Terve vanha kunnon Poikuus!Gat kirjoitti:Ei "sykkinyt" vaan päinvastoin pyöri koko ajan kuin hullun mulkku mielettömän peräreiässä. "Korjauksen" jälkeen ensim tuli vettä lähes normisti, sitten hiipui. Ja Pumppu pyöri silti koko ajan vaikkei pitäisi. Putki kaivolta taloon on muovia, vanhaa sellaista. Toki ajettu pellolla.Pulkannaru kirjoitti:^
sykkiminen johtuu siitä, kun vesipumppu kytkeytyy päälle ja pois hyvin lyhyin väliajoin. Eli kun paine on alle tietyn painekatkaisijaan asetetun rajan, niin pumppu käynnistyy. Pumppu sammuu kun painekatkaisijaan asetettu yläpaine on saavutettu. Kun painesäiliön kalvo on kaput, niin paine nousee sekunneissa (tai alle 1 sek) maksimiin, jos paineen alaisella vedellä ole poispääsyn mahdollisuutta, eli tässä tapauksessa riittävästi hanoja auki. Saataa riittä. että on yksi aivan auki, tämä riippuu pumpun tuotosta.
Jos taloon tuleva putki on muovia, ei se yleensä jäätyessään halkea. Paitsi jos on jo entuudestaan kärsinyt esim päältä ajaneista raskaista kuorma-autosta.
Tuollaisiin juttuihin olen itse törmännyt aivan muun kuin LVIS-alojen miehenä.
Nyt moottori ja puNppu on vaihdettu, mutta vian alunperin ilmetessä suojakytkin ei laukeillut, vain sulakkeet, moottorin vaan ei lämmityksen sulakkeet paloi. Sekä moottori että pumppu hajosivat. Pitkä piuha kaivolta sulakkeisiin ja suojakytkimeen. Signaali ei ehdi laukaisemaan suojakytkintä?
Kiitos mielenkiintoisista kirjoituksista tälle omalle hirveän suositulle päivittäiselle palstalleni!
Mutta en ole varma onko sinulla palstan nimen mukaisesti "Hyvin käynyt" vai ei?
Olenko harhateillä, jos sinulla ei pitkään aikaan ole "Hyvin käynyt"?
Kerro jokin päivä, jolloin kokonaisuutena menisi (siis hypoteesi) hyvin!
MUTTA realismia: älä sano että saisit naiselta, siis ei mitään utopiaa vaan realismia!
Kuinka paljon kärsit putkimies-ongelmistasi?
Siitä en ole varma.
Sitten vielä yksi asia: Tuolla puhuit ettet mukamas tiedä olenko jotain tai jotain. Älähän leiki hassua. Kyllä minä olen ihan
sellainen tavallinen mies vailla suurempia oikeita pöllöyksiä tai paheitakaan.
Mitä pidät Manalan tekemästä uudesta avattarestani? Toivottavasti olet puolellani tuossa kun hän puhui mulle törkeyksiä eilen, rikollismielistä
Stadinarskainen kaveeeri