Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

pierupylly kirjoitti:Miten selvis?
En tiedä. Taisi meitä joka päivä reklamoivia asiakkaita olla aika paljon.
Ekaa kertaa soittaessani leimasivat mut jokseenkin höyrypääksi. Tokalla kerralla alkoi heillä sama messu, kunnes sieltä asiakasaPalvelijan takaa joku huuteli että on niitä muitakin ja jannu alkoi kakomaan mitäänkertomatonta sepustusta. Sitten olinkin monta päivää reissussa ja palatessani homma pelasi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pierupylly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
pierupylly kirjoitti: Öh, iMacissa näyttö ja kone on samassa.
Öh, niin on joka ikisessä maailman läppärissäkin. Ei mikään voima silti ole estänyt sammuttamasta näyttöä erikseen funktionäppäinten alta yhdessäkään läppärissäni.
No kerropa nokkelana nyt sitten miten se tehdään? "Mene nukkumaan" -painikkeesta näyttö laitetaan levolle, mutta samalla katkeaa myös verkkoyhteys.
RTFM. En mä ole mikään mäkki-ihminen. Pakkohan siihen laitteeseen on ulkopuolinen näyttökin saada kiinni, jonka vuoksi sen oman näytön sammuttaminen voi olla tarpeellista. Jos siinä ei moista ominaisuutta oikeasti muka ole, niin VVMP.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos koneesi on suoraan kiinni DNA:n verkossa ilman mitään NAT:ia tekevää purkkia välissä, niin eiköhän siellä jokin DHCP-palvelin töki ja jätä osoitteet antamatta. Itse en oo mitään ongelmia havainnut, mutta tuossa on välissä purkki joka pitää käytännössä yhteyttä intternettiin auki kokoajan. En oo toisaalta kuullutkaan ongelmista, mutta ei mulla varmaan ookaan DNA:ta käyttäviä tuttuja joilla ei olis jotain WLAN-purkkia tai vastaavaa koneiden ja intternetin välissä.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:RTFM. VVMP.
KRTPS! MHMRTKL!
aasi kirjoitti:Jos koneesi on suoraan kiinni DNA:n verkossa ilman mitään NAT:ia tekevää purkkia välissä, niin eiköhän siellä jokin DHCP-palvelin töki ja jätä osoitteet antamatta. Itse en oo mitään ongelmia havainnut, mutta tuossa on välissä purkki joka pitää käytännössä yhteyttä intternettiin auki kokoajan. En oo toisaalta kuullutkaan ongelmista, mutta ei mulla varmaan ookaan DNA:ta käyttäviä tuttuja joilla ei olis jotain WLAN-purkkia tai vastaavaa koneiden ja intternetin välissä.
Perhana, nyt tämän kautta muuten tajusinkin. Mullahan oli vuoden reititin kiinni töpselissä ja siinä jatkuva yhteys päällä. Joululomille lähtiessä vedin töpselit irti ja sammutin varmaan ekaa kertaa koko Buffalon. Ja DNA:n päässä katsoivat, että yhteys oli mennyt alas juuri tuona samana päivänä. Eli tiedä häntä miten pitkään tää sama ongelma on ollut, ei vain ole tullut yhteyttä katkaistua kokonaan missään vaiheessa.
Pröötprööt
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

pierupylly kirjoitti: Perhana, nyt tämän kautta muuten tajusinkin. Mullahan oli vuoden reititin kiinni töpselissä ja siinä jatkuva yhteys päällä. Joululomille lähtiessä vedin töpselit irti ja sammutin varmaan ekaa kertaa koko Buffalon. Ja DNA:n päässä katsoivat, että yhteys oli mennyt alas juuri tuona samana päivänä.
Eihän sulla oo siellä Buffalossa PPPoE-käytössä? Eivät enää käytä DNA:lla sitä, ja vois olla että noin kauan on toiminut jos on aiemmin ollut käytössä. Pitäis olla ihan tavallinen DHCP internetin suuntaan.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

aasi kirjoitti:
pierupylly kirjoitti: Perhana, nyt tämän kautta muuten tajusinkin. Mullahan oli vuoden reititin kiinni töpselissä ja siinä jatkuva yhteys päällä. Joululomille lähtiessä vedin töpselit irti ja sammutin varmaan ekaa kertaa koko Buffalon. Ja DNA:n päässä katsoivat, että yhteys oli mennyt alas juuri tuona samana päivänä.
Eihän sulla oo siellä Buffalossa PPPoE-käytössä? Eivät enää käytä DNA:lla sitä, ja vois olla että noin kauan on toiminut jos on aiemmin ollut käytössä. Pitäis olla ihan tavallinen DHCP internetin suuntaan.
DHCP on. Ja kyllä tuossa kesäukkosilla oli sähköt poikki pitemmän aikaa, että sen jälkeen joku häikkä varmaan tullut. Nooh, jospa tuolta DNA:lta joku tulee kattomaan. Toimikoon ylimääräsenä patterina mäkki nyt muutaman päivän sitten.
Pröötprööt
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Apuva taas. Mun oma läppäri kenkkuilee taas. Ensin ei meinannut millään käynnistyä vaan sammui aina ennen kuin pääsi kunnolla pöhöttämään eli salasanoille asti. Nyt käynnistyy jälleen.

Näppäimet alkoi ennen tätä temppuilemaan, kirjoitti itse! (tätä tekee nyt jos koitan kirjoittaa salasanaa) ja kun painoi A niin saattoi tulla esim. 8. Läpän oma hiiri ei myöskään toimi eikä osa näppäimistä. Nyt en pääse koneelle koska ei kirjoita enkä jaksa etsiä näppäimistöä varastosta.

Wtf. Ja juu, olen putsannut yms. säännöllisesti.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Far fetch, mutta onko läppärissäsi erillinen numeronäppäimistö samassa kuin QWERTY-näppis? Jossain läbämalleissa aakkosiin on präntätty myös nrot ja niitä pääsee näppäilemään esim FN-K tms. Eli olisiko tuo toinen painettava näppäin juntturassa.

Tosin jos esimerkkisi A >> 8 on kirjaimellisesti noin niin sitten tämä teoria ei pidä vettä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Näkyy olevan numerot myös, mutta tosiaan tuo A ja 8 on kirjaimellisesti, lisäksi ongelma on useammassa näppäimessä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onko kapuloissa yleisesti tai jollain valmistajalla oma merkkijono, jolla saisi putkelle kännykässä olevan SIM-kortin liittymänumeron?

EDIT: Imein ja mallinhan saa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Onko kapuloissa yleisesti tai jollain valmistajalla oma merkkijono, jolla saisi putkelle kännykässä olevan SIM-kortin liittymänumeron?

EDIT: Imein ja mallinhan saa.
http://gsmgods.net/gsm.php/en,unlock,su ... ciowe.html

Tämmösen sivun löysin. Ei tosin vastannut kyssäriini, mutta kaikki tieto on hyväksi tjsp.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:^Näkyy olevan numerot myös, mutta tosiaan tuo A ja 8 on kirjaimellisesti, lisäksi ongelma on useammassa näppäimessä.
Jos pitäis jotain veikata niin pashaa tai nestettä näppäimistön alla. Mutta tämä toki vaan veikkaus.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:
RP kirjoitti:^Näkyy olevan numerot myös, mutta tosiaan tuo A ja 8 on kirjaimellisesti, lisäksi ongelma on useammassa näppäimessä.
Jos pitäis jotain veikata niin pashaa tai nestettä näppäimistön alla. Mutta tämä toki vaan veikkaus.
Nojoo, enää se ei edes käynnisty. Ei ole pariin päivään pihahtanutkaan. Liekö joku kärähtänyt?
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:Nojoo, enää se ei edes käynnisty. Ei ole pariin päivään pihahtanutkaan. Liekö joku kärähtänyt?
Tai sitten takuu alkaa olla ummessa.

On nää läppäritkin muuten yksilöitä. Yksi Compaq meni lunastukseen kun kerran putosi maahan. Taannoinen Hoopee sai sisäänsä puoli lasia viiniä ja puoli vuotta myöhemmin lasin maitoa ja vieläkin jaksoi toimia.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

En nyt muista koska tuon olen ostanut, hieman yli vuosi sitten ehkä. Oli joku megatarjous, joten takuuta ei kovin kauan muistaakseni ollut, ostin aika kiireessä kun edellisestä paloi jotain en nyt muista mitä, mutta siis värit hävisi ja sitten meni pikselimössöksi.

Mies totesi ettei nyt lähdetä ostamaan uutta, jos korjaus ei kannata vaan saan sitten tämän omansa käyttööni kunhan en hajota...
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Oonkohan mä joskus kysynyt tätä samaa...:

Onko mulla edes teoriassa mahdollisuutta etäkirjautua kuuden kilsan päässä sijaitsevalle koneelle tästä mun omalta koneelta? Vai tapahtuuko sellaista vain elokuvissa?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Gaia kirjoitti:Onko mulla edes teoriassa mahdollisuutta etäkirjautua kuuden kilsan päässä sijaitsevalle koneelle tästä mun omalta koneelta? Vai tapahtuuko sellaista vain elokuvissa?
Teoriassa joo. Käytännössäkin ehkä, mutta mitä oikeastaan tarvitset? Pääsyn tiedostoihin? Ajamaan jotain ohjelmaa?
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

aasi kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Onko mulla edes teoriassa mahdollisuutta etäkirjautua kuuden kilsan päässä sijaitsevalle koneelle tästä mun omalta koneelta? Vai tapahtuuko sellaista vain elokuvissa?
Teoriassa joo. Käytännössäkin ehkä, mutta mitä oikeastaan tarvitset? Pääsyn tiedostoihin? Ajamaan jotain ohjelmaa?
Kikkailemaan mun vanhempien koneella. Vaihtamaan asetuksia, päivittämään, kattomaan mitä ne on saaneet solmuun. Eli full access.
Olis niiiiin paljon kätevämpää kun sen voisi tehdä tässä samalla kun tekee muutakin duunia.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Gaia kirjoitti:
aasi kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Onko mulla edes teoriassa mahdollisuutta etäkirjautua kuuden kilsan päässä sijaitsevalle koneelle tästä mun omalta koneelta? Vai tapahtuuko sellaista vain elokuvissa?
Teoriassa joo. Käytännössäkin ehkä, mutta mitä oikeastaan tarvitset? Pääsyn tiedostoihin? Ajamaan jotain ohjelmaa?
Kikkailemaan mun vanhempien koneella. Vaihtamaan asetuksia, päivittämään, kattomaan mitä ne on saaneet solmuun. Eli full access.
Olis niiiiin paljon kätevämpää kun sen voisi tehdä tässä samalla kun tekee muutakin duunia.
Jos molemmilla on Mäkit, niin toisen ruudulle pitäisi päästä helpostikin. Mutta en tiä miten paljon etänä asetuksiin käsiksi pääsee.
Pröötprööt
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Gaia kirjoitti:Kikkailemaan mun vanhempien koneella. Vaihtamaan asetuksia, päivittämään, kattomaan mitä ne on saaneet solmuun. Eli full access.
www.teamviewer.com

- asenna ilmainen client omalle ja porukoiden koneelle
- kun etäsessioon tarve, pyydä tuplaklikkaamaan client käyntiin
- kysy puhelimessa clientin antama kt ja ss
- kirjaannu, käytä etänä

Tää on ihan näppärä apu. Toimii vpn:n läpikin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

küllküll kirjoitti:Tää on ihan näppärä apu. Toimii vpn:n läpikin.
Taitaa voittaa tässä tarkoituksessa silmät kiinni dynaamiset dns:t, porttiohjaukset NAT:n läpi ja käyttöjärjestelmien natiivit etähallintaratkaisut..
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Kiits. Kokeilen osaanko käyttää tuota :)
pikkuprinssi

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Haluaisin piilottaa tietokoneen keskusyksikön ja printterin kaappiin, millaisia kirjoituspöytiä tai vastaavia sisustusratkaisuja minulla voisi olla käytettävissäni? Ikealla ainakin on yksi malli ja Muuramella myös. Vai pitäisikö mennä suoraan puusepän luo?
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

pikkuprinssi kirjoitti:Vai pitäisikö mennä suoraan puusepän luo?
Kyllä. Ei tartte tehdä kompromisseja.
Eikä se ole välttämättä edes hurjan kallista.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

pikkuprinssi kirjoitti:Haluaisin piilottaa tietokoneen keskusyksikön ja printterin kaappiin, millaisia kirjoituspöytiä tai vastaavia sisustusratkaisuja minulla voisi olla käytettävissäni? Ikealla ainakin on yksi malli ja Muuramella myös. Vai pitäisikö mennä suoraan puusepän luo?
Riittävän hyvä ilmanvaihto saattaa aiheuttaa ongelmia, jos haluat sen oikeasti suljettuun tilaan. Noin 200-wattinen ilmaa kierrättävä sisätilanlämmitin lämmittää pienen komeronkin melko nopeasti 20 astetta yli huoneenlämmön. Se taas alkaa rasittamaan eri komponentteja tietokoneen sisällä useisiin potensseihin.
Vastaa Viestiin