Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Lapitii kirjoitti:Tnx vinkeistä. Aerius lähtenee testiin seuraavaks.
Ärsyilyä löytyy täällä omastakin takaa tällä hetkellä siinä määrin, että sivuvaikutuksena ei uskalla lisäkierroksia ottaa yhtään. =P Ja tosiaan sen verran saanu noin muutenkin tässä kuussa kantaa rahaa apteekkiin, ettei ihan arpomalla huvittais testailla turhia (eikä toki muutenkaan).
Aerius voi kyllä olla kärpäsen ampumista tykillä. Se on jotain loratadiinin johdannaista jota on edelleenjalostettu, loratadiinin ei pitäisi väsyttää normaalisti ollenkaan ja se on isosti halvempaa jos tarvii pitkäksi ajaksi käyttää. Tyyliin 30 kpl aeriusta on >10 € kun samalla hinnalla saa jo 100 kpl loratadiinia. Duact taitaa olla vielä kalliimpi, kun se ei ole kelakorvattava.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NegaDuck kirjoitti: Sekä sä että masa ootte vedelleet ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä viime aikoina.
Unohdit joukosta yönmustan. Sekin jo ihmettee, että mikä helvetin I wanna be sick -valittaja susta on tullut.

Kerrohan Aarne yks juttu. Koska sä olet viimeksi elänyt täysillä ja nauttinut elämästäsi ilman, että keksit itsellesi mitä ihmeellisempiä sairauksia, kipuja, vikoja, vajavaisuuksia tai muuten vaan huonoja puolia itsessäsi?

Mulla on sulle vinkki millä korjaat noi kaikki vikasi kertaheitolla. Paranna minäkuvasi. Se on meinaan ainut todellinen vika mikä sulla on.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

masa kirjoitti:Koska sä olet viimeksi elänyt täysillä ja nauttinut elämästäsi ilman, että keksit itsellesi mitä ihmeellisempiä sairauksia, kipuja, vikoja, vajavaisuuksia tai muuten vaan huonoja puolia itsessäsi?
Suuremman osan ajasta kuin luulettekaan. Päästelen täällä vain höyryjä.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Tix kirjoitti:Duact tai Aerius. Eivät väsytä, jälkimmäinen on kalliimpi mutta jotain kertonee se, että se on sellainen jota lentäjätkin saavat käyttää.
Jep, koska se tuntuu olevan vaikutuksiltaan yhtä tehokasta kuin puristettu vehnäjauho.

Näytepaketeista ei ole paljoa hyötyä, koska Aeriusta pitäisi syödä pidemmän aikaa keskeytyksettä että alkaisi vaikuttamaan millään tavalla. Itse söin joskus pari viikkoa enkä havainnut minkäänlaista vaikutusta niin siitepöly- kuin eläinpölyallergioihinkaan.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Herra Manala kirjoitti:Jep, koska se tuntuu olevan vaikutuksiltaan yhtä tehokasta kuin puristettu vehnäjauho.

Näytepaketeista ei ole paljoa hyötyä, koska Aeriusta pitäisi syödä pidemmän aikaa keskeytyksettä että alkaisi vaikuttamaan millään tavalla. Itse söin joskus pari viikkoa enkä havainnut minkäänlaista vaikutusta niin siitepöly- kuin eläinpölyallergioihinkaan.
No jo ny on vtt. Aattelin että antaisitte mulle yhen yksiselitteisen ja varman vastauksen. =P Ootte ihan kamalan vaikeita!

Siis pitääx mun tosiaan mennä ihan lääkäriin asti? Saanks mä sieltä sit noita näytepaketteja?
(Tänään on tosin ollu jo sellanen olo, että elämä saattaa jatkua, vaikka kävisin ulkonakin.)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

masa kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti: Sekä sä että masa ootte vedelleet ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä viime aikoina.
Unohdit joukosta yönmustan. Sekin jo ihmettee, että mikä helvetin I wanna be sick -valittaja susta on tullut.
Se on tosiaan kuin Gat valittamassa tyhjästä mutta tässä ei ole mitään huvittavaa. Herää vain aina ihmettelemään, kuinka saamaton vätys ja/tai munaton paska ihminen voi olla.

Mut hei! Jotkut tosiaan ottaa valittamisen harrastuksena ja koittaa korjata sitä äänestämällä.

Eikä tuohon mitään elämänhallinta ohjeita voi edes laittaa muuta kuin, että vetäisi kunnon rännin ja nukkuisi muutaman viikon ojassa niin ei tarvitsisi hitto miettiä aiheuttaako sisäilmanraikastin nenän tukkoisuutta ja kuinka paljon silikoni-implantit parantaa uniongelmia. Vittu!1 Joo ei se on pakko norata ton N44bin whineemiset.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yönmustaritari kirjoitti:
masa kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti: Sekä sä että masa ootte vedelleet ihan käsittämättömiä johtopäätöksiä viime aikoina.
Unohdit joukosta yönmustan. Sekin jo ihmettee, että mikä helvetin I wanna be sick -valittaja susta on tullut.
Se on tosiaan kuin Gat valittamassa tyhjästä mutta tässä ei ole mitään huvittavaa. Herää vain aina ihmettelemään, kuinka saamaton vätys ja/tai munaton paska ihminen voi olla.

Mut hei! Jotkut tosiaan ottaa valittamisen harrastuksena ja koittaa korjata sitä äänestämällä.

Eikä tuohon mitään elämänhallinta ohjeita voi edes laittaa muuta kuin, että vetäisi kunnon rännin ja nukkuisi muutaman viikon ojassa niin ei tarvitsisi hitto miettiä aiheuttaako sisäilmanraikastin nenän tukkoisuutta ja kuinka paljon silikoni-implantit parantaa uniongelmia. Vittu!1 Joo ei se on pakko norata ton N44bin whineemiset.
Mitä sä nyt oikein vaahtoat? Sullahan oli oikein oma ketju, kun muutaman kuukauden suhteen purkautuminen ahisti, ahisti niin kovin? Sinähän winetit niin, ettei moista ole kitinässä nähty sitten gattiksen suurimpien päivien.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

NuoriDaavid kirjoitti: Mitä sä nyt oikein vaahtoat? Sullahan oli oikein oma ketju, kun muutaman kuukauden suhteen purkautuminen ahisti, ahisti niin kovin? Sinähän winetit niin, ettei moista ole kitinässä nähty sitten gattiksen suurimpien päivien.
No ku koskoi koskoi nii kamalasti koskoi. Mitä sä nyt sitä kaivelet, Virhehän se oli, onhan se jo moneen kertaan sanottu?

Yritätkä sanoa, että tehtyään virheen ei enää uskaltaisi puutuua muiden urpoiluu peläten, että joku pelle koittaa siitä myöhemmin nokitella. Siinä olet väärässä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Musta sulla oli oikeus kirjoittaa, jos ahisti ja Aarnella on oikeus kirjoittaa, jos selkä on kipeä. Minä kirjoitin, kun mua ahisti.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Yönmustaritari kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mitä sä nyt oikein vaahtoat? Sullahan oli oikein oma ketju, kun muutaman kuukauden suhteen purkautuminen ahisti, ahisti niin kovin? Sinähän winetit niin, ettei moista ole kitinässä nähty sitten gattiksen suurimpien päivien.
No ku koskoi koskoi nii kamalasti koskoi. Mitä sä nyt sitä kaivelet, Virhehän se oli, onhan se jo moneen kertaan sanottu?

Yritätkä sanoa, että tehtyään virheen ei enää uskaltaisi puutuua muiden urpoiluu peläten, että joku pelle koittaa siitä myöhemmin nokitella. Siinä olet väärässä.
Se oli lähinnä hienoa että joku olevinaan "kovis" uskalsi näyttää pehmeän puolensa. Mä kyllä joka toisen lauseen kohdalla mietin että onkohan tää provoa. Mutta itsepä olet semmosen kuvan antanut alusta asti.

Noi jätkät on vaan kateellisia ku eivät ite uskalla näyttää tunteitaan varsinkaan täällä, kato.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Eikä tuohon mitään elämänhallinta ohjeita voi edes laittaa muuta kuin, että vetäisi kunnon rännin ja nukkuisi muutaman viikon ojassa niin ei tarvitsisi hitto miettiä aiheuttaako sisäilmanraikastin nenän tukkoisuutta
Ei perkele, luin että "ei tarvitsisi hitto miettiä aiheuttaako silmänraikastin nenän tukkoisuutta" ja purskahdin nauruun.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Siat! Pilasitte ketjun! Nyt hävettää valittaa mitään. Valitan silti, se on pääfunktio Kitinöinnilleni.

Taitaa olla poskiontelontulehdus, en ole tietoisesti ennen sairastanut. Nyt sattuu naamaan ja flunssa on yltynyt parin viikon potemisen aikana varsin räkäisäksi, olo on tiivistetysti sairas. Huomenna kiltti työterveyslääkäri voisi antaa pari päivää lomaa, en jaksaisi nostella yhtään ylipainoista, puolihalvaantunutta deliriumpotilasta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Melnais kirjoitti:
Taitaa olla poskiontelontulehdus, en ole tietoisesti ennen sairastanut...
Minulla on ollut kerran p-ontelontulehdus. Luulin, että minut yritetään myrkyttää sariinilla, kun suussa maistui kitkerälle ja räkäkin haisi sellaiselle. Ja räkä oli sellaista paksua keltaista paakkua.

Käsittääkseni suurin osa p-ontelontulehduksista on bakteeriperäisiä niin kuin minullakin ja tuo kitkerä makuisuus on tosi kuvaava oire. Antibiooteilla se parani todella nopeasti. Olin vain urpo ja odottelin melkein kaksi viikkoa ennen kuin tajusin mennä hoitoon. Silloin olinkin jo lähes puolikuollut. Se tuskin paranee itsestään, voin kertoa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kreitsu kirjoitti: Se tuskin paranee itsestään, voin kertoa.
Siltä tuntuu mutta kuusi päivää olen toivonut ja särkyillyt. Nyt kelpaa kokeelliset antibiootit, kuivikkeet, sumutteet, ihan mitkä vaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Melnais kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Se tuskin paranee itsestään, voin kertoa.
Siltä tuntuu mutta kuusi päivää olen toivonut ja särkyillyt. Nyt kelpaa kokeelliset antibiootit, kuivikkeet, sumutteet, ihan mitkä vaan.

Kantsii mennä lekuriin. Joissakin tapauksissa poskiontelontulehdus voi levitä otsaonteloon ja se onkin vähän paskempi juttu. Hopi hop, nyt heti hoitoon!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kreitsu kirjoitti: Hopi hop, nyt heti hoitoon!
Nyt olen virallisesti hoidettu. Ei kuvia, ei ultraääntä, ei antibioottikuuria. Mutta sain Duactia ja vuorokauden sairaslomaa, juhuu! Kesäesat ovat saapuneet myös työterveyteen, ärh.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Aava

Viesti Kirjoittaja Aava »

[kyyneleet] :cry:
Joo, nyt tarvittais Freudin sohvaa ja nenäliinoja... tai eiku tuokaa samantien lakanoita. Tän kevään tulvat tais tulla...

On niin tautisen vaillinainen olo.
En ole saanut juosta 3 vkoon tän akillestulehduksen takia. Vähän kuin ois lakannut olemasta. Välillä tätä olotilaa pääsee pakoon, mutta sitten se taas tulee pintaan. Ja nyt se itkettää. Mikään ei oikein tunnu miltään. Tässä tuskaisessa tilassa tuntee itsensä niin helvetin vähäiseksi...

Vielä viikko pitäis jaksaa tätä ja senkin jälkeen saa juosta vaan vartin joka toinen päivä 2 vkoa ja vasta sitten pääsee kokeilemaan kovempaa vauhtia.... Hiljaiseksi vetää. Täyttä ymmärrystä vailla. Ei näin saa tapahtua. Tämmönen vie lähes kaiken energian. Oma kroppa vaikuttaa ihan tunnottomalta ja sammuneelta. Emmää kestä tätä olotilaa.

On niin tyhjä olo... ajatuksissa lähinnä vaan sellaista luonnottoman väkinäisesti tyynnyteltyä vihaa. Mun urheileminen on mun elämänranka. Se on se ydin ja sydän - sitä tunne-elämää, jonka jopa minä kehtaan sanoa tuntevani. Mutta vahvuuden lisäksi myös heikkous, koska toisaalta kun treenatessa ja pelatessa olen vahvimmillani, toisaalta ilman sitä aivan järjettömän mitäänsanomaton... vaan pelkkä hengetön läjä jotain outoja molekyylejä.

Tätä on varmaan hankala tajuta, jos ei ole kokenut vastaavaa.
Kiitos. Helpotti vähäsen. [/kyyneleet]
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aava kirjoitti:Tätä on varmaan hankala tajuta, jos ei ole kokenut vastaavaa.
Olen kokenut. Viime kesänä olin yli kolme kuukautta parasta kesää ilman ajokorttia. Tuntui kun olisi pakotettu sikiöasentoon ilman että pääsee ojentamaan jalkojaan. Olin ihan paskana ja ratkesin ryyppäämään. Sitäkin voi olla hankala tajuta, jos ei ole kokenut V8-moottorin soidinkutsua kesäyössä.

Etkö sä voi harrastaa mitään korvaavaa liikuntaa mikä ei tapa sun akillesosastoa?

Nyt mulla on ongelmana shopping spree. Ihan akkamainen krääsänkeräysolo. Tekee mieli uutta kannettavaa (tulossa jo), uutta kotiteatteria (hankittu jo), uusia kämpän sisäisiä verkotus- ja mediantallennusratkaisuja, uutta urheiluautoa, uutta polkupyörää ja sviddu oikeestaan uutta kämppääkin.

Täytynee budjetoida pikaseen puoli miltsiä jostain. Ei tässä enää lidlin tarjousjauhoilla pysty onnestaan pelaamaan. Jotenkin se vaan lipsahti vahvempiin.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aava kirjoitti:Tätä on varmaan hankala tajuta, jos ei ole kokenut vastaavaa. Kiitos. Helpotti vähäsen.
Voi sua. Auttaisko uinti tohon oloon? Sen ei pitäisi akillesjännettä pahemmin rasittaa, kunhan huolehtii ettei rinulipotkussakaan jännitä pohkeita liikaa.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Lonkkaan sattuu. Alkoi eilen kymppikilsan lenkin loppupuolella. Pelkään, että on sama pikku vaiva, jonka takia jouduin menneisyydessä lopettamaan kaiken vähänkin rasittavan liikunnan yli puoleksi vuodeksi :(
Aava

Viesti Kirjoittaja Aava »

Herra Manala kirjoitti: Etkö sä voi harrastaa mitään korvaavaa liikuntaa mikä ei tapa sun akillesosastoa?


Vaihtoehtoja on kaksi: pyöräily siten että
a) kipeän akilleksen puoli teipataan/jotenkin fiksoidaan puoliojennusasentoon, jolloin pohjelihaksia ei voi käyttää (jolloin myöskään akilles ei niin rasittuisi) ja
b) ylämäet pitää ajaa hyvin suurilla kampikierrosnopeuksilla eli hyvin kevyillä vaihteilla, jotta pohkeille ei tulisi niin painoa. Minä kun taas nimenomaan pyöräilisin mäkisissä maastoissa, joissa saa polkimilla seisten vääntää reidet vaahdossa. Tai sitten muuten vaan kohtalaisen lujaa spurttaillen eikä mitään peruskestävyysnylkyttelyä.

Tai...
NegaDuck kirjoitti: Auttaisko uinti tohon oloon? Sen ei pitäisi akillesjännettä pahemmin rasittaa, kunhan huolehtii ettei rinulipotkussakaan jännitä pohkeita liikaa.
Uinti ois ihan jees, mutta tuo uimahalli on vaan kohtalaisen etäällä tuolla kaupunginlaidalla. Se jotenkin konkretisoi liian tuntuvasti tämän tuskan ja surun, kun on pakotettu sinne asti lähteä treenaamaan. En ole henkisesti niin kypsä, että pystyisin hyvillä mielin näkemään sen lähtemisenvaivan siitä, että saan harrastaa jotain toissijaisesti mielenkiintoista lajia. Se on nyt vaan jotenkin niin kohtuutonta, että mun täytyis pystyä joustamaan fyysisistä taipumuksistani.

Joissain lukemissani ohjeissa sanottiin, että jos akilles tulehtuu, silloin pitäisi välttää kaikkea ylimääräistä jaloilla itseään kannattelemista/pohkeen kuormitusta. Sitä on ikäänkuin loukussa: periaatteessa tiettyjä asioita saa tehdä mutta toisaalta voisi olla eduksi paranemisen nopeutumiseksi, jos tekisi mahd. vähän.

No, pieni välähdys valoa tunnelinpäässä on se, että tänään on vimppa päivä toissapäiväisen kortisonipiikin jälkeen, kun ei saa liikkua kun vain se, mikä on välttämätöntä arkitoimintaa, ettei kortisoni leviä ympäröiviin kudoksiin...

Ei mutta pitäisi kyllä mennä itseensä. Yhden mun ent. joukkuekaverin ja yhden parhaimmista ystävistä mol. nilkat jouduttiin jokin aika sitten löysyyden takia leikkaamaan, ja sen seurauksena hän joutuu lopettamaan kokonaan lajinsa; hyvä jos pystyy juoksemaan hyvin vielä joskus. Joutunut olemaan viimeiset 4 kk lähes yksinomaan sängyssä makuulla. Kaikki lihakset on kuulemma lähteny, kuluneet pois siitä pakkolevosta. Vaikkei ihmisten välisiä huolia voi verrata, silti: häneen nähden mun pitäis olla ihan tyytyväinen.

edit: entinen avatar aivan liian hyväntuulisen näköinen näissä olosuhteissa. Pakko vaihtaa tilalle aneemis-tiukkapipois-tosikkokuva.
Viimeksi muokannut Aava, 24.04.2008 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aava

Viesti Kirjoittaja Aava »

Bliss kirjoitti:Lonkkaan sattuu. ...sama pikku vaiva, jonka takia jouduin menneisyydessä lopettamaan kaiken vähänkin rasittavan liikunnan yli puoleksi vuodeksi :(

Sympatiahalaus :paijaa:
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aava kirjoitti:Minä kun taas nimenomaan pyöräilisin mäkisissä maastoissa, joissa saa polkimilla seisten vääntää reidet vaahdossa. Tai sitten muuten vaan kohtalaisen lujaa spurttaillen eikä mitään peruskestävyysnylkyttelyä.
Jaahas. Selvä endorfiininarkkari. Oletko ajatellut kokeilla chilinsyöntiä? :D
Aava

Viesti Kirjoittaja Aava »

Herra Manala kirjoitti: Jaahas. Selvä endorfiininarkkari. Oletko ajatellut kokeilla chilinsyöntiä? :D

No todellakin, mitä huolestuttavimmassa määrin endorfiininarkkari

Jaa, enpä ole ajatellut siliä.
Saako sillä boostattua aivojen välittäjäainetoimintaa? Tosin luulenpa kyllä, että tulinen luonteeni :piru: hylkii kaikkea muita tulisia juttuja. Se ei kestä kilpailua :)
Jooei, mausteiset ruoat ei vaan jotenkin sytytä. Kiitos silti vinkistä.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Aava kirjoitti:Jaa, enpä ole ajatellut siliä.
Saako sillä boostattua aivojen välittäjäainetoimintaa?
Jep. Tulisuuteen jää koukkuun. Kunnon poltteesta tulee samanlainen fiilis kuin olisi tehnyt kunnon lenkin. Ja sen voi toistaa useita kertoja päivässä. Bonuksena tietysti se, että ovat vitamiini- ja hivenainepitoisuuksiltaan kasvikunnan terveellisimpiä tuotteita.
Vastaa Viestiin