Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... orvauksiin

"IFPI Finland ry vaati syytetyltä yhteensä jopa 3,3 miljoonan euron korvauksia perustuen järjestön omaan arvioon jaettujen musiikkikappaleiden määrästä ja arvosta. Toisen jutun syytetyltä vaadittiin lähes yhtä suuria 2,9 miljoonan korvauksia."

Mikään muu ei ole tässä maassa niin kallista kuin pankkiirien ja tekijänoikeusjärjestön tuska.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Niin. Jäänsahaajia ei ole enää. Levy-yhtiöitä on.

Tästä voimme vetää sen villin johtopäätöksen, että levy-yhtiöitä tarvitaan, jäänsahaajia ei.
Levy-yhtiöt ovat kuolemassa pois, ja kaikki nämä oikeudenkäynnit ovat vain kuolinkouristuksia.

Antaisivat sen kuolla arvokkaasit, johan sitä 100 vuotta ratsastettiin toisten työllä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Niin. Jäänsahaajia ei ole enää. Levy-yhtiöitä on.

Tästä voimme vetää sen villin johtopäätöksen, että levy-yhtiöitä tarvitaan, jäänsahaajia ei.
Levy-yhtiöt ovat kuolemassa pois, ja kaikki nämä oikeudenkäynnit ovat vain kuolinkouristuksia.

Antaisivat sen kuolla arvokkaasit, johan sitä 100 vuotta ratsastettiin toisten työllä.
Varmasti levy-yhtiöbisnes pienenee.

En osta tuota, että siinä on 100 vuotta ratsastettu toisten työllä. Analogiaikakaudella olisi ollut mahdotonta, että Beatlesit, Rollarit tai Elvis olisivat ensin perustaneet oman studion ja levyprässäämön ja sitten ryhtynyeet julkaisemaan musiikkia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ai niin. Oman piraattiurani lopetin, kun maahantuoja soitti mulle ja kertoi, että jos en lopeta, niin oikeudessa tavataan. Lopetin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En tiedä ymmärränkö asiasta vähemmän tai enemmän tai yhtä vähän kuin Elco, mutta mun mielestä tämä vaikuttaa hyvältä:

http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparis ... 95199.html

Kaikki ovat mukana. Myös Yhdysvallat, Kiina ja Venäjä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kuinka tyhmä voi olla:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sotilaiden+tu ... 5551157426

Yhdysvaltojen armeijalla olisi varmasti rahaa haudata vainajat kunniallisesti. Äärettömän tyhmää säästöä.

Jostain syystä tämä hommaa pistää vituttamaan oudon paljon. Ateistina mua ei pitäisi haitata, mihin tuhkat viedään ja vapaaehtoisestihan he ovat armeijaan liittyneet.

Ehkä mua häiritsee se ilmeinen lupauksien rikkominen. Liittyessään armeijaan sanaton olettamus varmasti on ollut, että jos kaatuu palveluksessa, saa kunnialliset haitajaiset. Ei, että tuhkat viedään kaatopaikalle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuinka tyhmä voi olla:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Sotilaiden+tu ... 5551157426

Yhdysvaltojen armeijalla olisi varmasti rahaa haudata vainajat kunniallisesti. Äärettömän tyhmää säästöä.

Jostain syystä tämä hommaa pistää vituttamaan oudon paljon. Ateistina mua ei pitäisi haitata, mihin tuhkat viedään ja vapaaehtoisestihan he ovat armeijaan liittyneet.

Ehkä mua häiritsee se ilmeinen lupauksien rikkominen. Liittyessään armeijaan sanaton olettamus varmasti on ollut, että jos kaatuu palveluksessa, saa kunnialliset haitajaiset. Ei, että tuhkat viedään kaatopaikalle.
Mua häiritsee enemmän että tuota sanotaan sodaksi. Sota on kun 2 armeijaa taistelee, ja tuo tilanne nyt ei ole oikein täyttänyt sen mittaa pitkään aikaan, joten sanoisin tuota sillä nimellä mitä se on "invaasio, jota motivoi sotateollisuuden voitot". Onhan tuossa kakussa lohkottavaa hyvinkin, mutta kun lasketaan mukaan mm afganistanin opium-sato, niin tulee ihan erinmoiset luvut mittareihin. Sota on hyvä kulissi huume/ öljy/maakaasu-kaupalle,

Siinä on tykinruoka-mosureille ihan se ja sama, kun suur-yritykset tahkoaa valtion avulla miljardeja.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Amerikkalaissotilaat eivät merkitse minulle mitään paitsi jos niitä joutuu tähtäämään, ihan yhtä merkityksellisiä kuin venäläissotilaat, niin kauan kuin pysyvät rajan takana. En ymmärrä miksi meidän pitäisi olla huolissamme jos amerikkalaiset käsittelee kuolleensa miten käsittelee?
Suurin osa on amerikan köyhälistöä(30%), jossa lepää USAn sotavoima ja reservi. Ei siis ihme että kohdellaan kuin paskaa niin eläessään kuin kuollessaan. Suomessa ei ole vaan varaa pitää noin suurta osaa kansasta puutteessa(ei seksi), mutta kunhan liitytään Natoon niin alkaa tulla tarvetta suuremmalle sotavoimalle? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Osaatko Niba sanoa, mihin kaatopaikalle sun kallioleikkauksesta kaavitut aivonkappaleet vietiin? Ongelmajätelaitokselle?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:^Osaatko Niba sanoa, mihin kaatopaikalle sun kallioleikkausesta kaavitut aivonkappaleet vietiin?
Älä nyt, on niba oikeassa tässä:
Niba kirjoitti: Suurin osa on amerikan köyhälistöä(30%), jossa lepää USAn sotavoima ja reservi. Ei siis ihme että kohdellaan kuin paskaa niin eläessään kuin kuollessaan.

Siis se sama paskasakki joka saa normielämässään turpaan joka päivä, lähtee itägaliksiaan viljelemään mantraa; USA-on hyvä ja mahtava maa. Tollot uhraavat henkensä sen saman maan puolesta joka kohtelee niitä kuin paskaa mennen tullen läpi elämänsä.


.. ja mikä kallioleikkausjuttu? ennooikinäkuullukkaa
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti: .. ja mikä kallioleikkausjuttu? ennooikinäkuullukkaa


Palstalta lukemani yksi Manalan postaus. En tiedä, pitääkö paikkaansa. Niba voi kertoa!

edit:

http://kitina.net/viewtopic.php?t=9054

http://kitina.net/viewtopic.php?p=474079
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ainoa asia mikä sun säälittömään mielipiteeseesi vaikuttaa on se, ettet itse jäänyt kiinni vaikka tienasit sillä laittomasti käypää valuuttaa. Kertakaikkisen raivostuttavaa. Ääni kun muuttuisi pillissä huomattavasti, jos joku tulisi jälkivaatimusten kanssa ovelle.
Häh? Mähän sanoin, että tein väärin? Jos mulle olisi laitettu aikoinaan sakot ja korvaukset, se olisi ollut mua kohtaan aivan oikein.
Sanoit joo, ja sanot nyt, kun selvisit huomautuksella ja rikos on vanhentunut. Väitätkö että olisit samaa mieltä jäykistä moraaliarvoistasi jos rikos ei olisi vielä vanhentunut? Jos tää tosiaan on moraalinen ja oikeudellinen kysymys, ja se olisi ollut sua kohtaan aivan oikein kuten sanot, miksi et ole vapaaehtoisesti valmis maksamaan väärinteostasi ja rikoshyödyistäsi? Onko se jotenkin reilua että maksu sinulle oli puhelimitse tullut varoitus maahantuojalta?
NuoriDaavid kirjoitti:Mies on pystyttänyt ko palvelun 5 vuotta sitten eli 2006-2007. Kyllä silloin oli jokaiselle selvää, että ko. palvelu oli laiton.

Jos vuosi olisi ollut 1996, niin voisi käyttää "en tiennyt" korttia.

Napster suljettiin jo 2001 ja viimeistään sen jälkeen on ollut jokaiselle asiasta kiinnostuneelle selvää, että on erittäin vaarallista perustaa tiedostonjakopalveluita.
Torrent-palvelu, minkä ymmärsin olevan kyseesä, ei ole tiedostonjakopalvelu, eikä kyseiset piraattitiedostot sijaitse ylläpitäjän palvelimella. Ainoastaan hash-tarkistus/osoitetiedostot sijaitsevat. Vertaisverkossa voi jakaa ihan laillistakin materiaalia, ja torrent-palvelimen ylläpitäjän on käytännössä kovin hankala valvoa ja selvittää käyttäjien verkossa jakaman ja lataaman tavaran tekijänoikeudellisia lainmukaisuuksia, varsinkin kun ne tiedostot eivät tosiaan edelleenkään sijaitse sillä palvelimella vaan käyttäjien omilla koneilla.

The Pirate Bay -oikeudenkäynti oli ensimmäinen isompaa mediahuomiota saanut torrent-oikeudenkäynti, ja se tapahtui vasta vuonna 2009. Minusta on ihan aidosti ymmärrettävää että torrent-palvelimien ylläpitämisen lainmukaisuusasiat eivät olleet tiedossa vielä 2006-2007, kun eivät ne tuntuneet olevan selviä asiantuntijoillekaan vielä vuonna 2009 tuossa ko. oikeudenkäynnissä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:En osta tuota, että siinä on 100 vuotta ratsastettu toisten työllä. Analogiaikakaudella olisi ollut mahdotonta, että Beatlesit, Rollarit tai Elvis olisivat ensin perustaneet oman studion ja levyprässäämön ja sitten ryhtynyeet julkaisemaan musiikkia.
Ei digitaalisuuskaan itsessään mahdollistanut levy-yhtiöiden ohittamista, koska CD:n fyysinen jakelu oli pitkään merkittävä juttu ja on edelleen. Omakustannus-CD:eillä ei tyypillisesti ollut suuren menestymisen mahdollisuuksia, koska jakelu sukkasi.

En ole lainkaan vakuuttunut siitä, että levy-yhtiöt katoaisivat jatkossakaan. Noiden yhtiöiden tarjoama palvelurepertuaari on aika kattava artistin näkökulmasta ja luultavasti levy-yhtiön kautta saa näppärämmin samat jutut kuin ostamalla ne paloissa muualta. Muutos ei välttämättä edes iske niin pahasti levy-yhtiöiden voittoihjin, koska aiemmin fyysinen jakeluporras söi ison osan levyn hinnasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ainoa asia mikä sun säälittömään mielipiteeseesi vaikuttaa on se, ettet itse jäänyt kiinni vaikka tienasit sillä laittomasti käypää valuuttaa. Kertakaikkisen raivostuttavaa. Ääni kun muuttuisi pillissä huomattavasti, jos joku tulisi jälkivaatimusten kanssa ovelle.
Häh? Mähän sanoin, että tein väärin? Jos mulle olisi laitettu aikoinaan sakot ja korvaukset, se olisi ollut mua kohtaan aivan oikein.
Sanoit joo, ja sanot nyt, kun selvisit huomautuksella ja rikos on vanhentunut. Väitätkö että olisit samaa mieltä jäykistä moraaliarvoistasi jos rikos ei olisi vielä vanhentunut? Jos tää tosiaan on moraalinen ja oikeudellinen kysymys, ja se olisi ollut sua kohtaan aivan oikein kuten sanot, miksi et ole vapaaehtoisesti valmis maksamaan väärinteostasi ja rikoshyödyistäsi? Onko se jotenkin reilua että maksu sinulle oli puhelimitse tullut varoitus maahantuojalta?
Noh. Ei mulla ole tämän asian suhteen erityisiä tunnontuskia. En siis koe tarvetta oma-aloitteisesti lähteä lähettelemään rahaa mihinkään.

Edelleen kuitenkin olen sitä mieltä, että JOS vuonna 84-85 mulle olisi laitettu tuosta vahingonkorvaukset, niin en olisi kokenut vääryyttä. Koko ajan tiesin toimivani väärin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mies on pystyttänyt ko palvelun 5 vuotta sitten eli 2006-2007. Kyllä silloin oli jokaiselle selvää, että ko. palvelu oli laiton.

Jos vuosi olisi ollut 1996, niin voisi käyttää "en tiennyt" korttia.

Napster suljettiin jo 2001 ja viimeistään sen jälkeen on ollut jokaiselle asiasta kiinnostuneelle selvää, että on erittäin vaarallista perustaa tiedostonjakopalveluita.
Torrent-palvelu, minkä ymmärsin olevan kyseesä, ei ole tiedostonjakopalvelu, eikä kyseiset piraattitiedostot sijaitse ylläpitäjän palvelimella. Ainoastaan hash-tarkistus/osoitetiedostot sijaitsevat. Vertaisverkossa voi jakaa ihan laillistakin materiaalia, ja torrent-palvelimen ylläpitäjän on käytännössä kovin hankala valvoa ja selvittää käyttäjien verkossa jakaman ja lataaman tavaran tekijänoikeudellisia lainmukaisuuksia, varsinkin kun ne tiedostot eivät tosiaan edelleenkään sijaitse sillä palvelimella vaan käyttäjien omilla koneilla.

The Pirate Bay -oikeudenkäynti oli ensimmäinen isompaa mediahuomiota saanut torrent-oikeudenkäynti, ja se tapahtui vasta vuonna 2009. Minusta on ihan aidosti ymmärrettävää että torrent-palvelimien ylläpitämisen lainmukaisuusasiat eivät olleet tiedossa vielä 2006-2007, kun eivät ne tuntuneet olevan selviä asiantuntijoillekaan vielä vuonna 2009 tuossa ko. oikeudenkäynnissä.
No joo. Myönnän, että ehkä tämän asian oikeudellinen puoli oli epäselvä joskus 2006-2007. Mutta silloin tietysti pätee edelleen se, että pitää ottaa selvää.

Eli ko. hemmo olisi voinut lähestyä kirjallisesti suomalaisia tekijänoikeusjärjestöjä ja kysyä, mikä on heidän kantansa hänen suunnittelemaansa palveluun.

Mutta tottahan se on, että kovan penaltin poika sai.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mutta Dave, ymmärsitkö pointin?

Dave on ripannut Kari Tapion uuden CD:n. Dave haluaa jakaa rippaamansa CD-levyn warez-kavereilleen.

Hämis omistaa WWW-palvelimen nimeltä kitinätorrentz.net, jonne kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä voi kirjoittaa "Moi, olen Dave, ja mulla on Kari Tapion uusi CD tässä. Klikkaa tätä linkkiä niin Kari Tapion CD lähtee latautumaan sinulle Daven koneelta."

Manala toisena rekisteröityneenä käyttäjänä rakastaa kaikkea mitä Kari Tapio on koskaan mikrofoniinsa ripuloinut. Manala näkee Daven linkin palvelimella, klikkaa sitä ja lataa Kari Tapion parhaat persemyrskyt Daven koneelta omalle koneelleen.

Hämis saa tästä hyvästä 200 000 euron sakot, vaikkei ole koskaan nähnyt koko tiedostoa. Dave ja Manala saavat 0 euron sakot ja ilmaiseksi uutta musaa.

Tapahtuiko oikeus, ja oliko sanktio oikeassa linjassa Daven aikaisempaan, puhelimitse saatuun huomautukseen, mikä seurasi suorasta piraattitiedostojen myymisestä taloudellinen hyöty tarkoituksenaan?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Mutta Dave, ymmärsitkö pointin?

Dave on ripannut Kari Tapion uuden CD:n. Dave haluaa jakaa rippaamansa CD-levyn warez-kavereilleen.

Hämis omistaa WWW-palvelimen nimeltä kitinätorrentz.net, jonne kuka tahansa rekisteröitynyt käyttäjä voi kirjoittaa "Moi, olen Dave, ja mulla on Kari Tapion uusi CD tässä. Klikkaa tätä linkkiä niin Kari Tapion CD lähtee latautumaan sinulle Daven koneelta."

Manala toisena rekisteröityneenä käyttäjänä rakastaa kaikkea mitä Kari Tapio on koskaan mikrofoniinsa ripuloinut. Manala näkee Daven linkin palvelimella, klikkaa sitä ja lataa Kari Tapion parhaat persemyrskyt Daven koneelta omalle koneelleen.

Hämis saa tästä hyvästä 200 000 euron sakot, vaikkei ole koskaan nähnyt koko tiedostoa. Dave ja Manala saavat 0 euron sakot ja ilmaiseksi uutta musaa.

Tapahtuiko oikeus, ja oliko sanktio oikeassa linjassa Daven aikaisempaan, puhelimitse saatuun huomautukseen, mikä seurasi suorasta piraattitiedostojen myymisestä taloudellinen hyöty tarkoituksenaan?
Kyllä mä luulen ymmärtäväni tuon torrent jutskan. Eli että Hämis ei ole nähnyt Kari Tapion levyä, Davea tai Manalaa, mutta saa korvaukset maksettaviksi. Koska pystytti palvelun.

Sitä en tiedä, mitä tapahtuisi, jos hämis vain koodaisi Hämistorrenz ohjelman ja laittaisi sen jakoon. Ko. hämissofta käyttäisi hajautettua palvelinrakennetta ja mitään keskuspalvelinta, jossa olisivat edes hash-tiedostot (tai mitä ne on) ei olisi olemassa.

Hämis vain koodaisi softan ja sen jälkeen vetäisi nettipiuhan irti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti: Tapahtuiko oikeus, ja oliko sanktio oikeassa linjassa Daven aikaisempaan, puhelimitse saatuun huomautukseen, mikä seurasi suorasta piraattitiedostojen myymisestä taloudellinen hyöty tarkoituksenaan?
No oikeus ei tapahtunut, jos vertaa asiaa nuoren Daven toimintaan vuonna 1984-85. Mutta sehän oli maahantuojan oma valinta, että ei lähtenyt viemään oikeuteen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mutta lienet kai samaa mieltä että tekijänoikeusrikkomukseen syyllistyi em. skenaariossa todellisuudessa Dave, eikä Hämis?

Eikö Dave pitäisi silloin myös laittaa maksumieheksi, eikä lyödä Hämikselle elinikäistä velkavankeutta niskaan?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Mutta lienet kai samaa mieltä että tekijänoikeusrikkomukseen syyllistyi em. skenaariossa todellisuudessa Dave, eikä Hämis?

Eikö Dave pitäisi silloin myös laittaa maksumieheksi, eikä lyödä Hämikselle elinikäistä velkavankeutta niskaan?
Njoo. Kyllä tuossa skenaariossa se varsinainen rikollinen on dave, joka laittaa Kari Tapion CD:n jakoon. Manala kait ei tee rikosta oikeuden mukaan, koska suomen lainsäädännön mukaan itselleen saa kopioida kotikäyttöön.

Eli totta on, että reilumpaa olisi käräjöidä niitä vastaan, jotka ovat laittaneet sen laittoman materiaalin jakoon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti: .. ja mikä kallioleikkausjuttu? ennooikinäkuullukkaa


Palstalta lukemani yksi Manalan postaus. En tiedä, pitääkö paikkaansa. Niba voi kertoa!

edit:

http://kitina.net/viewtopic.php?t=9054

http://kitina.net/viewtopic.php?p=474079
Olen kuitenkin lähes yhteiskuntakelpoinen veronmaksaja? ;)
Pikkasen tuli siipeen silloin 24v sitten, muutamia kuukausia sairaalassa, ei se mitään hankin ihan huvikseni yhden tutkinnon ja olen sen jälkeen ollut
insinöörien teknisenä tukena Teknillisessä Yliopistossa, elämä on suhteellisen helppoa, paitsi näöstä puuttuu 30% ja muutenkin katson maailmaa omasta sammakkoperspektiivistäni..
Törmäys itsessään tapahtui, ei kallioleikkauksiin eikä edes Karjalan mäntyyn vaan 100v kuuseen, ihanan pehmeää.. :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niba kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
masa kirjoitti: .. ja mikä kallioleikkausjuttu? ennooikinäkuullukkaa


Palstalta lukemani yksi Manalan postaus. En tiedä, pitääkö paikkaansa. Niba voi kertoa!

edit:

http://kitina.net/viewtopic.php?t=9054

http://kitina.net/viewtopic.php?p=474079
Olen kuitenkin lähes yhteiskuntakelpoinen veronmaksaja? ;)
Pikkasen tuli siipeen silloin 24v sitten, muutamia kuukausia sairaalassa, ei se mitään hankin ihan huvikseni yhden tutkinnon ja olen sen jälkeen ollut
insinöörien teknisenä tukena Teknillisessä Yliopistossa, elämä on suhteellisen helppoa, paitsi näöstä puuttuu 30% ja muutenkin katson maailmaa omasta sammakkoperspektiivistäni..
Törmäys itsessään tapahtui, ei kallioleikkauksiin eikä edes Karjalan mäntyyn vaan 100v kuuseen, ihanan pehmeää.. :lol:
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ehkä kaikkein koomisin argumentti ikinä tuo "torrenpalveluissa liikkuu laillistakin materiaalia." Joo, ehkä 1% ei ole waretusta, kyllä jokainen torrent-palvelun pitäjä tietää tarkalleen miksi sitä palvelua pitää ihan siinä missä DC-palvelujenkin pitäjät tiesivät. Taloudellinen hyöty itselle ei ole relevanttia jos ollaan organisoidusti tuottamassa taloudellista haittaa lailliselle toiminnalle. Eivät nämä tyypit mitenkään eroa kettytytöistä yms. typeryksistä.

Kyllä tästäkin keskustelusta näkee hyvin kuka ostaa ja kuka warettaa softansa ja/tai viihteensä. Taitaa olla kundeilla pelko persiissä että voisi hui kauhistus joutua vielä itse joutua joskus jopa maksamaan jotain jostain minkä eteen muut ovat duunia tehneet ja investoineet usein vitusti rahaakin.

Käräjäoikeuksien tuomioihin kannattaa suhtautua arvontoina, KKO linjaa aikanaan miten korvaukset lasketaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tässä tixuli sulle vähän waretettavaa:

Kuva
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Sun argumentti on yhä koominen, konstaapeli naamapalmu.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Vastaa Viestiin