Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".

Myin mersun perjantaina pois ja ostin tonniluokan pelin tilalle.

Mersussa oli odotettavissa:

Turbo = 2000 - 3000 €
SBC jarruyksikkö 1000 €
Renkaat = 600 €
Tuulilasi 800 €
Kuskin oven lukko 300€
Radio sökönä 200€
Ilmajousituksen kompura 500€

Lisäksi se alkoi haisemaan huohottimelle. Kansi, suuttimet, jotain muuta mitä? Ei kiinnostanut ottaa selvää.


En sano että citikka järkiostos olisi, mutta uskon että se oli parempi kuin W211. Sitäpaitsi, mersun arvo tuli vuodessa nemmän alas kuin mitä citikan arvo on, ja silti siihen meni rahaa ihan järjettömästi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meille muutti joku farkkuvolvo, olisko se V50. Alkuun periaatteesta vastustin, mutta nyt oon kyllä vähän ihastunut siihen! Erityisen kätevältä tuntuu se avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä. Sitten siinä on sellainen hieno ritariässä-taikateksti peilissä (kuulemma kompassi), mutta sille en oo keksinyt vielä muuta funktiota kun moisen taikatoiminnon ihmettely.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä.


Top Gearissa Hammond istui kahvilassa auton avaimet taskussa kun Clarkson käveli ulos sen autolle, starttas sen keylessinä ja ajoi auton keskelle vieressä kulkevaa katua. Hammond oli hieman hoomoilasen kun tuli kuppilasta ulos..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Hyvä se joskus on hypätä suoraan altaan syvään päätyyn. Jos paljonajettu diesel-automaatti vielä pelaa täällä on kohta jokaisella ranskis. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Jos paljonajettu diesel-automaatti
100 000 km vähemmän se on ajettu kuin mersu!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Jos paljonajettu diesel-automaatti
100 000 km vähemmän se on ajettu kuin mersu!
Ok.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Jos paljonajettu diesel-automaatti vielä pelaa täällä on kohta jokaisella ranskis.
Otahan ruusunpunaiset lasit pois silmiltäsi.
Ei tod. ole. Jokaisella !!11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ no rahamiehet eivät 'hehkuta' tietenkään, kuten sanonta sanoo. Mutta me pihit tai budjettirahoitteiset.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei ne suuret tulot vaan pienet munat eiku menot!!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:^ no rahamiehet eivät 'hehkuta' tietenkään, kuten sanonta sanoo. Mutta me pihit tai budjettirahoitteiset.
I'd rather walk.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kai se citikan omistaminen jonkinlaista rakkautta on muttei ainakaan tämä lappu sitä selitä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Lupaan raportoida patongin kaikki viat palstalle!

Kyseessä on siis 4000€ hintainen C5 vm 2002 ja ajettu 217 000 km.


So far alles in ordnung. Ainoastaan pikkuvikoja tullut listalle:

- radion kuuluvuus heikko --> hapettunut antenni
- kuskin penkin lämmitin ei toimi
- esp-nappi jää pohjaan painetaessa -- > pitäisi suihkutella silikonia napin väliin..


Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.

Kaikki muut apulaitteet toimivat, eikä sähköongelmia ole ilmaantunut lisää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kerrottakoon, että tänään haaveilen Pajerosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Kerrottakoon, että tänään haaveilen Pajerosta.
Eli runkkaamisesta?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kyllä se aina rellun voittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:Kai se citikan omistaminen jonkinlaista rakkautta on muttei ainakaan tämä lappu sitä selitä.
Kappas, Volvoa poljetaan näemmä vähän enemmän kun muita, ja keikkuu ihan kivoilla sijoilla. My precious :h:
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Onko viimasuoja paikallaan? Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. Se kuuluu noiden pakolliseen talvivarustukseen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti: Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. .
Miksei kannata? Helpommalla sen termarin kanssa pääsee kuin viimasuojien kanssa. Mersussakin 82 -> 87 muutti lämpötilan kertaheitolla ja konekin pysyy puhtaampana.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Alikessut ihan oikeasti tarvitsee viimasuojan. Siis kun on pakkasasteita.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.

Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pulkannaru kirjoitti:Alikessut ihan oikeasti tarvitsee viimasuojan. Siis kun on pakkasasteita.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.

Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Sama homma pienillä TSI koneilla, viimasuojasarja on kysytty varsinkin 1.2n omistajien keskuudessa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:Kyllä se aina rellun voittaa.
Aikamoinen paheero olet kun morkkaat rellua. :)

Ostas nyt joku auto, jossa on nykyaikaisia ominaisuuksia, kuten kojelauta ja maali ennen kuin alat jeesustella.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti: Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.

Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.

Pah. Termeritkin hajoaa ja jumittaa itsensä väärille astelukemille. Turha kikkailla kun ongelman voi korjatakin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Ostas nyt joku auto, jossa on nykyaikaisia ominaisuuksia, kuten kojelauta ja maali ennen kuin alat jeesustella.
No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.

Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin