masa kirjoitti:Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Kiitti vaan!!!!!
Riippuu kyllä mun mielestä aika pitkälti siitä mitä autoltaan haluaa ja mihin tarkoitukseen se on alunperin suunniteltu: Jos auto on suunniteltu urheilulliseen ajoon ja sen ainoa korimalli on se Coupe tyyliin Nissan GT-R, Corvette, Mustang, Camaro, 911 jne. niin onhan se aivan täysin ymmärrettävää miksi se auto on sen näkönen ja muotonen kaikessa epäkäytännöllisyydessään kuin on. Enkä mä keksi itse yhtäkään syytä miksi autossa pitäisi olla kiinteä kovakatto avattavan kovakaton sijaan, edes Suomen olosuhteissa. Jos sä keksit, niin kerro mullekin.
Sen sijaan niitä autoja mä en itsekään ymmärrä, missä täysin tavallisesta neli- tai viisiovisesta perheautosta on tehty samoin ominaisuuksin 2-ovinen coupe huonommilla monikäyttömahdollisuuksilla, pienemmällä tavaratilalla ja surkeammilla pääntiloilla takana. Ei vaan mene jakeluun miksi maksaa lisähintaa siitä, että saa alleen paskemmat tilat sisältävän auton mikä näyttää - noh - autolta, joka on väännetty väkisin jonkun sedanin pohjalta, ja jonka ei ole edes tarkoitus olla mikään urheiluauto. Sä taidat ajatella enemmän itsekin sellasia, sun nuoruusvuodet kun oli sellaisten vehkeiden kulta-aikaa. Nykypäivänä sellasia ei taida paljoa kukaan enää tehdäkään, ehkä bemarin kolmossarjan lisäksi. Mersullakin kaikki sporttisemmat coupet taitavat olla enemmän tai vähemmän ihan omia mallejaan.
En silti keksi ensimmäistäkään syytä sille miksi mun täytyisi ajaa perhefarmarilla, kun ei tarvitse enää tukkukuormiakaan rahdata mukana, kuten ennen. Tottakai ajan mieluummin autolla joka on kompaktimpi ja urheilullisempi, sekä tarjoaa sellaiseksi suunniteltuna jotain sellaista plussaa nautintopuolella mitä se perhefarkku ei koskaan voi tarjota.