Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

No hyi saatana. Toivottavasti ei enää tuu moista! Ihan oikeesti luulin että kuolen. Edes alkukuukausina ei ollu tollasta, vain etomista ja kuvotusta mutta töissäkin kävin ihan normaalisti. Kertaakaan en oo ollu tämän takia pois töistä, nyt sitte näköjään.. jotenkin hävettää. Vaikka mitäpä hävettämistä siinä pitäis olla tietenkään. Oon vaan ollu niin vähän aikaakin tuolla töissä, että sinänsä katala temppu multa.

Yritän pistellä puoliväkisellä jäisiä mustikoita ja jugurttia naamariin tässä..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

irmelianneli kirjoitti:No hyi saatana. Toivottavasti ei enää tuu moista! Ihan oikeesti luulin että kuolen. Edes alkukuukausina ei ollu tollasta, vain etomista ja kuvotusta mutta töissäkin kävin ihan normaalisti. Kertaakaan en oo ollu tämän takia pois töistä, nyt sitte näköjään.. jotenkin hävettää. Vaikka mitäpä hävettämistä siinä pitäis olla tietenkään. Oon vaan ollu niin vähän aikaakin tuolla töissä, että sinänsä katala temppu multa.

Yritän pistellä puoliväkisellä jäisiä mustikoita ja jugurttia naamariin tässä..
Mä vedin ton Hb:n nostoon puolukoita ja pinaattia(keittoa) kun Retafer ja se toinen vetäs kakan mustaksi ja kovaksi, hyvin nousti 2kk aikana 118 -> 135, plus sit tietty Multitabs x 2/pvä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homoglobiinista:
Nii mun isä (75 vee) suostui tuossa yli kaksi viikkoa sitten lopulta lääkäriin. Sillä oli yli vuoden esiintynyt väsymystä, selkäkipua ja varsinkin jalkojen voimattomuutta niin ettei jaksanut kävellä sataa metriä pitempään. Lääkäriin suostui vasta, kun alkoi tulla rintakipujakin.

Me kaikki pelättiin tietysti, että sydän on nyt lopulta kanttuvei. Sepelvaltimotauti kun on, ja ohitusleikkaus yhdeksän vuotta sitten. Vastaanotolla kuitenkin huomasivat, että hemoglobiini on vain 53!!! Ihminen voisi kuolla tuohon jos laskee äkkiä , mutta isäni elimistö oli vähitellen laskiessa sopeutunut.

Kiireellä, heti samana päivänä piti mun ajaa se Varkaudesta Kuopion Yliopistosairaalaan. Kuulemma ei saanut itse ajaakaan, vaikka joka päivä on muuten Mitsuaan ajellut.

Sydämestä ei löytynyt uutta vikaa, päättelivät, että menettää verta sisäisellä verenvuodolla. Luotasivat ensin mahalaukun. oli o.k. Sitten luotasivat perseen puolitoistametrisellä letkulla. Löytyi paksusuolesta monta haavautumaa (nistä on valokuviakin), jotka samantien poltettiin umpeen. Annettiin viisi pussia verta ja lisäksi pussista silkkaa rautaa suoneen. Vain rautapilleriresepti.

Ja siinä se. Isä kuntoutui hetkessä. Homoglobiini tarkastuksessa vasta 120, mutta on ihan toinen mies. Hyvä kun tuolla selvisi, paljon pahempaa pelättiin. Sydän, tai luotauksessa olisi voinut löytyä paksusuolen syöpä. Olisi nyt aikaisemmin suostunut lääkäriin.

ITSELLÄNI jatkuu nämä taju-menee-jos-päivällä-syö-oireet. Täytyisi kai mennä lääkäriin eikunmutkun..
Viimeksi muokannut Gat, 14.07.2008 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Gat- Hui :shock: Hyvä kun selvisi!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Elppis kirjoitti:Gat- Hui :shock: Hyvä kun selvisi!
Juu, ei se ollut sairaalassa kuin neljä päivää ja nyt ainakin kehuu miten kaikkea jaksaa, kävely sujuu ja mihinkään ei satu. Sydänkivutkin selittynee, että eihän sydänkään hengissä pysy, jos ei saa itsekään verta. Tällä perusteella yrittänen laistaa ainaisesta ostoskassin ja pyykkisäkinkantamisesta :D Nii ja se jo imuroikin mielellään :D
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nyt Gat pistät samantien isäsi ruokavalion kerralla kuntoon, ja ostat sille kausikortin kuntosalille! Persenal trainer voi suunnitella yhdessä isäsi kanssa kunto-ohjelman. Muista syöttää sille tarpeeksi protskuja ja aamuisin kreatiinia koska muuten harjoittelusta ei ole yhtään mitään hyötyä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Elppis kirjoitti:Mä vedin ton Hb:n nostoon puolukoita ja pinaattia(keittoa) kun Retafer ja se toinen vetäs kakan mustaksi ja kovaksi, hyvin nousti 2kk aikana 118 -> 135, plus sit tietty Multitabs x 2/pvä.
Voi kun saiskin ruualla nostettua! Paljonko sit vedit rautasafkaa päivässä.. kilon kumpaakin? :) Ja missä muodossa puolukoita? Puolukat on vähän vaikee asia mulle.. Kyllä mäkin pinaattikeittoo ja -lättyjä syön mut en varmaan tarpeeks. Monivitamiini kans käytössä, samoin maitohappobakt.kapselit. Kalaöljyt lopussa enkä oo saanu aikaseks ostaa lisää. Mullon noi peräosaston ongelmat sitä luokkaa että en pysty yhtään minkäännäköstä umpparia ottaan kyllä siihen päälle! Siis pelottaa ummetus todella, mut joillakinhan tulee ripuli kuulemma rautalääkkeistä. Tuliskin! Ois iha luksusta :)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

IA - puolukoita söin esim. vispipuuron muodossa, hillona perunoiden kanssa, maksalaatikko + puolukat = hirmu määrä rautaa. Jos veriletuista tykkään, kannattaa niitäkin popsia, vaikka välipalana. En mä mitään hirveitä satseja syönyt, sillon tällölin, mutta päivittäin jotain kuitenkin :D
Luontaistuotekaupastakin kannattaa kysellä, sieltä löytyy kyllä moneen apu.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Onko maksa ja veri poistuneet kokonaan kiellettyjen listalta siis?

En oo syöny ku yhden rasiallisen maksista tänä aikana. Veri- ja sisäelinsafkat ei kyllä oikein muutenkaan putoo.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

irmelianneli kirjoitti:Onko maksa ja veri poistuneet kokonaan kiellettyjen listalta siis?
Ei ne kokonaan ole kiellettyjä olleetkaan (tai ei ainakaan 3 vuotta sitten ollu), syömistä pitää vaan vähän rajoittaa :)
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Juu, ei tietenkään. Mut ei niitä joka päivä kai saa syödä. Tai ees välttämättä joka viikko..? Eipä sillä, ku en muutenkaan niin kauheesti välitä niin jääny väliin sitte melkein kokonaan. Noh, Saarioisten maksalaatikko on vissii ainoo mitä voi syödä :)
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Mulle silloin aikanaan sanottiin että pari-kolme kertaa kuukaudessa voi ihan hyvin ja turvallisesti syödä.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 14:02

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Kyynärpäässä on jossain sisällä kipupiste. Tuli varmaan siitä kun laitoin television päälle vappuna.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Crowbar kirjoitti:Kyynärpäässä on jossain sisällä kipupiste. Tuli varmaan siitä kun laitoin television päälle vappuna.
Ota se pois kyynärpään päältä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vasemman polven eturistiside on katkennut ja siihen on asennettu uusi jostain jänteestä vai miten se oli. Kuitenkin kahdesta vaihtoehdosta tiukempi ja kivuliaampi. Kuntoutuksen jälkeen ei ollut mitään ihmeempiä kipuja, mitä nyt noita tavallisia mielestäni asiaan kuuluvia.

Nykyään polvi on niin kosketusarka, että pienikin taputus koskee ja kivasti. Silittää yms. saa ja liikkua voi kunhan ei tosiaan mikään osu polveen. Onko polvessa jotain arpikudosta vai mistä ihmeestä saattaisi olla kyse?
Paras päivä ikinä.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

^ Reagoiks sun polvi lämpöön? Mulla taitaa olla hermoradat niin solmussa ettei lampun pitäminen polven päällä aiheuta oikeastaan muuta kuin ihon kärtsäämistä :D
Niin ja tuo kosketusherkkyys löytyy täältäkin, kaikki osumat sattuu 3x entisen verran.
Joo eturistisidettä ja sivusiteitä on korjailtu...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aikaisemman toisesta syystä johtuneen tähystyksen jälkeen polvi oli kylmän arka, mutta oireet menivät pikku hiljaa pois. Nykytilanteessa polvi reagoi lähinnä sään vaihteluihin, kuten tulevaan sateeseen hieman kylmemmällä ilmalla kuin nyt. Vähänkään tiukempia farkkuja ei voi pitää ja myös pesussa olleet aiheuttavat epämiellyttävää painetta polvelle, mikä johtaa helposti koko jalan kipeytymiseen useaksi päiväksi. Samoin jos futista potkaisee oikein kunnolla tukijalkaa käyttäen, niin luvassa on useamman viikon tauko.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Älkää puhuko noista polvivammoista. Mulla on jo kertaalleen hoidettu polven rasitusvammoja (yli kymmenen vuotta sitten). Tämän jälkeen polvet ovat olleet kunnossa, mutta nyt koskee vasemman polven ulkosyrjään ja oikean polven sisäsyrjään. Löysin myös kenkähyllystä linttaan astutun lenkkarin! :evil:

Kokeilin tänään pyöräilyä ekan kerran kuukauteen ja heti ekalla ylämäellä alkoi särkeä. PRKL! Kai ne täytyy tutkituttaa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kävin gynekologilla ja tuli puheeksi migreenitausta, enkä nyt voikaan jatkaa hyvin sopinutta yhdistelmäehkäisyvalmistetta kohonneen aivohalvausriskin vuoksi. Pätevä syy, hyväksyn, mutta nyt ahdistaa jo uusien pillereiden tuoteseloste haittavaikutusluetteloineen. Varmana saan ne kaikki ja otan pillerin tapani mukaan myöhässä ja tulen vielä kantavaksi. Sitten olen lihava, akneinen, tiputteleva, mielialahäiriöinen ja vielä raskaana, enkä sovi hääpukuuni. Toisaalta, nuo neljä ensimmäistä oiretta ehkäisevät varmaan sen raskauden.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Starflare kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Pikkuvarvas on suurella todennäköisyydellä murtunut. En jaksa mennä lekuriin varmistamaan asiaa, kun ei ne sille mitään kuitenkaan tee.
Eikä sille edes voi, ellei ole kyseessä pottuvarvas. Hae urheiluteippiä ja länttää mokoma naapuriinsa kiinni. Monesti on itsellä mennyt varpaita tohjoksi treenatessa ja aina siitä on tuolla teipillä ja tahattomalla irvistelyllä selvitty.
Starkkis!!!!! :P

Pikkuvarvas on kyseessä ja kipuilee edelleen. Voiskohan sen teipata kiinni naapuriin, jos kerran potunkin voisi? Oliskohan siitä apua? Minulla ei ole koskaan aiemmin mennyt varpaita muussiksi, mutta kerta se on nähtävästi ensimmäinenkin.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kreitsu kirjoitti:
Pikkuvarvas on kyseessä ja kipuilee edelleen. Voiskohan sen teipata kiinni naapuriin, jos kerran potunkin voisi? Oliskohan siitä apua? Minulla ei ole koskaan aiemmin mennyt varpaita muussiksi, mutta kerta se on nähtävästi ensimmäinenkin.
Urheiluteipillä teippaat vierustoveriin kiinni, muuta keinoo ei ole. Paranee sitten ajan kanssa. Itsellä meni hiusmurtuman paranemiseen melkein kuukausi pikkuvarpaasta, hmf.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Rouva Pupu kirjoitti: Urheiluteipillä teippaat vierustoveriin kiinni, muuta keinoo ei ole. Paranee sitten ajan kanssa. Itsellä meni hiusmurtuman paranemiseen melkein kuukausi pikkuvarpaasta, hmf.
Auts, niin kauan! Tämä varvas on ollut jo aika kauan kipeä. On se tosin silleen parantunut, että voi kenkiä käyttää (ei tosin ihan mitä tahansa), mutta se on vieläkin ISO. Jääköhän se "turvonneeksi"? Mietin vaan, että pitäisköhän mennä esittelemään sitä lekurille? Oliko sinulla pitkään turvotusta?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kreitsu kirjoitti: Auts, niin kauan! Tämä varvas on ollut jo aika kauan kipeä. On se tosin silleen parantunut, että voi kenkiä käyttää (ei tosin ihan mitä tahansa), mutta se on vieläkin ISO. Jääköhän se "turvonneeksi"? Mietin vaan, että pitäisköhän mennä esittelemään sitä lekurille? Oliko sinulla pitkään turvotusta?
Kannattaahan sitä käydä näyttämässä jos siltä tuntuu. Itse näytin kanssa kun olin muissa asioissa sattumalta niin totesi, ettei sille tosiaan mitään voi tehdä muutaQ sitoa, lepuutella mahdollisimman paljon normielämän hektisessä aikataulussa ja pitää hyviä kenkiä. Mulla oli myös turvotusta, välillä oli taas normaali kunnes taas sai jostakin ärsykkeen --> turvotus. Omani oli varpaan sivussa niin ei jatkuvasti hankaillut esim. kengissä. Saattoi mennä päiviäkin ettei mitään kipuja ollut, mutta takasin ne aina tuli jossain vaiheessa.

Miehellä oli aikoinaan sama homma marssimurtuman kanssa, vaivasi ajoittain pahastikin mutta röntgenit 2x puhtaat. Joskus myöhemmin se sitten huomattiin kun näkyi uusissa kuvissa luutumista. Eli aika olematonkin varvasvaiva voi näemmä oireilla pahastikin.
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

26.7

Päätti suoli että nyt taas täytyy testata paikallista terveydenhuoltoa. Pari päivää testejä ja letkuja mahaan ja sitten koko paska munista rintalastaan taas auki. Kymmenisen päävää myöhemmin potkivat pihalle, ei tuu ikävä.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Pää on vähän kipiä, omituinen levoton olo.. vierotusoireet on hanurista, mutta ei yhtä hanurista kuin tupakointi. Pakkohan tupakointin on lopettaa, ja nyt loppuu ihan oikeasti. Tulihan sitä viimeksi oltua 9 kk polttamatta ja sen jälkeen kessuteltua taas vuosi.

Vaihto kevyimpään tupakkaan ja hiljalleen vähentynyt polttaminen varmasti auttaa siihen, että lopettaminen ei tunnu niin hirveältä kuin viimeksi.
Vastaa Viestiin