Lähetetty: 08.12.2011 14:25
Miks miehet muka osais paremmin parkkeerata? Oon taskuparkkeerauksen kruunaamaton kuningatar!!
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
" Huomattiin, että ne naiset, jotka saivat vuolaita kehuja ajotaidoistaan, ajoivat paremmin kuin ne, jotka eivät saaneet palautetta tai saivat huonoa palautetta.exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2011120814907171_au.shtml
Hyvä että syyllinen sentään on tiedossa.
Aikamoinen muna-kana ongelma.
Eh? Haluan empiirisesti mitattavaa kamaa, enkä jotain subjektiivista äijäpaskaa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Katso liikennesääntöjen noudattaminen!sivustahuutaja kirjoitti:^ Kolariherkkyyttä et sitten listaa lainkaan? Onko kuoleminen ja tappaminen niin merkityksetön asia?
Älä vaahtoa! Totesin jo, että jos vedotaan pelkästään kolariherkkyyteen, vieläpä tietämättä täsmälleen tilastoja ajomäärästä sukupuolittain, ollaan jätetty paljon oleellista pois. Ei minua kiinnosta varsinkaan sinun kanssa tästä enempää vääntää.sivustahuutaja kirjoitti:enkä jotain subjektiivista äijäpaskaa.
Alkuperäinen juttu oli subjektiivista paskaa, joten miksei sillä olettamuksella voisi jatkaakin?sivustahuutaja kirjoitti:Eh? Haluan empiirisesti mitattavaa kamaa, enkä jotain subjektiivista äijäpaskaa.
Eli nostetaan ajokortti-ikää ja vastaavasti otetaan kortti pois nuorempana, että saadaan riskiryhmät pois liikenteestä?sivustahuutaja kirjoitti:Tästä pystyy äkkiseltään järkeilemään sen, että kolariherkkyys on huomattavasti merkittävämpi asia kuin pienet erot ajon sujuvuudessa.
Kataiselta napattiin kynä pois kädestä, ettei se pääse allekirjoittamaan lisää rahaa eteläeurooppaan.NuoriDaavid kirjoitti:Tää on kait merkittävä uutinen?
Eipä tuo estä rahan jakoa, mutta se täytyy sitten tehdä yksimielisesti.Vagabondo kirjoitti:Kataiselta napattiin kynä pois kädestä, ettei se pääse allekirjoittamaan lisää rahaa eteläeurooppaan.NuoriDaavid kirjoitti:Tää on kait merkittävä uutinen?
Taitaa Saksan ja Ranskan sumplima sopimus karahtaa kiville.
NuoriDaavid kirjoitti: Eipä tuo estä rahan jakoa, mutta se täytyy sitten tehdä yksimielisesti.
Lukulasit päähän. Meikä vaahtoaa oikeasti aika harvoin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Älä vaahtoa! Totesin jo, että jos vedotaan pelkästään kolariherkkyyteen, vieläpä tietämättä täsmälleen tilastoja ajomäärästä sukupuolittain, ollaan jätetty paljon oleellista pois. Ei minua kiinnosta varsinkaan sinun kanssa tästä enempää vääntää.
Ymmärsinkö nyt oikein, että haluat miesten tilastoja peukaloitavan ja naisten tilastojen säilyvän ennallaan? Eikö tuollaisen seuraukset tiedetä jo etukäteen?Vagabondo kirjoitti:Jos sivustahuutajalla oli jotain tarkoitusta tarkastella keskimääräistä miesten ja naisten välisten ajotyylien eroa ja suhteuttaa niitä vallitseviin nopeusrajoituksiin, niin kannattaisi siivota nuo keskimääräisestä ajotavasta tilastoa vääristävät viiteryhmät pois.
Korkeintaan kameravalvontarikesakoissa, tosin rikesakkoluokan ylinopeus ei varmaankaan ole kovin tavanomainen rattijuopon teko paitsi poliisia paetessa. Eihän rattijuopumuksesta tai siihen liittyvistä liikennetörttöilyistä voi saada muulla tavoin kuin päiväsakkoa tai jotain kovempaa.sivustahuutaja kirjoitti:En pikaisella googletuksella saanut selville, näyttelevätkö rattijuopot mitään roolia rikesakkotilastoissa? Jos eivät, niin rikesakot kuvaavat aika hyvin sukupuolten selvin päin tekemiä liikennerikkomuksia.
Jos pörssikurssit ennakoivat reaalitaloutta 6kk etukäteen, niin kohta mennään:So Hard kirjoitti:Vientivetoinen maa on kohta kunnon taantumassa.
http://www.iltalehti.fi/talous/20111208 ... 0_ta.shtml
Köh. http://kitina.net/viewtopic.php?p=42907 ... ht=#429075Ylermi Ylihankala kirjoitti:^Joskus vuotena eräänä väänsin EWSE:n kanssa aiheesta kummat ovat taitavempia kuskeja. Tämä kirjainlyhennehirviö ei kyennyt ymmärtämään taitavan kuskin syvintä olemusta, vaan itseään toistaen vetosi kolaritilastoihin ja miesten kolariherkkyyteen. Otin tuolloin turhautuneena esimerkin futismaailmasta, jossa taitavin pelaaja hyvin harvoin on vähiten virheitä tekevä.
Nyt, uusin ehdotus onkin jo ihan järkevän oloinen ...Teraslilja_m kirjoitti:Minun matikkapäätä kyllä hämää, miten maksajapohjan laajentaminen voi johtaa maksujen nousemiseen eli yksi talous on aiemmin maksanut sen 244.90 e/v, niin nyt yksi taloudellinen aikuisia maksaisi 2x250 e/vNuoriDaavid kirjoitti:Budjettirahoitus on normaalille työssäkäyvälle perheelle kyllä aika huono:Vagabondo kirjoitti: Mä oon ennen kannattanut YLEn rahoittamista budjetista.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/500ev ... 91976.html
Eli peruspalkaansaajaperhe maksaisi budjettirahoituksessa tuplahinnan nykyiseen nähden.
Enkä huomioi edes niitä jopa 200 000 taloutta (arvio wikipediasta), jotka luistaa nykyisin TV-lupamaksuista
Joko yllättäen YLEn rahan tarve yli kaksinkertaistuu tai sitten noissa laskuissa on jotain pahasti väärin ...
Ok. Eli ylermi vain arvioi taitavuutta tavalla, joka ei ole relevantti yleisen liikenteen kannalta.EveryWoman kirjoitti:Köh. http://kitina.net/viewtopic.php?p=42907 ... ht=#429075Ylermi Ylihankala kirjoitti:^Joskus vuotena eräänä väänsin EWSE:n kanssa aiheesta kummat ovat taitavempia kuskeja. Tämä kirjainlyhennehirviö ei kyennyt ymmärtämään taitavan kuskin syvintä olemusta, vaan itseään toistaen vetosi kolaritilastoihin ja miesten kolariherkkyyteen. Otin tuolloin turhautuneena esimerkin futismaailmasta, jossa taitavin pelaaja hyvin harvoin on vähiten virheitä tekevä.
Puhut eri asiasta. Budjettirahoitus vs. kaikkien maksama tv-maksu (joka siis perittäisiin myös niiltä, joilla ei ole tv:tä tai tuloja). Tottakai tv-maksu alenee, jos se peritään jokaiselta, joka hengittää. Jos se sen sijaan rahoitetaan valtion budjetista, niin silloin sen maksavat vain ne, jotka maksavat veroja.Teraslilja_m kirjoitti:Aikoinaan ihmettelin, miten TV-maksu voisi nousta, jos se muuttuisi kaikkien maksettavaksi.
Nyt, uusin ehdotus onkin jo ihan järkevän oloinen ...Teraslilja_m kirjoitti:Minun matikkapäätä kyllä hämää, miten maksajapohjan laajentaminen voi johtaa maksujen nousemiseen eli yksi talous on aiemmin maksanut sen 244.90 e/v, niin nyt yksi taloudellinen aikuisia maksaisi 2x250 e/vNuoriDaavid kirjoitti: Budjettirahoitus on normaalille työssäkäyvälle perheelle kyllä aika huono:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/500ev ... 91976.html
Eli peruspalkaansaajaperhe maksaisi budjettirahoituksessa tuplahinnan nykyiseen nähden.
Enkä huomioi edes niitä jopa 200 000 taloutta (arvio wikipediasta), jotka luistaa nykyisin TV-lupamaksuista
Joko yllättäen YLEn rahan tarve yli kaksinkertaistuu tai sitten noissa laskuissa on jotain pahasti väärin ...
Uusi Yle-maksu voisi olla 50-150 euroa
Et. Varsinainen pointti oli siinä, että valtaosa ajaa ihan hyvin ja enemmistö kuolonkolareista aiheutuu liikenteeseen sopeutumattomien vähemmistöjen toimesta, jotka edustavat kuitenkin hyvin pientä osaa liikenteestä. Jos liikennettä halutaan kehittää turvallisempaan suuntaan, pitäisi näihin erikoisryhmiin pyrkiä vaikuttamaan. Suomalaiset oikeasti noudattaa liikennesääntöjä tosi hyvin ja ajavat todella nätisti, joten valvontaa ja asenteita autoilijoita kohtaan voisi vaikka hieman lieventää. Tämä noin niinkuin verrattuna mannereuroopan ja pohjois-amerikan liikenteeseen.sivustahuutaja kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein,
Tarkennetaan sen verran, että veroja maksavienkin kesken maksu jakaantuisi epätasaisesti, eli ei joku pieniä veroja maksava yksinasuva eläkeläinen maksaisi tv-luvastaan niin paljon kuin nyt. Sen sijaan 2 työssäkäyvää aikuista maksaisi todella suolaisesti.NuoriDaavid kirjoitti:Tottakai tv-maksu alenee, jos se peritään jokaiselta, joka hengittää. Jos se sen sijaan rahoitetaan valtion budjetista, niin silloin sen maksavat vain ne, jotka maksavat veroja.