Sivu 81/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 17:33
Kirjoittaja MrM
So Hard kirjoitti:Kuten jo aluksi sanoin, pingviini ja kookaburra. Ei vaan aukene.
No olihan toi sun sisääntulos nyt vähintään ihan vitun hämmentävä. Kyllähän toiset autot nyt vaan näyttää kivemmilta kuin toiset, vaikka ne ei olisikaan Corvetteja sen enempää kuin coupeja tai sedaneita. Jos on ihan oikeasti sitä mieltä että niin kauan kun auto ei ole joku kuuppi niin ulkonäöllä ei ole väliä eikä se voi olla kivan näköinen, niin sittenhän voi tosissaan ostaa vaikka sen ensimmäisen sukupolven Octavian, jos vaan ei vahingossa mene kysymään lupaa siihen elcolta.

Kun jantteri painaa itse sen ex-omistamani Octavian rinnalla ehkä sillä ainoalla toisella autolla koko automaailmasta, jonka ulkonäkö on niin 100% mitäänsanomaton ettei mitään älyä, niin olihan toi sun inputti vääränmallisista/-näköisistä autoista aika ratkiriemukas läppä ihan kaikella ystävyydellä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 19:10
Kirjoittaja So Hard
MrM kirjoitti:Kun jantteri painaa itse sen ex-omistamani Octavian rinnalla ehkä sillä ainoalla toisella autolla koko automaailmasta, jonka ulkonäkö on niin 100% mitäänsanomaton ettei mitään älyä, niin olihan toi sun inputti vääränmallisista/-näköisistä autoista aika ratkiriemukas läppä ihan kaikella ystävyydellä.
Makuasia tuokin, mutta jos nyt kuitenkin vaan puhutaan niistä kuolattavista autoista (eikä järjellä ostettavista täysin intohimottomista työmatka-autoista) joihin pistetään vaikka se masan mainitsema satku kiinni niin ei siinä tartte mistään oktaavioista puhua. Mutta ethän sä taas lukenut viestiä puilta, toisin kuin dumis.

Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen, mutta jotensakin autojen ulkonäkö menee merkistä riippumatta meikäläisen silmin korimallin mukaan karkeasti näin

1. Urheiluautot / kupeet, avona tai ilman
2. Kupee kaprioletit / sedanit
3. Katumaasturit / Hatchbakit
4. Farmarit
5. Avolavat yms. hyötyvehkeet

Eikä se aina katso suinkaan edes hintalappua. Imo CLA on merkittävästi kauniimpi kuin tuo CLS. A5 on merkittävästi kauniimpi kuin A6 Avant. Scirocco on kauniimpi kuin Passat variant.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 19:54
Kirjoittaja masa
So Hard kirjoitti: Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen, mutta jotensakin autojen ulkonäkö menee merkistä riippumatta meikäläisen silmin korimallin mukaan karkeasti näin

1. Urheiluautot / kupeet, avona tai ilman
2. Kupee kaprioletit / sedanit
3. Katumaasturit / Hatchbakit
4. Farmarit
5. Avolavat yms. hyötyvehkeet

Eikä se aina katso suinkaan edes hintalappua. Imo CLA on merkittävästi kauniimpi kuin tuo CLS. A5 on merkittävästi kauniimpi kuin A6 Avant. Scirocco on kauniimpi kuin Passat variant.
Ne tarpeet ne tarpeet.

Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.

Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:00
Kirjoittaja Bluntly
masa kirjoitti:Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.
Tässä ollaan asian ytimessä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:10
Kirjoittaja So Hard
masa kirjoitti:Ne tarpeet ne tarpeet.

Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.

Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Mulla tulee ihan eri mielikuvat, mutta tietty normisti auto hankitaan johonkin tarpeeseen. Se on sitten eri asia kuin tilanne jossa pistää 100K autoon. Se harvemmin hankitaan silloin siksi, että semmoisen tarttee. Ellei kyse ole rekasta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:18
Kirjoittaja Pulkannaru
^
Kyllä mun hankkimana 100k€ auto olisi tarpeen mukaan ostettu. Nyt ei ihan ole - siis 100k€, mutta lähestyy jo kivasti.
Harrastuksiin kun kuuluu metsästys ja kalastus, niin kyllä se farkun tai vastaavat tilat omaavan hankinnaksi menee.
Vaihtoehtona ois tietty cityauto+tehokas ja tilava matka-auto+pakettiauto -yhdistelmä. Jooei.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:21
Kirjoittaja Bluntly
Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:29
Kirjoittaja masa
Bluntly kirjoitti:Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.

Mulla se luultavasti olisi nelimatikki R-sarjalainen jollain 350 koneella.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 20:38
Kirjoittaja Bluntly
Ihan nättiä touhua tuolla halvimmallakin G:llä.

Autoveroton hinta: 89600
Autovero: 73968,24

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 21:14
Kirjoittaja masa
^ Noilla kalliimmilla autoilla se oikein konkretisoituu miten järjetön Suomen autoverotus onkaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.01.2013 21:20
Kirjoittaja elco
Tää on kyllä tuskaketjujen aatelia. Itse ajaisin R8:lla, jos asuisin missä tahansa muussa Euroopan maassa kuin Suomessa tai Tanskassa. Suomessa ajan perusbemarilla, perkele! On kuulkaa vähän eroa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 0:48
Kirjoittaja huima
Bluntly kirjoitti:Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/AGF_(panssariauto)

?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 9:49
Kirjoittaja MrM
masa kirjoitti:Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Kiitti vaan!!!!!

Riippuu kyllä mun mielestä aika pitkälti siitä mitä autoltaan haluaa ja mihin tarkoitukseen se on alunperin suunniteltu: Jos auto on suunniteltu urheilulliseen ajoon ja sen ainoa korimalli on se Coupe tyyliin Nissan GT-R, Corvette, Mustang, Camaro, 911 jne. niin onhan se aivan täysin ymmärrettävää miksi se auto on sen näkönen ja muotonen kaikessa epäkäytännöllisyydessään kuin on. Enkä mä keksi itse yhtäkään syytä miksi autossa pitäisi olla kiinteä kovakatto avattavan kovakaton sijaan, edes Suomen olosuhteissa. Jos sä keksit, niin kerro mullekin.

Sen sijaan niitä autoja mä en itsekään ymmärrä, missä täysin tavallisesta neli- tai viisiovisesta perheautosta on tehty samoin ominaisuuksin 2-ovinen coupe huonommilla monikäyttömahdollisuuksilla, pienemmällä tavaratilalla ja surkeammilla pääntiloilla takana. Ei vaan mene jakeluun miksi maksaa lisähintaa siitä, että saa alleen paskemmat tilat sisältävän auton mikä näyttää - noh - autolta, joka on väännetty väkisin jonkun sedanin pohjalta, ja jonka ei ole edes tarkoitus olla mikään urheiluauto. Sä taidat ajatella enemmän itsekin sellasia, sun nuoruusvuodet kun oli sellaisten vehkeiden kulta-aikaa. Nykypäivänä sellasia ei taida paljoa kukaan enää tehdäkään, ehkä bemarin kolmossarjan lisäksi. Mersullakin kaikki sporttisemmat coupet taitavat olla enemmän tai vähemmän ihan omia mallejaan.

En silti keksi ensimmäistäkään syytä sille miksi mun täytyisi ajaa perhefarmarilla, kun ei tarvitse enää tukkukuormiakaan rahdata mukana, kuten ennen. Tottakai ajan mieluummin autolla joka on kompaktimpi ja urheilullisempi, sekä tarjoaa sellaiseksi suunniteltuna jotain sellaista plussaa nautintopuolella mitä se perhefarkku ei koskaan voi tarjota.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 9:59
Kirjoittaja masa
MrM kirjoitti: Jos sä keksit, niin kerro mullekin.
Tää oli niitä musti nuoli muniaan juttuja..
MrM kirjoitti: En silti keksi ensimmäistäkään syytä sille miksi mun täytyisi ajaa perhefarmarilla, kun ei tarvitse enää tukkukuormiakaan rahdata mukana, kuten ennen. Tottakai ajan mieluummin autolla joka on kompaktimpi ja urheilullisempi, sekä tarjoaa sellaiseksi suunniteltuna jotain sellaista plussaa nautintopuolella mitä se perhefarkku ei koskaan voi tarjota.
Ei sun tarvikaan ja mä puhun vaan omista preferensseistäni. Iso auto pitkällä askelivälillä ja herrasmiesmäisellä jousituksella on IMO tuhannesti mukavampi ajaa kuin sport-alustainen lyhyen akselivälin munatäristin. B-sarjalaisessa oli siis joku Sport-alusta. Se oli ärsyttävän jäykkä kelkka joka välitti jokaisen kuopan tai railon tiessä kuskin persauksiin. Eemelin kyyti on kuin ilmalaiva verrattuna siihen.

Farkun tai hatcbackin tarvin siksi, että koiraa ei saa muuten kyytiin ja kala & mettävehkeet vaativat toimivaa tilaa paljon. Esim. S60 Volvoon ei mahtunut takapaksiin edes haulikko poikittain. Se on mettähommissa jo miinus.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 10:06
Kirjoittaja MrM
Avoautoon mahtuu kaikista pisimmät esineet kyytiin!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 10:26
Kirjoittaja exPertti
MrM kirjoitti:Avoautoon mahtuu kaikista pisimmät esineet kyytiin!
Nih!

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.01.2013 21:28
Kirjoittaja masa
Hain tänään DS5:sen koeajoon ja olen nyt ajanut sillä about 150 kilsaa. Pakko tunnusta että ranskisten karttaja valitsisi tämän hetkisistä ehdokkaista heittämällä DS5:sen :oops:

Auton ensihetkestä tuli hauska muisto 70-luvun lapsuuteen ja sedän uuteen Citikkaan. Se oli silloin niin erilainen kuin aikakautensa Taunukset ja Asconat, eikä DS5 tee poikkeusta siitä fiiliksestä tänä päivänä. Mahtava peli neekeriversionakin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.01.2013 16:07
Kirjoittaja masa
Nyt sitä vanhan mallin skeidaa ois halvennuksessa tarjolla.


http://new.skoda-auto.com/fi-fi/sales/k ... cAodVyYAEw

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.01.2013 16:56
Kirjoittaja MrM
Onks 37 donaa paljo vai vähä?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 8:49
Kirjoittaja exPertti
Scouttihan olisi miltei auton näköinen äkkiä vilkaisemalla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 9:06
Kirjoittaja masa
MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Ehkäpä tuossa hinta/laatusuhde voisi olla kohdillaan.


Saas nyt nähdä. Veholla lupasivat niin huonon hinnan mersun poisostosta että kehotin niitä pitämään tunkkinsa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 9:38
Kirjoittaja Bluntly
MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 19:08
Kirjoittaja MrM
Bluntly kirjoitti:
MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?
Oliks tää kysymys retorinen, vai halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?

Vastaavanlainen pienempi B-mersu ilman nelivetoa ainakin on jo yli 40.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 19:58
Kirjoittaja Bluntly
MrM kirjoitti: halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?
Tämä. Miksi tehdä itse kun voi delegoida.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.01.2013 20:42
Kirjoittaja MrM
Mä mieluusti voisin sellaisen tehdäkin, jos vaan olisi pienintäkään vaaraa, että vastaanottava osapuoli olisi sen pohjalta vaihtamassa autonsa.