Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:Jaa no ehkä mä sitten kuvittelen senkin että Järvilehto on painanut 5km/h nopeusrajoituksella vähintään 2,5 promillen kännissä 1620% ylinopeutta seinään tappaen kaverinsa. Normipäivä, normimökkireissu, normiharkintakyky.
Mua ei kauheasti kiinnosta sen kaverin kohtalo, omaa tyhmyyttä lähteä kännissä kännisen kanssa veneretkelle. Yhtä hyvin henki olisi voinut lähteä JJ:ltäkin. En mä usko että sinne veneeseen on pakotettu ketään.
Enhän mä tosiaan tiedä minkälaisessa jurrissa niitä kakaroita on minnekään viety, eikä sitä tiedä kukaan muukaan
Et tiedäkään. Mikä olikin asian pihvi.
Mitä tekemistä niillä on jotka on kuljettaneet venettä alle yhden promillen kännissä asian kanssa? Järvilehto nyt on sattunut tekemään sitä ainakin kerran todistettavasti 2,5-kertaisessa kännissä. Uskotko 1+1 laskettuna että tämä oli ollut ns. ainoa kerta?
Luitko sä ollenkaan mitä mä ekaan viestiini kirjoitin? Ei ole kovin tavatonta, että Suomen vesillä veneillään kun on juotu bisseä ja olutta. En siis ryhdy arvioimaan JJ:n kusipäisyyttä sen perustella, että toimittaja kauhistelee että on ihan oluttakin juotu ja lapsia kuskattu.
Kannattaisi varmaan tarkistaa mitä kirjoitin. Kirjoitin että tämän tyyppinen kaveri joka ei osaa pysyä ruorista pois hyvin suurella todennäköisyydellä toistuvasti tuubassa, saattaa olla melko todennäköisesti myös alkoholisti.
Et kirjoittanut. Tarkista itse mitä kirjoittelet.
Kyllähän Järvilehdolle on tuntunut sattuvan ja tapahtuvan sen verran että oma kuolevaisuus veneen ratissa pitäisi olla pikkuhiljaa ymmärretty. Hyvä että tuossa edellisessä setissä oli kuitenkin kuskina joku Järvilehdon kaveri, varsinkin jos JJ oli itse kännissä.
No eipä nämäkään nyt erityisemmin JJ:n alkoholinkäytöstä kerro? Venekuskitaidoista varmaan kyllä. Korostaa vaan kaverin tyhmyyttä lähteä matkaan jos on tietoinen em. taidonnäytteistä.
Eh. Alkoholisteilla on usein tapana käyttää alkoholia silloinkin kun se ei heidän elämäänsä ja vastuuseen muuten sovi.
Esim. kesämökillä kesälomalla? Ai tavaton.
Tällaisia vastuita voisi kuvitella olevan esim. selvinpäin töihin saapumisen tai ajoneuvon kuljettamisen. Kaikki känniajelijat eivät tietenkään ole alkoholisteja, enkä niin ole missään vaiheessa väittänytkään, mutta kyllä se alkoholismi kummasti vaan todennäköisyyksiä tällaisiin elämänhallinnallisiin rikkeisiin nostaa, oletko eri mieltä?
Kaikenmoista ikävää sattuu jatkuvasti kun alkoholia käytetään. Onnettomuuksia, tappoja, itsemurhia, pahoinpitelyjä, rattijuopumuksia jne. Niitä sattuu aika lailla paljon muillekin kuin alkoholisteille. Alkoholi kun tuppaa alentamaan sitä harkintakykyä aika lailla. Sulla on tiedossa yksi alkoholiin liittyvä tapahtuma ja olet valmis leimaamaan ihmisen todennäköisesti alkoholistiksi. Ok. Hyvin sä vedät.
Koitahan huviksesi vetää suorilta käsin 2,5 promillen kännit, ja tule raportoimaan tänne onko siinä kohtaa jo mielestäsi vähän ns. paha olo? Vaatii nimittäin keskivertokansalaiselta tosiaan vähän pirunmoista tinausta saada ne 2,5 promillea päälle pelkästään illankin aikana ilman ns. yrjökännejä. Se tarkoittaa käytännössä 80-kiloiselle miehelle vähintään 0,7 litran pulloa tapsaa. Ja väitän että aika harva jannu vetää sitä 0,7-litraista flindaa naamariin ilman aika kiukkuista harjoitusta. 100+ kg huipputreenaava Dumari nyt varmaan vetääkin, mutta mitä tekemistä sillä tämän asian kanssa on? Joka tapauksessa 2,5 promillen känni on jo jumalaton, eikä kukaan täysjärkinen lähde edes etäisesti miettimään minkään moottoriajoneuvon kuljettamista julkisilla väylillä käsittämättömiä ylinopeuksia sellaisen alaisena, ei edes ilman kyydissäistuvaa kaveria.
Mökkireissulla kolmannen päivän resistanssilla annosmäärät voivat nousta aika rajuiksi. Opiskeluaikana tuli vedettyä suorilta käsiltä ilman harjoitusta 15 annosta alkoholia mitatusti alle 5 tunnissa. Se tarkoittaa 2,53 promillea. Olihan sitä kännissä kuin käki, mutta ei ollut huono olo enkä sammunut. Olenko todennäköinen alkoholisti? Melkein kaikki tuntemani miespuoliset opiskelukaverit pystyvät todistetusti samaan ihan tolleen suorilta käsin. Taidamme olla melkoisia ammattihappoja me jurristit!

Ei kukaan ole täysjärkinen 2,5 promillen humalassa. Siksi on turha arvioida 2,5 promillen humalassa olevan tekosia täysjärkisen mittapuulla. Eihän kukaan täysjärkinen lähde 2,5 promillen humalassa olevan kyytiinkään.

Mutta pidä ihan ketä lystäät kusipäänä ja diagnosoi alkoholistiksi ketä lystää. Erikoista on toki, että sun kanssa ei saa olla eri mieltä olematta kusipää ja mulkku.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Erikoista on toki, että sun kanssa ei saa olla eri mieltä olematta kusipää ja mulkku.
Mä olen ollut nyt pari viikkoa pois Kitinästä, joten joltain on perusasiat saattaaneet unohtua, eli kerrataan: myös minun kanssani eri mieltä oleminen on osoitus kusipäisyydestä ja mulkkuudesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun kanssa eri mieltä oleminen osoittaa vain, että on väärässä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Meh, mun kirjoissa asia on hyvin yksinkertainen: kuka tahansa kännissä rattiin menevä on jonkin sortin kusipää.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

par-sky kirjoitti:Meh, mun kirjoissa asia on hyvin yksinkertainen: kuka tahansa kännissä rattiin menevä on jonkin sortin kusipää.
Niin, koska on eri mieltä kanssani!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

urpiainen kirjoitti:Mä olen ollut nyt pari viikkoa pois Kitinästä, joten joltain on perusasiat saattaaneet unohtua, eli kerrataan: myös minun kanssani eri mieltä oleminen on osoitus kusipäisyydestä ja mulkkuudesta.
Kumman?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pulkannaru kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä olen ollut nyt pari viikkoa pois Kitinästä, joten joltain on perusasiat saattaaneet unohtua, eli kerrataan: myös minun kanssani eri mieltä oleminen on osoitus kusipäisyydestä ja mulkkuudesta.
Kumman?
Kyllä mä kieltämättä olen taipuvainen pitämään itseäni kusipäänä ja mulkkuna lähes poikkeuksetta aina silloin, kun olen itseni kanssa eri mieltä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

par-sky kirjoitti:Meh, mun kirjoissa asia on hyvin yksinkertainen: kuka tahansa kännissä rattiin menevä on jonkin sortin kusipää.
"Selvinpäin en olisi ajanut autoa kännissä."

Muistatteko, kenen legendaarinen aivopieru?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:Olenko todennäköinen alkoholisti?
Riippuu todennäköisesti siitä katsoitko alkoholinkäyttösi olevan turhaan rajoittava tekijä elämässäsi kokien samalla olevasi oikeutettu ihan samoihin julkisiin oikeuksiin kuin selvinpäinkin, vai matkustitko töihin tällä:

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

"As Skrillex, he became the first-ever dance artist to be nominated for a Best New Artist Grammy. To boot, he raked in four additional awards at the nominations show: Best Dance Recording; Best Dance/Electronica Album; Best Remixed Recording, Non-Classical; and Best Short-Form Music Video"

Wow, hienoa Skrillex!!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Kuinka romanttista! :gee:

Entangled diamonds vibrate together
Nature kirjoitti:A pair of diamond crystals has been linked by quantum entanglement. This means that a vibration in the crystals could not be meaningfully assigned to one or other of them: both crystals were simultaneously vibrating and not vibrating.

Quantum entanglement — interdependence of quantum states between particles not in physical contact — has been well established between quantum particles such as atoms at ultra-cold temperatures. But like most quantum effects, it doesn't tend to survive either at room temperature or in objects large enough to see with the naked eye.

A team led by Ian Walmsley, a physicist at the University of Oxford, UK, found a way to overcome both those limitations, demonstrating that the weird consequences of quantum theory apply at large scales as well as at very small ones.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120 ... 8_uu.shtml

Mites tää on mahdollista? Saada 12 vuoden kakku noista rikoksista? Kun mä olen ymmärtänyt, että Suomessa tuomioita ei lasketa yhteen ja tuskin mistään noista keittokirja 12 vuotta antaa.

Edit:

Iltapieru oli unohtanut tapon yrityksen:

http://www.hs.fi/kotimaa/Mallitoimiston ... 5550864833

Surkeaa "journalismia" väittää, että 12 vuotta tuli raiskauksista, kun ei tullut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Fail.
Kyse on kuitenkin yhdysvalloista, eiköhän tuokin kriminelli nosta syytteen ja vaadi miljoonakorvauksia siitä, että ryöstön uhri käytti liian rajua väkivaltaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Entinen luokkakaveri joskus kertoi seuranneensa vierestä, kun joku känniääliö oli yrittänyt ryöstää jonkun kamppailulajin, olisiko ollut thainyrkkeilyn, EM-tason kilpailijaa pankkiautomaatilla. Kivastihan se meni. Ilmeisesti siinä tapauksessa kukaan ei tehnyt rikosilmoitusta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Kyse on kuitenkin yhdysvalloista, eiköhän tuokin kriminelli nosta syytteen ja vaadi miljoonakorvauksia siitä, että ryöstön uhri käytti liian rajua väkivaltaa.
Niin, no kai korvaukset ovat paremmat kuin neuvostosuomalainen tapa pistää itseään puolustava uhri linnaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201112 ... 0_ul.shtml

Näin käy, kun ulkomaanpelle yrittää elää kantaväestön tyyliin. Selvähän se on, ettei epäkelpo geeniperimä kestä samaa, kuin tuhansien vuosien luonnonvalinnan kautta syntynyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201112 ... 0_ul.shtml

Näin käy, kun ulkomaanpelle yrittää elää kantaväestön tyyliin. Selvähän se on, ettei epäkelpo geeniperimä kestä samaa, kuin tuhansien vuosien luonnonvalinnan kautta syntynyt.
Ottaen huomioon britti- tai paremminkin englantilaisen nuorison juomatavat, tämä ihmetyttää kovin tämä alkoholiin kuoleminen, tapahtuipa se missä tahansa. Luulis että niille on kehittyny kovempi toleranssi ku suomalaisilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.iltasanomat.fi/linnanjuhlat/ ... 54668.html

Tuo Marcon puolisko näyttää sellaiselta vatsastapuhujan nukelta:

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/linnanjuhlat/ ... 54668.html

Tuo Marcon puolisko näyttää sellaiselta vatsastapuhujan nukelta:

Kuva

Tarkoitatko, että sillä on nyrkki perseessä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Äh, se on varsin mainio tanssiope, sanoo vaimo. Tuo vatsastapuhuntanuken ihminen on muuten mun lapsuudenaikasen kaverin serkku :D
Viimeksi muokannut nowaysis, 07.12.2011 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin