NuoriDaavid kirjoitti:Vaihdoitko sä Masa nyt siis halvempaan käytettyyn? Maallikkona voisi kuvitella, että ei ne ongelmat siitä ainakaan vähene? Mersun kanssa sulla olisi ollut "devil you know".
Myin mersun perjantaina pois ja ostin tonniluokan pelin tilalle.
Lisäksi se alkoi haisemaan huohottimelle. Kansi, suuttimet, jotain muuta mitä? Ei kiinnostanut ottaa selvää.
En sano että citikka järkiostos olisi, mutta uskon että se oli parempi kuin W211. Sitäpaitsi, mersun arvo tuli vuodessa nemmän alas kuin mitä citikan arvo on, ja silti siihen meni rahaa ihan järjettömästi.
Meille muutti joku farkkuvolvo, olisko se V50. Alkuun periaatteesta vastustin, mutta nyt oon kyllä vähän ihastunut siihen! Erityisen kätevältä tuntuu se avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä. Sitten siinä on sellainen hieno ritariässä-taikateksti peilissä (kuulemma kompassi), mutta sille en oo keksinyt vielä muuta funktiota kun moisen taikatoiminnon ihmettely.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
exsu kirjoitti: avaimeton ajo ja se, että auto säätää penkin mulle automaattisesti. Kädet täynnä ostoskasseja autolle raahautuessa ei tarvii etsiä avaimia mistään, auto löytää ne mun puolesta! Kyllä on edistyksellistä.
Top Gearissa Hammond istui kahvilassa auton avaimet taskussa kun Clarkson käveli ulos sen autolle, starttas sen keylessinä ja ajoi auton keskelle vieressä kulkevaa katua. Hammond oli hieman hoomoilasen kun tuli kuppilasta ulos..
exPertti kirjoitti:Jos paljonajettu diesel-automaatti vielä pelaa täällä on kohta jokaisella ranskis.
Otahan ruusunpunaiset lasit pois silmiltäsi.
Ei tod. ole. Jokaisella !!11
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
^
Ei ne suuret tulot vaan pienet munat eiku menot!!1
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kyseessä on siis 4000€ hintainen C5 vm 2002 ja ajettu 217 000 km.
So far alles in ordnung. Ainoastaan pikkuvikoja tullut listalle:
- radion kuuluvuus heikko --> hapettunut antenni
- kuskin penkin lämmitin ei toimi
- esp-nappi jää pohjaan painetaessa -- > pitäisi suihkutella silikonia napin väliin..
Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Kaikki muut apulaitteet toimivat, eikä sähköongelmia ole ilmaantunut lisää.
masa kirjoitti:Tänäaamuna -26 asteen pakkasessa toimi hyvin, paitsi että kone ei taida lämmetä tarpeeksi. --> isompaa termaria kehiin.
Onko viimasuoja paikallaan? Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. Se kuuluu noiden pakolliseen talvivarustukseen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Pulkannaru kirjoitti:
Termarille ei kannata tehdä mitään jos alikersantillasi ei ole viimasuojaa. .
Miksei kannata? Helpommalla sen termarin kanssa pääsee kuin viimasuojien kanssa. Mersussakin 82 -> 87 muutti lämpötilan kertaheitolla ja konekin pysyy puhtaampana.
Alikessut ihan oikeasti tarvitsee viimasuojan. Siis kun on pakkasasteita.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.
Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Pulkannaru kirjoitti:Alikessut ihan oikeasti tarvitsee viimasuojan. Siis kun on pakkasasteita.
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.
Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Sama homma pienillä TSI koneilla, viimasuojasarja on kysytty varsinkin 1.2n omistajien keskuudessa.
Pulkannaru kirjoitti:
Itse en lähtisi leikkimään nykymoottoreissa termareilla. 80-lukulaisilla moottoreilla ja miksei 90-luvun alkupuolen suunnittelun kukkasilla se on vielä ok ja silloisiin itsekin olen niitä vaihdellut.
Muovinen viimasuoja ei ole kallis eikä edes vaikea asennettava.
Sitruunapatonki.fi kertonee lisää.
Pah. Termeritkin hajoaa ja jumittaa itsensä väärille astelukemille. Turha kikkailla kun ongelman voi korjatakin.
exPertti kirjoitti:Ostas nyt joku auto, jossa on nykyaikaisia ominaisuuksia, kuten kojelauta ja maali ennen kuin alat jeesustella.
No en varmasti. Nykyajan kotkotukset on ihan saatanasta, kokoajan rikki. Mitä helvettiä sitä tekee jollain keskuslukituksella, sähköisillä ikkunannostimilla, elektronisella perseenpäristimellä, ajotietokoneella tai sadetunnistimella? Osaan kääntää avainta lukossa, ikkunaveivi on melkein yhtä hyvää habatreeniä kuin runkkaaminen, perse pärisee luonnostaan, en edes tiedä mitä ajotietokone tekee ja sadevipua jaksan juuri ja juuri napsauttaa itsekkin riippuen kuinka paljon sitä kakkaa tulee taivaalta.
Pysyn autoissa, joissa vakiovarusteena on neljä rengasta ja ratti.