Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Kuten jo aluksi sanoin, pingviini ja kookaburra. Ei vaan aukene.
No olihan toi sun sisääntulos nyt vähintään ihan vitun hämmentävä. Kyllähän toiset autot nyt vaan näyttää kivemmilta kuin toiset, vaikka ne ei olisikaan Corvetteja sen enempää kuin coupeja tai sedaneita. Jos on ihan oikeasti sitä mieltä että niin kauan kun auto ei ole joku kuuppi niin ulkonäöllä ei ole väliä eikä se voi olla kivan näköinen, niin sittenhän voi tosissaan ostaa vaikka sen ensimmäisen sukupolven Octavian, jos vaan ei vahingossa mene kysymään lupaa siihen elcolta.

Kun jantteri painaa itse sen ex-omistamani Octavian rinnalla ehkä sillä ainoalla toisella autolla koko automaailmasta, jonka ulkonäkö on niin 100% mitäänsanomaton ettei mitään älyä, niin olihan toi sun inputti vääränmallisista/-näköisistä autoista aika ratkiriemukas läppä ihan kaikella ystävyydellä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:Kun jantteri painaa itse sen ex-omistamani Octavian rinnalla ehkä sillä ainoalla toisella autolla koko automaailmasta, jonka ulkonäkö on niin 100% mitäänsanomaton ettei mitään älyä, niin olihan toi sun inputti vääränmallisista/-näköisistä autoista aika ratkiriemukas läppä ihan kaikella ystävyydellä.
Makuasia tuokin, mutta jos nyt kuitenkin vaan puhutaan niistä kuolattavista autoista (eikä järjellä ostettavista täysin intohimottomista työmatka-autoista) joihin pistetään vaikka se masan mainitsema satku kiinni niin ei siinä tartte mistään oktaavioista puhua. Mutta ethän sä taas lukenut viestiä puilta, toisin kuin dumis.

Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen, mutta jotensakin autojen ulkonäkö menee merkistä riippumatta meikäläisen silmin korimallin mukaan karkeasti näin

1. Urheiluautot / kupeet, avona tai ilman
2. Kupee kaprioletit / sedanit
3. Katumaasturit / Hatchbakit
4. Farmarit
5. Avolavat yms. hyötyvehkeet

Eikä se aina katso suinkaan edes hintalappua. Imo CLA on merkittävästi kauniimpi kuin tuo CLS. A5 on merkittävästi kauniimpi kuin A6 Avant. Scirocco on kauniimpi kuin Passat variant.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Poikkeuksia löytyy suuntaan tai toiseen, mutta jotensakin autojen ulkonäkö menee merkistä riippumatta meikäläisen silmin korimallin mukaan karkeasti näin

1. Urheiluautot / kupeet, avona tai ilman
2. Kupee kaprioletit / sedanit
3. Katumaasturit / Hatchbakit
4. Farmarit
5. Avolavat yms. hyötyvehkeet

Eikä se aina katso suinkaan edes hintalappua. Imo CLA on merkittävästi kauniimpi kuin tuo CLS. A5 on merkittävästi kauniimpi kuin A6 Avant. Scirocco on kauniimpi kuin Passat variant.
Ne tarpeet ne tarpeet.

Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.

Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.
Tässä ollaan asian ytimessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Ne tarpeet ne tarpeet.

Kun on tarvetta kulkuneuvolle jonka täytyy taipua myös harrastevälineiden kanssa pelaamiseen, niin ei tule mieleenkään katsella jotain kaksiovista coupea. Ja kun automalli muuttuu lähes hyödyttömäksi vehkeeksi, ei sitä enää osaa ajatella edes kauniina. Se on vain kerrassaan typerä hankinta.

Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Mulla tulee ihan eri mielikuvat, mutta tietty normisti auto hankitaan johonkin tarpeeseen. Se on sitten eri asia kuin tilanne jossa pistää 100K autoon. Se harvemmin hankitaan silloin siksi, että semmoisen tarttee. Ellei kyse ole rekasta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kyllä mun hankkimana 100k€ auto olisi tarpeen mukaan ostettu. Nyt ei ihan ole - siis 100k€, mutta lähestyy jo kivasti.
Harrastuksiin kun kuuluu metsästys ja kalastus, niin kyllä se farkun tai vastaavat tilat omaavan hankinnaksi menee.
Vaihtoehtona ois tietty cityauto+tehokas ja tilava matka-auto+pakettiauto -yhdistelmä. Jooei.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 17.05.2013 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.

Mulla se luultavasti olisi nelimatikki R-sarjalainen jollain 350 koneella.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan nättiä touhua tuolla halvimmallakin G:llä.

Autoveroton hinta: 89600
Autovero: 73968,24
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Noilla kalliimmilla autoilla se oikein konkretisoituu miten järjetön Suomen autoverotus onkaan.
Liitteet
vero.JPG
vero.JPG (65.28 KiB) Katsottu 272 kertaa
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Tää on kyllä tuskaketjujen aatelia. Itse ajaisin R8:lla, jos asuisin missä tahansa muussa Euroopan maassa kuin Suomessa tai Tanskassa. Suomessa ajan perusbemarilla, perkele! On kuulkaa vähän eroa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:Jos sitä rahaa olisi käytettävissä naurettavan iso määrä niin kyllä G mersu ilmestyisi pihaan.

Toisaalta se on luomakunnan kaunein auto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/AGF_(panssariauto)

?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:Toisekseen, minulle noi kaksioviset coupe, avo ja muut vastaavat vehkeet ovat aina edustaneet sellaista viiskymmppisen nuoruutensa perään haikailevan ei niin viriilin kaverin viimeistä yritystä pönkittää lahoavaa ja ikääntyvää egoaan. Tai sitten ne vaan on jonkun varakkaan maturemamman kauppakasseja..
Kiitti vaan!!!!!

Riippuu kyllä mun mielestä aika pitkälti siitä mitä autoltaan haluaa ja mihin tarkoitukseen se on alunperin suunniteltu: Jos auto on suunniteltu urheilulliseen ajoon ja sen ainoa korimalli on se Coupe tyyliin Nissan GT-R, Corvette, Mustang, Camaro, 911 jne. niin onhan se aivan täysin ymmärrettävää miksi se auto on sen näkönen ja muotonen kaikessa epäkäytännöllisyydessään kuin on. Enkä mä keksi itse yhtäkään syytä miksi autossa pitäisi olla kiinteä kovakatto avattavan kovakaton sijaan, edes Suomen olosuhteissa. Jos sä keksit, niin kerro mullekin.

Sen sijaan niitä autoja mä en itsekään ymmärrä, missä täysin tavallisesta neli- tai viisiovisesta perheautosta on tehty samoin ominaisuuksin 2-ovinen coupe huonommilla monikäyttömahdollisuuksilla, pienemmällä tavaratilalla ja surkeammilla pääntiloilla takana. Ei vaan mene jakeluun miksi maksaa lisähintaa siitä, että saa alleen paskemmat tilat sisältävän auton mikä näyttää - noh - autolta, joka on väännetty väkisin jonkun sedanin pohjalta, ja jonka ei ole edes tarkoitus olla mikään urheiluauto. Sä taidat ajatella enemmän itsekin sellasia, sun nuoruusvuodet kun oli sellaisten vehkeiden kulta-aikaa. Nykypäivänä sellasia ei taida paljoa kukaan enää tehdäkään, ehkä bemarin kolmossarjan lisäksi. Mersullakin kaikki sporttisemmat coupet taitavat olla enemmän tai vähemmän ihan omia mallejaan.

En silti keksi ensimmäistäkään syytä sille miksi mun täytyisi ajaa perhefarmarilla, kun ei tarvitse enää tukkukuormiakaan rahdata mukana, kuten ennen. Tottakai ajan mieluummin autolla joka on kompaktimpi ja urheilullisempi, sekä tarjoaa sellaiseksi suunniteltuna jotain sellaista plussaa nautintopuolella mitä se perhefarkku ei koskaan voi tarjota.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

MrM kirjoitti: Jos sä keksit, niin kerro mullekin.
Tää oli niitä musti nuoli muniaan juttuja..
MrM kirjoitti: En silti keksi ensimmäistäkään syytä sille miksi mun täytyisi ajaa perhefarmarilla, kun ei tarvitse enää tukkukuormiakaan rahdata mukana, kuten ennen. Tottakai ajan mieluummin autolla joka on kompaktimpi ja urheilullisempi, sekä tarjoaa sellaiseksi suunniteltuna jotain sellaista plussaa nautintopuolella mitä se perhefarkku ei koskaan voi tarjota.
Ei sun tarvikaan ja mä puhun vaan omista preferensseistäni. Iso auto pitkällä askelivälillä ja herrasmiesmäisellä jousituksella on IMO tuhannesti mukavampi ajaa kuin sport-alustainen lyhyen akselivälin munatäristin. B-sarjalaisessa oli siis joku Sport-alusta. Se oli ärsyttävän jäykkä kelkka joka välitti jokaisen kuopan tai railon tiessä kuskin persauksiin. Eemelin kyyti on kuin ilmalaiva verrattuna siihen.

Farkun tai hatcbackin tarvin siksi, että koiraa ei saa muuten kyytiin ja kala & mettävehkeet vaativat toimivaa tilaa paljon. Esim. S60 Volvoon ei mahtunut takapaksiin edes haulikko poikittain. Se on mettähommissa jo miinus.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Avoautoon mahtuu kaikista pisimmät esineet kyytiin!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

MrM kirjoitti:Avoautoon mahtuu kaikista pisimmät esineet kyytiin!
Nih!

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Hain tänään DS5:sen koeajoon ja olen nyt ajanut sillä about 150 kilsaa. Pakko tunnusta että ranskisten karttaja valitsisi tämän hetkisistä ehdokkaista heittämällä DS5:sen :oops:

Auton ensihetkestä tuli hauska muisto 70-luvun lapsuuteen ja sedän uuteen Citikkaan. Se oli silloin niin erilainen kuin aikakautensa Taunukset ja Asconat, eikä DS5 tee poikkeusta siitä fiiliksestä tänä päivänä. Mahtava peli neekeriversionakin.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Nyt sitä vanhan mallin skeidaa ois halvennuksessa tarjolla.


http://new.skoda-auto.com/fi-fi/sales/k ... cAodVyYAEw
Liitteet
skeida.JPG
skeida.JPG (40.15 KiB) Katsottu 147 kertaa
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Onks 37 donaa paljo vai vähä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Scouttihan olisi miltei auton näköinen äkkiä vilkaisemalla.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Ehkäpä tuossa hinta/laatusuhde voisi olla kohdillaan.


Saas nyt nähdä. Veholla lupasivat niin huonon hinnan mersun poisostosta että kehotin niitä pitämään tunkkinsa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Bluntly kirjoitti:
MrM kirjoitti:Onks 37 donaa paljo vai vähä?
Paljonko kilpailijat vastaavalla tekniikalla maksaa?
Oliks tää kysymys retorinen, vai halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?

Vastaavanlainen pienempi B-mersu ilman nelivetoa ainakin on jo yli 40.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

MrM kirjoitti: halusitko että teen jotain tutkimusta ja listaa asiasta sun puolesta?
Tämä. Miksi tehdä itse kun voi delegoida.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mä mieluusti voisin sellaisen tehdäkin, jos vaan olisi pienintäkään vaaraa, että vastaanottava osapuoli olisi sen pohjalta vaihtamassa autonsa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin