolla oli ajettu 121 000 kilometriä. Maahantuoja maksoi 2/3 korjauskustannuksista ja vetosi takuun umpeutumiseen. Maahantuojan mukaan 4 vuotta vanha auto oli tullut siihen asennettujen osien myötä ajomääräänsä nähden parempaan kuntoon.

Vaihdelaatikolle ei ollut annettu huolto- tai vaihtoväliohjetta. Vaihdelaatikon olisi pitänyt kestää huomattavasti kauemmin kuin 121 000 kilometriä, joten se oli rikkoutunut ennenaikaisesti. Kuluttaja oli maksanut kolmasosan eli 1 208 euroa korjauskustannuksista. Auto oli tullut siihen asennettujen osien myötä ikäänsä ja ajomääränsä nähden parempaan kuntoon.

Kuluttajariitalautakunta piti osapuolten välistä kustannusten jakoa asianmukaisena eikä suosittanut lisähyvitystä. Takuun umpeutuminen ei rajoita virhevastuuta, eikä takuun umpeutumisella ei ollut asian kannalta merkitystä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:26
Kirjoittaja Bluntly
McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
Tämähän se meikäläisen unelma on.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:48
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:
McJanne kirjoitti:^Lada Niva?
Tämähän se meikäläisen unelma on.
Sun unelmas on aika lähellä. Mikset lunasta sitä?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.05.2013 9:54
Kirjoittaja Bluntly
Ooppeli toimii vielä kohtuu vähillä investoinneilla. Katsotaan kun laukeaa isosti.